***SYYSKUISTEN PAKKASMAANANTAI***
Kommentit (28)
En ole varmaan koskaan ollut näin " alkupäässä" päivänjuttuja. Kerta se on ensimmäinenkin. Pitäisi opiskella, lukea tenttiin ja kummasti silloin löytyy kaikenmoista askaretta! Hihhii.
Meillä poika meinaisi väkisin istua! Ähkii ja puhkii vatsalihaksillaan puoli-istuvasta asennosta istuvaan. Mutta ei siinä meinaa vielä pysyä. Sivulle meinaa kaatua. Mutta puoli-istuva (sitterissä, sylissä yms.) ei meinaa enää kelvata. Huoh. Vatsallaan ollessaan punkee jalat vatsan alle ja yrittää ponnistaa. Ja voi itku, mikä raivo, kun ei pääse eteenpäin. Pienellä miehellä ongelmat. Hyvä vaan kun ei pääse vielä liikkumaan.
Höntti kysymys muille imettäville... mutta onko teidän kuukautiset alkaneet???? (ikää vauvalla ensi viikolla 5kk) Mulla nimittäin ei (en ole raskaana), mutta vatsa ollut nyt viikon päivät " kuukautiskipuinen" . Sitä vaan, että pitääkö alkaa itsellekin varailla pitkästä aikaa " vaippoja" ...
:-) 98% rintaruualla menee, mitä nyt puolenpäivän aikaan yritän epätoivoissani muutaman minilusikallisen jotain sosetta tarjoilla. Hipp Persikka on tähän mennessä vasta hiukan kelvannut....
Ulkona on KYLMÄ!
Niin pakkasta on ihan reippaasti...
Meillä on hampaat tulleet ikenien läpi 2 viikkoa sitten. Yksi ilta oli enempi kitinää, kuolaa on valunut jo reilun kuukauden verran ja yösyötöt liittyy olennaisena osana hampaiden kutitteluun. Nyt vajaan kuukauden verran ollaan syöty kaikki yöt max kolmen tunnin välein. Parhaimmillaan syödään tunnin välein, tutti ei kelpaa yöllä, tissi täytyy saada mutta kunnolla ei imetä, vain hetken verran.
Ja menkatkin on ollu jo kaks kertaa vaikka laps ei ole saanu muuta suuhunsa kuin tissimaitoa ja d-vit. tippoja ehkä kerran viikossa... Hyvämuistinen äiti.
Nyt meillä herättiin.
äiskä ja Kerttu 4,5kk
Tai päivää....=)
En eiliseen pinoon jaksanut kirjotella, mutta kun minuakin on usein mietityttänyt, että minkälaisia tyyppejä näitten nikkien takana on niin laitanpa omankin esittelyn. Eli kohta puoliin 23-vuotta, 160,5cm ja painoa liikaa eli varmaan sitten pyöreämpi mielummin kuin laihempi. Hiukset sellaiset kuuluisat maantienväriset (muistaakseni), mutta onneksi hiusvärit ja kampaajat ovat olemassa niin että väri vaihtuu tiheään. Silmät luultavasti sinivihreät ja silmälasit omistan minäkin. Mies on 182cm ja n.80kg eli aikas normaalivartaloinen...Silmät taitavat olla myös sekoitus sinistä, harmaata ja vihreätä. Hiukset, no pitää kaljua, mutta jos ne kasvattaisi olisivat melko tummat. Tyttömme on tuommoinen pulloposki, jolla on vaalean ruskeat hiukset, vaalenemaan päin, ja siniset silmät niin kuin varmaan kaikilla vauvoilla, mutta melko tummat, joten veikkaisin että tulevat olemaan vihertävät.
Luonteeltani olen melkoisen tempperamenttinen ja mies rauhallinen, vaikka härkiä olemme molemmat. Innostun helposti, höpötän paljon ja osaan käyttää sanavarastoani turhan hyvin riitatilanteissa. Musiikit meilläkin menee ristiin; mies kuuntelee metallia, minä suomirokkia ja tyttäremme syntyi raido cityn soidessa taustalla, mikä on meillä se kompromissi ratkaisu =)
Ja kuten huomaatte en osaa kirjoittaa lyhyesti =)
Siten asiaan....Täällä on menkat jo alkaneet. Tainnut olla jo pari kertaakin ja täysimetyksellä siis mennään, mutta olen kylläkin kuullut, että voivat olla poissa koko imetyksenkin ajan (kateellinen niille joilla näin on..). Yöt ovat edelleen aika rikkonaisia...En tie mikä tuohon meidän neitiin on mennyt, kun tuntuu että känkkäränkkä on koko ajan päällä. No huomenna on 4kk lääkäri, joten jospa siellä tästä vähän avautuisi...
