Täällä sitä taas ollaan...
Hei kaikille, tutuille ja niillekin, jotka ei vielä tunne :O)
Ensin taustaa hieman. Olen nyt 27-vuotias, mies 29v. Meillä on yksi IVF:llä aikaansaatu poika, joka juuri nyt tammikuun lopulla täytti 2 vuotta :O) Aivan ihana tapaus! Sitä ennen meillä oli kaikkineen lähes 2,5v vauvan yritystä takana, tuloksetta, syy miehen siittiöiden heikko laatu ja vähäinen määrä :O( Kunnes kahden tuoksettoman clomiavusteisen IUI:n jälkeen toukuussa 2003 eka IVF toi sen toivotun tuloksen. Kaksi 2.lk:n alkiota silloin siirrettiin ja toinen jatkoi loppuun asti. Munarakkuloita punktioitiin silloin 12 ja vain neljä niistä hedelmöittyi ja ainoastaan 2 oli siirtokelpoista..
Kaikki meni siis hyvin silloin. No meillä on toiveissa siitä asti ollut toinen lapsi ja aika olikin uuteen IVF:ään varattu viime syyskuulle..mutta tapahtuikin yllätys ja tulin keväällä luomusti raskaaksi. Sitä onnea ei kuitenkaan kestänyt loppuun asti..sain syyskuussa pahan tulehduksen ja jonkinasteisen verenmyrkytyksen streptokokki bakteerista, joka pääsi lopulta kohtuunkin ja johti vauvan menehtymiseen..tulehdusta ei hoidettu ajoissa, ja pieni poikamme ei sitä vastaan jaksanut taistella. Viikkoja oli tuolloin jo 17+5. (la olis ollut 9.2 eli nyt
torstaina)..tapahtumasta toipuminen kesti jonkin aikaa, mutta siitä selvittiin ja elämä jatkuu. Heti seuraavassa kierrossa minunkin fyysisesti toivuttua aloitimme uuden vauvan yrityksen..toivoimme jälleen luomuihmettä. No nyt on 5 kiertoa jo tullut säännöllisesti, eikä sitä ihmettä ole meille suotu..ehkä se oli ainutlaatuinen tapaus tämä menetetty raskaus :O(
Sitten sain viimein mieheni suostumaan uusiin hoitoihin tämän vuoden alussa, jos ei luomuna siihen mennessä ole onnistu..No ennen joulua pyysin jo minua hoitaaneelta lääkäriltä lähetteen uuteen sairaalaan (muutimme lokakuussa uudelle paikkakunnalle..)Ja toissa tiistaina sain kutsun ja aika oli jo heti seuraavalle päivälle. Menin lääkäriin ja ilmoitin, että haluamme hoitojen alkavan mahdollisimman pian ja suoraan IVF:ään vaikka meille ehdotettiin muitakin esim. IUI:ta ym. Ja kävikin niin hyvin, että saatiin heti seuraavaan kiertoon aloittaa IVF lyhyellä kaavalla (viimeksi sumujen kanssa nyt ilman..)Ja mulla alkoi menkat eilen ja piikitykset alkaa siis tänään, joten nyt luottavaisin mielin lähden taas tähän mukaan :O) Toivoen, että nyt viimein se toinen lapsi meille suotaisiin, ihan loppuun asti..
Jännittää hieman taas se piikittely, mutta eiköhän se suju, kun vaan pistää eikä mieti. Ainakaan viimeksi se ei sattunut. Kuulemma se jarrupiikki Orgalutran, jota pistellään myös..sattuu, kun neste on paksumpaa..se hiukan pelottaa, mutta kai sen kestää, kun tietää mitä siitä voi parhaimmillaan seurata :O)
Onko muita samassa aikataulussa meneviä? Tämä palsta oli silloin yritysaikana ja hoitoaikana mulle henkireikä, suuri tuki ja turva..Olisi kiva, jos se olisi sitä nytkin..ja huomasin myös, että tuttuja nimiäkin täällä vilahtelee :O)
Ei muuta kuin nyt se taas alkaa se plussan metsästys, ihan oikeesti =O)
Terkkuja tutuille!!
caliendre
Kommentit (14)
En tiedä muistatko mua, mutta sun nimimerkki iski silmään kun luin tätä palstaa... Siis muistan sut sekä viime keväältä täältä listalta että kesältä/syksyltä kun olimme samalla helmikuisten listalla, kunnes jouduit " jättämään meidät" ...
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja pääsette toivomaanne lopputulokseen! Minä peukutan teille ja paljon!!!!!
Napero rv 39+4 (Siis " hassu" yhteensattuma, mun la on to 9.2...)
