Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIHIPPUSET UUTEEN VIIKKOON

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäiseksi haluan sanoa erityisesti ERRJ:n ja Kentin innoittamana, että kiitos kaikille siitä, että täällä voi niin avoimesti kertoa kaikenlaisista (myös kielteisistä ja ryydähtäneistä) ajatuksista. " Elävässä" elämässä olen huomannut, etteivät kaikki ihmiset yksinkertaisesti halua kuulla, että vauvan kanssa voi olla myös ryydyttävää - sillä nythän tästä kaikesta pitäisi nimenomaan vaan nauttia! Ja kaikille ei tee mieli koittaakaan kertoa. Oma äitini esim. sanoisi (ja sanoo): " Kuule kyllä mekin ollaan oltu teidän (=sisarusteni) kanssa väsyneitä ja kanniskeltu teitä öisin. Kaikki sen kuule joutuu kokemaan." TOSI empaattinen lähestymistapa, mutta siihen olen onneksi jo tottunut, ja siskoni kanssa me lähinnä hymähdellään huvittuneina äidin noille jutuille.

Toivottavasti tänään on kaikille tulossa parempi päivä! Kent, mulle tuli mieleen että voisiko Amandalla kuitenkin olla nälkä silloin aamuyöstä? Se ei käsittääkseni ole mitenkään epätavallista, että alle vuoden ikäiselle tulee vielä aamuyöstä nälkä, varsinkin jos nukkumaan mennään aikaisin. (sorry jos oletkin jo pohtinut tätä, enkä ole huomannut)

Meillä on vähän sama tilanne, neljän aikaan Laura ei oikein rauhoitu, ja toisaalta en ole ehkä saanut kerättyä tarpeeksi puhtia kunnolla koittaakaan. Niinpä joka yö otan tytön silloin neljän maissa viereen ja imetän. Sen jälkeen nukutaan vielä pari tuntia. Tänään neiti heräsi klo 5.30 ja se oli kyllä äidille liian aikaisin! Illalla Laura syö nykyisin vikan kerran puuron+maidon n. klo 19.30.

Eilenillalla eksyin vielä ilmatieteen laitoksen sivuille tutkimaan tuulen vaikutusta pakkasen purevuuteen. Sen vaikutus onkin tosi suuri, suurempi mitä olin ajatellutkaan! Jos haluatte tutkailla asiaa, niin tässä linkki sinne sivuille: http://www.ilmatieteenlaitos.fi/tuotteet/kauppa_17.html

Linkistä " Interaktiivinen taulukko" löytyy kaavio, joka näyttää tuulen vaikutuksen erilaisilla tuulennopeuden ja pakkasasteiden yhdistelmillä.

Mutta tosi kylmä voi siis olla, jos on pakkasta ja vähänkään tuulee!

Laura taitaa tuolla heräillä, joten täytyy lopetella. Tänään ohjelmassamme Kelassa ja pankissa asiointia sekä maissin maistelua..

Heihei!

Sanna

Vierailija
2/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun hyvä Kent, että teidän viime yönne oli hieman parempi, siitä se lähtee. =)

Meillä on ollut tänään ohjelmaa oikein tosissaan ja ylläri päiväunia ei juurikaan ole nukuttu. Aamulla oltiin tarhan 5-vuotis keskustelussa ja sieltä mentiin Antonin neuvolaan, laitan mitat tähän: 75,1 cm (54 cm) 9,270 (4,205) Hienosti kasvaa omilla käyrillään, terve hoikka poika.

Meidän unikoulu tuottaa tulosta: ainakin viime yön perusteella. Anton havahtui 22.30 ja minuutin paijauksen jälkeen jatkoi unia. 02.00 havahtui taas, nyt tarvittiin 5 minuuttia paijausta ja viimeisen kerran poika heräsi 04.00 ja 20 minuutin silityksen jälkeen rauhoittui. Yhteensä oltiin hereillä vajaa puoli tuntia. Eikä itketty, tosin ähistiin ja puhistiin

Vitsi oli vaikka mitä kommentoitavaa, mutta unohtu joten palailen myöhemmin

T:Mareila+Anton 9kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

A päätti nukkua vain tunnin päiväunet ja toisiahan ei ihan periaatteesta nuku vaikka miten väsyttäis. Tuossa kun karjui suu ammollaan sylissäni niin havaitsin kyllä että yksi ylähammas ei ole ainoastaan saamassa paria itselleen vaan sinne on tulossa 3 hammasta. Eli varmasti ne itkettävät.