Ei meille kummempia...Samanlaista edelleen. Paitsi se, että tyttö ei todellakaan suostu enää juomaan pullosta eikä ainakaan tuttelia, joten taisi tämän mamman omat menot tyssätä tähän....
maaly ja Ida-neiti 4kk++
Ja anteeksi kun kirjoittelu on jäänyt, luen nopsaan silti aina kuulumiset.
Meillä päiväunet ovat niin mielettömän lyhyet, ettei äiskälle oikein jää aikaa netissä käyntiin. Eli meillä nukutaan ½ tunnin unia neljä kertaa päivässä. Ulos vien aina jos pakkanen ei ole yli kahtakymmentä. Tyttö ei saa jatkettua unia omatoimisesti unisyklin vaihtuessa, joten vinkkejä kaivataan. Usein kyllä unet jatkuvat jos lähden vaunujen kanssa liikenteeseen, mutta heti herätään jos vauhti hiljentyy.
Yöunille käydään tissisuussa perhepetiin... No aikansa kutakin. Mitäs juttuja täällä onkaan ollut viimeaikoina *miettii*.
Niin ulkonäkö juttuja: Minulla on tummat pitkät hiukset (jotka karisseet jo puoleen) ja ruskeat silmät. Pituutta 160 cm ja painoa 48 kg. Paino meinaa tippua imetyksen myötä, vaikka herkkuja syön tosi paljon päivittän oikean ruuan lisäksi. Iskä on 183 cm ja n.80 kg ristiverinen ja siniharmaa silmäinen. Tyttöllä on vaalean ruskeat hiukset ja siniset suuret silmät, iskän näköinen tyttö ;)
Meillä syödään kerran päivässä omatekoista porkkana-peruna sosetta + hedelmää ja iltapalaksi nykyään pelkkää hedelmäsosetta. Ja tissiä joka välissä yötä päivää... Keittelin viikko sitten jo kaurapuuroa ja hyvin se soseen kanssa upposikin, mutta ilmeisesti siitä tuli masu kipeäksi. Koska seuraava yö oli todella levoton ja paukkuja pääsi kovasti, joten jätettiin se nyt tauolle. Nyt pitäisi kokeilla riisijauhoista tehtyä puuroa, jos se olisi vatsa ystävällisempää. Onko kokemuksia?
Nyt tyttö jo heräileekin (tasan puolen tunnin jälkeen) vaunun kopasta. Täällä pakkasta virallisen mittauksesn mukaan - 28, joten ulos ei asiaa. Toivottavasti iltapäiväksi lauhtuisi koko maassa, niin päästäisiin kaikki happihyppelylle.
Aurinkoista pakkaspäivää toivottaa,
Takku ja Tyttö 5 kk 4 pv
Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta meillä syödään öisinkin ainakin kolmesti, joten johtuu varmaan siitä. Jotain positiivista noista rikkonaisista öistä...
Meilläkin jo oikeastaan istutaan, mutta onhan tuota jo ikääkin. Minusta oli aika jännä, että 5kk neuvolassa TH sanoi, että nyt sitten voi tytön laittaa syöttötuoliin istumaan ruokailujen ajaksi. Muualla taitaa olla 6 kk se suositus. No kerran kokeiltiin ja ei se kyllä istumista ole (roikkumista, valumista, kenkotusta tai jotain) Eli annetaanhan tytön vielä kasvaa ja kehittyä rauhassa.
*nyt poistun takavasemmalle*
Aattelinpa pikasesti kirjoitella jotain tänne ennenku kutsu käy pikku tyttö päivänsäteeltä+virkeeltä pojalta joka kattelee omia piirrettyjään(ollut Himpulat,teletapit,Maija mehiläinen) videokasetilta..
