####ELOHIIRET##### MAANANTAIHIN######
Kommentit (34)
Onpa kylmä. Jouduin viemään tänään tytön päiväkotiin kun oma hoitaja on viikon lomalla. Onneksi jäi nyt suhteellisen positiivisella mielellä, vaikka eilen itkeskeli, että ei tahdo mennä päiväkotiin. Hyvä tuuri kävi, kun siellä olikin yks tuttu samanikäinen tyttö myös varahoidossa ja se ainoa " täti" , josta muksu siellä on tykännyt, oli hänkin paikalla heti aamulla.
Olisin halunnut mennä bussilla juna-asemalle, mutta eihän niitä mene kun yks tunnissa. Mitä mä menisin tuonne asemalle palelemaan ja odottelemaan junaa, päätin siis, että kävelen sen parin kilsan matkan. Toivottavasti ei nenä irtoa pakkasen voimasta. -24 astetta oli täällä ihan etelässäkin vielä tunti sitten. Yök. Mun mielestä pitäis olla joku laki, joka kieltää yli 10 asteen pakkaset. Tai että sais jäädä aina kotiin, jos on enemmän pakkasta.
Huomenna ensimmäinen lääkäri. Saapa nähdä onko tullut painoa ja miten paljon. Maha on ainakin kuin kuudennella kuulla.
No niin, nyt on pakko pukea ja pakata reppu ja lähteä tuonne julmaan ja kylmään säähän.
Jamssa rv13+2
aamulla oli -30 astetta mittarissa. Jos ei mittari kipua -15 asteeseen niin en lähde poikaa vaunujen kanssa viemään tänään kerhoon.
Muuten ei mitään ihmeellistä. Viikonloppu meni rauhallisesti kotosalla.
Tuonne esittelypinoon on muuten lisätty kohta jonne voi ilmoittaa masuvauvan sukupuolen joko tieteellisesti (ultra, lapsivesinäyte tms.) todetun tai sit jos äidinvaisto sanoo selvästi kumpi on tulossa. Tai vielä en ole päivittäny listaa palstalle mut tietoja otetaan jo kovaa vauhtia vastaan ;)
Peeveli rv 12+3
Ihan ensiksi pahoitteluni ja terveiseni joukosta poistuneille!! Luin pikaseen viikonlopun pinoa, ja jokunen ikävä juttu oli taas. Harmillista!
Se on tosiaan maanantai taas, vapaat takana ja työviikko edessä. Voih.. Näillä pakkasilla olisi paljon mukavampaa jäädä kotiin pötköttämään kuuman teemukin viereen. Parikymmentä astetta on mittarissa pakkasta, ja vaikka auto on ollut jo jonkin aikaa töpselin nokassa, ei näytä vielä mitään lämpenemisen merkkejä..
Tällä viikolla on np-ultra ja vähitellen pitäisi lääkäriaikaakin soitella. Tämän pinon aloittanut (uskomattoman huono nimimuisti mulla...) laskeskeli jo tulleita kiloja; parisen viikkoa tulen perässä, mutta toistaiseksi mulla taitaa vaaka olla aika samoissa lukemissa mistä lähdinkin. Mutta pahimman pahoinvoinnin aikaankin se pysyi samoissa, vaikka juuri mikään ei maistunut. Jospa se laahaa vähän jäljessä... No, masu on ainakin kasvanut, niinkuin valittelin jo joku
aika sitten, ja nyt on ensimmäiset mamma-vaatteet hankittu. Tuntuipa housut hyvältä päällä, kun ei yhtään ahdistanut..!!
Kertokaapa muuten pääkaupunkiseudulla asuvat, mitä äitiysvaateliikkeitä Helsingissä on? Ja ihan oikein kauppoja tarkoitan, en netti-firmoja. Kun jos tässä kevättalven aikana lähtisin kaverin kanssa vähän sinnepäin shoppailemaan..
Eiköhän tässä taas tarpeeksi tälle kerralle. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!,
toivottaa Kumkwatti ja Rusina, rv11+
Pakkasta kotoa lähtiessä -26! Villahousuja vetelin itsellekin jalkaan ja töissä sitten pois, kun kuumahan niissä täällä tulee!!! Esikoisellekin lyhyelle päiväkotimatkalle puettiin neljä kerrosta vaatteita! Kesää kaipailen, niin pääsisi tästä pukemisrumbasta.
Jamssa -mullakin huomenna eka neuvolalääkäri. On tällä kertaa mies, joten saa nähdä, millainen tyyppi. Edellisessä raskaudessa oli kaksi eri lääkäriä, molemmat virolaisia naisia, ja eipä ollut kehumista kohtelussa. On kuitenkin kiva päästä kuulemaan sydämen sykkeet ekaa kertaa ja varmistua, että siellä tosiaan on joku. Alkuraskauden ultra jätettiin tällä kertaa väliin. Ensi viikolla sitten np-ultra, kovasti jännittää!!!
emali 11+6
Vietimme eilen esikoisen 3-vuotisjuhlia ja kotona oli 25 vierasta!! Vähän etukäteen jännitin, miten nuo " bileet" onnistuisivat, kun iltapäivisin mulla on yleensä jo tosi paha olo. Mutta hienosti menivät. Herkut eivät mulle kylläkään maistuneet, mutta onneksi vieraille maistuivat :).
Olin viikonloppuna myös ostoksilla ja tulihan niitä äitiysvaatteita sitten jo hankittua (vaikka olen vannonut, etten osta). H&M:llä oli niin mukavia neulospaitoja, että niitähän oli sitten pakko ostaa. Olin kuin lapsi karkkikaupassa... No, nyt on paitoja sitten odottamassa :).
Mies totesi viikonloppuna, että " kyllä sinä olet alkanut jo vähän pönäköityä" . Tarkoitti varmaan tuota mahaa, joka pullottaa iltaisin hassusti. Kyllä tämän vieläkin ihan kivasti pystyy piilottamaan, mutta voi olla, ettei enää kauhean pitkään. Toisaalta, mulla alkaa olla jo sellainen olo, että ihan mielelläni tämän tiedon jo paljastaisin.
Seuraava " etappini" on ensi viikolla oleva neuvola. Mukava taas käydä kuuntelemassa pienen sydämen sykettä :).
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
Pepper, rv 15
Pakkasta taitaa tosiaan olla koko maassa ja vaikka muille jakaa, hrrr!! Minunkin puolestani heti alkuun pahoittelut elolinnuista poistuneille, toivottavasti kukaan ei enää joudu poistumaan porukasta!!
Tänään olisi sitten kasassa jo kokonaista 15 viikkoa! Uu uu uu!!:) ihan uskomatonta mitä vauhtia aika menee ja viikkoja kertyy, vaikka aluksi aika ei meinannut kulkea millään. En ole vielä töissä kertonut kuin lähimmille työkavereille, mutta saapa nähdä kuinka pian joku tulee kyselemään asiaa ihan suoraan. On nimittäin täälläkin tuohon keskivartaloon kertynyt jo aikamoinen reppu:D Kiloja ei vielä ole tullut yhtään, mutta eiköhän niitäkin näillä ruokahaluilla ehdi kertyä.
Viime viikolla kuulin juuri, että meidän uudelle asutusalueelle aletaan rakentaa päiväkotia vielä tämän vuoden puolella ja sen pitäisi olla valmiina suurin piirtein vuoden päästä. Niin mahtavaa, täytyy vain olla ajoissa asialla, jotta esikoinen ja masukki saisivat molemmat siitä paikat. 200 metriä päiväkodille ei kuulosta ollenkaan pahalta...
Tuli taas viime raskauden kauhuajat mieleen, kun ängin sovituskoppiin sovittelemaan äitiysvaatteita... voi luoja kun tuntuu, että kaikissa housuissa näyttää niin urpolta ja housut ovat jotenkin ihan kumman mallisia!! Onneksi täällä paikallinen H&M on laajentanut mammavaateosastoaan reilusti, joten nyt on edes jotain toiveita löytää siedettävän näköisiä vaatteita. Miten muut, oletteko ajatelleet satsata kunnolla mammavaatteisiin? Musta tuntuu, että esikoisen kanssa oli tosi vaikea löytää nättejä vaatteita meidän kotikaupungista. Nyt päätin, että jos hienoja vaatteita jostain löytyy, niin en ala kyllä niissä kitsastella.
Jaa, mitäsä jos sitä lähtisi tänään vähän katselemaan sinne H&M:n mammaosastolle...
Pantoufle 15+0
Mammavaatteista: Ostan varmaan pari paitaa ja pari alaosaa, mut en usko et hirveesti nyt satsaan. Edellisessä raskaudessa oli vähän pakko satsata kun olin töissä ja työ vaatii siistiä pukeutumista. Pari hamettakin tuli ostettua viime raskaudessa vaikka olikin talvivauva joten hyvin pitäis kesä parilla täydennysostolla mennä :) Ens la ollaankin miehen kanssa menossa hotelliyöks HElsinkiin ja ajateltiin vähän kierrellä kaupoissakin joten jos vaikka silloin jotain kivaa tarttuis käteen ;)
Peeveli
Täälläkin pakkanen paukkuu. Pojan vein tarhaan ja hänellä oli kolme vaatekertaa niskassa. Onneksi bussi sopi meidän aikatauluun (kulkee kerran tunnissa) ja niin ollen meidän ei tarvinnut kävellä. Itse sitä kai pysyisikin kävellessä lämpimänä mutta pojalle voisi tulla kylmä rattaissa.
Olo alkaa olemaan päivä päivältä parempi. Painosta oli puhetta. En tiedä kuinka paljon mulla on noussut paino kenties kilon. Meidän vaaka näyttää lukemat sen mukaan mihin kohtaan lattiaa sen asettaa joten tarkkaa lukemaa on vaikea saada. Mahan kasvusta on vaikea sanoa kun ylipainoa on niin runsaasti mutta tuo rintavarustus on kyllä kasvanut.
Huomenna olisi ultra ja jo nyt jännittää :) voi olla että ilta töissä kuluu hitaasti. Täytyy kovasti keksiä kaikenmaailman tekemistä. Onneksi mies pääsee mukaan niin ei taarvitse yksin jännittää.
Nyt töihin. päivän jatkoja kaikille :)
pubu ja Unski rv12+3
Mulla oli aamulla ihan hirveä olo. Pää on kipeä vieläkin- kuudelta raahauduin 24 asteen pakkasessa töihin ja täällä olen sinnitellyt aika kehnolla menestyksellä. Niinkuin luulin pahanolon helpottaneen, mutta ikäväkseni se palasi..
Onpa monella neuvolalääkäri jo nyt mulla vasta 1.3 sinne on ikuisuus!
Onneksi huomenna vapaa aioin nukkua..Vaikka kämppä on ihan kaaos kun olin viikonlopun töissä niin pojat ja mies on saanet mukavan sekasorron aikasex=) Ehtii sitä siivoamaan..
Rutinan la 9.8.06 rv 13+5
Olen käynyt sovittamassa mamma vaatteita, mutta ainoat jotka oli kivat oli pienet...=( Siinä mallissa oli kaikki koot menneet vaikka soiteltiin ympäri kauppoja.. Vanhoja olen pitänyt nämä on ostettu 7 vuotta sitten H&M:sta ja hyvin ajaa asian. Farkut tosin on niin kuluneet, että kangas kuluu kohta puhki. Nuorimmaista odotellessani ostin kesävaatteita (-02) saa nähdä memeekö ne kesällä kun tuo poika syntyi lokakuussa=)
minä möin kaikki äitiysvaatteet pois esikoisen syntymän jälkeen, joten jotain on pakko hankkia. Minusta tavalliset äitiyshousut (sellaiset, jotka nousee mahan päälle) on aivan kamalia. Esikoista odottaessani maha oli koko ajan niin pieni, että ne housut tuntuivat valtavilta (enkä siksi äitiyshousuja käyttänytkään). Nyt ajattelin hankkia pelkästään under-the-belly mallisia housuja (parit suorat housut + farkut). Ne istuvat mielestäni paljon paremmin, eivätkä näytä mammavaatteilta. Esikoista odottaessani käytin paljon tavallisia hameita (vaikka olikin talvi) ja niitä ajattelin suosia tässäkin raskaudessa (nythän on kuitenkin kevät ja kesä edessä). Uskoisin, että osa tavallisista housuistakin tulee mahtumaan tosi pitkään, kun niissä on vyötärö niin matalalla. Eli housuja en hirveästi meinaa hankkia, mutta paitoja kylläkin. Suosin varmaan H&M:n välikoimaa, mutta ajattelin käydä katsastamassa myös erikoisliikkeiden tarjonnan. Uskoisin, että tässä raskaudessa satsaan enemmän kivannäköisiin vaatteisiin, kun on kuitenkin kesäaika tulossa ja haluan näyttää nätiltä. Esikoista odottaessani tilanne oli toinen, kun oli talvi.
Pantoufle:
Tuli taas viime raskauden kauhuajat mieleen, kun ängin sovituskoppiin sovittelemaan äitiysvaatteita... voi luoja kun tuntuu, että kaikissa housuissa näyttää niin urpolta ja housut ovat jotenkin ihan kumman mallisia!! Onneksi täällä paikallinen H&M on laajentanut mammavaateosastoaan reilusti, joten nyt on edes jotain toiveita löytää siedettävän näköisiä vaatteita. Miten muut, oletteko ajatelleet satsata kunnolla mammavaatteisiin? Musta tuntuu, että esikoisen kanssa oli tosi vaikea löytää nättejä vaatteita meidän kotikaupungista. Nyt päätin, että jos hienoja vaatteita jostain löytyy, niin en ala kyllä niissä kitsastella.
Pantoufle 15+0
Täälläkin palellaan! Kiitos mun työasiaa viikonlopun pinossa kommentoineille. Olen ollut työpaikassani nyt 1,5 vuotta ja tosiaan töitä on koko ajan ollut. Nyt siis yhtäkkiä vaan ilmoitettiin, että työsuhde päättyy äitiysloman alkuun. Laillista tämä ei voi olla, mutta riitelemään en ryhdy :( Musta ei ole siihen, enkä halua menettää välejäni. Meillä on alallani aika pienet piirit ja sana kulkee. Jatkoa ajatellen parempi siis näin!
Eilen tunsin kolme pientä iskua vatsassa ja tänään taas pari kertaa pienen töytäisyn. Aivan ihana fiilis!
Mammahousut kävin minäkin ostamassa Stockalta ja tosi kiva malli on se kantistarjous. Näyttävät ihan tavallisita farkuilta. Lisäksi pari paitaa olen ostanut missymumin alennusmyynnistä ja siskolta sain ison kasan mammapaitoja. Edellisestä raskaudesta on kahdet housut, mutta nyt olen sellaisessa työssä, että joudun varmaan satsaamaan johonkin siistimpään jakkupuku-tyyliseen asuun, jota käyttää palaveripäivinä, kunhan maha tästä kasvaa.
Äitiysvaatteita Helsingistä etsivälle tiedoksi, että niitä löytyy ainakin Beluasta, H&M:ltä, Missymumista (Pohjois-Haagassa on pieni liike) ja Stockallakin oli ihan hyvältä vaikuttava valikoima.
Mukavaa päivää, älkääkä paleltuko!
Pantteri 15+2
Flunssan kourissa alkaa tää viikko. Sais jo alkaa hellittää,mut valitettavasti tuntuu vaan pahenevan. Ei oo kun nuha,mut jotenkin ihan vetämätön olo. Onneks tänään on vielä vapaapäivä. Huomenna pitäis jaksaa raahautua töihin
Mammavaatteista oli puhetta. Mie pengoin eilen varastosta muutamat vanhat äippävaatteet,mut ne oli ihan hirveitä telttoja. olin sillon jo lähtötilanteessa n.10 kg painavampi. Huutonetistä oon tilannu parit housut. Toivottavasti ne on sopivia. Sellasista masun alle jäävistä miekii enempi tykkään. Kesäks ois kiva ostaa muutama kiva vaate. Molemmat muksut on syntyny toukokuussa,joten miulla ei oo mitään kesäsiä vaatteita valmiina.
Nyt on pakko lopettaa. Ei tuu kirjottamisesta mitään,kun kuopus ja mies on jotain hippaa tässä ympärillä! Pitää valmistautua viemään poitsu kerhoon ja lähteä kauppaan.
Hipsuhiiri ja pipana 14+1
Moi vaan kaikille!