Mareila, ihanaa kun unikoulu on sujunut noin mallikkaasti! Varmaan tuntuu hienolta =)

SannaS, olen itsekin pohtinut tuota nälkäasiaa. Sillon kun Amanda ei vielä oikeen syönyt kiinteitä niin olikin varmaan nälkänen aamuyöllä. Sillonhan olin pitänyt sen ekan tassuttelukouluni. Päädyin siis antamaan maitoa aamuyöllä. Ja siitähän tuo tyttö riemastu niin että rupesi vaatimaan maitoa yhä aikasemmin ja pian oltiin taas siinä tississä-kiinni-koko-yön -menossa.

Seuraavan vierotuksen tein sitten kun A söi jo ihan kunnolla ja se menikin hyvin. Amandahan syö nyt tosi hyvin päivällä (paitsi nyt kun tämän sanoin niin varmaan huomenna alkaa lakkoilu) joten vaikka nälkä olisi niin selviää kyllä hyvin sen yön. Aamulla kun herää niin ei tunnu kovin nälkäiseltä, leikkii ilosena ennen aamupalaa. Mutta toki tiedän että joskus itsekin herään klo 04 ja saatan olla nälkänen mutta sitten aamuun mennessä on mennyt ohi. Eli kyllähän se voi olla että A kaipaisi jotain suuhunsa sillon mutta mä pelkään niin että sitten se rupeaa haluamaan joka heräämisellä jotakin. Niin kun sanottua niin esikoinen meillä joi nelivuotiaaksi joka yö monta kertaa. Katotaan miten tämä tästä menee kun nuo hampaat nyt puhkeilee. Kerran mä muuten annoin Amandalle aamuyöllä mukista maitoa mutta siitähän se vasta raivarit sai. Ok, sillon oli kyllä vielä osittaistissillä että siksi ehkä suuttui mukista.

Mutta kiitti tosiaan kun olette jaksaneet auttaa! Meillä on nyt esikoisen kaveri täällä ja taapero loukkaantui kauheasti kun laittoivat hänen nenän edestä portin kiinni ja joutuu tyytymään pikkusiskon ailahtelevaan seuraan.

Vierailija
4/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eRRJ: MEILLÄ MENNÄÄN IHAN SAMOISSA TUNNELMISSA - HYVISSÄ KUIN PAHOISSAKIN... nEITI OSOITTELEE KAIKKEA PIKKUSORMELLA JA VAATII NIMEÄ TAI TUTKITTAVAA. uSEIN MYÖS KÄYDÄÄN VAUVAKIRJAT MONEEN KERTAAN (höh... CAPS LOCK päällä...) läpi, kun osoitetaan aina uutta kirjaa, joka sitten luetaan kääntämällä yksi sivu ja sitten kirja ympäri...

Olen noita rydepäiviä kokenut itsekin. Ja myös huonoa omatuntoa niistä. Mutta poikkeuksellisesti tänään oli tosi energinen olo. Johtui varmaan siitä, että mies otti Helvin aamulla kuudelta mukaansa aamupalalle, kun oli töihin lähdössä ja toi viereeni vasta klo 7, jolloin neiti nukahtikin vielä tunniksi. Sain siis nukkua ruhtinaalliset 2h normaalia pidempään. Niinpä olen tänään luutunnut lattiat, tyhjentänyt roskikset, laittanut lihapataa, pessyt tiskiä ja pyykkiä... Tältäkö tuntuu olla pirteä?!?

Kukas se olikaan, joka huomasi kaipaavansa kaupungin vilinään aina välillä - olen huomannut saman, nyt kun ollaan päivät Helvin kanssa kotona. Olisi niin kiva mennä näyteikkunoita katselemaan tai kahvilaan, mutta täällä meidän kylällä on vain posti, pankki, kirjasto ja pari ruokakauppaa. Kovin kauaa ei niitä tule kierrettyä :) Vielä jonain päivänä repäisen ja lähden bussilla kaupungille...

