Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####ELOHIIRET##### MAANANTAIHIN######

Kommentit (34)

21/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En ole pitkään aikaan kirjoitellutkaan, olen käyttänyt vapaahetket ennemmin nukkumiseen. Nyt on pitkästä aikaa parempi olo, jihuu. Viikkoja on 12+2, ehkä pahin alkaisi olla ohitse?

Mammavaatteista. Helsingin keskustassa löytyy aiemmin mainittujen lisäksi Bebes Forumista (www.bebes.fi), jossa on aika hyvin siistimpääkin vaatetta. H&M:n Aleksin myymälässä on mammavaatteita, Forumissa niitä ei ole. H&M:ssä myydään " normaalipuolella" pitkiä villa- ja puuvillatakkeja, jotka sidotaan kiinni napilla. Menee loistavasti myös isomman mahan kanssa, kun strategiset napit voi jättää auki.

Kappahlissa ja Lindexissa löytyy myös äitysvaatteita, tosin toisesta vaan housuja (olikohan Lindex). Mutta siinä toisessa (Kappahl?) on ihan kivojakin välillä.

Olen myös käyttänyt kesällä ihan normaaleja Kappahlin trikoomekkoja. Kun ostaa hieman normaalia isomman, niin kangas venyy kyllä (tosin mahani ei ole olllut mikään xl-koko).

Vierailija
22/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei mahu päälle! Joka aamu tulee pengottua kaappi sekaste. Mikään ei istu ja töihin on lähdettävä. Minulla ei ole ollut aikaisemmin kuin yhdet äitiyshousut olen pärjännyt sellaisilla mexxin matalavyötäröisillä kangas housuilla, mutta nyt molemmat ovat kuluneet ihan pihahousuiksi. Kiloja on tullut niin kauheesti ettei uusista vastaavia ei edes kannata yrittää jalkaan ängetä. Täytyis lähteä ettiin äitiytshousuja. Ostinkin yhdet lindexin farkut kun halvalla sai -70%, mutta eihän ne jalassa pysy. Anteeksi tyhmyyteni, mutta millaiset noi under the belly housut oikein on ja miten ne eroaa ns. tavallisista äitiyshousuista? Monet on niitä niin kehunut. Saako niitä muualta ku stokkalta? Taidan kuitenkin ensin suunnistaa urheiluliikkeeseen ja etsiä sieltä jotku siistit sporttihousut (töissä voin pukeutua vaikka sporttisesti).

Nyt taidan vielä uskaltaa juoda teetä ja syödä yhden runebergin tortun. Sit pitäis käydä pisulla ja ruveta panttaan neljän tunnin pisua neuvolaa varten. Eka lääkäri illalla, vähän jännittää...

Kretu ja Nekku 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täällä taas.

Under the belly -pöksyt, käsittääkseni ovat semmoiset edestä matalanmalliset farkut (jää vauvamahan alapuolelle) ja sitten kuitenkin takaa nousee lantiomallin farkkuihin verrattuna ylemmäksi (eli ei peppu paista), ja joissakin on takana kuminauhaa, että pysyy paremmin paikallaan. Omia ei ole, mutta tämän olen nettikaupoista opiskellut :) Täytynee käydä vaikka paikallisesta Sokoksesta katselemassa, jos siellä olisi tuommoisia sovitettavaksi - tai jos siellä on ollenkaan mammavaatteita, toivottavasti. Jos sovittaisi jotain ensin kaupassa, osaisi ehkä sitten nettikaupastakin tilata paremmin, vaikka ei ihan samaa mallia tai merkkiä olisikaan. Onhan tässä varmasti kohta kauppaan lähdettävä. Sisko kyllä ehdotti myös lainapeitteen vuokraamista.. loistavaa :D

Vierailija
24/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin kylmä!!! Mutta, huomasin, että aurinkopas se lämmittääkin ikkunan läpi. Joten jotenkin pysyy tää talokin lämmössä kunhan antaa auringon helottaa läpi akkunan :)

Lohduttavaa sinänsä kuulla, että housut kinnaa muuallakin kuin täällä. Jotenkin en pääse nyt mukaan tähän raskauteen ton masun kasvun kanssa. Ekassa kun tuli masua niiiiin paljon myöhemmin, että nyt ei oikein usko, että todellakaan pesukone ei ole kutistanut housuja vaan masu on kasvanut....Mietinkin, että menenkö ostamaan jotkin tavalliset isommat (vyötäröstä löysemmät) pökät, vai joko muka äippähousut. Mulla on niitä muutamat kaapissa, mutta en ole niitä vielä edes vilkaissut, kun viimeksikin ne vaati aika ison masun pysyäkseen päällä. Noita masun alle jääviä en ole koskaan kokeillut, ja näinköhän niitä täällä kanta-hämeessä on missään edes tarjolla??? Enkä viitsisi investoida paljoa noihin mammavaatteisiin, kun se niiden aika on kuitenkin niin lyhyt... Onneksi kesä on tulossa...!! Lindexissä on käsittääkseni kaikkia vaatteita, siis ei pelkästää housuja. (tai voi olla liikekohtaistakin)

Rakenneultra ajankohdasta joku kirjoitteli... Täälläkin se tehdään vkolla 20 tai 21. Ennen oli viikolla 19, mutta nyt siis muutettu. (olettekos ajatelleen kysyä sukupuolta rakenneultrassa? Me ei osata päättää kysyäkö vaiko eikö...)

Kovasti koitin tuossa viikonloppuna päästä selvyyteen ovatko nuo pienet liikkeet masussa vauvan liikkeitä vaiko niitä suoliston kurinoita... melkein voisin epäillä vaavia.... :)

Kivaa työpäivän jatketta teille työssä käyville -ja meille kotiäideille kans ;) !!!

Katzu ja asukki 14+4

Vierailija
25/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja terve vaan kaikille!! Olen kirjoitellut aikaisemmin tänne vain pari kertaa ja lähinnä seuraillut muiden viestittelyä.

Itse menin sattumalta Lindexille pyörimään ja löysin sieltä äitiysvaateosaston. Sovitin näitä mahan alle jääviä housuja joista en ollut koskaan kuullutkaan ja ihmettelin kuinka ne voi mahtua jalkaan vielä kun vatsaa tulee enemmän. Ilmeisesti ovat kuitenkin ihan toimivat kun niitä täällä on niin paljon kehuttu. Jätin tällä kertaa housut vielä kauppaan, mutta enköhän käy ne sieltä ostamassa pois =). Ajatelkaa kuinka yksinkertainen keksintö tuokin ja vasta nyt ovat sen hiffanneet! Itse ekassa raskaudessa käänsin farkkujen kauluksen kaksinkerroin ja vielä laitoin napinreikään kuminauhan jonka toisen pään sitten kiinnitin nappiin. Näin meni tavallisetkin farkut yllättävään pitkään jalkaan, eikä housunkaulus repsottanut rumasti edestäpäin..hih..

Vastauksena siis Kretukalle että myös Lindex myy tuon mallisia housuja ja hintakin tais olla kohtuullinen, jotain 40 euroa noin.

T. Mariskooli 13+0

Vierailija
26/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siis myös muitankin kuin vain farkkuja, siis myös suoria housuja ja myös hameita. Jostain olen kuullut, ettei tuollaiset housut välttämättä ihan loppumetreille asti mahdu, varsinkaan isomahaisille, mutta alku- ja keskivaiheilla ovat mielestäni paljon miellyttävämpi vaihtoehto kuin sellaiset mahanpäälle nousevat. Esikoista odottaesseni tuollaiset mahan yli tulevat housut olivat loppuun asti liian isoja. Ei kiitos niille!

Vierailija
27/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen vaihe jatkuu, paha olo ei ole ylitsepääsemätön, vaan kuvotus tulee välillä, mutta kylmä juotava auttaa.

Nyt olen viikon verran nukkunut yötkin paremmin, ei ole enää sitä unettomuutta ja pissallakaan ei tarvii välttämättä edes joka yö käydä!

Vatsaa ei vielä ole, vaikkakin lääkärin mukaan kohtu tuntuu kasvaneen hyvin, jännää, että se on greipin kokoinen muttei itse tunne sitä!

Joukosta poistuneille pahoittelut, on tosi kurjaa, kun näillä viikoilla on jo tottunut ajatukseen vauvasta=(

Mulla vieläkin välillä epäusko valtaa mielen, voiko tämä tosiaan olla totta?! Tänään taas luin postissa tullutta sairaalakertomustani ja tavasin lauseita perä toisensa jälkeen, uskomatonta!

Ihanaa pakkasiltaa kaikille Elohiirulaisille!

Lilli rv 11+0

Vierailija
28/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kyseli että onko päästy keskenmeno peloista.....noooh, ehkä niinkin keskenmeno peloista mutta siintä että onko kaikki hyvin vai ei niin se kyllä painaa mieltä.....

jännä että 2 aikasemmassa raskaudessa ei tullut mikään tollanen mieleenkään ja nyt sitten keskenmenon jälkeen kaikki tälläiset asiat pyörii päässä.... tilasin np-ultran yksityiseltä ...se on torstaina ja maksaa 100e , mutta parempi käydä niin saa mielen rauhan. täällä ei meinaan kuulu kun rakenne ultra mikä kuuluu kunnan järkkäämiin ultriin.

mulla on hm: mammavaatteita ja ne on ihan ok. lappuhaalarit, farkut, kesähousuja, kesäpaitoja, sittenhän se masu isoimmillaan on.....

mutta nyt paimentamaan lapsokaisia...heippa

Vierailija
29/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaapas noista under the belly -housuista vielä, että eikö se masun alle jäävä osa paina esim. istuessa? Onko sellaisissa housuissa yleensä napit vai joku joustava resori? Oletteko sitten vain pitänyt pitkiä paitoja? Helsingin bebesissä myydään myös sellaisia masutuubeja, ovat kuulemma hyviä, kun paidanhelmat jäävät liian lyhyiksi.

Entäs mahan päälle menevät äippähousut, tukeeko ne yhtään vatsaa, että ei tulis niin selkä kipeäksi?

Täytyy kai meikäläisenkin mennä pian housuostoksille, kun ei mene kuin yhdet omat housut enää jalkaan, vaikka se tuntuukin kovin aikaiselta vielä noita teidän juttuja lueskellessa. Monella on jo mahaa ja vaavin liikkeetkin tuntuu :) Ihanaa! No, perästä tullaan...

-Q- ja maagiset 12+0 :D

Vierailija
30/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut käydä koneella viikkoon ja pikkasen pihalla, että mitä on kaikille tapahtunut. Itse kun olen ollut aika tiiviisti tuon vessanpöntön kanssa tekemisissä :( Tänään hitusen parempi olo, mutta varmaan illemalla sitten, kun velloo siihen malliin... Voi kun loppuis jo, kun pojan kanssa ei mitään noin kamalaa pahoinvointia ollut. Mikään ruoka ei siis tunnu pysyvän sisällä.

Torstaina on eka neuvolakäynti. Miehen kanssa mennään ja poikakin tulee matkaan. Toivottavasti sieltä kuuluisi pikkusydämen jumputusta. Minä kun jostakin kumman syystä pelkään hieman tällä kertaa tuota keskenmenoa vaikken ekassa raskaudessa sitä oikein miettinyt ollenkaan.

Äitiysvaatteista sen verran, että mulla löytyy ihan kiva hame ja yhdet houst, mutta ne ei menneet viimeksi päälle loppuun asti, kun paisuin ihan valatavaksi. Kaipa tossa keväämällä käyn vilkasemassa lisää vaateita. Nyt jotenkin jumitan täällä kotona päivät pitkät. Kaverin häätkin olis keskikesällä, että sinnekin pitäisi jotakin päällepantavaa hommata. Se taitaa olla isoin projekti vaatepuolella... Tosiaan, kun viimeksi tuli 20kg lisää painoakin, että mitenköhän sen kesän jaksaa jos on kovin kuuma...

Mies osti monta satsia 24-sarjaa, joten pitääpi alkaa niitä katsomaan. Telkkarista ei tullut koskaan seurattua, että saapa nähdä, jäädäänkö koukkuun.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Air +poika 12/04+masu 10+1

Vierailija
31/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin et susta puuttu nuo esittelytiedot tuosta elohiirien listalta. LA on sinne laitettu. Vai etkö ole sen tarkempia tietoja antaa? Mulle siis sopii et olet pelkällä LA:lla, ajattelin vain mainita et jos on epähuomiossa jääny laittamatta ;)

Peeveli rv 12+3

Vierailija
32/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on kova vaatekeskustelu meneillään!