Mä vilkaisin tosi nopeasti viikonlopun pinoa ja Pantterin työpaikkajutusta vielä jotain. Varmaan on samat sanat tulleet jo monta kertaa, mutta kuitenkin.. Se on huono homma, jos ei ole olemassa mitään kunnollista sopimusta työsuhteesta. Silloinhan voi periaatteessa miten vaan laittaa työsuhteen poikki - velvollisuuksia ei ole työntekijällä tai työnantajalla sen kummemmin, mitä nyt sen verran, että kohteliaisuussyistä toimii firman tapojen mukaan tai jotain... Ei pomollasi varmaan ole muutakaan vaihtoehtoa tilanteessasi. Määräaikaisuus on perusteltua aina, kun on kyseessä esim. projektiluontoinen työ, jossa on rahoitus saatavissa vain tietylle ajalle. Näitä määräaikaisuuksia voi laittaa peräkkäin montakin, jos tuo rahoitustilanne ei muutu ja jos työntekijälle on tarve juuri tietyksi ajaksi. Itse olen osa-aikaisesti projektihommissa ja kolme vuotta näitä tehnyt - aluksi tehtiin sopimukset aina puoleksi vuodeksi, nykyään on tehty koko vuodeksi. Mun työsopimus loppuu/ tulee " uusittavaksi" jälleen vuodenvaihteessa, jolloin saadaan myös aina rahoitus seuraavan vuoden toimintaan. Työsopimus uusittaisiin seuraavan kerran silloin kun olen jo ollut äitiyslomalla, ja sehän tarkoittaa mun käsitykseni mukaan sitten sitä, että työsopimus lopetetaan mun äitiysloman alkuun ja tilalle palkataan toinen ihminen. Työnantajan ei kuulu maksaa mitään äitiysloma-ajan korvauksia/ palkkoja tietääkseni tällaisissa työsuhteissa, ja vaihteleekohan tuo käytäntö sitten muutenkin eri aloilla... Toista olisi varmaan, jos mulle olisi työsopimus seuraavallekin vuodelle valmiina..? Täällä käskettiin viikonloppuna kyselemään näistä jutuista liitosta.. kuinkakohan moni meistä pätkätöiden ja kaikenlaista sekahommien tekijöistä kuuluu mihinkään liittoon? Itse en ole kuin OAJ:ssa, enkä missään varsinaisessa ammattiliitossa ja kun en opettajan hommia tee, niin en sieltä kauttakaan mitään apuja saa. Mutta onhan noita neuvoja netti pullollaan toki myös...
Omaan napaan: Rv 14+ (vai olenkohan mennyt laskuissa sekaisin?). Mullakin alkaa housut puristella. Jostakin voisi nyt kilahtaa ylimääräistä rahaa, että pääsisi hankkimaan uusia vaatteita. Huooh.
Tutulla rutiinilla tuo neuvolakäynti sujui vanhan tutun terkkarin kanssa. Painoa ei ollut kertynyt kuin muutama sata grammaa. Ihanaa oli, kun sydänäänet löytyivät pienen etsimisen jälkeen. Huoahdin helpotuksesta. Ensi viikolla on sitten np-ultra.
Minulla ei ole ollut kertaakaan käytössä niitä under the belly-äitiyshousuja, ei ole tullut vastaan ja netin kautta ei oikein uskalla tilata. Monet vannovat kuitenkin niiden olevan huomattavasti mukavampia kuin nk. perinteisten äitiyshousujen. Täytyy varmaan lähteä etsimään kyseistä housumallia ja sovittaa. Minkähän takia osa äitiysvaatteista on niin ryökäleen rumia ja epämuodikkaita telttoja? Kukapa sitä nyt haluaisi näyttää vielä suuremmalta kuin oikeasti onkaan.Osa kankaistakin tuntuu olevan viime vuosikymmeneltä. Täytyy varmaan käydä erikoisliikkeessä katsastamassa valikoimaa. Täällä vaan ei tuota tarjontaa ole niin runsaasti kuin siellä pääkaupunkiseudulla.
