****SUURPERHEkuumeilijat; viikko 6*****
En ole ennen aloittanut listaa, joten toivottavasti menee näin. Edellinen kun on jo tosi alhaalla.
Kommentit (33)
Yhtä hymyä olen.Yhteinen päätös on nyt tehty(Tai oikeastaa mies sen päätöksen teki.Olimme ystävä perheessä kylässä jossa saimme kuulla uudesta tulokkaasta.Kotimatkalla mies sitten tuumasi että eiköhän mekin sitten vaan jo anneta yhden tulla) ja ehkäisy siis jää huuhtikuussa(huhtikuussa jotta la menisi vuoden 07 puolelle joten laskujeni mukaan 3:t menkat täytyy kärsiä ja sitten jännittämään kuinka nopeasti tai hitaasti tärppää...)Jes!Ja apua!!!
Eihän siitä kuudennen kuumeesta pääse kuin koittamalla onnea.
Tärppi onnea medison!!!!!!!Jännittelen täällä puolestasi!!!!
Mitään muuta ei nyt ole ajatuksissa!Mukavaa alkanutta viikkoa!!!
L+5 ja haave jota pian alamme toteuttamaan...
Siis alun perin ajattelin tosiaan että tarttis jaksaa odottaa tonne kesään asti, joten ymmärrän hyvin tuon huhtikuuhun asti odotuksen tuskan.
Sitten vaan viikonloppuna tilanne vei mennessään ja kun mies taas kysyi että miten touhutaan (meillä kun mies olisi ollut valmis kuudenteen jo monta kuukautta) niin sanoin sitten että antaa mennä vaan.
Nyt jännittää kovasti että saadaanko meille lokavauva. Ei tuolla lokakuussa meidän perheellä olekaan yhtään synttäreitä taikka nimppareita, joten olisi ihan kiva sinne saada uusi tulokas. Sitten taas toisaalta vähän hirvittää että nytkö jo. Kahden viikon päästä sitten tietää... Toivon kyllä kovasti!
Medison+5
Minäkin ajattelin jotain kirjoittaa:)
Täällähän olikin tapahtunut mielenkiintoisia asiota teille!
Minun pitää jännittää vielä viikon ennen kuin selviee tuleeko täti käymään vai ei.
Ei ainakaan ole mitään oireita jotka viittaisivat raskauteen,mutta katotaan nyt.
Meilläkin pakkasta oli aamulla,mutta hieman lauhtunut,kun nyt on enää -12.
Kaupassa pikkutyttöjen kanssa käytiin ja nyt odotetaan kahta koululaista kotia.
Eipä siis tänne mitään ihmeempiä kuulu.
Plussa onnea vaan kaikille!
Leanna: =) Ihanaa! Nyt ei tarvi sitten enää miettiä kun tietää! Ihanaa odotuksen odotusta!!
Mun vauvakuumeeni tuntuisi laimenneen helpommin siedettävälle tasolle. Tosin ehkä osittain pakon edessä, mutta kuitenkin. Aika ajoin jopa tulee tunne, että josko se jo olisikin tässä, meidän pesue.. Mutta yleensä sen jälkeen pian huomaan taas haaveilevani massun kasvatuksesta... :) Sitkeässä on mokoma kuume..
Pienimmäinen tässä sylissä tankkaa läheisyyttä. <3 Ihana pieni nukkatukka taapero on tästäkin jo kasvanut.. Ja siinähän se taas tulikin, se pienen vauvan kaipuu.. Heh.. Parantumaton taidan olla!
Tämä ei ole hyvä aamu. Neljännen erittäin huonosti nukutun yön jälkeen jääkaapin ainoan maitotölkin sisältö oli hapanta; join aamukahvini äidinmaidonkorvikkeen kanssa (mustana en osaa juoda).
Pikkuneiti on ollut ihan hirveän levoton. Ensin ajattelimme, että hän tulossa kipeäksi, mutta kyllä kyse on ruoka-aineallergioista. Viikonloppu meni pienessä kuumeessa, vatsa oli tosi kipeä. Eilen sitten alkoi ripulointi ja illalla tulivat sitten lopulta iho-oireet; erittäin tuttu kaava edelliseltä pienokaiselta. Ruokavalio menee siis uusiksi.
