****SUURPERHEkuumeilijat; viikko 6*****
En ole ennen aloittanut listaa, joten toivottavasti menee näin. Edellinen kun on jo tosi alhaalla.
Kommentit (33)
Pikaiset terveiset myös täältä, katkonaisten unien luvatusta torpasta.. Pienimmäinen huusi kadonnutta tuttiaan, neiti 3v puolestaan kiljui täyttä kurkkua painajaisiaan.. Siinähän se yö rattoisasti menikin.
Nyt poistun takavasemmalle puita kantamaan, kun olosuhteen sisällä alkaa muistuttaa iglua (en kylläkään tiedä onko ne kuinka lämpimiä sisältä..)
-Ädä silmät ristissä-
Medisonille, että meiltä löytyy Noora-Elina sekä Nea-Liina =)
Mua harmittaa, kun tekisi usein mieli kirjoitella ummet ja lammet kaikenlaista, mutta kun ei ikinä tunnu olevan aikaa. Täällä saatiin pesuhuoneen remontti valmiiksi, mutta sauna remppa vielä pahasti kesken, tosi kiva olla viikko (kahdeksan lapsen kanssa) ilman suihkua... tai olihan tuo yläkerran suihku käytössä, mutta kun on ihan vaan sellanen hätävara suihku.
Kaikille uusille kuumeilijoille onnea, lapset ovat lahjoja =)
Mutta nyt on taas kauhee kiirus...
Yksi todella huonosti nukuttu yö takana. Neidille iski nuha päälle viime yönä, joten siinä sitä valvottiin puolilta öin tuonne kolmeen saakka. Kyllä väsyttää *haukottelee*.
Tuolla joku muistaakseni kirjoitti jotain meidän suurperheellisten kiireestä, kun ei ehdi kirjoitella. Niinhän se just menee. Monesti sitä haluais kirjoittaa vaikka mitä, mutta kun aina olis jotain muutakin tekemistä. Välillä sitten otan ihan hetken omaa aikaa ja istun koneen äärelle. Yleensä tämäkin hetki keskeytyy, kun pienin ei vielä kovin kauaa vihdy yksin leikeissä ja tuon leikki-ikäisen 4v. poitsun leikit on neitoselle vielä liian rajuja.
Ihanasti meidän neiti-nirso on ruvennut syömään. Kahdeksan kuisten kokkaresoseet menee jo ihan mukavasti alas, tosin minä ne vielä haarukalla mössään pienemmäksi. Joten edistystä on tapahtunut. Muutenkin on ruoka ruvennut maistumaan paremmin, ja tämä kaikki sen jälkeen kun otin tuttipullon pois. Nyt meillä syödään enää velli pullosta ja muuten juodaan mukista. Neiti kun on ollut tosi nirso, niin on mukavaa kun on ruvennut helpottamaan.
No niin, siinä paha missä mainitaan. Kohta on pienet sormet näppäimistöllä, täytyy mennä.
-Medison+5
Nyt tulee vain omaanapaa!
Kertokaa mihin muuhun kuin raskauteen voi nämä liittyä?????!!!!!
Mulla on nyt neljättä päivää ollut ympärivuorokautinen pahoinvointi.Oksentanut en ole mutta liki on. Pissattaa ihan hirveesti,yölläkin joudun käymään.Väsyttää ja viluttaa.Masu muutenkin sekaisin ja saanut juosta siksikin vessassa.Ketään muu perheessä ei oirehdi vastaavasti joten en usko että olisi perinteistä oksutautia.
Vatsa on pinkeä ja ilmaa täynnä.....
Jos en tietäisi,niin olisin varma raskaudesta.Mutta ei ole mahdollista.
Menen pikkasen kanssa kohta lääkäriin(keuhkot krohisee)täytyy varmaan kysäistä mitä lekuri on mieltä.Että tilaanko itselleni ajan.
Ääh,tylsää kärsiä raskausoireita ilman raskautta=)
Vointeja kaikille,L+5
raskauteen sopisivat, Leanna. Mutta jos olet varma ettei ole mahdollista, niin pakko kait sitten on olla jotain vatsataudin poikasta. Entäs jos kuitenkin?
Yritän kovasti olla huomioimatta omaa napaa, mutta väkisinkin yrittää kuulostella. Pikkuisen on nipistellyt parina päivänä, mutta olen sitä mieltä etten kyllä voi (voi ja voi) olla raskaana. Ei meillä ole ikinä ekasta kierrosta tärpännyt, niin en oikein jaksa uskoa että nyttenkään. Odottelen maltillisesti *tai ainaskin yritän* menkkoja, että sais selville edes kierron luomupituuden.
-Medison+5
Niiiin lupaavat on oireesi! Eihän sitä tietenkään koskaan pidä varmaksi sanoa, mutta toivotaan, toivotaan.. ;)
Meillä taas valvottiin yö, olisiko se kuudes hammas sitten " syynä" katkonaisiin uniin? Oma olo vaan kärsii kovasti, kun pää on täynnä puuroa, enkä edes tukkaa ole saanut kammattua! Ei jaksais.. Noinkohan päästään asioille tuon kuopuksen kanssa koko päivänä?? Hän juuri heräsi, jotenka lounasaika olis just nyt. Jos sitten päästäisiin vihdoinkin lähtemäänkin.
