Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atoopikot/allergiset odottajat!

06.02.2006 |

Mulla on nyt kolmas raskaus menossa rv22. Aiemmissa raskauksissa iho on parantunut kokonaan, mutta nyt on tosi huonossa kunnossa. Huonommassa kuin moneen vuoteen. Miten teillä muilla? Onko eri raskauksissa ollut eroja?

Ihmettelen vaan, kun tietenkin odotin taas ihoni paranevan, koska aiemminkin oli niin käynyt.

mirju

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä en nyt oo raskaana mutta nuorin on 1 vuotias eli tuoreessa muistissa on.

Mulla on kolme lasta ja kahden ensimmäisen aikana iho parani hyvin ja kolmannen aikana iho oli tosi herkkänä. Samoin vuosia poissa ollut astma alkoi oireilla viimesessä raskaudessa. Ja kaikki lapset on poikia eli ei sukupuolella ainakaan ollut vaikutusta.

Toivottavasti saat ihosi kuntoon, eikä ainakaan hirmu huonoksi mee.

Onnellista odotusaikaa!

Vierailija
2/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ihan samalla kaavalla menee ku mullakin. Jännä vaan ku automaattisesti ajattelin, että taas iho paranee... Mulla on kans kaks ekaa poikia ja saattaapa hyvinkin olla tämä kolmaskin. :)

Kaikkea hyvää sinulle ja kolmelle pojan viikarille! :)

mirju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla esikoisen aikaan iho aluksi meni tosi huonoon kuntoon, mutta sitten parani kokonaaan. Synnytyksen jälkeen taas paheni. Nyt toisessa raskaudessa oletin, että käy samoin, mutta ei. Iho paheni hieman, mutta ei mennyt ihan mahdottomaksi. Toisaalta mitään täyttä paranemista ei ole ollut. Mennään siis linjalla Locobase repair ja miedot kortison-voiteet. Silmät ovat olleet tosi allergiset myös. Mitään sisäisiä antihistamiineja en ole uskaltanut käyttää.

Jaksamista ihosi kanssa!

Vierailija
4/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa rv 10+4 ja mun iho on koko ajan ollut tosi huonossa kunnossa. Alkoi siis jo ennen ku tiesin olevani raskaana. Tämä tosiaan on esikoinen. Alkuraskauden ainakana söin mm atarax:ia ja zyrtec:iä, mut olin kyllä lukenut allerfia lehdistä että niitä voisi käyttää raskauden ainaka. Mutta ku sain tietää olevani raskaana lopetin käytön.

Onko teillä muilla lapsille tullut allergiaa/atopiaa ?? se tässä pelottaa jos lapsella kauheat allergiat ku tietää kuinka vaikeaa on ja lapselle kivuliasta jos iho auki koko ajan.. entä onko muilla lemmikkejä? meillä villakoira..

Vierailija
5/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toinen raskaus menossa viikoilla 28, iho kutisee koko ajan, pitää nukkua puuvillakäsineet kädessä..rasvatkaan ei tunnu auttavan, olen syönyt nyt tuulix nimistä lääkettä, vähän helpottaa.

tytöllä 4wee myös atooppinen iho=(. nyt kovilla pakkasilla iho kuivuu pahasti..toivottavasti ei tulevalle nassikalle tule atooppista ihoa..on se vaan sellanen riesa.

Vierailija
6/12 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huolestuttaa hieman se atopian periytyvyys. Vaikka atopia on välillä ollut pitkiä aikoja hyvänäkin (ihmiset ovat yllättyneet, jos olen sanonut vaivastani)on muistissa pari sairaalajaksoa ja kasa huonosti nukuttuja öitä rikkiraavittuine ihoineen. Ei tätä kyllä kenellekään toivoisi-varsinkaan rakkaimmilleen eli omille lapsille.

Mun pian kolmevuotiaalla tyttärellä ei ole ainakaan vielä ollut minkäänlaista atopiaa tai allergiaa. En ole koskaan rasvannut tytön ihoa edes perusvoiteella (paitsi joskus peppu). Itselläni on ollut ihottumaa jo vauva-aikana. Olen nniiiiinnn kiitllinen tästä asiasta!!!! Nyt toivon hartaasti, että myös toinen tyttö olisi perinyt isänsä ihon. Tiedän, että voi olla miljoona kertaa vaarallisempiakin asioita, mutta jokainen pahasta atopiasta kärsinyt tietää, että vaiva voi olla todella kurja.