Vierailija
5/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kent, ajattelin juuri tänään sitä ihan samaa juttua Lauran kohdalla, eli että olisiko Lauran tämänhetkisen tunnnin-välein-herätään-itkemään -kauden syynä sittenkin nimenomaan se aamuyön imetykseni? Laurakin nimittäin kyllä syö päivän mittaan tosi hyvin.

Olisikin varmaan sittenkin viisainta, jos suinkin jaksaisi, yrittää rauhoittaa tyttö silloin aamuyöstäkin tassuttelemalla takaisin unille. Tosta varhaisesta imetyksestä on vaivihkaa tullut nimittäin mullekin (eikä vain Lauralle) sellainen juttu, jota yön ja heräilyjen mittaan odotan: " ah, nyt kello on viimein puoli neljä - jess voin imettää, onko sulla nälkä, no tulehan äidin viereen..." Ja sitten tiedän, että ainakin sinne puoli kuuteen nukutaan... hienoista itsensä pettämistä siis kenties. Ehkä ensi yönä tsemppaan? Lauralla on tosin parhaillaan nuha päällä, joten yöstä voi tulla muutenkin aika haasteellinen. Katsotaan nyt miten meidän käy.

Joka tapauksessa, mahdollisimman hyvää yötä kaikille!

t. Sanna ja Laura 9.4.

Vierailija
6/40 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, MugSkab, oletko ihan varma ettet ole mun sivupersoona tai kauan kadoksissa ollut identtinen kaksonen, meidän jututhan käy täysin yksiin! Mulla on nimittäin myös pohdinnassa kuinka saisin aikaiseksi hypätä tytön kanssa bussiin ja mennä kaupungille! Lähin pysäkkikin ois 100 m päässä, mutta tuntuu niin vaivalloiselta vaunut ja kaikki, eikä mulla edes ole ikinä käteistä rahaa... Tekosyyt on erinomaiset :)

Juu ja SannaS, mulla on ihan sama juttu yösyötön kanssa, odotan oikein että saan ottaa tytön viereen syömään... Hellu on nyt onneksi nukkunut ihan kohtuullisen hyviä öitä, ja taiskin se suurin syy risaöihin löytyä tänään alaikenestä. Sen nyt melkein arvasi, mutta ei se kuitenkaan niinä aamuyön tunteina paljoa lohduta.

Tais olla jotain muutakin mielessä, mutta se meni pois.

Menen itsekin pois.

Vierailija
7/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole totta, juuri kun olen valittanut ja valittanut niin se tapahtuu: unelmien yö. Amanda meni nukkumaan klo 20, heräsi sitten 20:30 huutamaan ja ajattelin jo pahinta. Nukahti kuitenkin 20 minuutissa ja sitten menin itse harjaamaan hampaat ja sänkyyn. Ja seuraavan kerran heräsin... klo 06!! Sillonkin siihen että taapero halusi meidän sänkyyn. Oikein piti kuunnella että A hengittää. A havahtui klo 06:30 ekaa kertaa, sittenkin nukahti heti uudestaan ja heräsi normaalisti klo 07. AIVAN MIELETÖNTÄ! Nyt mua varmaan rankaistaan ainakin seuraavat 2 viikkoa surkeilla öillä.

On muuten nyt aivan mielettömän hyvä olo. Tällaistako oli olla normaali ihminen...

Palaan vielä uudestaan tänne, nyt A haluaa syliin.

Vierailija
8/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ädistäkin täytyy pitää huolta! Toivotaan, että tästä ne yöt teillä lähtee paranemaan pysyvästi!

Meillä meni vähän toisin. Tällä kertaa tosiaan tsemppasin ja y r i t i n olla imettämättä silloin puoli neljän aikaan. Mutta toisella nenä valui ja näytti niin surkealta, että aika nopeasti päätin, siirtää harjoituksia vielä tuonnemmaksi. Laura heräsi tunnin välein läpi yön, mutta rauhoittui kyllä nopsaan tassutteluun. Itse vaan en aina saa heti unta uudestaan, ja lopputuloksena on aamuyöllä erittäin väsynyt sekä kiukkuinen äiti.. Tänäänkin Laura päätti, että päivä alkaa klo 5.30. Onneksi mieheni jaksoi nousta ja sain nukkua seiskaan asti.

