*HAAVELIJAT*MAANANTAI!
Alotin meidän pinon kun ei mulla mutakaan tekemistä ole!Kävin tossa lukemassa vanhojen puolukoiden juttuja niin hannele-81 odottaa vauvaa!!Todella ihanaa.Ajattelin kummiskin tehdä vielä testin kun mun kuukautiset ei ollut mitkään normaalit!Vuosin niukasti 1 päivän ja toisena päivänä ihan pikku riikkisen ja sit ne loppu??Alavatsassa jyllää taas ja nyt oon noussu öisinkin pisulle....testaan nyt varmuuden vuoks...Mun menkat yleensä kestää sen 4-7 päivää ja alka kp29-31 viimestään ja nyt ne alkokin jo kp24??Noo,ei voi tietää.
K@thy:olikos oikein?toivotaan että saatte riidan sovittua ja ukko pyytää anteeksi=)
Kommentit (21)
Enpä ole taas ehtiny täällä hengaileen... viikonloppukin oli yhtä paikasta paikkaan juoksemista. Eilen käväsin vähän täällä lukemessa ja ukko ihmetteli kovasti.. Mä palasin töistä jo kotiin kun sisällä oli vaan +14 astetta lämmintä, nyt sit pitäis alkaa töitä väkertään..
...mutta miun kone ei. Eli miun koneesta on ilmeisesti muuntaja hajonnu, akkukin on ihan tyhjä, joten se ei inahda enää ollenkaan. Kannettava kun on... Oon yrittäny löytää vastaava muuntajaa, mutta miun kone tarvii sen verran " vahvan" muuntajan, että nykysissä koneissa ei oo lähimainkaan tarpeeks vahvoja. Täytyy siis jatkaa ettimistä... Uskomatonta, miun kone on kuitenkin vaan puoltoista vuotta vanha, miten se muka nyt jo voi olla niin antiikkinen?
Nyt oon sit koulusssa koneella, että pääsen ees vähän kattelemaan teidän kuulumisia. Oisinhan päässy aiemminkin, mut jotenkin on tosi ikävää, kun kuka tahansa voi kattoa, millä sivuilla oikein oon...
Omaa napaa tähän alkuun... Otin viimesen pillerin viime torstaina. Tästä lähtien siis meidän ehkäsy on miehen vastuulla. Ite se sano, että ei usko, että tulee kumeja kovinkaan tunnollisesti käyttämään, eli ilmeiseti ei siis ehkästä ollenkaan... Onhan mulla se PCO, joten en usko, että luomusti tärppää, kun miun kierto ei oo ihan tästä maailmasta... Mie jo keskesin innostua, kun mies siis sano, että hän asennoituu vauva-asiaan tyyliin tulee jos on tullakseen, jos tuun raskaaks niin sit eletään sen mukaan. Myöhemmin kuitenkin sano, että ei halua vauvaa, mutta voi " tehdä" sen, koska mie haluan niin kovasti ja koska mie en oikein voikkaan kauheen kauaa oottaa... Ja nyt mulla on sit tietysti ihan kauhee olo! Kyllä mie haluisin, että molemmat halutaan yhtä lailla vauvaa sit kun aletaan yrittää! Mutta toisaalta, sanohan se, että tulee jos on tullakseen, joten ei kai se ihan sit oo niinkään, että se ei missään nimessä halua... Vai? Mitä ootte mieltä?
Mie en kauheen tarkkaan enää muista teidän kuulumisia, kun olitte kuitenkin aika ahkeraan kirjotellu enkä oo moneen päivään päässy koneelle, mutta yritän kuitenkin...
Snow: Harmi, että se täti kuitenkin tuli... Vaan eikö siun mies tunnu suhtautuvan asian kuitenkin aika myönteisesti, jospa sitten seuraavassa kierrossa joitte yrittää yhdessä, eikä siun tarvii enää yksin toivoa... =)
Tansem: Eikös niitä oo niitä tilastojakin, että varmoja päivioä ja keskeytettyä yhdyntää ehkäisynä käyttävistä monta kymmentä paria odottaa vauvaa vuoden jälkeen? Joten onhan se hyvinkin mahdollista, että tulisit raskaaks, vaikka nyt ei tärpännykkään!
