Kuivaatteko vauvan vaatteet kuivausrummussa?
Siinäpä tuo kysymys tulikin. Meille on nyt hankittu kuivausrumpu ja olen saanut käsityksen (en kyllä yhtään tiedä mistä?) ettei vauvan vaatteita suositeltaisi kuivaamaan kuivausrummussa? Siis sellaisiakaan joiden pesulapun mukaan se on sallittu. Kuivaako kukaan rummussa ja ellette niin miksi ette (jos siis rumpu on..)?
Kommentit (3)
vaatteet kuivarissa, mutta jätän vähän kosteaksi ja venyttelen ja ovat narulla n. tunnissa kuivat. Trikoiset vaatteet kutistuvat norm. enemmän, kun eivät roiku kuivuessaan. Näin joku valisti mua. Riippuu tietty vaatteiden laadusta. Kuluvat tietty enemmän, mutta helpottaa pyykkirumbaa huomattavasti. Enkä muuten ole tuota kutistumista havainnut kuin sukissa...
Hertta
Tulisihan ne vaatteet kieltämättä ihanan pehmeiksi kuivausrummussa. Meidän taloyhtiöllä on pesutupa, jossa on isot pesukoneet ja kuivausrumpu, mutta vauvan vaatteita en siellä kuivaa. Syy siihen on lähinnä se, että siitä rummusta lähtee niin paljon (muiden asukkaiden) nukkaa/pölyä tms. ettei oikein huvita...
Meillä on myös tässä uudessä asunnossa kuivausrumpu ja aluksi en laittanut vauvan vaatteita sinne, mutta juuri tällä hetkellä on myös ensimmäistä kertaa vauvan vaatteita rummussa. Itse en ole laittanut vauvan vaatteita rumpuun kutistumisen takia, mutta haitanneeko tuo jos vaatteet vähän kutistuu. sitten kun jäävät pieneksi, niin pitää siirtyä seuraavaan kokoon. Kuivausrummunhan sanotaan kuluttavan vaatteita, mutta mielestäni vauvan vaatteet ovat niin vähän aikaa sopivia etteivät ehdi kulua. Tuttavani pesi vauvan vaatteet ja sanoi, etteivät ne siitä kärsineet. Lisäksi vaatteista tulee ihanan pehmeitä ja niitä ei tarvisi välttämättä edes silittää. Lisäksi se poistaa nukan hyvin vaatteista. Mutta itse en tiedä, miksi ei voisi siis laittaa vaatteita rumpuun. Voi olla, että vaatteissa on senkin takia kuivausrummun käyttö kielletty, ettei valmistajien tarvitse olla korvausvastuussa vaatteista tuon asian suhteen.