Tänään aion todellakin mennä nukkumaan kello yhdeksältä - joten jos joku tapaa mut vielä illalla täältä, niin saa vapaasti huomauttaa asiasta!

Laurakin on ruvennut vähän osoittelemaan asioita ja tunnistaa ainakin yhdeksän erilaista kohdetta: äiti, isi, hessu (koiramme), lintu (ruokapöydän yllä), vauva (nukke), varpaat, taulu, lamppu ja Tarja (lehdestä leikattu ja vessanoveen liimamani kuva presidentistämme). Eilen hän aloitti myös leikin " ojennetaan lusikkaa vuorotellen toisillemme" , ja sepä oli taas hauskaa!

Laura täyttää tänään 10 kuukautta, vuosi sitten olin juuri aloittanut ä-loman. Hurjalta tuntuu, miten se voikaan olla totta?

Mukavaa päivää kaikille!

t. Sanna ja Laura

ps. Gunmimma, pääsettekö tanssiaisiin?

Vierailija
9/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman viikon nettipimennon jälkeen on kiva palata ja lukea että samoissa tunnelmissa muutkin mammat on.

Ihan näi pikasesti raportoin vaa et Kaapo on saanu ensimmäiset 2 hammasta ja konttaa vauhdikkaasti sekä nousee painovoimaa uhmaten kaikea vasten ylös ja kolina on kova. Herra on yhä edelleen suursyömäri ( 10kk 9800g ja 72cm) sapuskaa menee hurjat määrät.

Yöt meillä nukutaan, yhden kerran tuttia etsitään yhdessä.

Omia kuulumisia että oon nyt sit neljän yh-äiti, otin sen eron ja muutin pois tossa tammikuun aikana. Ja nyt kun arki on rutinoitunu ni elämä hymyilee!!! Olis vaa pitäny lähteä aikasemmin pois ni olisin itse voinu paremin. Lapset on 10-14 päivää kuukaudessa isänsä luona joten sitä vapaa-aikaaki mie saan ...joha sitä 10 vuotta on odotettukki.

Nyt ei kerkee löpisee enempää, jatkan sit ajan kanssa.

Ainii...vieläkö msn' llä on huhtihippuset ku en löydä millään??? Voisko joku pasteta sen ossun tänne?!

elämäänsä tyytyväinen ryhis ja Kaapo 10kk

Vierailija
10/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei ja hellät tunteet kaikille :-)

Minä sitten aloitin perhepäivähoitajana maanantaina ja viikko on mennyt kyllä vauhdikkaasti ja hieman väsyneestikkin. Kaikki kun vaatii järjestelyä nyt enemmän ja hirveästi energiaa tuhlautuu siihen, että rutiinit ei ole tuttuja ;-)

Kiva ryhis, kun sustakin kuuluu....ehdin jo kaivata :-)

http://groups.msn.com/Huhtihippuset05 teretuloa takas

Kaikille voimia yövalvomisten kanssa ja onnea niille, jotka ovat saaneet nukutuksi....edes sen yhden yön ;-)

höh Elmo heräsi, joten yritän palailla illalla jatkamaan. Hajusta päätellen housuissa on äidille ISO lahja :-)

P.S Elmo on nykyään aikas IIIIHANA kaveri, kiva kun ei enää turhia hirveesti itkeskele, oppii koko ajan uutta, mistä tärkeimpänä ehkä viime viikon eka sana ÄÄÄ-TI :-)

Vierailija
11/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhävalas, ihanaa että elämä sujuu nyt paremmin! Teit sitten varmasti oikean ratkaisun. Varmaan välillä on raskasta yksin lasten kanssa mutta toivottasti sinulla on apua. Ja hyvä että lapset pääsee kuitenkin aika usein isänkin hoitoon.

Ei minulla mitään raportoitavaa ole, A nukkui mielestäni liian lyhyet päiväunet mutta jos ei nukuta niin ei sitten.