Kaikille uusille oikein paljon tervetuloa, hienoa, että meitä alkaa olla täällä jo aika monta! Oottehan käyny laittamassa teidän esittelyt meidän varsinaiseen esittelypinoon?
Noh, täytyy jatkaa kouluhommia, yritän saada koneen kuntoon, että pääsen koneelle taas entiseen tahtiin!
-S-
Mitäs mieltä ootte, kun nyt tässä mietin että voinko kuitenkin jättää pillerit pois. Ahistaa jotenkin ihan älyttömasti syyä niitä...miksi popsia niitä, jos niistä ei ole itselle periaatteessa juuri mitään hyötyä...? Ukkohan sanoi silloin, että ei se mua pakota niitä syömää, eikä se tietenkään voikkaan, mutta kun en yhtään tiiä mitä meijän välillä sit tapahtuu, jos jätän ne pois. Tai onko mulla sit kuitenkaan sen parempi olo... Onko teistä kukaan jättäny pillereitä pois vaikka mies ei haluais lapsia? Hyvät neuvot tulis nyt tarpeeseen...
tyttönen85
Sonnai:Kyllä tuo mieheskin näyttää vihreetä valoa,samalla tavalla kun mun ukko=)Ne ei sano suoraan haluavansa vaan kiertaa sen tolla" tulee jos on tullakseen" Nyt vaan toivotaan että tärppäis!Nämä tietokoneet on kyllä välillä todell ärsyttäviä vempeleitä=(Onneksi pääsit kirjottelemaan ja kertomaan kuulumiset=)
tyttönen-85:Kiva että sinustakin kuuluu,ihmettelinkin jo että minne jäit=)
Kävin hakemassa juuri raskaustestin 2kpl pakkaus.(varmuudeksi)Ja ette arvaa,acon 10 oli loppu.Taitaa olla kuuminta hottia se testi kun sitä on aina tosi vähän....No apteekari sano että kyllä tämän clinic testin pitäs olla sama kun lääkärin ottama...Hitsi kun ulkona on pirun kylmä niin ei voitu kauhian kauan poitsun kanssa ulkoilla=/
Niin tai siis kun en tietenkään halua saada lasta, jota molemmat ei halua..mut miks tää tuntuu sitten niin hemmetin vaikeelta ja masentavalta?
No, joo..ei oikein meinaa tuosta työn teosta tulla mitään, kun istuu koneen äärellä. Muutenkin kun asiat pyörii mielessä..Miä nyt puran vielä pikkasen itteeni.. ÄH! Joteki vaa tuntuu et sitä junnaa vaan paikallaan koko ajan, jotakin sisältöä tähän elämään nyt kyllä tarttis saaha.. Tuosta työharjottelustakaan kun ei ole mulle oikeestaan mitään hyötyä..väärä ala.. ja sitten mä vaan oottelen ja ihmettelen pääseekö tuo toinen puolisko sinne kouluun ens syksynä ja mä voin sitten miettiä mitä mä rupeen tekemään... Ei kyllä nyt huvittais enää vaa elää toisen ehdoilla...Nyt ois NIIIIIN hyvä aika sille lapsoselle! tai ainakin mun kannalta..voi että ärsyttää!!!
No joo, jokohan tuossa nyt tuli taas tarpeeks...