Itse en missään tapauksessa pystyisi pitämään mitään eläintä. Olen valtavan eläinrakas, ja minulla on ollut kyllä eläimiä. Olen vähitellen allergisoitunut niille, vaikka joku koulukunta sanookin, että eläimet toimivat siedätyshoitona. Nykyisin en voi edes kyläillä paikoissa, joissa on eläimiä. Kurjaa! Onneksi pieni tyttöni saa nauttia koiranpentujen hoivaamisesta pihalla, kun naapurilla on koiria.

Vierailija
7/12 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kolmas raskaus meneillään ja tällä kerralla ihon oireilu jatkui todella pahana koko alkuraskauden, mutta nyt on rauhoittunut huomattavasti, pelkillä perusvoiteilla on pärjäilty jo vajaat pari kuukautta.

Meillä lapsilla puhkesi molemmilla atooppinen ihottuma todella pahana jo alta vuoden ikäisenä. Noin puolitoista vuotta sitten osallistuttiin takrolimuusivoidetutkimukseen koko perheen voimin, lapsilla ihottuma helpottui hiljakseen ja parani lopulta kokonaan. Nyt puoli vuotta tutkimuksen loppumisen jälkeen meillä ei lapsia tarvitse rasvata edes perusvoiteella, ihottuma on kadonnut kokonaan. Valitettavasti meidän vanhempien kohdalla hoito ei tepsinyt ihan yhtä hyvin, tosin siihen varmasti vaikuttaa myös stressava työnkuva alalla joka ei oikein ole paras mahdollinen atoopikolle..

Meiltä löytyy myös tällä hetkellä suloinen sekarotuinen koira joka on viihtynyt vahvuudessamme puolisentoista vuotta. Mieheni on pahasti allerginen koirille, mutta tästä eläimestä hän ei saa minkäänlaisia oireita, vaan rapsuttelee ja köllöttelee koiran kanssa mennen tullen. Anopin luona kyläillessämme taas alkaa samantien pahat allergia oireet heidän rottweileristaan, kuten monen muun koiraperheen luona. Eli varmaankin rotukysymys, karvan ja hilseen laadusta riippuvainen seikka.

Nyt vain nautin toistaiseksi ehjästä ja kutiamattomasta ihostani ;)

-Mariini-

Vierailija
8/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 5 loppuun saakka kestänyttä raskautta,joissa kahdessa iho on mennyt tosi pahaksi ja kolmessa ollut parempi kuin " normaalisti" .Noissa kahdessa pahassa (eka ja viides) on rasvaa kulunut ja Ataraxia popsittu lähes päivittäin.Mitään yhteyttä ei ole vuodenajalla tai vauvan sukupuolella,niinkuin neuvolassa ehdottelivat :)

Nyt on viikkoja 12 ja alussa näytti,että taitaa taas tulla vaikeuksia ihon kanssa,mutta nyt on taas parempi.En tiedä vaikuttaako,kun aloin syömään Omega-3 kapseleita,nehän saattaa auttaa iho-oireisiin.Lisäksi koitin ihan piruuttaan Body Shopin mustikkaista vartalovoita ja se on myös ollut todella hyvää!Sehän ei tietenkään käy sellaisille,jotka ei voi käyttää hajustettuja rasvoja.Mutta mä oon kyllä tykännyt,ja iho myös ;) Ehkä mun ei tarvikaan taas kulkea kesää ihan rupisena ja hilseilevänä =)

Vierailija
9/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rv12+3 ja ihan yhtä huonona on iho kuin ennenkin (kädet, päänahassa mahd. psoriasis) Kädet on ehkä jopa vähän herkemmät menemään huonoiksi. Päänahassa ei muutoksia.. onneksi kohta alkaa lämpimämmät kelit, kesäisin ei iho-ongelmat vaivaa!

Vierailija
10/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, että näinkin moni atoopikko oli vastannut. Ikävä vaivahan tämä on. Mulla meni alussa nännitkin ihan läpi, mutta nyt yhtäkkiä ne on alkaneet umpeutumaan taas. Toivetta siis saattaa olla, että ennen kesää muutun taas lähes normaaliksi. Kädet on mullakin pahimmat. Välillä veri vaan tirskuu kun halkeilevat kuivuuttaan. En oikeen saa niitä millään rasvallakaan rauhoittumaan.