Olipa kiva kuulla kuulumisiasi. Olen ajatellut tarinaasi usein ja toivonut sinulle jaksamista. Vauvasi menetystä ei voi mikään korvata, ei edes uusi vauva, mutta mukava kuulla että elämäsi kuulostaa nyt valoisammalta. Hienoa että pääsitte hoitoihinkin näin nopealla aikataululla! Toivottavasti saisitte pojallenne pian kaverin.
Minä olen tuolla vk 7 porukassa eli punktio on ensi viikolla. Piikittelen nyt neljättä päivää ja mieli on tottakai (taas) toiveikas. Tämähän on meidän neljäs ICSI ja PAS-siirtojakin on ehditty tekemään aika liuta. Jospa pian jo meilläkin tärppäisi pikkukakkonen. Viime vuoden hoitojen saldoksi jäi kaksi kemiallista raskautta ja liuta negatuloksia. Plääh. Mutta tänä vuonna minä tulen raskaaksi. Aivan varmasti. Näin olen vakaasti päättänyt! :)
Onkos sulla sitten punktio viikolla 8? Silloinhan me piinailtais ainakin osittain yhtä aikaa?
Pidetään yhteyttä!
Meijuli
CALIENDRE!!! HEI!!
En tiedä muistatko, mutta puuhasimme esikoisiamme samoihin aikoihin! Meidän neiti täyttää tämän kuun lopussa 2v ja sai alkunsa siitä kamalan hankalasta ja epäonnisesta toisesta IVF:stämme. Silloinhan saatiin vain yksi alkio...joka on nyt päikkäreillä :)
Meillä sisaruksen yrittäminen on hienoisesti edellä teidän aikataulusta: huomenna punktio ja sitten toivottavasti to siirto.Ultrassa näkyi vain 3 rakkulaa...höh! Tämä on meidän kolmas ja viimeinen ivf, minkä julkinen puoli tekee...ja näillä minun sisuskaluilla tuskin kannattaa laittaa tuhansia euroja yksityiselle, kun mahdollisuudet ovat tosi olemattomat. Täytyy kuitenkin yrittää vielä tämän kerran, ettei jää vaivaamaan :)
Ihanan nopeasti olette päässeen uudella paikkakunnallla hoitoon. Onnea matkaan ja syvät pahoittelut luomuihmeen menetyksen johdosta!
pajunkissa
Kiva kuulla, että tuttujakin on taas täällä :O)
Kiitos napero79 peukutuksista, niitä tarvitaan :O) Sulla on mennyt ilmeisesti raskausaika hyvin? Tsemppiä synnytykseen!!
Meijuli mukava kuulla sustakin..oon välillä lueskellutkin sun kuulumisias..eiköhän se tosiaan nyt ole teidän vuoro viimein onnistua!! Paljon onnea teille tähän hoitoon! Piinaillaan sit tosiaan yhtäaikaa..Onko sun punktio loppuviikolla?
Pajunkissa ihana nähdä suakin, muistan sut kyllä..toivottavasti teilläkin nyt onnistus ja saisitte myös tytöllenne pikkusisaren, ei muuta kun peukutuksia :O)
Mun punktio kai on sit tosiaan viikolla 8 niin oon laskeskellu..TAYSilla se tehdään, vaikka asunkin nyt Hämeenlinnassa..ilmeisesti siellä on lomat vasta viikolla 9..just ehditään ;O) Pääsin joo nopeasti uuteen hoitoon, kun meillehän viime keväänä tehtiin tutkimukset ja kaiken piti olla selvää syksyn IVF:ää varten..nyt ei tarvinnu enää uudestaan tutkia ja päästiin suoraan toimintaan, jatkettiin siitä mihin jäätiin ;O)
Tossa kahdeksan aikaan pistin sit ekan Puregon-piikin masuun..Kädet täris ja jännitti jotenkin tosi paljon...mut kun se oli pistetty ei sattunu yhtään..ajatus siitä taas oli pahempi kuin itse teko :O)Tästä sitten jatketaan päivä kerrallaan.Sain tänään apteekista vaan kahdeksi päiväksi Puregonia, kun joutuivat tilaamaan niitä, kun ei missään apteekissa kaikkia ollut heti saatavilla..mutta ylihuomenna saan loput lääkkeet. Kyllä ne taas maksaa. No mitäpä sitä ei tekis vauvan aikaansaamiseksi..
Palaillaan..
terkuin, caliendre
Muistan sut ensimmäiseltä kierrokselta, meidän ekan IVF:n aikaansaannos on jo hiljentynyt yöunille :) Palstailin itse eri nikillä silloin, joten muistamattomuudesta ei kannata syytellä omia harmaita aivosolujaan. Aikaisempien tutkimusten ja hoitojen ajalta jä mieleen palstan hyvä ja kannustava henki ja tietysti ihan oma huumorinsa, niinpä taas löysin tieni näille sivuille.