Esittelen perhettäni hiukan eli mä oon 26w(kesällä 27w),154cm ja oon ylipainoinen ja viel 69kg(oon laihduttanut 77,7kg painosta) mut laihdutus jatkuu pakkasten jälkeen tositoimin,oon tummahiuksinen ja siniset silmät.Mieheni on 32w(keväällä 33w),172cm painaa saman verran ku mä..heh heh..tummat hiukset ja vihreet silmät.Esikoispoika täytti 3.2 3w (oli pienet synttärit)on 100,5cm,16,5kg pellavapäinen ja sinisilmäinen.Kuopustyttö on 5kk n.64cm ja n.7200g,tummahiuksinen ja sinisilmäinen.Tyty alkanu nyt tosi paljon juomaan tuttelii yli toista litraa/pv ja syömään kiinteitä..vadelmapuuroa aamulla,esim.perunaporkkanaa tai kasviksia päivällä,kuningatarta ip:llä,illalla sit samaa mitä päivällä..Oiskohan nyt kasvukausi?!
Tyty osaa kääntyä kummanki kyljen kautta selältä mahalleen ja toisipäin,liikkuu napansa ympäri+eteenpäin,on käsinojas,ryömii taaksepäin ja yrittää topakasti istua jne.ihanasti hymyilee,nauraa ja jokeltelee äänteitä..
Mites teil muilla kuinka paljon syövät+mitä ja juovat?
Mitä osaavat?
Tytön synnytettyäni elokuun lopussa menkat alkoivat siten lokakuussa vaikka imetin marraskuun puoleen väliin..
MM-05:Tytyllemme tuli 2 hampua alas 2viikkoa sitten(>23.1 ja 25.1)kauheella kitinällä ja sormet suussa lussuttamalla hereillä ollessaan muttei tehny sitä yöllä ku annoimme panadolia niin sai nukuttuu yön heräämättä..Tytyllä oli samoihin aikoihin yskä ja keuhkoputkentulehdus ja sai antibioottikuurin lisäx mut onnex kaikki meni samal rytinällä ohi sekä hampaat tuli että tervehtyi kipeyksistään!
Jospa sitä osais kirjoitella enempi ja keskustella teiän kans näin koska tää on mukavaa mut en kerkee aina joka päivä kirjotteleen päiväpinoihin..Tuun ku kerkeen kaikkien hommien ja muksujen hoidoilta..
Marjoka kera virkeän pojan ja iloisen+hymyilevän tytön..
Tyttö nukkuu partsilla (lasitettu, siellä nyt -5C) ja äitillä aikaa surffailla..
Menkoista joku kysyi niin minullakin ollut jo kahdet :( Ja täysimetyksellä menty viime viikkoon asti (ja yöllä syödään 2 tunnin välein eikä se mua menkoilta pelastanut..).
Eilen annettiin tytölle bataattia, arveltiin että tais olla vaan se makea persikka kun niin hyvin maistui mutta ei, bataatti meni ihan yhtä hyvin. Suu aukes heti kun lusikka lähestyi :) Syö kyllä todella mielellään tämä meidän tyttö, että taiskin olla ihan oikea aika aloittaa kiinteät kun niin mielellään maistelee...
Missä vaiheessa olette antaneet ruokaa niin paljon kun menee??? Nyt ollaan vielä annettu vain maistella (max 5 lusikallista) koskahan sitä uskaltaisi oikein mahaa täyttää näillä herkuilla...??
Meillä jäpitetään myöskin aika pystyssä jo sylissä.. ei meinaa viihtyä edes niin että vähän nojailisi pitelijän vatsaa vasten. Vaikea tukea kun toiselta menee hermot, itse pitäisi vaan jäpittää. Kysyin meinaan neuvolasta viimeksi tätä istumisasiaa ja sanoivat että pitäisi vielä tukea vatsaa vasten sylissä ollessa. Mutta vaikeaa se välillä on..
