Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva reilun 1kk ja ennen nukahtamista saa "itkupotkuraivarin", missä vika?

29.09.2011 |

Mulla on 8v. tyttö ennestään ja tiedän mitä on kun vauva ei nuku.

Tämä vauva nukkuis, mutta se nukahtaminen on ihan kauheeta.

Pullovauva on ja torkahtaa helposti pulloon tai olkapäälle.

Mutta, kun tajuaa et nythän meinaa nukahtaa niin jalat alkavat vispata hullun tavalla ja kädet myös ja sitten tulee se itkuraivo.

Ja ensin oli vain iltaisin ja nyt on ihan sama onko kyseessä aamu-unet vaiko päivä tai ilta.

Jos en laita nukkumaan niin tyytymätön ihan koko ajan.

Yöt nukkuu ensin pari 2h pätkää ja sitten 1,5h ja lopuksi 1h.

Onko ideoita millä sais ton vispauksen loppumaan?

Kapaloon olen iltaisin lopulta laittanut kun mikään ei ole enää auttanut. Huutaa kurkku suorana.

Kapaloon rauhoittuu kun on siitä huutamisesta jo niin väsynyt.

Herää helposti vartin kuluttua uudelleen huutamaan...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista vaivaa ja se johtui vauvan refluksista, eli maidot virtasi takaisin ylös ja sattui ruokatorveen. Meillä lapsella oli myös maitoallergia, joka vaivasi erityisesti uniaikaan, maha oli ihan täynnä ilmaa. Ei nukkunut päiväunia eikä öisin, huusi ja potki just niinkun kuvailet.

Kannattaisi ainakin tarkistaa, voihan syy olla joku muukin...ja kannattaa varautua siihen, että neuvolassa sanovat, että pienet lapset vaan huutaa ja ei ole mitään vaivaa. Meillä meni 1. lapsen kanssa puoli vuotta ennen kuin mentiin yksityiselle lastenlääkärille ja asia selvisi. Toisen kanssa menin 2 viikon jälkeen, kun tunnistin merkit. Kun saatiin erikoismaito käyttöön ja refluksiin lääke, niin lapsi muuttui tosi rauhalliseksi.

Mulla on parilla kaverinkin lapsella tuo refluksi, se on aika yleistä ja haittaa lapsen unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla