**tammitähtösten alkuviikko**
Kommentit (21)
TAMMITÄHTÖSTEN ELI TAMMIKUUSSA 2006 VAUVAN YRITYKSEN ALOITTANEIDEN ESITTELYT:
Nimimerkki: Kumppani/
Oma ja miehen ikä: 28-vuotta kumpikin
Asuinpaikka: Keski-Suomi
Lasten iät: ensimmäistä yritetään
Nimimerkki: ohranjyvä
Oma ja miehen ikä: oma 32/ mies 33
Asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
Lasten iät: -
♥Nimimerkki: fiikuna
Oma ja miehen ikä: minä 22, mies 24
Asuinpaikka: helsinki
Lasten iät: poika 6kk
♥Nimimerkki: elaine80
Oma ja miehen ikä: oma 25, mies kohta 27
Asuinpaikka: Tampere
Lasten iät: esikoinen toiveissa
Nimimerkki: P76
Oma ja miehen ikä: 29-vuotta molemmat
Asuinpaikka: Varsinais-Suomi
Lasten iät: Ensimmäistä kuumeillaan
Nimimerkki:Piqu
Oma ja miehen ikä:28/28
Asuinpaikka:pirkanmaa
Lasten iät:poika 5/04
Nimimerkki: Anniliinu
Oma ja miehen ikä: molemmat tänä vuonna 28
Asuinpaikka: kainuu
Lasten iät: 3 v
Nimimerkki:Joonatan05
Oma ja miehen ikä:Minä 24 ensi kuussa 25, mies 27
Asuinpaikka:Oulun lääni
Lasten iät:10kk
♥Nimimerkki: Signorina-Iiris
Oma ja miehen ikä: 25 ja 27
Asuinpaikka: Tampereen seutu
Lasten iät: tyttö 08/04
Nimimerkki: Neitinokkonen82
Oma ja miehen ikä: Minä 23v, mies 27v
Asuinpaikka: Oulu
Lasten iät: Ensimmäinen työn alla
Nimimerkki: Amy75
Oma ja miehen ikä: vuosimallit -75 ja -79
Asuinpaikka: etelä-Suomi
Lasten iät: ensimmäistä kuumeillaan
Nimimerkki: Pipu-77
Oma ja miehen ikä: Minä 28 ja mies 32
Asuinpaikka. Tampere
Lasten iät: Esikoinen haaveissa
Nimimerkki: hyrre_72
Oma ja miehen ikä: Minä 33 ja mies puoli vuotta vanhempi
Asuinpaikka: Tampereen lähistöllä
Lasten iät: 2v 8 kk
Nimimerkki: Beebi
Oma ja miehen ikä: minä 26-v ja mies 28-v
Asuinpaikka: Varsinaissuomi
Lasten iät: 05/05
Nimimerkki: Hepeliini
Oma ja miehen ikä: 26 ja 27
Asuinpaikka: Pääkaupunkiseutu
Lasten iät: Ensimmäinen haaveissa =)
Nimimerkki: IIJA
Oma ja miehen ikä: itse 23 mies 26
Asuinpaikka: etelä-pohjanmaa
Lasten iät: iida tyttö. 2v1kk
Nimimerkki: Leje
Oma ja miehen ikä: molemmat 29v (tänä vuonna täytetään 30v)
Asuinpaikka: pääkaupunkiseudun ympäryskunta
Lasten iät: - (ensimmäinen lapsi on nyt toivomuslistalla)
Nimimerkki: RuuPikkuinen
Oma ja miehen ikä: 27/29,
Asuinpaikka: Keski-Uusimaa
Lasten iät: Ensimmäistä yritellään...tärppäispä pian.
Nimimerkki: V@rpunen
Oma ja miehen ikä: 22 ja 24
Asuinpaikka: Seinäjoen seutu
Lasten iät: - Ensimmäinen haaveena
Nimimerkki:Tractio
Oma/mihen ikä:23/22
Asuinpaikka: Pohjois-Suomi
Lasten iät:Esikoista toivotaan nyt
Nimimerkki:Minea_78
Oma ja miehen ikä: 27 ja 26
Asuinpaikka: Tampere
Lasten iät: - Ensimmäisestä haaveillaan, toistaiseksi hoivailemme vain koiraa.
Nimimerkki: myyrä06
Oma ja miehen ikä: 30/33
Asuinpaikka: uusimaa
Lasten iät: ensimmäisestä haaveillaan
Nimimerkki: nesselia
Oma ja miehen ikä: minä 25 (tänävuonna 26), mies pian 27
Asuinpaikka: Tre
Lasten iät: Ensimmäistä vaavia kuumeillaan...
Nimimerkki: Johku06
Oma ja miehen ikä: minä 24, mies 25
Asuinpaikka: Helsinki
nimimerkki: zen10
iät: minä28/mies30
asuinpaikka: pääkaupunkiseutu
lasten iät: ensimmäistä toivotaan, kaksi koiraa löytyy
Nimimerkki: aliisa07
Oma ja miehen ikä: 28/30
Asuinpaikka: savonseutu
Lasten iät: 5/04
Nimimerkki: Simppu06
Iät: minä 28v ja mies 24v
Tyttö 9kk, pikkukakkosta toivotaan mahdollisimman pian, vauvakuume vaivannut pidemmän aikaa. :)
Asuinpaikka: Pk-seutu
Nimimerkki: Tahmasormi
Oma ja miehen ikä: 26/27 v
Asuinpaikka: Varsinais-suomi
Lasten iät: 11 kk
Nimimerkki: Tinja-Tuulia
Oma ja miehen ikä: 23 vee molemmat
Asuinpaikka: Itä-Suomi
Lasten iät: ensimmäistä yritetään
Nimimerkki: rual
Oma ja miehen ikä: tänä vuonna molemmat 23v.
Asuinpaikka: Oulun lääni
Lasten iät: poika 01/05
+++ PLUSSANNEET TAMMITÄHTÖSET +++
♥elaine80, plussaa 15.1.2006, LA 26.9.2006
♥Signorina-Iiris, plussaa 25.1.2006, LA 3.10.2006
♥Fiikuna, plussaa (?), LA ?.10.2006
Mutta ei ole onneksi (vielä) edennyt oksenteluksi. Toisaalta tietää, että pitää syödä ja toisaalta ei yhtään tee mieli ruokaa, paitsi jotain raikasta ja kylmää.
Fiikuna ja Elaine kyselivät ultrasta eli se on mulla kahden viikon päästä ti, 21.10. Tosi pitkältä ajalta tuntuu odotella. Tuulimuna pelottaa ihan sikana, mutta jotenkin jaksan uskoa, että kaikki on hyvin! Mä juttelin yhden raskaana olevan naapurin kanssa ja hän kertoi, että täällä Lempäälässä ei tarjota np- eikä rakenneultraa! Ainoastaan joku veriseerumiseula, mutta hän oli saanut sen vaihdettua rakenneultraa. Meinaan kyllä yrittää samaa. Menee hirmuisesti rahaa, jos pitää kolmessa ultrassa käydä yksityisellä. Varsinkin kun olen opiskelija, niin rahat on muutenkin tiukalla. Tosi epätasa-arvoisessa asemassa odottajat on eri puolella Suomea. Argh!
Täällä onkin tällä viikolla piinalijoita, eikö vaan? En jaksa kahlata viikonlopun pinoa läpi, joten toivotan kaikille yhteisesti plussaonnea!!! Lisää plussanneita tuonne esittelypinoon, mars!
S-I ja Lumikukka 5+6 (Huomenna alkaa uusi viikko, jes!)
Olen kotona pojan kanssa ja mulla on aivan liikaa aikaa miettiä tätä tilannetta. Kp siis nyt 28/28-30. Tätiä ei ole näkynyt, hyvä niin. Edelleen paleltaa ja nyt rinnatkin " tuntuu erilaisilta" , ikään kuin pistelee. Kuten aiemmin oli puhetta, niin nämä " imetyksen jälkirukkaset" ei kovin nopeesti tule pinkeiksi ;-) , että ota tästä nyt selvää. Jos ei muuta, niin mielikuvitus toimii ainakin hyvin.
Testi odottaa kaapissa, ei ole mikään herkkä sellainen, joten sillä on alku viikosta ihan turha testata. Lauantaina sorruin tilaamaan kotitestit.comista kaksi herkempää testiä. Josko ne vaikka tulisi huomenna, niin voisin aikaistaa testaamista keskiviikko aamuun, siis jos mitään testattavaa silloin enää on...
Siinäpä kerraksi omaa napaa!
Signorina-Iiris: toi on kyllä tosi tylsää, ettei ultran ultraa kunta tarjoa. Olen jo tympääntynyt siihen, että Tampere tarjoaa vain yhden ultran tätä nykyä (joko np tai rakenne). Poikaa kun odotin olin niitä viimeisiä, jotka pääsi sekä np- että rakenneultraan kunnan toimesta.
Jos nyt jossain vaiheessa raskaaksi tuun, niin meinaan kyllä käydä yksityisesti tod.näköisesti rakenneultran. Pääsempä sitten ainakin valitsemaan mieluisan lääkärin. Mutta nyt menin jo asioiden edelle, ensin tarvitaan se plussa!
Fiikunalle paljon jaksuja kaikkien pikkuisten kanssa. Sulla kyllä kulutusta ravinnolle tällä hetkellä riittää :-)
Siirryn tästä taas taka-alalle pähkäilemään tilannetta
malttamaton Piqu
kiitos s-I tuosta esittelypinon esillenostosta..olin taas unohtanut koko jutun, ja kiitos päivityksestäkin minun osalta;)
on kyllä kurjaa tuo ettei niihin ultriin pääse kunnan puolesta!
no toivotaan että saat jotenkin asian sovittua ja sinne pääset tarkistukseen.
piqu: nyt kyllä testaat! ;) hih...äkkiä..