Ja kukas se kirjoitti että lapsensa ollut kärttyinen lähiaikoina, meillä oli myös sellainen kausi joku aika sitten, kesti varmaan pari viikkoa että tyttö ei ollut ollenkaan oma itsensä, ei viihtynyt oikein missään ja sylissäkin hermostui. Ja jotenkin tämä aika osui vielä rokotuksen jälkeen, en tiedä johtuiko siitä vai jostain ihan muusta mutta meni onneksi ohitse!! Taisi olla kasvukipuja koska nyt tyttö on taas niiiiin iloinen tapaus kun ollaan vaan voi :)
No niin tulee liian paljon tekstiä..
hyvää päivän jatkoa kaikille!!!
äiti + tyttö (4kk ja risat)
Kirjotin pitkän tarinan ja sit se hävis jonnekin linnunradalle....
No lyhyesti uudestaan..
Kuvailen tähän meitä hieman.Minä olen n.170cm ja painoa 57kg,pikät tummanruskeat hiukset,luonteeltani herkkä(itken ja nauran herkästi),ystävällinen ja iloinen,mutta monesti ajattelen joistain asioista etukäteen sitä kaikkein pahinta mitä voi tapahtua,elikkä olen sellainen etukäteen murehtija...Mies on 183cm ja hoikka,ruskeat hiukset ja sini-harmaat silmät,luonteeltaan optimistinen joka paljon menossa mut osaa löhötä sohvallakin.Pikkuherra on pitkä ja hoikka,tummanruskeat hiukset ja sini.harmaat silmät.Yleensä yhtä hymyä mutta jos joku asia suututtaa sen kuulee myös naapurit ;)
Menkoista sen verran et pari kertaa tuli mut nyt jääneet taas pois...
Hampaita ei vielä ole näkynyt,mutta paidanetumus on kuolasta märkänä ja kaikkea pitää saada järsiä.
Olen tuossa pähkäillyt soseiden aloituksen kanssa...Mielestäni vielä ei ole tarvetta,et maidolla on pärjäilty.Täytyy neuvolasta huomenna kysästä mitä ne on siellä mieltä.Mut eikös niihin uusiin makuihin olis hyvä alkaa totuttaa ajoissa,vai miten te olette tehneet jotka jo soseita annatte?????
Tällaisia aatoksia täällä tänään..
Palataan taas ja leppoisaa alkanutta viikkoa kaikille :)
Kauheen tappelun jälkeen sain selätettyä meidän pikkumiehen päikkäreille, eikä raukka kerkeä kauaa nukkumaan, kun taas joutuu heräämään. Ollaan nimittäin menossa neuvolaan, tarvii vuorata pikkumies oikein kunnolla, ettei tule vilu. Meillä mittari näytti hetki sitten -19, hyrrr :(
Ihana lukea muitten esittelyitä :)
Mulla pituutta kertynyt 175 cm ja painoa reilu 60 kg, puhelias, sosiaalinen, inhoan vääryyttä, toisen solvaamista ja yritän pitää aina heikomman puolta :) Stressaan kaikesta liikaa. Tällä hetkellä tummat hiukset, mutta kampaaja ne loihtii aina uuden värisiksi, eli väriä vaihdetaan tiuhaan, vihreän-ruskeat simmut, joiden alla tällä hetkellä violetit pussit, eli tosi kaunis :)
Ukkoni lyhyt kun mikä ;) 172 cm ja paino ei ole tippunut pikkumiehen syntymän jälkeen, tosin kuin mulla :) eli vararavintoa on, ihanin mies silti :) Ukkoni toisin kuin minä, ei stressaa mistään, tosi ärsyttävää välillä, kun oikeesti olis syytä ehkä pikkasen stressata :) rauhallinen, joka on tosi hyvä, koska mä tarvitsen sellasen vastapainoksi mun luonteelle :) Tulee hyvin erilaisten ihmisten kanssa toimeen.
Ja sit meidän ihana Viljami, suloisin ja rakastettavin lapsi päällä maan ( kuten jokainen äiti lapsistaan ajattelee ) tempperamenttinen, kuten äitinsäkin, naureskeleva aurinko :) Lyhyesti, aivan ihana pakkaus :)
Ei käännytä vieläkään, pyörii tosin napansa ympäri hienosti, syö soseita ja ä-maitoa. Tänään neuvola, joten nähdään kuinka kasvanut, ainakin painaa jumalattomasti ( viimeksi 7025kg )
Lsäksi meidän perheeseen kuuluu labradori uros pian 3 v. Omapäinen, ei todellakaan miellyttämisen haluinen, vaikka rotumääritelmä niin väittääkin ;) Ei osaa uida, heh heh :) Mökillä aina pelastusliivit päällä, jos sattuu laiturilta tipahtamaan :) Vepeä piti ruveta harrastamaan, mutta eihän siitä mitään tule, kun ei ui....