Tyttönen85: Mulla oli yhessä vaiheessa se tilanne että avokki olis halunnu et syön pillereitä mutta kun mulle ne pillerit ei sopinut niin ilmoitin vain hänelle että nyt lopetan ne pillerit ja sinun vuoro huolehtia nyt ehkäisystä mikäli hän ei vielä omaa nyyttiä halua ja niin oli ehkäisynä sitten kumit vuoden verran. Pillerit lopetettuani sain aikaa miettiä itsekseni mitä todella haluan ja niin päätin oma-aloitteisesti noin vuoden pillerittömän ajan jälkeen varata ajan gynelle ja hain toisen merkkiset pillerit jotka ovat sopineet. Puhuimme asiasta jonkin verran ja sovimme että haen ne pillerit ja syön tasan yhden reseptillisen ja sitten alkaisi yrittäminen, mutta muutoksia matkaan jälleen eli yritys olisi aloitettu kääk jo ensi kuussa mutta sain sattumalta töitä n. pariksi vuodeksi joten jatkan nyt pillereitä töiden ajan....Meillä siis auttoi asiaan se että ilmoitin kylmästi että pillerit eivät sovi eli valitse joko se että mulla on hyvä olla tai se että minä syön pillereitä kärsin päänsärystä jne ja sun seksielämäsi luistaa hyvinkin ilman huolehtimista....avokkini valitsi minun terveyteni ja ehkä siksikin syön nyt uudelleen " hyvillämielin" pillereitä töiden ajan. SEn sanon sulle vielä että asioilla on taipumus järjestyä ja missään nimessä sun ei kannta pillereitä syödä jos ne eivät sovi tai jotain , äläkä vain ajattele pelkästään sitä miten sun pillerien lopetus vaikuttaa teidän suhteeseen vaan ajattele enen kaikkea sitä miten ne vaikuttavat terveyteesi jne...
snowlake: Koskas ajattelit testailla uudelleen....rutkasti sulle plussa säteitä.....++++++++++++=)
sanska: Kiitos sulle kannustuksesta, sain taas uutta ajateltavaa ja ajattelinpa ehkä noudattaa neuvoasi. Taidanpa jutella tänään mieheni kanssa..
Olen syönyt nyt kolme pilleriä, voinko mä lopettaa ne kesken? Tietääkö kukaan?
Mulla viime viikko meni aika lailla alamaissa. Mulla on välillä koviakin masennuskausia, ne on kyllä tosi raskaita. Päätin nyt ottaa itseäni edes hieman niskasta kiinni ja reipastua...Tänään onkin ollut parempi ja reippaampi mieli. Ihanaa!
Olen jo pitkään miettinyt, että pitäisi mennä gynekologille perusteelliseen tarkastukseen. Haluaisin selvittää, onko kaikki kunnossa vai onko kenties jotain hormonaalista häikkää tms. Mulla on ongelmana erityisesti tiputteluvuoto ennen menkkoja ja niiden jälkeen, ja se on tosi ärsyttävä vaiva kun ei koskaan oikein tiedä, että milloin ne " varsinaiset" menkat alkaa ja loppuu. Ja tipuutelun vuoksi kuukatisista pitää kärsiä pidempään: jos olisi vaan se normaali vuoto, menkat kestäisivät mulla 3-5 päivää, mutta ton tiputtelun vuoksi se aika voi pahimmillaan olla yli tuplat. Eihän sitä tiputteluvuotoa paljon tule, mutta se on silti tosi ärsyttävää!
Luin jostain, että syy tällaiseen tiputteluvuotoon voisi olla keltarauhashormonin vajaatoiminta. En tiedä, onko minun kohdallani niin, vai onko kyse jostain muusta. Luulisi, että tuon keltarauhashormonin määrän voisi kenties tutkia jollain verikokeella?