täällä hormoonihuuruissa on tämä äippä itkeskellyt kun soitin aamulla sinne neuvolaan, ja tätsy sanoi että jos aion jatkaa raskautta on imetys lopetettava, että imetys raskaana tietää melko varmasti keskenmenoa! ...no tottakai haluan tehdä kaikkeni että tämä raskaus sujuisi ihanasti ja saataisiin se toinen pieni kullannuppu, olin vaan niin aatellut imettäväni poikaa kunnes itse lopettaa imemisen, ja on kuitenkin vielä niin riippuvainen rinnasta , enkä kertaakaan ole korviketta antanut! niisk. ja olen kyllä kuullut että monet imettävät aivan raskauden loppuun ja jopa kahta lasta samaanaikaan, mutta en kyllä mitään halua riskeerata ja ottaa omalle tunnolleni sitä että jos jotain tapahtuu...eli käytiin sitten ostamassa laatikollinen korviketta, ja saa nyt sitten nähdä miten tuo poika suhtautuu asiaan. taitaa kyllä tulla aikamoinen sielujen taisto, on semmoinenkin tissitakiainen tuo poika;)
ja toisaalta taas jos kaikki ei menekkään hyvin, tuntuuu varmaan entistä pahemmalta kun on imetyskin menetetty... no nyt pitää ajatella positiivisesti ja kaikki menee hyvin!!!
anteeksi taas omanapaisuus...
täytyy lähteä tutustumaan äippämaidonkorvikkeiden ihmeelliseen maailmaan!
fiikuna ja mytty ja poika
Hyvää alkanutta viikkoa !
Fiikuna:Tuhannesti onnea ! Olipa outo neuvolan ohje. Mulla yksi ystävä kyllä joka imetti esikoistaa koko raskauden ajan. En kyllä ole kuullut moisesta että imettäminen voi aiheuttaa keskenmenon. Juttuja olen
kyllä kuullut että maidon maku voi muuttua ja ei välttämättä enää herukaan niin helposti kun aikaisemmin. Imetystukilistan sivuilta saattas löytyä tieto jos todella haluat edelleen imettää.
Piqu: Koita vaan jaksaa piinailla ! Jospa nuo oireet tosiaan pian plussaksi muuttuisivat ! Pidetään peukkuja ! Meikäläisen piinailut loppu ennen kun ennättivät kunnolla edes alkamaan. Täti tuli yllätten kylään jo sunnuntaina vaikka oletin että olisivat alkaneet vasta torstaina :-(
Ultrista: Meilläkin taidetaan tarjota vain rakenneulta. Jos tännekin plussa tulee joskus niin np-ultraan menen varmaankin sitten yksityiselle.
Omaa napaa: En ole ennättänyt tuota viikonlopun pinoa juuri lueskella. Joten siksi kommenttejakin vain näin vähän. Täti tosiaan kurvas meille ihan yllättäin ilman mitään ennakko varoituksia la-su välisenä yönä. Edellinen kierto jäi vain 24 päivän mittaiseks. Nyt siis KP1.
T:hyrre
Täällä eräs piinailee... Kunpa viikonloppuna ei tulisi tätiä. Nyt kp 19/24. Mulla oli tosi rankkaa duunissa just oviksen aikoihin, joten luulen kyllä, ettei tällä kierrolla ehtinyt tapahtua tarpeeksi paljon..
Piqu: Sullahan on jännät päivät menossa! Kerro sitten heti kun olet testannut. Mä jännäilen sun puolesta! Ja pidän peukkuja!
Olen sivusta seurannut tuota ultra-keskustelua. Mikä mahtaa olla Helsingissä tilanne, tietääkö kukaan?
Mitenkäs muuten te, jotka olette jo aiemmin synnyttäneet.. Onko teillä ollut mies mukana synnytyksessä? Jostain kuulin, että olis mahdollista ottaa kaksikin tukijaa itselleen mukaan? Kertoilkaahan kokemuksia.
-Johku-
täällä takana erittäin huonosti nukuttu yö! pojan eka yö ilman tissiä ja minun eka yö ilman tissin tyhjennystä..aak.
ottaa henkisestikkin aika koville tuo imetyksen lopetus ja sitten vielä nuo hormoonit varmaan osaltaa vaikuttavat herkkyyteen ja itkuisuuteen.
poika heräili kokoajan rassu tajuamatta miksei äiti anna maitoa, pulloa kokeiltiin ja kaikkea, ei onnistunut, ja sitten vielä itsella rinnat aivan täynnä maitoa, oikein vaikeeta oli nukkua kun sattui tuo maidon pakkaantuminen, oli yöllä vähän pakko tyhjentää, en ollutkaan tajunnut kuinka paljon tuo poika sitä maitoa syö, kun ei sitä oikein voi laskea tissistä tulevaa määrää;)
no tioivon sydämeni pohjasta että helpottaa... ja poika rupeaa ottamaan korviketta!
johku: helsingissä on sen verran onnellinen tilanne (onneksi) että tarjotaan sekä np-ultra että rakenneutra, tai joutuu niistä sen poliklinikka maksun (eli 22¿) maksamaan ,mutta kuitenkin.. ja tietty nuo sulonnat ovat vapaaehtoisia!
