Raskaaksi keskenmenon jälkeen
Yleisestihän on tiedossa että keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi tuleminen on helpompaa. Onko elimistö siis otollinen uudelle raskaudelle vain esim. parin kierron ajan ja palaa sitten takaisin " normaaliksi" vai onko raskautuminen helpompaa yleisesti ottaen, koska elimistö on jo kerran kokenut raskauden? (Teksti vaikuttaa omiin silmiinkin hankalasti selitetyltä mutta toivottavasti saatte jotain tolkkua...)
Kommentit (3)
Mä olen vallan luullut, että keskenmenon jälkeen elimistön olisi hyvä " levätä" ja kerätä voimia mahdollista uutta raskautta varten.. mutta ilmeisesti olenkin ollut väärässä?! Me ollaankin nyt vähän himmailtu tuon yrittämisen kanssa (tuulimuna keskenmeno oli vuoden vaihteessa). Miksiköhän lääkärit yleensä sitten suosittelee käyttämään ehkäisyä kunnes kuukautiset alkaa? Kiinnostava asia, jos joku viisaampi osaa kertoa..
-helmiina
[color=violet]Kaksi km takana. Ensimmäinen oli tuulimuna jonka arveltiin olevan n. rv:lla 10. Kaavinta ja ehkäisyä piti käyttää niin kauan, että HCG oli palautunut normaaliin.
Toinen oli varhainen km ja ehkäisyä piti käyttää siitä huolimatta siihen, että HCG normaalissa.
En usko, että vaikka olisin saanut lääkäriltä " luvan" heti yrittää uudestaan, että olisin sen tehnyt.
Olen kuullut, että tärppääminen olisi helpompaa heti km.n jälkeen. Mutta olen myös kuullut, että " kroppa" ei välttämättä heti jaksa pitää uutta elämänalkua mukana, vaikka tärppäisi heti. Ja olen kuullut myös onnellisia tarinoita. " Oikeaa" vastausta tuskin on.
alkuraskauden km:n joulukuussa ja heti tärppäs uudestaan,nyt menossa rv8+0.Ainakin omalla kohdallani piti paikkansa näköjään et helpommim tärppäs ;)
Plussaonnee sulle!