Pahoittelut vielä keskenmenosta. Sanattomaksi vetää tuollainen tarina. Taytyy vain luottaa, että aika parantaa.
Meille tehtiin syksyllä PAS ainokaisilla pakkaseen päässeillä soluilla, nega napsahti. Nyt on alkamassa uusi (2.) IVF todella pitkällä kaavalla. Jarrun pistän ensi viikolla ja 0-ultraan suuntaan vasta 5 viikon päästä. Huh. Mitäpä ei tosiaan sen oman vauvan toivossa tekisi...
Huiskutukset myös muille tutuille ja plussajunalippuja!
Sitä onnea ei kuitenkaan kestänyt loppuun asti..sain syyskuussa pahan tulehduksen ja jonkinasteisen verenmyrkytyksen streptokokki bakteerista, joka pääsi lopulta kohtuunkin ja johti vauvan menehtymiseen..tulehdusta ei hoidettu ajoissa
***Nyt on pakko kysyä, että miten sait tuon streptokokin??? Tuli vaan mieleen että miehellä on tällä hetkellä angiina ja eikö sen aiheuta streptokokki bakteeri?!? Mietin vaan että vaikka mulla ei mitään oireita olekkaan, että pitäiskö käydä testeissä varmuuden vuoksi?!
Sitä ei tiedetä mistä se bakteeri mulle tuli, voi tulla mistä vaan kuulemma..oli tosi huonoa tuuria vaan..tulehdus ei kuitenkaan ollut kai mikään perinteinen emätintulehdus tms alakautta mulle tullut..vaan oli tullut jotain muuta kautta mun elimistöön ja pääsi sitten lopuksi kohtuun asti. Mulla oli siis se verenmyrkytystila, joka olis voinut olla mullekin tosi vaarallinen..onneksi siitä itsekin selvisin. Mutta yli 2 viikon lääkekuurin (2 eri antibioottia) siihen sit sain ja fyysinenkin kunto onneks parani pikkuhiljaa. Mutta koskaan en oo elämäni aikana ollu niin kipee kuin silloin.
Sairastin itse alkutalvesta angiinan ja kysyin tota samaa asiaa, et onko se se sama bakteeri siitä keskenmenosta vielä jäänyt, joka aiheutti sen angiinan..mutta ei niillä kuulemma sillein ole yhteyttä..se bakteeri on erilainen angiinassa (suussa)..Mutta mistä sitä koskaan tietää, että mikä on vaarallinen missäkin tilanteessa..
Mullakin tosiaan ne tulehduksen oireet alko tiputteluvuodolla ja kuumeella, sekä päänsäryllä..sit alko särkee selkääkin ja muita jäseniä viimesinä päivinä..oikeestaan se kuume ja säryt ilman flunssaa sai mut kunnolla vasta huolestumaan, vuotoa kun on ollut ekassakin raskaudessa..Silloin tulehdusarvot oli jo 80...ja nousi siitä lähes 130 asti korkeimmillaan..Vielä edellisenä iltana ennen seuraavan aamun keskenmenoa vauvan syke kuului normaalisti, että pieni taisteli sitten lopppuun asti. Mutta tulehdus vei voiton :O(
Kannattaahan se kuitenkin varmistaa ettei sulla ole samaa bakteeria, sillä sinne verenkiertoon päästessään se ei enää olekaan ihan leikin asia..voi kulkeutua mihin tahansa muuallekin ja aiheuttaa pahoja tulehduksia. Tietysti joku lääkäri tai alan ihminen osaisi sanoa tähän paremmin vastauksen, mutta ehkä nyt vahingosta viisastuneena itse ainakin tekisin kaikkeni ennaltaehkäistäkseni vastaavanlaisen tulehduksen. Ja mulle on onneks luvattu nyt muutenkin tarkempaa seurantaa mahdollisessa uudessa raskaudessa. Heti otetaan raskauden alussa tulehdusarvot ja muut verikokeet, ettei mitään oo..ja jos vähääkään on oireita niin antibiootit vaikka varmuudenkin vuoksi heti käyttöön. Noi tulehdukset kun saattaa uusia seuraavissakin raskauksissa. Mutta nyt osataan ehkä toimia ajoissa.
Toivottavasti, et ole saanut tartuntaa mieheltäs ja muutenkin kaikki menee hyvin :O)
caliendre
Kiitos kun vastasit. Taidampa mennä huomenna varmuuden vuoksi juttelemaan terveydenhoitajan kanssa asiasta. Jospa pääsisin kokeeseen ihan vaan varmuuden vuoksi, että saisin mielenrauhan. Vaikka järki sanoo ettei mulla ole kurkku kipeä. Muuten on kyllä flunssainen olo. Mulla löytyi jokunen aika sitten emättimestä tulehdus. Ainut oire oli että ihmettelin lääkärille vähän rusehtavan tuntuista valkovuotoa. Otti varmuuden vuoksi kokeen ja tulehdus löytyi. No nyt on lääkekuuri syötynä. Näin jälkikäteen ajateltuna niin onneksi sanoin sen ihmettelyn ääneen lääkärille enkä jäänyt vain itsekseni asiaa miettimään.