Esikoinen tuli tänään ekaa kertaa kotiin koulubussilla =) Hyvin meni, tähän asti on vaan mennyt bussilla aamulla ja sitten me on haettu. Mutta minulle sopii hyvin tämä, Amanda on joutunut aina vähän liian aikasin syömään lounaan ja päiväunille. Nyt voidaan mennä vasta myöhemmin ja esikoinen saa sitten läksyjentekorauhan kun mä olen ulkona pienten kanssa.

A on kauko-ohjainfriikki! Onkohan kaikki tämän ikäiset... Pakko saada räpellellä ohjaimia ja puhelimia ja tää tietokone ois niin ihana. Onneks meillä on ylimääränen vanha näppäimistö millä A saa leikkiä.

Vierailija
12/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..takaisin.

Juups.. me tuossa vuodenvaihteessa muutettiin ja vasta eilen saatiin nettikaistat auki, hitsi että meinas jo hermot mennä!

Meilläki P heräilee vielä monesti yössä, ja koska imetän niin viereenhän minä sen sitten aina otan..ja siihen se myös sitten jää.. Joten enemmän ja vähemmän jäykkinä herätään mitä ihmeellisimmissä asennoissa vietetyn yön jälkeen..

Neuvolassa käytiin tällä viikolla.. mitat oli 9,4kg/73cm eli ihan ok. Fysioterapiaakaan ei enää tarvita. P on oppinu ryömimään. Ja nyt sitä sitten mennäänki ihan joka paikkaan.. vessan ovi jos jää raolleen niin sinne täytyy tottakai päästä, vaikka siinä onkin sellainen pieni korotus niin ei sekään estä.

Välillä käydään " johtohommissa" , eli heiluttamassa jos jotakin johtoa tai piuhaa.. sitten on vuorossa dvd-laite..sitähän on mukava räpeltää.. ja sitten kukat, tottahan toki. Ja ihan paras on kyllä isoveljien junarata.. siitä pitää ihan ehdottomasti aina ottaa muutama palikka irti.

Ja ei ollu ku muutama viikko takaperin, kun ei laittanu oikeastaan mitään suuhunsa.. no juu, nyt on sekin hoksattu, että suuhunhan voi laittaa oikeastaan ihan mitä vaan, mitä sattuu löytämään.. isoveljien muovailuvahat maistuu, samoin kaikki pikku paperinpalat, roskista ja villakoirista nyt puhumattakaan..

Että tälläistä meillä.. kuulostanee tutulta muillekin?

tässäpä ne ekat kuulumiset, jotka mieleen tuli..

Terve vaan, taas!

Vierailija
13/40 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmo on nukkunut jo puoli tuntia ja isotkin pojat peittelin juuri sänkyyn.

Kirjasuositus ( siis vähän vanhemmalle lapselle) Anu Parviaisen ja Satu Castrenin? kirjasarja Antti ja Anna !!!!! Aivan ihania satuja. Luin just pojille kirjan Anna ja Antti Ei saa !!! kertoo siitä, miten lapsia aina kielletään kaikesta ja miksi. Kertojalla on hyvin humoristinen ote kurjiinkin asioihin ja kerronta naurattaa niin aikuista kuin lasta :-)

Anna ja Antti : aamutouhut kertoo siitä, miten kiireessä pitäisi aamulla päästä lähtemään tarhaan ja töihin, Anna ja Antti : rapinaa yössä, kertoo pimeän pelosta, Anna ja Antti : kiusankappale kertoo päiväkotikiusaamisesta. Suosittelen lämpimästi :-)

Meidän Elmolla kirjojen lukeminen tapahtuu vielä toistaiseksi tunkemalla kirja suuhun.....eli hyvin kokemuksellista oppimista ;-) Meillä on kotona kirjahyllyllinen kirjoja (punastuu), miehelle en edes aina kerro, että olen uusia kirjoja ostanut, enkä varsinkaan sitä, mitä ne maksoivat ;-) Harrastuksensa kullakin, kuka kerää posliini-esineitä, kuka lasten kirjoja ;-)

Nyt vetäydyn juusto-chilipähkinöitteni kanssa Lostin seuraan, bikinikeli on vielä toooosi kaukana ;-)

Vierailija
14/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli huomata, että ryhis ja Nolaanakin olette tänne tulleet takisin =)