Olisi niin ihana lähteä hypistelemään vauvanvaatteita, mutta en taida uskaltaa. Jätän sen homman toistaiseksi, jos vaikka rakenneultrassa paljastuisi sukupuoli niin uskaltaisi tehdä vähän hankintoja.Uusien vaunujenkin hankinta on edessä, se on ihanaa hommaa. Kunpa vain löytyisi juuri meidän tarpeisiin sopivat, mutta eiköhän tuota tarjontaa ole yllinkyllin.
Näissä vauvantuoksuissa ajatuksissani lähden siivoamaan huushollia.
Voikaahan hyvin ja pyöristyviä vatsoja!
Opemamma ja viides villahousu rv 10+6
mä en tykkää yhtään näin kovasta pakkasesta. Loppuis jo ja tulis kesä... ja vauva :)
Mammavaatteista: Minä yritän mahdollisimman kauan pitäytyä näissä farkuissa ja tav. paidoissa. Tosin on enää yhdet farkut, joista saan napin kiinni asti. Olen normaalisti hoikka ja kaikki mun farkut ym. suorat housuni ovat pientä kokoa ja napakkoja. Nämä mitkä vielä mahtuvat päälle ovat hyvin matalavyötäröiset ja aavistuksen löysemmät versiot. Mammavaatteista mulle jäi kammo esikoisen ajalta, siis silloin oli tarjolla vain aivan kauheita rytkyjä, ne kaikki fiksut mammavaatteet, joihin silloin törmäsin, ostin kaikki. Että jotain on varastossa, mutta en vielä niitä kaiva esiin. Yksi ihana äitiysfarkkuhame mulla on sekä sellanen ihana valkonen toppi, niitä voi pitää sitten kesällä hyvillä mielin.
Musta tuntuu jotenkin hassulta pyöriä äitiysvaateosastolla ilman isoa mahaa ja muut mammat tsiikailee ja arvelee millä viikolla mennään :) ja se sovittelu .. saa taas hyvät naurut tai itkut, kun ei löydy mitään sopivaa. Jotkin vaatteet, kun eivät millään asetu.
Mutta sivusilmällä olen jo minäkin katsellut äitiysvaatetarjontaa kaupoissa ja yllättynyt positiivisesti. Ehkä sieltä mullekin jotain löytyy :)
Siitä rakenneultrasta vielä, kun kerroin silloin aikaisemmin, että antoivat mulle Jorviin ajan np-ultran päätteeksi. Joudun perumaan tuon saamani ajan, sillä meillä tuo 2. ultra tehdään tosiaan oman kunnan terveyskeskuksessa. Soitin tänään neuvolaan ja sain ohjeet peruuttaa aika ja varata uusi aika sitten tuonne t.keskukseen. Sen varasinkin jo, joka on muuten pari viikkoa ennen kuin mitä olisi ollut Jorvissa... Jorvissa rakenneultra tehdään kuulemma viikoilla 19-20 ja meidän kunnassa viikoilla 17-18... miksiköhän vaihtelee nämä viikot noin.. ja Jorvissa selittivät, että vasta tuolloin likempänä 20 viikkoa voidaan varmasti todeta mahdolliset rakennepoikkeavuudet. Häh...??? ei ymmärrä.
Olo muuten ok, mutta meinaa huimata välillä, aamuisin etenkin.. ja neuvolantäti käskikin aloittaa rautakuurin.
AuroraM 16+0
Pahoittelut iepalle! Vasta äsken aloin lukemaan perjantain viestejä...
Ja elo22 onnittelut! Mä olen salaa aina toivonut kaksosia, mutta ei taida vieläkään olla tulossa ja tämä pikkuinen jää meillä luultavasti viimeiseksi. Ihan kaksosista ei ole kokemusta, mutta mulla kolme ensimmäistä lasta syntyi niin, että ensimmäinen ei ollut vielä täyttänyt kolmea, kun nuorin syntyi. Ja tämän kolmannen ollessa vuoden, otin samanikäisen hoitopojan, joka juoksee meillä parastaikaa nytkin ympyrää. Jää kesällä pois ja menee eskariin, kuten meidänkin poika. Ja tasan kaksi vuotta sitten meille tuli sijoitettuna tyttövauva, jolle sain kaverin elokuun 04 alussa tämän em. hoitopojan pikkusiskosta. Tytöillä ikäeroa on 2kk ja silloin elokuussa tytöillä oli ikää vuoden molemmin puolin. Eli käytännössä mulla on suurimman osan päivää kahdet kaksoset, ikää 5v ja 2,5v. Vaikka sullakin ikäero esikon ja kaksosten välillä on pieni, kyllä sä selviät, kunhan tukijoukkoja on lähellä ensimmäiset puoli vuotta. Ainakin mä lämpimästi kannustan sua säilyttämään sellaisen pärjäämisasenteen.