Todella hienoa kuulla, että monellakin tämä vauvaprojekti on edennyt. Toivottavasti saamme muutaman viikon sisään kuulla iloisia vauvauutisia. Ja sinulta, Leanna, sitten vähän myöhemmin keväällä.
Meillä tämä tärppiviikko taitaa mennä sivu suun. Ei ole mitään motivaatiota valvoa nyt yhtään tämän enempää. Mutta ehkä sitten seuraavassa kierrossa ollaan vähän pirteämpiä.
Ja voimia valvomiseen.. Tiedän paremmin kuin hyvin mitä se on, näiden kahden nuorimman kanssa valvotaan edelleen ilman sen kummempia syitä.
Uskaltauduin viimein soittamaan tälle sairastuneelle läheiselleni. Yllätin itseni, osasin olla tukena ja lohdutella vaikka olen itsekkin asiasta kauhuissani. Hän vaikutti yllättävänkin pirteältä ja hyvinvoivalta, olosuhteet huomioon ottaen.. Kauhean lääkärin oli kohdalleen saanut! Oli puhelimessa vaan töksäyttänyt ohutneulanäytteen tuloksia, että syöpäsoluja siellä on, viikon sisällä tulee kutsu jatkotutkimuksiin. Ei mitään mahdollisuuksia ollut kysellä mitään, saati sitten että tuosta vaan töksäytetään et, " Joo sulla on syöpä, palataan." >:/ Minä kiukusta kihisten olin vähällä soittaa sairaalaan ja haukkua ko. lääkärin pystyyn!!! En kuitenkaan tehnyt niin..
Puita mentävä kantamaan, kuopus sopivasti nukahti. Pitää pappa hälyyttää hätiin, kun on esikoinen lähdettävä viemään koulusta perheneuvolaan tutkimuksiin (ylivilkkaus/tarkkaavaisuushäiriötä epäillään).
Leanna ja Medison, ihanaa! Voi jee, olen kyllä hieman kade, pakko myöntää... Vaikka kainalossa tuhiseekin 1,5kk tyttö niin silti olen kade :) Tsemppiä ja plussasäteitä teille molemmille ihan hurjan paljon!
Kuramyyrälle jaksamista sairastelujen kanssa!
Huh, nyt on ristiäiset pidetty. Tyttö sai siis sunnuntaina nimen: Veera-Elisa Matilda. Veeraksi varmaan kutsutaan kuten isoasiskoakin Saaraksi vaikka koko nimi on Saara-Kaisa. Juhla meni hyvin, kahviteltiin meillä kotona. Sunnuntai-iltana olin ihan puhki kaiken tiskin keskellä. Tiskasin ja siivosin kämpän kuitenkin heti ettei jäänyt seuraavalle päivälle.
Ja nyt taas arkeen... Eilisen olin tyttöjen kanssa sisällä ja niin tänäänkin. Toivottavasti huomenna olisi vähän vähemmän pakkasta että päästäis ulkoilemaan. Kääk, mulla alkaa huomenna laihis :/ Ristiäisherkut on nyt syöty ja jääkaapissa on vain terveellistä sapuskaa ja kylmäkaapissa naposteluporkkanoita. Olen siis valmistautunut huomiseen =)
Jaahas, lattialta nousee hajupilvi. Pyllypesu kutsuu, tällä kertaa isompi vaippahousu (1v3kk) ;)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Tansku & pesue
Jos sitte tottelee, on kyllä niin pieni vielä 11kk kolmen päivän päästä.. Mutta kauniin nimen olette pienelle valinneet! :)
Lämmitysurakka, samoin pyykinpesu-urakka jatkuu, eikä koskaan lopukaan.. Ikuisuusprojekteja näköjään.
Nyt pieni kaipaa syliä ja ehkäpä jo untakin, ei meinaa sisällä nukkua ja ulos ei ole asiaa; -24 ja kauhea viima..