Joku sanoi myös silmäoireista. Mulla on kans silmät olleet tosi kuivat tässä raskaudessa. Silmien ympäristön iho hilseilee ja silmät itsessäänkin ovat vuotavat, mikä taas tietenkin ärsyttää silmän ympäristön herkkää ihoa. Ataraxia en oo silti käyttänyt, vaikka ennen raskauksia sitä päivittäin käytinkin. Äitini antoi minulle kokeiltavaksi " keinokyyneleitä" merkiltään Celluvisc (muistaakseni) ja niitä kokeilin silloin kun silmät olivat todella arat ja vuotavat. Oli niistä joku apu mielestäni.

Kahdelle lapsellani ei kummallakaan ole ruoka-aineallergioita eikä atopiaa ainakaan vielä (3v ja 2v). Nyt talvella olen joskus saunan jälkeen rasvannut niiden jalat kun ovat olleet vähän kuivahkoja. Mitään ihottumaa ei kuitenkaan ole. Sen olen kans lähiaikoina huomannut, että kun ovat syöneet suklaata, niin molempien posket helottaa ihan punaisena. Kummallekaan en tohtinut antaa ennen vuoden ikää kalaa, munaa, sitrushedelmiä, mansikkaa ja suklaata. Nyt kärsivät kyllä syödä niitä ilman oireita (paitsi tuota suklaata). Nähtäväksi jää muuttuuko tilanne vielä ja miten on tämän kolmannen tulokkaan kanssa.

mirju 22+4

Vierailija
11/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin silmät ilmeisesti todella kuivat, vaikka tuntuukin siltä että tosi märät, eli vuotavat koko ajan eikä vedenkestävät ripsaritkaan meinaa pysyä. Meikki ei ainakaan ihoa ärsytä, kun silmät vuotavat ilman meikkiäkin.

Minullakin kädet pahimmat, töissä rasvasin vain muutamana päivänä työpaikan käsirasvalla ja kas, oli levinnyt punertavat alueet jo käsivarteen asti! Itse käytän käsiin aqualan L-perusvoidetta, se levittyy nopeasti jokaisen pesun jälkeen. Pakko rasvata joka pesun jälkeen, muuten ei tule mitään. Olen tosin miettinyt, että pitäisi ostaa kenties aqualania, jolla sitten tehorasvaisi kädet iltaisin ja öisin. Tällä jatkuvalla rasvaamisella sopivalla rasvalla, vältän sen että kädet ei mene verille. Talvella siihen riittäisi päivän rasvaamattomuus, odotan todella kesää, jolloin on kausia, ettei rasvaa tarvitse käsiin laisinkaan! Eikä kasvotkaan sillä tavalla kiristä kesällä. Olen yrittänyt nyt opetella muistamaan rintojen ja vatsankin rasvausta juuri siksi, että iho ei lähtisi menemäään rikki. Yläselästä minulla on nyt raskauden aikana selkä kuivanut aika paljon (finnitkin iskeneet, kuten iskevät kuivaan ihoon)

Ja mitä edellinen kirjoittaja lapsistaan totesi - minulla puhkesi ihottuma käsiin vasta joskus ala-asteella eli on hyvä tarkkaillakin lasten ihoa jo nyt, kuten olet tehnyt.

Vierailija
12/12 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla atopia käsissä puhkesi vasta parikymppisenä. Lähinnä kädet on auki, mutta myös sääriin tulee ihottumaa. Odotuksia paremmasta elättelin raskauden myötä, mutta vielä ei ole tapahtunut mitään mihinkään suuntaan. Hirvittää kaikki tuleva peseminen. Vauvaa ei kuitenkaan ehkä voi käsitellä kumihanskoin pestessä niin kuin astioita...:)

Kuulin hyvää uudehkosta Elidelrasvasta, hankin reseptin ja ostin kalliin tuubin älytäkseni siinä vaiheessa vasta katsoa, mitä rasva sisältää. Siinä olikin sitten sitä propyleeniglykolia, jolle mut on testeissä todettu allergiseksi. Toinen, joka testissä sai ihottuman aikaan oli formaldehydi.

Sibicortin kanssa oon sinnitellyt sitten syksystä lähtien.

Muska77, 19. viikolla kätöset verestäen