Jeps, tämmönen revohka meillä asuu :) Hyvät päivän jatkot kaikille, jos pikkumies sallii, tulen vielä kertomaan neuvola-kuulumiset.
Ai niin ja hemmetin huonomuistinen, en tosiaan muista mistä olette puhuneet ;)
Outi Ja Viljami 5 kk+2 pvä
Pikkumiehemme on Tapparankannattaja jo kolmannessa polvessa :)
Olen jokaisesta löytänyt jotain samaa kuin itsestänikin, hassua :D Ja upeeta että täällä on näin monta Tapparalaista, kunnon kotikasvatus siis tiedossa ;)
Meillä KUMPIKIN nukkuu, esikoinen oksensi eilen keittiön- ja olkkarinmatot, saanpa ne vihdoinkin pesulaan ja nyt suursiivous odottaa tekijäänsä eli lattioiden imurointi ja pesu, sitten kun jaksaa...:D Onneks en siivonnutkaan viikonloppuna kun tuli tuo tauti Jennalle, ihan turhaa olisi ollut (tietysti tytön jäljet siivottiin :D). Nyt tyttö on kyllä ihan oma itsensä, tietenkin väsynyt mutta yöllä tai tänään ei enää oksentanut, oma pieni kulta.
Kaimalle taas hyvää nimpparia :D Täällä hurja pakkanen mutta onneksi Aleksi nukkuu sisällä samanlailla kun ulkona, just laitoin sen nukkumaan ja sinne jäi :D Meillä rytmi ihan sekasin viikonlopun jäljiltä mutta antaa olla, mihis sitä kiire olis?
Eipä mulla mitään asiaa ollutkaan eli poistunen :)
JMMK
Tyttö nukkuu tuulikaapissa tumput kädessä ja kypärämyssy päässä :) Nukkuu jopa paremmin kuin pihalla! Ja minä ajattelin armahtaa nettilakkoilua ja tulla kertomaan kuulumisiamme.
Neidillä oli tänään 5kk neuvola ja mitat olivat 7845g ja 66,4 cm :) Hienosti kasvanut! Rokotusta hän ei edes huomannut, kun katseli niin tohkeissaan uusia leluja. Tyttö on ollut viime aikoina todella iloinen ja nauravainen, kikattaa koko ajan! Ja nukkuu päivisin tosi hienosti!!!! Kaksi kertaa tunnin tirsat ja kerran kahden tunnin tirsat! Päivällä syödään puoli desiä pottu-porkkanaa ja puoli desiä hedelmää. Nyt ajattelin aloittaa aamupuuron pikkuhiljaa. Muuten siis mennään rintamaidolla.
Kuvaus meidän perheestä. Minä 26v. pieni 158 senttinen ja nyt noin 58 kiloinen (kaikki ylimääräinen ei ole vielä lähtenyt :( Älyttömän puhelias ja ylisosiaalinen. Mieheni on aina vain uudestaan ymmällään, miten kenelläkään voi olla MILJOONA parasta kaveria. :) Mutta siis hyviä ystäviä ja sielunveljiä on tässä vuosien varrella kertynyt. Puhelen aina ja kaikille, olen ylitunteellinen ja murehdin turhia. Tahdon aina auttaa heikompia ja apua tarvitsevia, siksi joskus itse väsyn... Kun leivon sairaalle tädille, siivoan naapuriin muuttavan ystäväni uutta kotia (hän on ollut sairaana) jne... jne... Mutta uskon, että muiden hyvä on omakin hyvä :) Mieheni on 24v. 170 senttinen ja noin 70 kiloinen urheileva muusikko, joka nyt hankkii itselleen " kunnon" ammattia ja opiskelee opeksi. Jätti siis taakseen keikkamuusikon hommat eräässä tunnetussa kotimaisessa iskelmäbändissä, ja alkoi pykäilemään kanssani perhettä :)). Hän on meistä se hiljaisempi ja järkevämpi, eli ei etukäteen valvo öitään murehtien asioita, joita ei ehkä koskaan edes tapahdu.... Ajattelee aina kaikista ihmisistä hyvää, eikä koskaan korota ääntään... Kuten tämä tulisielu :) Hän on ruskeatukkainen ja sinisilmäinen, kuten minäkin. Ja sitten tämä kolmas perheenjäsen. Hän on lauantaina viisi kuukautta täyttänyt esikoistyttö. Takaraivolta kalju ja haituviltaan vaalentunut ilopilleri :) Yhtä siniset silmät kuin minulla, mutta silmien muoto peritty isiltä. Tämän lisäksi perheeseemme kuuluu keskikokoinen ruskea villakoira. Hän täyttää tänä vuonna jo 10v ja on jäänyt vanhempieni iloksi mummulaan :) Että tällaista...