Kävin eilen näyttämässä terkkarissa ja olipa aika reissu. Korvat oli vaikkua täynnä ja niitä ensin huuhdottiin ja sitten imettiin kun ei muuten nähty. Huuto oli sanoinkuvaamatonta. Kunnossa olivat mut saatiin viel lähete labraan ja taas huudettiin. Kolme eri kertaa pistettiin aina eri ihmisen toimesta ja silti puolet näytteistä jäi saamatta. Alkoi jo olla iselläkin hiki kun reppana huusi ihan hysteerisenä. Eipä jäänyt hyviä muistoja. Kuumerintamalta ei mitään uutisia...
Poika parani kuumetaudista niin nyt se on vanhimmassa tytössä:(
Kuumetta oli eilen 38,6 ja tyttö oksenti limaa...
Aamulla mittasin niin oli 37,5 kuumetta.
On kuulemma sitkeä tauti ja näyttää,että monessa perheessä sitä on sairastettukkin.
Saas nähä käykö koko katraan läpi.Itse saisi terveenä pysyä,että jaksaa hoitaa näitä potilaita sitten.
Tässä mummua ja vaaria odotellaan ja minä käväsen sitten kaupassa.Pitäs ostaa jotain mitä tämä kuumeessa oleva söisi,kun ei ole syönyt mitään.
Joo,että tämmöstä...
Viikonloppua tässä odotellaan ja jännätään!
Meillä on pojat myös räkätaudissa. Onneksi ei ole kuumetta ja jaksavat käydä koulussa. Toivottavasti ei tarttuis tyttöihin. Veera itseasiassa on ollut muutaman päivän hieman räkäinen ja tukkoinen mutta syö hyvin eikä ole lämpöä. Ulos ei ole uskallettu mennä kun on hemskutin kylmä edelleen.
Ädä: juu, Veera on nätti nimi! Lapsilla onkin nyt hyvin yhteensointuvat nimet: Saara & Santeri, Veera & Valtteri tai Saara & Veera, Santeri & Valtteri =)
Tänään se laihis sitten alkoi... Imetän tyttöä joten paino ei sais laskea kuin max 500g/vko. Vaikka eka laihispäivä ei ole vielä puolessa välissäkään niin johan mun tekee mieli jätskiä ja muita herkkuja :( Voih, ei niin mitään itsekuria...
Tytöt nukkuvat, taidan mennä itsekin pitkälleni. Tai sitten jatkan surffailua :)
Mukavaa keskiviikkoa!
Tansku & pesue
...piti toivottaa kaikille sairastelijoille pikaista toipumista ja äideille jaksamista pienten hoidossa!!!
Kiireisiähän kaikki suurperheelliset onkin, varsinkin ne " oikeat" sellaiset. (en miellä itseäni vielä suurperheelliseksi kolmen lapsen kera..) Vilskettä kyllä piisaa meilläkin; siksi kai musta on tullut tälläinen yökukkuja että saan sen oman ajan edes joskus! Päivällä sitä kun ei liikene, joko pienin roikkuu lahkeessa mukana, tai isommat kilpaa riskaa kun pienempi nukkuisi.. Miten ihanaa se siltikin on! Ja miten ihanaa se olisi saada vielä lisää pikkujalkoja tepastelemaan tähänkin (tai siihen maalle rakennettavaan isompaan) torppaan... [color=red][size=3]♥ *huokaa* Vauvakuume taas pomppasi lukuihin arvaamattomiin, juuri kun pääsin hehkuttamasta miten se helpottaa..
Tuli mieleen että onko suurperhekuumeilijoille olemassa esittelypinoa? Haulla en ainakaan löytänyt... Ajattelin vaan et olis tosi kiva tietää teidän muiden perheistä ym. Pitäiskö laittaa sellainen pystyyn jos sitä ei vielä ole?
Voih, toka laihispäivä alussa ja ihan törkee suklaanhimo :( Tekee mieli Pätkiksiä... Huomenna pojilla on karkkipäivä, miten mä voin katsoa niiden herkuttelua....
Tänään olis siivousta tiedossa, ei nappaa yhtään. Saara 1v3kk on nyt just siinä iässä että kaikki menee suuhun, kivet, roskat jne. Olis melkein pakko imuroida joka päivä ainakin eteinen mutta kun ei jaksa eikä aikaakaan tahdo löytyä. Noh, pakko tänään yrittää.