Soitin sitten äsken YTHS:lle ja kyselin aikaa gynelle. Mua ärsyttää, kun siellä pitää selittää puhelimessa vaivansa jollekin vastaanottajatyypille, ja sitten se tekee päätöksen, onko vaiva akuutti jne. No, selitin tätä vaivaa ja se vastaanottajatyyppi sanoi " No monesti nuo tiputteluvuodot liittyy kyllä sukupuolitauteihin, että sulla voi olla sellainen" . Puhui mulle vielä jotenkin tosi alentuvaan ja kyllästyneeseen sävyyn. Arvatkaa ottiko päähän! Sanoin vaan, että no ei todellakaan ole kyse sukupuolitaudista vaan ihan jostain muusta. Noh, kuitenkaan ei kuulemma ollut mahdollista päästä suoraan gynelle, vaan ensin pitäisi mennä yleislääkärille (mitä järkeä?!). Ensimmäinen vapaa aika yleislääkärille olisi ollut huhtikuussa, ja sitten sieltä vasta olisi mahdollisesti saanut lähetteen gynelle....eikä mitään tietoa, milloin. Hohhhoijaa, totesin että parempi vaan mennä suosiolla yksityiselle. Kyllähän se maksaa, mutta pääseepähän nopeammin. Varasin ajan ensi viikolle.
Pelottaa kyllä, mitäköhän tuloksia sieltä tulee, vaikka tietenkin olen myös utelias tietämään. Mutta vähän kauhistuttaa, jos löytyy esim. se keltarauhashormonin vajaatoiminta ja joudun popsimaan sitten jotain hormoneja...tai jos löytyy vaikka endo...tai jotan muuta kamalaa, joka vaikuttaa hedelmällisyyteen.
No niin, tulipas taas avauduttua :)
Heti aluksi kosks snowflake meinaa testailla? Kun nuo sinun menkat kuulosti kyllä siltä että jotain oisi voinut tapahtua:)
Ja tyttönen85: joku tais suo neuvoa että sanot miehelles, kun pillerit ei sovi, voisitte kokeilla vaikka kumia. Tosin se liuska kannattaa syödä loppuun, koska jos jätät liuskan kesken menee kierto sekasin ja voi tulla vuotoa, kun elimistö luulee että taas on tauko.
omaa: tätiä ei kuulu, joten kun mies tulee töistä taidan lähteä testin ostoon, ilmottelen myöh tulosta:)
appelsiinie: Turvallista matkaa testin ostoon ja toivottavasti testi näyttäisi plussaa...plussa säteitä myös sinulle +++++++++++++=)
Nyt taidan lähteä koiran kanssa lenkille aivan ihanaan ja aurinkoiseen maalaismaisemaan josta vielä tämän päivän saan nauttia kun huomenna taas suuntaan kohti turkua töihin josta palailen lauantaina....
päivän jatkoja kaikille
Sanska
appelsine:testasin äsken ja sen kontrolliviivan päälle tuli viiva??kyselin sitten neuvolatädiltä mitä toi meinaa,niin sano että testaa vasta 3-4 päivän päästä uusiksi.Eli pitää siis malttaa taas muutama päivä=(Paljon plussa säteitä+++++
aceituna: kyllä yksityiselle kynelle kannattaa mennä mielummin. Siellä sut otetaan tosissaan. Itse kävin, jokin aika sitten yksityisellä, just sen takia kun jonotin sairaalan puolelle kynelle ja jonotuaika oli ikuisuus, enkä jaksanut odottaa sinne asti, jos jokin olisikin vialla. Yksityisellä ne ottaa ihmisen erilailla huomioon, kun niillä on aikaa. Itselläni julkisella kynellä käynti on ollut kymmenessä minuutissa ohi, mutta yksityisellä olin vastaanotolla 45 min. Voi vitsi, että olikin ihanaa, kun siellä tuntu tosissaan et ne tutkii ja miettii vaihtoehdot kunnolla.
Mahtuuko yksi haaveilija joukkoon mukaan? Meillä on kotona kaksi suloista tyttöä ja miehen mielestä lapsiluku nyt täynnä... Kovasti kyllä vauvakuume jyllää tuolla takaraivolla : ). Ei nyt välttämättä uutta vauvaa ihan heti, mutta joskus... Olisi kiva jutella muiden haaveilijoiden kanssa.