Omaa napaa. Neuvolalääkärissä kävin isännän kanssa perjantaina. Odotettiin, että oltais nähty tulokas, kun keskiviikkoiseen ultraan ei mies pääse, lähti sunnuntaiaamuna Italiaan työreissulle. Mutta ultra on kuulemma niin huono siellä, ettei näe näillä viikoilla juuri mitään sykettä kummempaa. Ei siis katsottu ollenkaan =( Muuten lääkäri vakuutteli kaiken olevan kunnossa, kohtu oli viikkoja vastaavan kokoinen jne. Nyt täytyy vaan odotella keskiviikkoista sairaalan ultraa ja lähetetään sitten isännälle kuva reissuun. Täytyy hartaasti toivoa, että kaikki on kunnossa...
Johannamamma rv 11+4
Minua ei ole kyllä selvästi luotu tänne Suomen talveen, tää on aivan hirveetä kärsimystä tää kylmyys. Viikonloppu oli ja meni rauhallisissa merkeissä ei siis mitään erikoisia. Vointi hyvä kai tää on sitten sitä hyvää vaihetta. Neuvola aikaa varasin ja neuvolla on tokan kerran 16.2. Neuvola käynti on aina mukava.
Muuten oletteko jo päässeet eroon keskenmenojuttujen pelosta. Mä en aina aika ajoin nousee mieleen, mitä jos kaikki ei olekkaan kunnossa jen...? Kaippa se kuuluu asiaan. Mulla kyllä tuntuu liikkeet aika ajoin mutta siihen ei voi mitenkään luottaa kun ne ei ole mitenkään säännöllisiä tuntemuksia.
Painon nousu hirvittää ja mietityttää nyt on painoa tullut jo melkein 5 kg lisää ei yhtään innosta moinen läskin kerääminen. mut minkäs teet kun ruoka halu on jokseenkin pohjaton. Jännää on että mulla ei tässä raskaudessa ole juurikaan tällähetkellä mitään asioita jotka tekis ällöä. Missään aikaisemmissa raskauksissa en esim ole voinnut juoda kahvia koko aikana mut nyt kahvi tippuu ihan ok. Alkuun pahoinvoinnin kourissa ei kyllä maistunut mutta nyt taas maistuu niin että pitää hieman rajoittaa kahvin juontia. No kaippa sitä jotain on mikä ei tipu luulisin.
Mut nyt pitää mennä loikoilee kun nuorimmainen on päikkäreillä ei saa jättää mahdollisuutta lepoon käyttämättä.
Palaillaan taas... T:Domi +15rv
että joukossamme on yksi kaksosten odottaja!! Elo22, onnea sinulle oikein paljon!! Olen itse kaksonen ja voin sanoa, että kaksosuus on yksi elämäni suurimpia rikkauksia!! Minulla on " sukurasitteena" tuplaraskauden mahdollisuus ja kun esikoista odotin, toivoin kaksosia kovasti. Nyt, kun meille on toinen tulossa, myönnän, että pelkäsin hiukan etukäteen, että masussa asustelisi kaksi vauvaa. Omaa jaksamistani kai epäilin. Alku on teillä varmasti haasteellista, mutta uskon, että pärjäät. En tiedä, missä asut, mutta monet kaupungit tarjoavat lasten-/kodinhoitoapua monikkoperheille tarvittaessa. Kannattaa ottaa selvää noistakin asioista!!
Mitäs tänne kuuluu? kylmä on taas, -25 täällä kymenlaaksossa...hyrrrr!
maha kasvaa ja kiloja tulee. viimeeksi oli jo tullut 6kg. mikähän on lopputulos? pahaaoloa esiintyy ajoittain ja selkäkipuja harvemmin enää, onneksi!!!
menis nyt aika eteenpäin...malttamaton.
minttu ja mumelo 13+1