En päässyt eilen kirjoittelemaan, kun oltiin Antonin kannssa Isossa Omenassa ihmettelemässä elämäämme. Ja sen jälkeen mentiin minun vanhemmille, jossa nämä sivut eivät toimineet...blääh Illalla oltiin miehen kanssa vähän humputtelemassa ja lapset olivat minun äidin ja isän kanssa. Tultiin 01.00 ja hyvin oli heillä mennyt, meilläkin oli tosi kivaa. Nyt vaan äitiä rankaistaan armottomalla väsyllä. Tosin ihan autolla olin, mutta ei ole tottunut valvomaan näin...Antoninkin nokka vuosi yöllä meillä on unikoulu jäissä hetken, jatkan sitä kyllä ensi yönä, nimittäin Anton heräsi 04.00 ja siitä 07.30 asti heräili puolentunnin välein, kun rinta tipahti suusta. Ensi yönä ei ole baari auki täällä...

Errj ja Mugskap kirjoittelivat pienestä city-ihmisestä sisällään: Minä en ole koskaan asunut muualla kuin Helsingissä nuoremapana aina ajatteli, että muutettaisiin jonnekkin muualle (kuitenkin lähelle Helsinkiä, esim Nurmijärvi tms) mutta nyt on tullut toisiin ajatuksiin, luulisin että tänne Kauniaisiin jäädään, vihdytään täällä hyvin.

Kent: Ihanaa, loistavaa toivon todella, että teidän yöt helpottuvat =) Yksikin kunnolla nukuttu yö tekee ihmeitä =)

SannaS. Jep, olen minäkin huomannut tuon saman, odotan,että kello on 06.00 ja voin imettää Antonin. Mutta eiköhän se siitä muutu, nyt en jaksa ajatella mitä asialle tekisi, neuvolassa sanottiin että 06.00 on aamu vauvalle ja verensokerit on siinä vaiheessa menneet niin alas, että tarvitsee tankata, eli mitään en voi tehdä asian muutaamiseksi.

Nolaana: meillä kuulostaa varsinkin tuo veljen junaradan palikoiden vieminen hyvin tutulta...

Ryhävalas: Onnea uuteen elämääsi, niin ne asiat järjestyvät

Mutta nyt täytyy käydä vielä mesessä ja sitten vähän siivoilemaan

T:Mareila+Anton 9kk

Vierailija
15/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on taas pari päivää vierähtänyt. Oskarilla on jotain vatsavaivoja, annoin tässä parina päivänä Real-leipää murusina hänelle ruokailun yhteydessä. No siitäkös sitten tullut aivan hirveät ilmavaivat (jotka haisee aivan viemärille) ja eilen oli mahakin löysällä ja yli yhdet kakat tuli vilauksessa puntista ulos... -> pyykkiä. Kipeän oloinen ei poika muuten ole ollut, mutta ruoka ei ole oikein maistunut ja tänään on sitten maidonjuontikin tehnyt tenän. On tainnut vajaa desi upota. En sitten tiedä johtuuko tuosta leivästä vai mikä nyt on.

Ja yöt on nyt olleet myös levottomia. Oskari nousee monenmonituista kertaa istumaan ja minä häntä sitten kumoan pitkälleen ja annan tuttia ja silittelen. Viime yö oli hiukan parempi. Ja eipä ole kauaa aikaa kun kehuin kuinka hienosti meillä nukutaan:) Kaipa tämäkin sitten ohi menee.

Tänään on ollut aivan ihana ilma ja lähdimmekin aamupäivällä päikkäreiden jälkeen postittamaan ystävänpäiväkortteja. Olipa ihana kävellä auringonpaisteessa, tuli itsellekin " aurinkoinen" olo.

Nyt taidan lähteä siivoilemaan kun tuo pikkumieskin on unten mailla. Hauskaa viikonloppua kaikille!

Miiru ja Oskari

Vierailija
16/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on päikkäreillä,ainakin vielä hetken joten kerkee pikaseen jotain rustaamaan..

Meillä menee aivan yhtä hyvin kun ennekin,neiti herää kerra yössä huhuilemaan..Viime yönä tämä huhuilu kesti n.45min..Maito menee myös samalla,mutta en ole vielä ottanut paineita noista heräilemisistä..