Itsellä ei juuri mahaa näy ja kaikki vanhat vaatteet menee päälle ilman ongelmia. Olen aina ollut pitkä ja laiha ja pikemminkin herkkä laihtumaan kuin lihomaan. Pari vuotta sitten olin 3 päivää vatsataudissa ja laihduin 2,5 kiloa, mutta kilojen takaisin keräämiseen menikin yli vuosi.

Mun lähtöpaino oli ennen raskautta n. 61,5 kg ja se tippui pahoinvoinnin takia (kertaakaan en oksentanut, mutta syöminen oli tosi heikkoa) joulukuussa 59 kiloon. Vieläkään en ole päässyt takaisin lähtöpainoon, vaan se keikkuu sitkeästi 60 kilon hujakoilla vaikka syön kuin hevonen (päivällä 2-3 tunnin välein) nyt kun pahoinvointi on loppunut. Saas nähdä saanko raskausaikana montaa kiloa kerrytettyä kun rv 14 + 3 mennään vielä 1,5 kiloa miinuksilla.

Mä oon kanssa katsellut kaupassa noita äippävaatteita, mutta kun ne on kaikki niin valtavia. Varmaan pärjään ainakin kuukauden vielä tavallisilla vaatteilla. Mä aion ehdottomasti suosia sellaisia under belly-housuja enkä myöskään tykkää yhtään sellaisista kuminauhavyötäröllisistä housuista (kaikki yhtä kamalan näköisiä mun mielestä). Onneks kesällä voi sitten kulkea hameissa yms. Ostan vaan sitten pari kokoa normaalia isomman.

Hyvä juttu tässä mahattomuudessa on se, että kun lähden työmatkalle ensi viikolla etelän lämpöön, niin kaikki viimekesäiset vaatteet sopii. Ei tarvii siis ostella mitään semi-isoja kesävaatteita, jotka ei sitten sopis kuitenkaan enää kesällä.

Onko muita laihoja mahattomia, vai onko kaikilla jo söpö vauvamasu

(*kateellinen*)

Öitä!

Vierailija
33/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvamasusta, kyllä sitä alkaa olla, vaikka tästä rouvasta löytyy läskiäkin. Mutta joka tapauksessa tilanne on ollut jo pari viikkoa sellainen, ettei enää vanhat ' reilut' housut mahdu jalkaan. Toistaiseksi olen mennyt kotioloissa trikoilla eteenpäin, mutta nyt mietityttää tuo parempien vaatteiden kohtalo. Jotain pitäisi löytyä, kun seuraavan kerran joudun esiintymään julkisesti parin viikon päästä. Kai niitä mammahousuja täytyy lähteä etsimään... Nuo vatsan alle jäävät housut jätän sovinnolla pois. Mä en ole koskaan osannut käyttää edes lantiohousuja, joten sellaiset olisivat varmaan tuskaa. Katsotaan, mitä Lahden H&M tarjoaa odottaville =)

Johannamamma

Vierailija
34/34 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Helsingin äitiysvaateliike -vinkeistä. Moni on käynyt tai on menossa H&M:n vaatteita katsomaan, ja samoin oli Lindexistä ja KappAhlista puhetta. Täällä Turun seudulla H&M:n äippävaatteet on musta aivan järkyttäviä (enkä ole mikään iso fani muutenkaan), Lindexin mallisto joo ihan ok, mutta koot 34 tai sit 44, eli kaikki siltä väliltä loppu. Taitaa olla paljon mammoja Turun seudulla.. Ja KappAhlissa ei ollu kuin yks farkkumalli ja yhdet samettipökät, lisäks jotain imetysliivejä, mutta niitä nyt en ihan vielä tarvii.. Eli vähän toivoton oli olo hetken aikaa, mut onneks OzBaby:sta löytyi sentään jotain. Taidan kuitenkin Helsingin valikoimaankin lähteä tutustumaan ennen pitkää. Ja kai niitä Stockkan farkkujakin vois kokeilla. Vähän matalampi malli se muakin enempi miellyttää, navan yli nouseva tuntuu jotenkin liian ahdistavalta. Mutta nyt taidan kömpiä sänkyyn , ja huomenna taas reippaana tyttönä töihin.. Öitä!