ja siitä synnytyksestä ja tukihenkilöistä.. minäkin olen kuullut että saisi ottaa kaksi tukihenkilöä mukaan synnytykseen,
minulla oli mies mukana, synnytettiin kättärillä haikaranpesässä, ja jo sinne pääsyn ehtona on että on tuo tukihenkilö mukana kokoajan.
ja oli kyllä todella tärkeetä että mies oli mukana ja tukena, sekä synnytyksessä että osastolla(perhehuoneessa oltiin), vaikka eihän se mies varsinaisesti siinä voi autaa niin voi silti tehdä pieniä-isoja asioita helpottaakseen oloa, hieroa , tsempata, rauhoitella yms. on kuitenkin lähin ihminen ja osaa parhaiten tukea.
meillä miehellä oli myös ihan konkreettinen tarve synnytyksessä nimittäin piti minua kun ponnistin jakkaralta:)
hyrre: kylläpä täti harmillisesti pääsi yllättämään! pahoittelut. mutta nyt sitten vaan mieli korkealle ja yritykset uuteen kiertoon;)
aamupalalle...
fiikuna ja myttymöttönen
kylläpä taas kirj.virheitä..aamusta ei lähde ihan täydellistä tekstiä..tai ei kyllä varmaan muutenkaan..
sulonnat=seulonnat
Mukavaa ja +++++pölyistä tiistaita kaikille tammitähtösille! Ajattelin tulla jotakin naputtelemaan kun olen vapaapäivän vietossa - kolme vapaata, ihanaa! Piti aamulla lähteä jumpalle, mutta en millään jaksanut herätä, torkutin varmaan kolme tuntia kelloa ja jokin aika sitten sain vääntäydyttyä ylös sängystä, yöpaita päällä täällä vielä hillun... eilen illalla iski yhtäkkiä niin hirveä oksetus etten tiennyt miten päin olisin ollut, mitään ei kuitenkaan tullut ulos :/ Naama valkoisena makasin sohvalla ja odotin koska pitää syöksyä vessaan, yök! Nyt ei ole varsinaisesti huono olo, mutta mitään aamupalaa ei oikein tee mieli eikä mitään huvittaisi tehdä. Kämppä kaipais siivousta mutta kun ei huvita sitten niin yhtään... tulipas siinä rutinaa! Eli aikas tahmea päivän aloitus täällä :)
Johku: Sulla ei enää montaa päivää ole h-hetkeen, toivotaan että täti ymmärtää pysyä pois!! Rutkasti ++++säteitä!
Hyrre: Olipas se täti törkimys kun sillälailla tuli kutsumatta :/ No, pääsette taas uuteen kiertoon ja ei kun tiivistä pupuilua niin eiköhän se sieltä tärppää bdbdbdbdbdbdb!
Piqu: Jokos olet testannut vai vieläkö pidt itseäs ja meitä jännityksessä?? bdbdbddbbdbd että sieltä plussa paukahtaa! tuut sitten heti kertomaan kun niin pitkälle pääset :)
S-I: No onpas Lempäälä aika nuiva noiden ultrien suhteen! Tosi kurjaa :( On se kyllä ihme ettei ole mitään lakisääteistä juttua että odotajille pitää tarjota samat palvelut. Toivottavasti saisit vaihdettua sen seerumijutskan ultraksi ettei tarvis kaikkia yksityisellä käydä. Minä muuten varasin uuden ultra-ajan ensi viikolle, toivotaan että papu olisi nyt hiukan isompi kuin viimeks :)
Fiikuna: Voi teitä! On teillä ollut kurja yö! On varmaan tosi kurja lopettaa imetys yhtäkkiä yllättäen kun ei ole ehtinyt siihen juurikaan henkisesti valmistautua :/ Toivotaan että poitsu sopeutuis nopeesti niin helpottas varmasti äidinkin sopeutumista :)
Jaa, kai sitä tarvis jotakin mennä suuhunsa laittamaan ettei olo muutu huonommaks. Harmittaa kyllä vähän etten aamulla raahautunut jumpalle, mutta kai sitä vielä ehtii myöhemminkin :)
Palataan taas asialle!
:) elaine + papu
Missäs olette??????? Meinaatteko jättää minut tänne ihan itsekseni höpisemään? Tulin juuri vähän aikaa sitten jumpalta, pääsin sinnekin asti raahautumaan, päivä on onneksi sujunut aamun tahmeudesta huolimatta ihan mukavasti :) Käytiin pankissa vähän kyselemässä antaisivatko meille rahaa uuteen asuntoon, kyllähän ne antaisivat , täytyy vaan nyt kysellä vähän muiltakin mitä on tarjottavana. Nuo lainakuviot on kyllä sellasia että meikäläiseltä meinaa mennä aina välillä yli hilseen ;)
En nyt millään keksi mitään kysyttävää keneltäkään, joten taidan lähteä etsimään jotain syötävää (se kun tuntuu olevan jatkuvasti mielessä ;)
Tulkaahan nyt jutulle naiset!!