Heini menee kovasti joka suuntaan ja alkaa harjoittelemaan seisomista ilma tukea..Itseasiassa on viikon verran seisoskellut tuetta,joskus enemmän ja joskus vähemmän..Potta ajateltiin ottaa piakkoin käyttöön,neidistä kun hyvin näkee millon alkaa kakkaa vääntämään..

Käytiin Heinin kanssa 10kk neuvolassa ja mitat olivat 77cm ja 11,4kg..

Joten iso neiti on kyseessä :)

Sitten vielä vähän toisenlaisia uutisia...

Meille tulee näillänäkymillä syysvauva :)

Joten Heinistä tulee iso-sisko vajaa 1,5vuotiaana..Tää ei ollu mitenkään suunniteltu vaan enemmänkin tulee jos on tullakseen..

Viikon päästä mennään Jorvissa käymään ja katsomaan,että onko masussa elämään..Jänskää...

La en tiedä,menkat oli viimeks joskus itsenäisyyspäivän tienoilla..

Mutta eiköhän sekin selviä..

Tää saakin sitten jäädä viimeiseksi,lapsiluku on sitten täysi(kolme on hyvä luku)

Mutta ei muuta kun hyvät viikonloput..Mä lähden valmistautumaan huomiseen gaalailtaan(hiusten värjäys,naaman kuoriminen,kynsienlakkus ja puvun silitys yms..)

Terkuin:Kuningascobra ja Heini-neiti (11.4)

Vierailija
17/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tälleen varovasti ;-) Onhan se uusi elämä aina ihme !!!

Ja joo mustakin 3 on ihan hyvä lapsiluku....ainakin toistaiseksi...miehen mielestä iäisesti ;-)

Vierailija
18/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti =)

Vierailija
19/40 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siitä puhelinnumerosta, olin jo ihan tosissani lähdössä mukaan tanssiaisiin mutta sitten tajusin, että mähän käyn töissä ja tällekin lauantaille on vuoro napsahtanut! Kyllä on laho pää! Harmi:( Mutta tulkaa te piristämään mun työpäivää, jos jostain syystä liikutte musiikkiosaston tienoilla tanssiaisten jälkeen!

Meillä on Amoksella vanhan nuhan jäljiltä yskä pahentunut ja nyt näyttää siltä, että räkääkin tulee taas enemmän. Eipä tuo muuten haittaisi mutta kun yskä yllättää usein juuri syödessä ja sitten tulee kaikki se ruoka ylös, mikä on juuri sisään saatu menemään... Turhauttavaa ja vauvalle (ja vanhemmillekin) tietysti aika epämiellyttävää. Tänään ei maitoakaan oikein mennyt ja mielenkiinnolla odottelen, minkälainen yöstä tulee...

Kuningaskobralle varovaiset onnittelut jo nyt, ehkä mekin vielä myöhemmin rohkaistutaan yrittämään toista; viimeistään sitten, kun kokonaisia nukuttuja öitä alkaa olla enemmän näköpiirissä;)

Gunmimma ja Amos 9kk

Vierailija
20/40 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningascobralle paljon onnea:)

Meillä nyt joku vatsatauti pienellä miehellä sitten jyllää... Tänään on jo useampi vaatekerta mennyt pesuun kun kurat pukkaa lahkeesta ulos. Voi itku... Ruoka ei juuri maistu ja juomaakin saa oikein tuputtaa että edes vähän joisi. Muuten on kyllä ihan reipas ja iloinen, että en ihan hirveän huolissani ole ollut (vielä). Säälittää vaan pikku ressu kun aina housuissa porisee... Täytyy nyt viikonloppu seurailla ja maanantaina sitten soitella lääkäriin jos vielä jatkuu. Näin viikonloppuna en hirveän mielelläni tänne meidän " arvauskeskukseen" lähde.

Tänään on ollut leipomispäivä, tein korvapuusteja, kuivakakun ja patonkeja. Ihme tarmonpuuska. Onneksi on iskä ollut kotona vaihtamassa vaippoja ja viihdyttämässä Oskaria:)

Taidanpa lösähtää tuonne sohvalle ja ihmetellä siellä hetken maailmanmenoa:) Mukavaa lauantaita!

Miiru ja Oskari