..tyttönen 85,täti tuli ja nyt mietin että En Halua syödä noita pillereitä enää..ja just toi sisältö elämään upuu.vaikka kaikki onki tosi hyvin ja suhde on kunnossa ja noin mutta...puuh.
en nyt tiiä mitä höpöttelen.ehkä oon vähän down kun aattelen koko ajan sitä omaa pikkusta ja pillereitä jaja..
no ehkä huomenna on parempi mieli..:) ja pää selkeytyy ton ehkäisyn kannalta.kun haluisin ne halut takasin!!ja noi kierukka keskustelut säikäytti sen verran etten sellasta ainakaan haluu.
no mutta lepposaa illanjatkoa kaikille:)
Enpä oo minäkään päässyt koneelle, kun se miehen kone hajos niin se pelas koko päivän mun koneella ja vasta nyt pääsin tänne kun mies lähti töihin (yövuoro).
Sonnai:
Kiva, kun pääsit vihdoin koneelle :) Ollaankin kaipailtu sua täällä! Toivottavasti saat pian oman koneen toimimaan.
Minä oon kanssa lukenu, että noin 10-15% niistä, joilla keskeytetty yhdyntä ehkäisynä, tulee vuoden sisällä raskaaksi, mutta eipä mulla tuommonen tuuri tuu käymään... kuitenkin kun ajattelee nuo luvut toisin päin eli 85-90% ei tuu raskaaksi niin ei tunnu paljon mahiksia olevan. Olen aika pessimissinen enkä yleensä usko että jos jotain hyvää vois tapahtua että se tapahtuis mulle, varaudun aina mieluummin pahimpaan niin ei sitten tuu petyttyä niin pahasti... Melko vaikea on tuo sinunkin tilanne, luulen kuitenkin että jos sinä tulet raskaaksi miehesi on siitä iloinen ja sopeutuu ajatukseen suht koht nopeasti, en usko että ajattelis enää raskauden lopulla ettei oikeastaan vielä halunnut lasta vaan on ihan täysillä mukana :) Mutta eihän se tietysti ole mukavaa jos mies ei ole alusta asti innolla mukana, tulee helposti itselleen semmoinen olo kuin olis pakottamassa toista johonkin :( mutta miehes on kuitenkin itse valinnut ettei tahdo/jaksa ehkästä kun sinä lopetat pillerit niin silloin hän on sen asian hyväksynyt että on mahdollista että teille tulee vauva.
Tyttönen85:
Minä oon lopettanut pillerit vaikka mies oli silloin sitä mieltä että ois parempi kun jatkasin niitten syömistä eli ei halua vielä vauvaa. Lopetin puoltoista vuotta sen takia että mielialat heitteli hirveesti ja usein oli pahaolo/päätäsärki, ja nämä oireet helpotti paljon sen jälkeen kun lopetin pilsut, en myöskään halunnut syödä niitä sen takia että mulla oli/on hirvee vauvakuume ja mun mielestä oli miehen vuoro huolehtia ehkäisystä jos ei lasta tahdo. En oikein ymmärrä miks ehkäsyn pitäs olla vaan naisen vastuulla varsinkin jos mies on se joka sitä ehkäisyä haluaa ja nainen olis valmis saamaan lapsen...tietysti jokainen pari sopii tästä keskenään mutta ei mun mielestä naisen tarvii tuntea siitä mitään syyllisyyttä jos ei tahdo syödä pillereitä, ne sisältää kuitenki hormoneja (ovat periaatteessa lääkkeitä) ja aiheuttavat monille sivuoireita yms. ei mitään täysin harmittomia, niissä on riskinsä veritulppaan, syöpään yms. vaikka ne riskit ei mitään korkeita olekaan on mun mielestä jokaisella oikeus kieltäytyä niitä syömästä näihin asioihin vedoten.
Snow:
Toivotaan siis sulle vielä plussaa :) :) :) Paljon plusssasäteitä +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Kuullostaa kyllä ihan maholliselta jos menkat tosissaan oli noin lyhyet ja tuli vielä outoo aikaan (liian aikaisin)!