:) elaine + papu
tänää o ollu iha kurjaa,semmonen ällötys olo,en tiiä mistä johtuu,aina enne menkkoja o nii tympeetä ja ankeeta...ei oo vielä alkanu(ainut positiivinen asia täs päiväs=) kp nyt 26/25-28...en taia vielä huomenna uskaltaa testata sittenkää,taitaa jäähä loppuviikkoo,ehkä perjantaina...nii,kurjasta puhee ollen,meiä pikkuukko o tänää ekaa kertaa elämänsä aikana kuumeesa ja o iha raasu,hytisee ja kitisee,ois vaa sylis koko aja...no ei siinä muute mitää,mutku ei saa tehtyä mitää,mökki o ku hävityksen kauhistus,seki risoo...ja sit tää ootus raastaa hermot riekaleiksi...
mut nyt vähä valosampii tunnelmii...
Fiikuna: tuo on kyllä täyttä kukkua,et imetys aiheuttas keskenmenon,mulla o ainaki kymmene tuttua jokka o imettäny raskausaikana,eikä oo ollu vaikutuksia.miten teillä se touhu menee?ookko lopettanu kokonaa?se o harmillista ja haikeeta se lopetus,meillä ainaki oli,ku meilläki se loppu vähä niiku vahingos...sillo ku lähin töihi,yritin kyllä imettää aina kotona ollessani,mut eihä se enää kelvannu,ku pullosta tuli palio paremmi,mulle jäi semmone haikee olo.
piqu:joko oot testannu?jännittää sun puolesta...bdbdbdbdbd
hyrre:pahoittelen....uutta putkee =) ja +++++++säteitä
johku:me taietaa olla aika samois kohin menos...millo aattelit testata...mulla nyt kp26/25-28,aattelin koklata perjantaina jos on vielä aihetta?
ja kaikki joilla on jo muksuja?!?!?!!?!?!?!en jaksanu ruveta selaa esittelypinoo....mite teillä...minkä ikäisiä lapsenne on ja ootteko miettineet esim.et mite jaksatte kahen tai vaik kolmen pienen kans...mua välillä mietityttää tosi kovasti ja kaverinki kaa oo juteltu asiasta(sillä sama homma,alta vuojen vanha tyttö ja toinen yritykses),mut sillee oon aatellu,et minä selviän mistä vaa,mulla o ihana mies apuna =)
huhhuhijaa...kyllä tämä taas tästä ku vähä avautuu ja " keskustelee" ihmisten kans...tuntunu tänää et pää hajoo ku o nii kylmä eikä päse ulos,ja poikaki o vielä kipeenä,tylsää....mut huomena o mun synttärit,jospa saisin vaikka kivan lahja...
huomiseen...aurinkoa kaikille!
Rual: Hyvää syntymäpäivää!! Saitko mukavia lahjoja?
Meillä tosiaan kierto kulkee melko samoja ratoja. Jos aihetta on, mä testailen alkuviikosta. Nyt kp 20/24. Tulehan sitten kertomaan heti perjantaina, miten sun testauksissa kävi!! Jospa sulle tulis synttäriylläri plussana...
Fiikuna: Kiitokset kommenteista! Kiva kuulla, että Helsingissä on tilanne noin hyvä. Haikaranpesästä olen kuullut aiemminkin positiivista palautetta, sinne haluaisin itsekin synnyttämään, jos sellainen aika joskus tulee. Ja ehdottomasti oma mies mukaan!
Tosi jees, että tällä palstalla voi kysellä ja saada tietoa näistä jutuista. Kavereillakin sitä tietoa olisi, mutta nehän arvaa heti, mikä on homman nimi, jos yhtäkkiä alan kysellä..
Elaine: Kiitos säteilyistä! Jännitys vaan kasvaa..Vähän rumpujenpärinää¿Onneks mulla ei tällä kertaa ole yhtä korkeat odotukset kuin viimeksi, ei sitten ole täti/nega niin iso pettymys. Lohdullista on myös se, että mun paras ystävä muuttaa ulkomailta takaisin Suomeen tällä viikolla. Se jännää vähintäänkin yhtä paljon kuin minä ja sille olen alusta asti näistä suunnitelmista kertoillut.
Mitenkäs se teidän asuntoprojekti etenee? Olikos se niin, että ne talot on nyt tekeillä? Milloin ne valmistuu?
-J-
Täällä on alkanut uusi raskausviikko ja hyvä niin. Pikkuhiljaa mennään eteenpäin kohti turvallisia viikkoja. Ällötys jatkuu ja jo vähän tympäsee. Voi vain lohduttautua sillä, että parin kuukauden päästä etominen on luultavasti historiaa. Tärkeintä on, että vaavilla on kaikki hyvin!