Nyt takan lämmitys puuhiin ja imurisambaa tanssimaan :))
Laurukka ja pikku-E 5kk 2vrk
Moi!!!
Ihana lukea teidän esittelyjä, tosi symppiksiltä vaikutatte :)) Ja kiva kuulla Laurukankin kuulumisia!
Täällä länsirannikolla pakkaset jo hiukan hellittäneet, enää miinus 12. Ka laitoinkin tytön partsille miljoonan peiton kera..ja laitoin kylpymittarin mukaan, niin tarkastan, mitä se lämpötila siellä rattaiden sisällä on.
Menkat ei onneksi ole alkaneet (täysimetyksellä mennään) JA AINA parempi, mitä pidempään tajuavat pysyä poissa. Ja hampaita meidän neidiltä ei löydy. Kamalasti kuolaa ja jyrsii kaikkea mitä käsiinsä saa, mutta ikenet ei näytä turvonneilta...mutta eiköhän ne sieltä jossain vaiheessa ala puhkeemaan, vaikka minun puolesta ei tarvitse vielä hetkeen puhjetakaan.
Mites muut vaunuissa nukkujat, joudutteko välissä heijaamaan paaperoitanne päikkäreiden aikaan?? Mä joudun hytkyttämään yleensä ainakin kerran, mutta joskus vaikka 5 kertaa ja unet kestää noin 2h. Nytkin odotan, että kohta varmaan älähdys käy vaunuista.
Mitähän vielä piti kommentoida...hmm...meillä oli taas vähän rauhaton yö, 2 kertaa syötiin, yhen kerran hilluttiin muuten vaan ja pari kertaa silittelin, huoh. Koskahan nää yöt rauhottuu????????????????????????
Meillä keskiviikkona 5kk neuvola, saa nähdä miten on taas kasvettu...
Mukavaa maanantaita!!!
t.hope-a ja typy
Nopeasti jos kirjottelisin jotain.. meillä nimittäis herättiin ulkoa kuumuuteen.. (miten voi olla mahd *ihmettelee*.. äiti tais pukee sittenkin liikaa!)
Täälläkään ei vie oo ollu menkkoja, mut kuukauden verran juilimista mahassa.. ja maito on loppumassa ihan kokonaan, öisin enää imetän. Et kai ne alkaa pikapuoliin.. plääh!
Harmittaa hieman imetyksen loppuminen, mut eipä mahda mitään ja en ois kuitenkaan halunnu yli puolen vuoden kuitenkaan imettää.. Että nyt sit jatkellaan nannilla ja ruvetaan lisäileen kiinteiden määriä. En oo vie antanu, kun ihan maistiaisia vaan.. maissia + perunaa. Kai sitä jotain makeetakin vois jo pojulle antaa (pelkään vaan, että tulee samanlainen herkkupeppu, kun vanhemmistansa..).
Ja hampaita odottelen, kun pikkumies kuolaa älyttömästi ja haluis järsiä kaikkee.. tuttikin menee suuhun ihan poikittain, että saa sitä kovaa reunaa syötyä! ..vai pitääköhän äiti nälässä poikaa.. :)
Emmuli + lämminverinen poitsu 4 kk
Kattelin just Jennan ja Aleksin syntymäkuvia, voi jessus mikä itku täällä alko. Miten kauniita nuo ovatkaan olleet jo syntyessään, äidin rakkaat!:)
Oli ihan pakko tulla tänne vähän tuulettuun hetkeksi :D
JMMK
Heips!