Oltiin samoissa helmimammoissa, itse koin sen keskenmenon lokakuussa...
Mulllakin on tullu nyt kolmet menkat ihan luonnollisesti, tosin kierrot on ollu sellasta 32-38 päivää...
Viimekuun vikana päivänä kävin ultrassa kp16 ja eihän siellä mitään kasvanu.. Joten se, että menkat on tullu ei tarkota sitä että munasoluja ois..
Mekin on plussaa metsästetty, mutta ilmeisesti hoitoihin on sitten " pakko" lähteä ku ei luomuna onnistu. Clomit ilmeisesti ensi kiertoon, ja iui jos ei kp:t osu hiihtolomaviikolle.. Saas nyt nähädä millon menkat alkaa ja alkaako ne edes itestään...
Jotenkin tuntuu tosi pahalta ettei saatu synnyttää... Asian voi jollain tapaa hyväksyä mut en minä sitä ikinä ymmärrä...
Jaksuja kovasti ja toivon et teillä tärppäis mahdollisimman pian!
Ihan ok on mennyt, marraskuun alussa tosin jäin kotiin töistä, kun oli supistuksia... Mun työni kun on lastenhoito, niin siellä ei voi oikein välttyä kantamiselta, nosteluilta, kyykkimisiltä yms. Mutta nyt siis vaan odottelen täällä koska alkaisi ne supistukset ja sitä mukaa synnytys... Tosin olen melko varma että menee vielä se kaksi viikkoa, mutta menkööt, on tätä niin kauan odotettu että enköhän jaksa vielä sen pari viikkoa...
Mutta sulle toivon kaikkea hyvää hoitoihin ja sitten siihen odotukseen...
napero rv40
Sulle UrkuHormoni tsemppiä kanssa pitkään hoitoon! Eiköhän se sullakin nyt onnistu, kun noinkin pitkään varmistelet :O) Yllättäen en todella muista sua ;O)...millä nikillä sillon viimeks palstailit?
Trust kyllähän toi pahalta vieläkin tuntuu, et ei päästy loppuun asti viime raskauksissa :O( mullakin ois eilen ollu LA. Mutta ei auta muu kuin yrittää nyt uudestaan ja toivoa parempaa onnea..onneksi sentään saadaan mahdollisuus tulla raskaaksi, moni ei koskaan koe edes sitä:O/Mutta toivotaan nyt että sullakin menkat tulis normaalisti ja pääsisitte Clomien avulla taas yrittämään. Tai toivotaan ettei ne ala jostain muusta syystä ;O) Peukutuksia sulle ja jaksamista..
Kävin tänään ultrassa ja munikset oli kasvanu ihan hyvin..nyt siis 4 päivää Puregonia 150 IU takana..tänään lähtee 5. piikki samalla annostuksella..ja mukaan myös jarru Organlutran-piikki..hui..se kuulemma sattuu se aine, kun on paksumpaa..no ehkä senkin kestää. Sit maanantaina ois taas ultra ja katotaan miten on taas kasvettu...punktio ois kuulemma ens viikon ke,pe tai sitä seuraavana maanantaina..jännittää...:O)
Yks juttu vaan tuli tähän päälle taas vaihteeks. Mullahan oli se angiina joulukuun alussa ja siihen söin antibioottikuurin ja nyt sit toissa päivänä nous taas kuume ja tuli kurkku tosi kipeeks, eikä mitään nuhaa tms oo..no sain lääkäriltä tänään varuulta antibioottikuurin taustani takia, jotta sillä poissuljettas mahdollinen angiina tai joku alkava tulehdus..onneks se ei vaikuta näihin lapsettomuushoitoihin..mutta kaikkea sitä tulee, kun vähiten taas odottaa :O/käyköhän niin et sit seuraavassa mahdollisessa raskaudessa napsitaan koko ajan antibiiootteja?!! :O(
No kuitenkin aikataulussa ollaan, siinä pysytään ja siitä edetään :O)
Terkuin, caliendre
Onnea synnytykseen, ellet jo ole tositoimissa ;O)
caliendre
Muistan sinut paren vuoden takaa! Itsekkin olen nyt toisella kierroksella. Kolme iui hutia takana, mutta eteenpäin mennään.
Eiköhän tässä vielä onnistuta ja plussaa on vain metsästettävä sitkeästi. Palkinto onnistuneesta hoidosta on kuitenkin niin mieletön!
Plussaonnea ja voimia! Helmi3