Mulla on jotenkin tosi haikea olo kun katselen Veeraa. Tyttö on nyt 1,5kk ja niin suloinen kuin vain voi olla. Mutta ei se koskaan ole enää vastasyntynyt vaan kasvaa koko ajan. Saas nähdä saanko enää sellaista syliini.... *vauvakuume kasvaa taas*
Joo, häivyn takavasemmalle ja yritän olla ostamatta kaupasta suklaata...
Mukavaa torstaita kaikille!
Tansku & pesue
Mutta päivittää en sitä osaa. Jos joku taitavampi koneenkäsittelijä tekisi sen olisi se tosi kiva juttu.
Meillä huudetaan ja valvotaan edelleen. Neidin posket helottavat, vaikka ruokavalio on jo kovin karsittu. Onneksi meillä on ensi viikolla neuvolalääkäri jossa voin puhua asiasta.
Toivon kyllä kovasti että flunssat ja vatsataudit (kumpaakin kuulemma löytyy meiltä päin) hyppäisivät meidän perheen yli. Varsinkin tuo vatsatauti kun ei vaan iskis. Kuulin juuri että koulussa sitä taas pyörii, joten odotettavissa se on. voih.
Vauvakuumetta yritän kovasti rauhoitella. Söin kolme kuukautta pillereitä, ja tämä on vasta ensimmäinen luomukierto, joten en edes tiedä mikähän on kierron pituus. Olen myös itselleni todistellut että tuskin ekasta kierrosta tärppää, niin sitten ei niin kauheasti pettyisi *huijaa itseään*. Nyt on kp 23 joten ensi viikolle odottelen menkkoja alkavaksi.
On se vaan kumma miten sitä rupeaa itseään kuulostelemaan heti kun on mahdollisuus raskauteen. Mutta siitä huolimatta olen päättänyt ottaa rauhallisesti. Eihän tässä mitään kiirettä ole, tulee kun on tullakseen.
Esikoinen saapui jo koulusta ja odottaa pääsevänsä nettiin, joten täytynee lopettaa. Välillä tuntuu että nettiin on oikein jono, ainaskin meillä. Ajattelin vielä käydä kurkkaamassa tuota esittelypinoa.
-Pikaista paranemista kaikille jotka sairastavat ja mukavaa päivänjatkoa-
Medison+5
Täällä kun löytyy Veeraa ja Saaraa, niin meidän nuorimmainen tottelee nimeä Noora. Mukavasti sointuvat yhteen...
Täällä kun löytyy Veeraa ja Saaraa, niin meidän nuorimmainen tottelee nimeä Noora. Mukavasti sointuvat yhteen...
No niin, uusi viikko alkoi taas. Olimme perheen kanssa kylpylässä viikonloppuna, vain nuorin oli mamman ja pappan luona hoidossa, isommat lapset kaikki mukana. Lapset pulikoi ja selkeästi nauttivat reissusta. Ja kyllähän meillä miehen kanssa oli myös tosi mukavaa.
Siinä sitten oli myös kahden keskistä aikaa ja tuli sitten touhuttua ilman ehkäisyä. Juuri kun olin ajatellut että odotetaan kesään asti. Aika ei harmi kyllä ollut kaikkein otollisin, mutta ei nyt ihan huonokaan, kp 18. Joten nyt täytyy vaan odotella ja toivoa parasta. Kaiken kaikkiaan ihana ja rentouttava viikonloppu. Päätimme että tämä otetaan joskus uusiksi.
Ulkona ihan hirveä paukkupakkanen. Kyllä hirvitti pistää lapset kouluun kun pakkasta oli aamulla -23. Onneksi meillä on lapsilla taksikuljetus, kun tulee noita kilometrejä koululle niin paljon. Kyllähän nämä paukkupakkaset kestää, kun muistaa että kohta on maaliskuu ja alkaa kevättä pukkaamaan. Sitäpaitsi petivaatteet on parhaillaan ulkona, joten on tästä jotain hyötyäkin, ainaskin tapetaan pölypunkkeja.
-Medison+5