Piqu: Sulla onkin piina pahimmillaan :) Tsemppiä ja bdbdbd, että pääset testaamaan ja saat plussan. Tuota pistelyä rinnoissa mullakin oli, ja just näissä imetyksen jälkirukkasissa ei pinkeyttä vieläkään näy. Ehkä sitten sen hetken kun maito nousee rintoihin... ;)
Fiikuna: Mä en millään jaksa uskoa tohon sun terkkarin käsitykseen imetyksen haitallisuudesta raskauden aikana. Eiks toi oo joku vanha käsitys asiasta. Kannattaa ehdottomasti kysyä toista mielipidettä vaikka joltain muulta kätilöltä tai lääkäriltä. Ihme juttu jos paikkaansa pitää.
Hyrre: Luin tuolta Tp-pinosta, että sun menkat oli olleet oudot. Toivottavasti ne ei olleet menkat ollenkaan ja pääset testaamaan plussan!!! Mullahan sitä vuotoa tuli kanssa, mutta se oli hirmu vähäistä.
Johku: Tsemiä piinailuun! Mulla oli mies synnytyksessä mukana ja täällä Taysissa on sääntö, että vain yksi tukihenkilö saa olla mukana synnytyksessä. Jos on kaksi, niitten pitää vuorotella kumpi on salissa synnyttäjän kanssa. Ihan ihme sääntö, vaikka mulla ei olekaan tarvetta tai intoa toiseen tukihenkilöön.
Elaine: kuulostaa niin tutulta tuo ällötys... Jaksamista sinnekin!
Rual: Toivottavasti tämä päivä on eilistä parempi ja täti saa pysyä poissa, eikö vaan!?! Plussaonnea sinnekin++++! Kyllä mulla ainakin välillä on paniikki, että miten sitä selviää kahden kanssa. Pakko uskoa, että hyvin se menee. Mun mies pystyy onneksi pitämään synnytyksen jälkeen 5 viikkoa vapaata, joten pahin alku ollaan kotona koko perhe. Meillä asuu isovanhemmat kaukana, joten niistä ei apua saa jokapäiväiseen elämään.
Täällä onkin iso joukko piinailevia, plussaonnea vielä kaikille yhteisesti. Mites neitinokkonen, vieläkö piina jatkuu vai tuliko täti kylään?
Hyvää keskiviikkoa,
S-I ja Lumikukka 6+1 ja tytsy 1,5v
Eli menkat alkoi eilen, ihan aikataulussa. Kp siis tänää 2/28. Tilanne on ihan ok, en kyllä itsekään uskonut, että ekasta kierrosta tärpäisi kierukan jälkeen. Nyt vaan uuteen yritykseen. Eihän tässä muuta ole kuin tämä " ärsyttävä" odottelu... Niin ja täytyy tunnustaa, että hätähousuna eilen aamusta kerkesin juuri ennen menkkoja testaamaan tyylipuhtaan negan, sinne meni sekin hyvä testi!
Meillä oli pojalla eilen " hiukan vaikea päivä" , mikään ei ollut hyvin, ei sitten mikään. Joten menkat alkoi mitä parhaimpana päivänä. Mää nimittäin siinä tunteiden purkauksien aikana aattelin, että kaksi näitä olis mun hermoille liikaa ;-) Tänään jo innoissani menossa kohti uutta yritystä! Tämähän käy vastaukseksi rualin kysymykseen...
elaine80: meillä kanssa noi lainakuviot on enemmän miehen vastuulla. Ihanaa tuollainen uuden asunnon miettiminen. Mää haluaisin kanssa muuttaa maantasaslle, asutaan nyt kerrostalossa. Miehen mukaan sen aika ei kuitenkaan ole vielä, tilaa kun meillä on kyllä ihan riittämiin. Ja asia on juuri näin, mutta mä siltä haluisin...
rual: tsemppiä piinailuun, tovottavasti täti kiertää kaukaa. Luulis ainakin, se on täällä meillä :-) Pikaista paranemista poitsulle! Niin ja hyvää syntymäpäivää sinulle!
Fiikuna: Samoilla linjoilla edellisten vastaajien kanssa. Tiedän kanssa monia jotka on imettänyt, vaikka ovat raskaana. Toisilla se imetys on jäänyt pois itsestään pikku hiljaa, toiset imettäneet lähes läpi raskauden. Joku taiskin vinkatakin imetystukilistan sivuista, siellä luulisi asiasta olevan kerrottuna.
Johku06: sullakin jännät päivät lähestyy, tsemppiä kovasti piinailuun ja plussasäteitä!
Nyt reippaasti päivän askareisiin, poika on hoidossa muutaman tunnin, joten olis " baana vapaana" !
Piqu
Pigu: Voi että sieltä sitten täti tuli.. :( No tsemppiä uuteen kiertoon. Samoissa päivissä mentiin, mutta mulla ei vielä tätiä näy ja toivon ettei näkyiskään.
Yhden hätäisen negan menin testaamaan toissapäivänä. Nyt on jotenkin sellanen olo, että kyllä se täti sieltä saapuu ennemmin tai myöhemmin. :( Nyt siis kp 30/28-30.
Kummallista mahajomottelua ollu ja välillä etova olo.. mutta en tiedä johtuuko liiasta kahvin juonnista. Iltaisin ollu vilunväristyksiä, mutta varsinaista palelua ei. Rintaoireista vähän paha sanoa, ku imetän vielä öisin tyttöä.