Aceituna:
Mulla on tuo sama vaiva, eli tiputtelee monta päivää ennen kun menkat alkaa :( Luin jostain näiltä sivuilta ja muualtakin terveyssivuilta että helokkiöljy saattas auttaa niin oon nyt sit muutaman kierron verran syönyt helokkiöljykapseleita, mutta enpä nyt osaa sanoa oisko yhtään auttanut, no ehkä tiputtelu on muuttunut vähäisemmäksi määrältään, eli nyt viikkoo ennen menkkoja on tullut tiputtelua muutamana päivänä sitten on ollut taas pari päivää ettei oo tullut ja sitten päivä ennen menkkoja on taas tullut tiputtelua (ennenkuin alotin tuon helokin niin tuli tiputtelua joka päivä viikon verran ennen kunnon menkkoja), tosi ärsyttävää!!!! En oo kuitenkaan vielä menossa gynelle, koska oon jotenkin ajatellut että ne määrää vaan e-pillerit (nehän usein auttaa kiertohäiriöihin) kun kuulee että ei yritetä raskautta. Kerro sitten mitä gyne sanoo sulle tuosta tiputtelusta niin mietin uudelleen pitäskö minunkin käydä gynellä.
-appelsiinie-:
Toivottavasti saisit plussan :) Täältä lähettelen plussasäteitä sullekin +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
wilburi:
Tervetuloa, kyllä mahtuu mukaan :) Kiva saada uusia mukaan :)
.kiia.:
Voimia masennukseen ((tsemihali)) toivottavasti huomenna ois parempi päivä vaikka eihän se asia mikskään huomiseen mennessä varmaan oo muuttunut, mutta jospa sitä jaksas taas huomenna uusilla voimilla miehen käännytystä :)
Nostan tuota meidän esittelypinoa tuohon ekalle sivulle niin jos te uudet joiden esittelyä ei siinä vielä ole haluisitte jotain itsestänne sinne kirjotella niin päivitän sitten pinoa taas uusilla Haaveilijoilla!!!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!
argh, nuija mieheksi... eipä ole paljon anteeksipyyntöä (eikä sen puoleen muutakaan puhetta) kuulunut. kohta alkaa kyllä mulla räiskymään!
oikein paljon plussatusta testaajille (nyt ei kyllä nimet ole vielä mielessä, sori..) ja kaikille oikein mukavaa alkanutta viikkoa:)
k@thy:
Harmi, kun mies ei oo tajunnut hölmöilleensä ja pyytänyt anteeksi :( Toivottavasti pian tajuis ja saisitte sovittua :) Mun mies kyllä usein pyytää anteeks, mutta ei se yleensä muuta tapojaan vaikka riita ois johtunut jostain sen tekemästä typerästä jutusta, eli pyytää anteeks mutta saattaa jo viikon päästä toimia ihan samalla tavalla, huoh...
aceituna:
Piti vielä sulle kirjotella kun edellisestä unohtu, että todella törkeesti kyllä todettu siltä vastaanotto-tyypiltä, että yleensä tommonen johtuu sukupuolitaudista!!! Ei se kyllä mun mielestä ihan noin ole vaan ihan yleisiä nuo vuodot on myös hormonihäiriöissä jotka sitten paranee e-pillereillä tai lääkkeillä tai saattaa parantua ihan itsestäänkin, jos ovat johtuneet esim. pillereiden lopettamisesta. Ei kyllä hirveesti innosta itseekään lähteä YTHS:lle jos sinne on vaikee päästä ja vastaanotto tuommoista :(
Tansku-77:se oli jotain kukkoilua vaan,ja sano kotona sitten että ei se maailma siihen kaatuis jos mä raskaana olisin=)Ja onhan ne söpöjä.Pelkää vaan että miten mä jaksaisin 2 kanssa päivät kun se on toissä 8-12 tuntia.(sai muuten ylennyksen)Se on niin huolehtivainen=)Mutta kyllä me hyvin pärjättäis.Ajattelin pistää poitsun osapäiväseksi päiväkotiin jos odotan joskus lähiaikoina muksua=)
Nyt lähen käymään kaupassa palailen taas paikalle=)