Ei tässä itsekään ehdi kun koneella kääntää. Onneks tuntuu nuorimman tauti sittenkin menevän itsellään ohi. Ulkona ilma olis tosi hieno, aurinko paistaa ja pari astetta pakkasta, vaan ei auta, imurin varsi kutsuu. Huomispäivä menee muissa hommissa niin pakko on siivota nyt. Hienotpa olet Leanna oireet itsellesi saanut, eikö edes pikkiriikkistä mahdollisuutta ole että se olis sitä itseänsä? Vaan vähiin käy meidän joukko kun jo pian kaikki on siirtyneet odottajien puolelle. Mielellänihän sinne minäkin...mutta mutta...Meidän kylän perhekerhokin on tällä hetkellä vauvoja täynnä ja kuulemma lisää on joka puolelle syntymässä. Ole siinä sitten kylmän viileänä vaan.
pääsin käymään kaupassa ihan y-k-s-i-n(no pikkusen takasin, juniori 1v10kk mukana, mut tää on niin tyytyväinem tapaus ettei sitä huomaa kun se on mukana;)). meidän kuudennen jännäily meni viikonloppuna ohi kun menkat alko:/ nyt voi jo alottaa uuden yrityskierron.
välillä kyllä tulee tunne että uskaltaako sittenkään, mitä jos jotain sattuu mulle. mä en siis pelkää sen mahd. tulevan lapsen puolesta, vaan omasta puolesta. mulle on tullu jonkun sortin kuoleman pelko, että miten mies ja muksut pärjää jos mulle käy jotenkin:( mies on yrittäjä ja tekee pitkää päivää, tää arki on sille ihan outoo muksujen kanssa... mut yhtä lailla sitä voi jäädä auton alle tossa kotitiellä.
no nyt rupee juttu meneen turhan ankeeks, katse ulos tonne ihanaan kevätaurinkoon(näytti siellä kuukin kurkistelevan)
Olen kirjautunut syksyllä tuonne teitin listaan ja kirjoittelinkin silloin aluksi ahkeraan. Sitten tuli sellanen olo, että pitää päästä kuumeesta irti ja yritin olla täältä palstalta pois, mutta eipä se oikein ole onnistunut.Olen käynyt lukemassa teitin tekstejä jatkuvasti, koska on tosi ihanaa, että on ihmisiä jotka kuumeilevat ja miettivät pitäisikö vielä yrittää, mutta eivät välttämättä vielä yritä. Eli sairastavat samaa tautia kuin minäkin:)))))
Mies ei ehdotonta eitä ole sanonut, mutta tiedän ettei juuri nyt ole halukas, minulla lisäksi ensi syksynä mahdollisesti alkaa erikoistuminen, joka tietää yhden vuoden opiskelua. Mutta kuumeesta en pääse irti, enkä ajatuksesta, että meille ei enää tule lisää lapsia. Kolme poikaa on 9, 5 ja 1,5 vuotiaat, aivan ihanat pojat. Kosketti jotenkin tuo edellisen kirjoittajan juttu, että pelkää itselle tapahtuvan jotain, sitähän minäkin mietin, just että miten mies pärjäisi jos minulle raskauden takia tapahtuisi jotakin. Sitten mietin niinkin maallista asiaa kuin autoa, pitäiti hommata ihan eri mallinen, että kaikki mahtuu. Taloudelliset asiat eivät hirveästi paina päälle ja olemme lapsirakkaita, mutta jotenkin asioita miettii ihan liian vaikeasti. Onko siinä mitään järkeä, kertokaa se minulle??????Raskauksista kaksi on ollut kamalia ja yksi hyvä, samoin synnytykset pahenevat kerta kerralta. Onko lapsilukumäärä oikeasti sellanen asia, että se vaan pitää jossain vaiheessa päättää, että nyt riitti, vaikka tuntuisi ihan muulta? Auttakee ja antakaa järkeviä kommentteja.Kiitos jo etukäteen ja aivan hurjasti tsemppiä teille kaikille, jotka raskautta jo yritätte, olette selvinneet tämän mietintävaiheen yli :))) Plussaonnea.
Apua! Mun niin piti jatkaa tahan kirjoittelua ja painoin ' aloita uusi keskustelu' - ei siis tarkoituksella...
Kaksi nuorinta olivat jo eilen kuumeessa, ja yöllä tuo pirullinen tauti iski myös minuun. Olo on ihan kauhea. Päätä särkee ja poskipäitä särkee ja kuumettakin löytyy. Viime yönä ei kyllä nukuttu paljoakaan. Pikkuneiti heräili tunnin välein ja itse oli sen verran kipeä ettei saanut nukuttua niitä välejäkään. Nyt mies lähti metsätöihin ja pikkuneiti nukkuu, mutta en voi mennä viereenkään, kun ei tuota nelivuotiasta vauhtiveikkoa uskalla yksikseen jättää. Isommat lapset meillä on tänään koulussa. Joten ei auta kuin juoda kaffetta vaan ja odottaa että mies tulee kotia.
-Medison+5
Vaikutti siltä että ei mene viesti ollenkaan läpi, joten ehdin tietty painaa pariin kertaan *nolona pyytää anteeksi*.