En tiedä milloin pitäis seuraava testi tehdä, jos tätiä ei näy? Sanokaa te viisaammat? :)
Esikoinen on vajaa 10kk, eniten kauhistuttaa miten mahdollisen alkuraskauden pärjään tytön kanssa ja sit sen synnytyksen jälkeisen ajan kahden pienen kanssa. Jos nyt olisi tärpännyt, ikäeroa tulisi melko tasan 1,5vuotta. Muuten ei kyllä elämä kahden pienen kanssa pelota. :) Mutta eipä vielä mennä asioiden edelle.
Rual ja Johku: Plussaonnea! Kertokaahan ku testaatte! :)
Onnea vielä kaikille plussanneille ja plussasäteitä muille!! :)
Ihmeellisen hitaasti aika kuluu, kun odottaa tädin saapumista tai saapumattomuutta. Olen ottanut tavaksi käydä välillä katsomassa tuolta vauvalaskurista, että monesko rv olis menossa, JOS olisin raskaana. Tuntuu että viimeisestä tarkistuksesta oli aikaa jo viikkokausia, mutta ilmeisesti olin kuitenkin tarkistanut asian viikon sisään. Pitäis unohtaa koko vauvajuttu ja miettiä jotakin hyödyllisempää, niin jos se aika kuluis nopeampaa! Ajattelin seuraavan kerran testailla ensi kuun alussa, jos ei menkat ennen sitä ala. Olishan sitä kiva sitten plussata, kun olis jo pitkälläkin.
Olen alkanut miehelle puhua suuremman asunnon hankkimisesta. Joko muukin oli ilmeisesti sanoissa ajatuksissa? En kyllä muista kukahan... Alun perin oli vuoden vaihteen jälkeen tarkoitus alkaa katsella kämppää, mutta nyt sitten mies alkanut jännittää työpaikkansa puolesta. Sanoin eilen että asunto vaihtuu kyllä suurempaan ennen kuin kolmas perheenjäsen meille kotiin saadaan. Tällä hetkellä asutaan vuokralla reilun 50 neliön kerrostalokaksiossa. Täytyis vaan saada kaksi ihmistä maksamaan kämppää, kun yhden tuloilla sitä ei paljoa lainaa lyhennetä... Ja se taas vaatii sitä, että mä saan koulut käytyä ja töitä löytyy!
Mulla oli välillä vauvakuume laimeampana, mutta nyt taas isoja mahoja näkyy kaikkialla. eilen ja tänään älysin sellaisten, jotka näen monta kertaa viikossa, olevan pieniin päin. Tuntuu epäreilulta, että muut saa, mutta minä en!
Jospa lopetan omanapaisen valituksen ja toivottelen plussaonnea kaikille jotka sitä kaipaa ja mukavaa odotuksen jatkoa muille!
Neiti Nokkonen
Kiitokset tsemppauksista! Ja Piqulle kärsivällisyyttä kierrolle! Toi ¿odotteluvaihe¿ on vähän tylsä, kun ei voi jännätä eikä varsinkaan testailla. Voi vaan kehitellä oireita itselleen, kierron alussa ei oikein niitäkään. Saattaa olla, että mä liityn viikonlopun jälkeen sun hengailujoukkoihin, jos täti tupsahtaa.
Nokkonen: Tiedän tunteen, kun kaikki ympärillä odottaa/saa vauvoja¿Meillä on nyt lähipiiriin aika paljon vauvoja tulossa ja kaksi työkaveria jää keväällä mammalomalle. Kurjinta on ehkä se, että multa on häiden jälkeen jatkuvasti kyselty, että koskas teille¿Argh!
Jii
Johku: Meillä oli mies mukana synnytyksessä - jos joskus tosiaan meille toinenkin lapsi suodaan niin luulen että järjestetään poitsulle hoitaja jotta mies pääsis tähänkin sitten mukaan.
Elaine: Kateellinen sun torkutteluista - viimeaikoina pitänyt sen verran kiirettä että ei edes viikonloppuna ole ennättänyt aamusta torkuttelemaan. Toisaalta poitsukin herää viim kasin maissa joten kauheen pitkään ei senkään puolee voi nukkua:-(
Rual: Oikeestaan en ole tullut miettineeksi miten sitä sitten myöhemmin jaksaa. Meillä tuo poitsu täyttää kohta jo kolme joten ei ihan pienestä ole kyse. Loppuraskaus aika viimeks oli mulla sellainen että en oikein saanu mitään tehdä ja sillon kyllä kävi mielessä että mitäs jos toisestakin on samanlaista. Eniten oikeestaan mietittyttää että miten tuosta raskausajasta selviää. Mukavaa syntymäpäivää !
S-I: Juu vähän oudot menkat oli - ei mitään oireita muuta kun tuo vuoto ja nyt ei siis eilen eikä tänäänkään juuri lainkaan mitään. Tiedä nyt sitten mitä tämä on. Olikos sulla vuoto ihan kirkasta ?
Piqu: menkka pahoittelut !