Meillä on hyvin nukuttu yö takana! 2 krt syötiin eikä turhia heräilty!:)
Nyt meidän nappisilmä prinsessa on kolmansil pikku päikkäreil! ULos ku ei voi laittaa niin ei nuku kunnon päikkäreit..:(
Hyvin typy syö kyl soseitakin. Eilen söi 1,5 purkkia mustikkaa ja tänään n. desi parsakaali-kukkakaali-porkkana sosetta!:) Kovaa vauhtia kasvaa typy..
Eilen taisi jäädä se pienokaisen kuvailu.. Eli neiti on nyt 4,5kk, n.65cm, ruskeat silmät ja musta tukka (varmaan kihartuu) eli oikea söpöläinen pieni prinsessa. HErttanen kun mikä, hymyilee ja nauraa kovasti. Vähitellen alkaa vierastamaan. Kaikkien silmäterä!:)
Menkat ei ole viel alkanu vaik imettämisen olen lopettanu jo varmaa koht 2kk sit. EN ole raskaana, testin tein.. sellast pientä tuhruvuotoa oli kerran mutta sitä ei tosiaan tullut paljoa joten enpä tiedä oliko menkat vai mitä..
Mutta nyt muihin puuhiin.. Hauskaa maanantaita!:)
Iida-Ilona ja Amira
Pitkästä aikaa ajattelin taas kirjoitella,kun on niin mielenkiintoisia juttuja täällä!!Lukemassa olen kuitenkin käynyt joka päivä.
Jotain esittelyjä on ollut.Eli meillä näin:mä olen 28v ja 156cm ja sitä painoa on hiukan raskausajalta jäänyt eli muutama ylikilo löytyy :)Tummat pitkät hiukset ja tutussa porukassa puhelias mut vieraammassa hiljaisempi. Mieheni on 36v. ja hiukan pyöreämahainen nallekarhu n. 170cm pitkä. Hän on vieraassa porukassa se puheliaampi.Poikamme on 5kk ja painoa ja pituutta en osaa sanoa tällä hetkellä kun 4kk neuvola jäi välistä pois.Mut huomenna se tiedetään kun mennään neuvolaa.Veikkaisin et lähemmäs 10kg paino on,HUI!
Hampaita pojalla on jo 2 alhaalla.Ensimmäinen tuli n. 2viikkoa sitten ja toinen eilen.Molemmat on tulleet salaa.Mitään kummemmpia itkuja ei ole ollut eikä ole valvonut yöllä.
Päiväunet on olleet milloin mitäkin! esim. eilen ei nukkunut kuin ½h kerralla ja sen 3 kertaa,illalla kyl sit uni maittoi hyvin!Tänään käytiin vähän ulkona kävelemässä vaik pakkasta oli-20.hrrrrrrrr
Istumisestakin oli juttua. Meillä poika pynkee koko ajan istumaan ja on muutaman kerran syöttötuolissa istunutkin.
Eiköhän tässä taas ollu asiaa ja asian vierestä!
T:picatsu +poitsu
Siispä mukavaa,vaikkakin tosi vilpoista pakkasmaanantaita... hyyyyrr!!
Saa nähdä kuin päikkyjen nukkumisen kans käy,kun joutuu sisällä nukkuun...
Yö meillä nukuttiin aikas levottomasti...Nukkuun poitsu meni 21.00, eka herätys oli 22.30,syötiin...sit nukuttiin 03.30 ja syötiin (tässäkin välissä äiti heräs nyrkkien lussutukseen....:( ) sit nukuttiin 05.30 asti, sain pojan rauhottuun tutilla ja pään silittelyllä...nyrkit oli taas suussa:( syötiin 06.30 ja nukuttiin pari tuntia viä.. Äiti nukkui hieman huonosti,kun heräsin vähän väliä Micon nyrkkien lussutukseen ja kiljahteluun..:( oisko nyt tosiaan hampujen tulo lähellä..???
Onko kenenkään syyskuisella jo hampuja? Oliko kovaa kiukuttelua? nyrkkien lussutusta? tms.?
Taidan lopettaa kun Mico rupee väsyyn sitterissään..