ON: Täti tuli ja meni tai siis en oikein tiedä oliko täti vai jotain muuta. Ihan normaalit nämä menkat ei kuitenkaan ole. Su ja ma vuotoa - erilaista kun yleensä eikä niin runsastakaan. Eilen ja tänään ei sitten juuri mitään. Ei mulla ikinä oo näin lyhkäsiä menkkoja ollu - eikä varsinkaan ilman kipuja. Nyt siis ehkä kp 4 tai sitten kp 28. Mietin että pitäskö testata vai ei. Kuvittelenko vaan että olis jotenkin erilainen olo. Mitään oireita ei kyllä siihenkään suuntaan ole että olisin raskaana. Ärsyttävää !
T:Hyrre
täällä taas! piina jatkuu...tosin en malttanu oottaa ja testasin tänää,yhtäkkiä tuli vaa semmone,et en kestä tätä epävarmuutta ja tein sen,ois ollu ihana yllättää mies,ku se tuli töistä...no,ei iloa,nega =( mut en heittäny vielä toivoo kaivoo,voiskoha olla et vielä muuttuis plussaksi...nyt siis kp27/25-28...toivottavasti se täti ny pysyis pois...
mekin ollaa kateltu asuntoja ja täälä kans sellane tilanne,et vaa toisella töitä ja nekää ei vakkaria...et saa nähä,varmaa taas siirtyy myöhemmäks...
huomenna töihin...taian lähtä nukkuu...ilmottelen sit taas huomen mite täälä menee... =)
-rual-
ensiksi ISOT KIITOKSET kaikille onnitteluitsa! ootte niin ihania!..kyllä lämmitti mieltä:)
pahoittelut neitinokkoselle negasta... kyllä se harmittaa, mutta ehkä se tielläkin vielä iloksi muuttuu:).. toivotaan! ja jos ei ole pikkuista matkassa niin toivottavasti pääsisitte äkkiä uuteen kiertoon!
piqulla onkin jännät paikat;) pidetään peukkuja ett se plussa iseltä tulee!!
tuosta kylmästä muuten...mullakin ihan hirmuinen villu kokoajan ja tietty voi johtua siitä että OIKEASTIKKIN on kylmä, mutta miksei sitten muilla ole?.. ja toivotaan että nuo putket takaa nyt rauhallisempia aikoja teille:)
iija: nuista kestoista...meillä tämän pojan kanssa oli tarkoitus alkaa täyskestoilu, mutta sitten kun tuo pikkuinen kotiin saatiin, tuntui että on muutakin touhua kuin niitten kanssa alkaa opettelemaan, välillä sitten käytetään kestoja ja muuten noita muumeja, jotka on suomalaisa ja muutenkin luontoystävällisiä (jos nyt niin voi yleensä sanoa kertisvaipoista) ...hajoaa aika hyvin.. mutta kun meillä siis on nuo kestovaipat valmiina jo niin olisi haaveena että pikkukakkosen kanssa niitä päästäisiin ihan kunnolla käyttämään!
minua kiinnostaisi myös tuo vaipattomuus, mutta täytyy nyt vähän lueskella enemmän, ja saa sitten nähdä kun kotona kaksi pientä, miten aikaa jää semmoiselle tarkkuudelle..toivoisin kyllä että tämä isompi saataisiin kuitenkin vaipattomaksi ennen toisen syntymää, ainakin päiväkuivaksi!
plussasäteitä sinne lähettelen myös! +++
kumppani: olen huomannut myös aivan saman jutun, että vaikka onkin tarkoitus yrittää suht rennosti, laskematta päiviä ettei tulisi mitään kummempaa stressiä ja sitten loppukuusta vielä niitä piinapäiviä..on tuo pää sen verran kumma kapistus että tahtomattaankin laskee missä nyt mennään;)
rual: kylläpä hyvältä kuulostaa nuo sinun oireet! hih...toivotan että ovat sitä itseään...pidän peukkuja bd!!
pipu.lle toivotan paljon onnea...ja toivottavasti nuo lääkkeet nyt saisivat sen toivotun tuloksen pian aikaan;)
itsellä ei ole kokemusta noista " hoidoista" mutta voin kuvitella että harmittaa kunn ei pääse luomusti yrittämään.
no toivotaan parasta!!
s-I: juu sinne lokamasuihin kai minäkin kuulun, viikoista ei tosiaan ole mitään tietoa..mutta kuvittelisin että aika alussa tässä vielä mennään, menkoista laskettunahan nyt olisi kai rv 6+4(?) mutta kun noita negoja tuossa jo tuli muutama uskon että ovis ollut myöhemmin kierrossa... saa sitten nähdä, vielä ei olla tuota ultraa varattu, mutta siellähän se sitten selviää:)
milloinkas teillä oli se ultra?..oliko siihen vielä muutama viikko aikaa?
jännää, sitten päästä sitä pikkuista " vakoilemaan" :)
nyt aamupalaa syömään, kun alkaa voimat hiipua...kun on nyt kolme ruokittavana;) :masukki,tissipoika ja itseni tietysti;)
fiikuna ja mytty