Miksi ihmiset vihaavat minua?
Minulla on PALJON hyviä kavereita, mutta paljon on myös ihmisiä jotka syystä tai toisesta vihaavat minua. Mikä ajaa ihmiset vihaamaan minua vaikken tee heitä kohtaan mitään väärää, päin vastoin.
Olen aina ystävällinen ja kohtelias, olen usein porukan hauska tyyppi ja kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Jos joku on minua kohtaan oikeasti ilkeä osaan kyllä olla takaisin myös ilkeä ja ennen kaikkea osaan pitää puoleni.
Minulla on kuitenkin kertynyt varsin paljon tällaisia ihmisiä jotka vain vihaavat minua syystä tai toisesta enkä tajua miksi?
Jotain miehiäkin tähän porukkaan kuuluu, mutta pääosin toiset naiset syyllistyvät tähän. Yksikään nais esimies ei ole esimerkiksi pitänyt minusta vaikka olen ahkera ja tunnollinen työntekijä.
MIKSI?:(
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:35"]
Miten se tulee esille se, että sinua vihataan?
Esim yksi nainen järjesti illanistujaiset työporukallemme ja kutsui kaikki paitsi minut, ei myöskään pyytänyt minua facebook ryhmään jonka teki vaikka kaikki muut työporukastamme ovat siinä hänen kutsustaan. En ole erityisen paljon hänen kanssaan samassa vuorossa joten en ole edes jutellut usein hänen kanssaan, enkä usko että olen voinut häntä mitenkään loukata. Hyvin klassinen tapaus.
Samoin eräs lukio kaveri jo lukiossa (samasta tyttöpporukasta) jätti minua tahalteen porukan ulkopuolelle. Lukion jälkeen ajattelin että hän on aikuistunut ja välimme olivat jopa ihan mukavat pari vuotta kunnes viime vappuna hän vain päätti ettei siedä minua silmissään enää yhtään ja vaikka kaikki kaverimme ovat minun "puolelleni" koska en ole tehnyt häntä kohtaan MITÄÄN väärää hän ei enää edes moikkaa minua kun vastaan kävellään, eikä suostu tulemaan samoihin tapahtumiin kuin minä.
Puhun tietenkin hyvien kavereideni kanssa asioista joita en pakolla kaikille ihmisille sanoisi, eli jollain tasolla paskanpuhumista, mutta ei mitään oikeasti ilkeää tai perätöntä. Sellaista perus kavereiden kanssa juoruilua. Tämä vain todella hyvien kavereiden kanssa. Olen oikeasti tosi kiltti ja ymmärtäväinen ja aina yritän ymmärtää muiden näkökulmia. Joskus saatan heittää aika suoraa läppää, josta jotkut voisivat loukkaantua mutta vältän tätä uusien tuttavuuksien seurassa.
Olen mielestäni ihan nätti, mutta en mitenkään perinteisellä tavalla. En mitenkään kuitenkaan usko että olisin niin kaunis että siitä kannattaisi minua vihata...
Elämässä olen muuten ihan menestynyt vaikka kouluun en ole vielä kerinnyt/päässyt, olen rikkaasta perheestä, mutta en ikinä käyttäydy asian suhteen ylimielisesti ja olen tehnyt ihan samoja kassatädin töitä kuin muutkin nuoret.
Jos tämä on mielestäsi vihaamista, et ole vihaa kokenutkaan.
Ei kaikkien tarvitse olla sinun kavereitasi ja antaa juuri sinulle huomiota. Itseäni ärsyttäisi sinussa ehkä se, että tunnut peilaavat kaiken aika voimakkaasti itsesi kautta. Kannattaa vaan hyväksyä se, ettei kaikki vanhat lukiokaverit jaksa edes muistaa olemassaoloasi. Olennaista on , että sinulla on kuitenkin paljon hyviä ystäviäkin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]
Oletteko nyt edes varmoja että teitä vihataan? Se että et saa kutsua jonnekin, ei tarkoita että sinua vihataan.
No vihata sana on aika vahva, mutta jos olet ainut jota ei kutsuta useamman kymmenen ihmisen porukasta illanistujaisiin tai facebook ryhmään, niin joku sillä ihmisellä on sua vastaan. Tai ettei moikata kadulla. Jos minä tekisin näin niin se olisi todella tietoista ulkopuolelle jättämistä, eikö sinusta?
Kuulostaa siltä,,että ainakin jotkut ihmiset kokevat APn olevan henkilö, joka ottaa ryhmässä liikaa tilaa ja kaiken pitäisi pyöriä heidän keskipisteensä ympärillä. Tällaiset ihmiset saattavat muuttaa paljonkin ryhmädynamiikkaa ja imeä muilta hapen. Muiden ’kuuluu’ vain alistua hengailijaksi siihen porukkaan.
Tunnen muutaman tällaisen ’voimanimijän’ ja vaikka en heitä vihaa (niin voimakas tunne on minulla ihan muita tilanteita varten) pyrin olemaan joutumatta tekemisiin heidän kanssansa, koska he voimavarallisesti imevät minusta paljon enemmän kuin antavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama, olen todennut että taitavat olla kateellisia... Parasta on antaa heidän olla ja olla vielä ehkä extra ystävällisiä heitä kohtaan. On nimittäin kauheaa vihata ihmistä joka on super mukava:D
Kuulostaa tosi nololta, kun tyypit kuvittelevat, että jos joku ei heistä pidä, on sen oltava kateutta. Ei se ole, ehkä olet vain ärsyttävä! :D
No se on lapsuuden välien selvittelystä opittua. Kun koulussa jotakuta on hänen mielestään kiusattu vanhemmat ja opettajat rohkaisevat sanomalla ”älä välitä ne on vain kateellisia” no mistä? ”No vaikkapa siitä kun sulla on niin kaunis koulureppu / paksut pitkät hiukset / jne” kun ei voida sanoa, että ”olethan sä aika ärsyttävä koska olet tuollainen lumihiutale / xx ”
(Tässä siis tehtävä ero aitoihin kiusaamistapauksiin!!!)
Minusta tämä vaikertelu ”peistä jos kaikki ei tykkää minusta kun Mä olen kuitenkin niin superihqu” on itse asiassa aika loukkaavaa niitä monia kohtaan jotka aidosti kokevat, ettei ole yhden yhtä ihmistä joka pitäisi heistä :(
.... mies jonka ympäriltä tuolit viedään... jne 😕
Tsempit siis teille ”oikeasti ’vihatuille’ ” ❤️
Jos oot vaan raskas ihminen? Mulla on yks tämmönen tuttava, joka koittaa olla hirveen ystävällinen ja seurallinen, mutta hän vaan on tosi raskas, kun hänet pitäisi aina huomioida ja olla kiinnostunut hänen asioistaan.
Joku kysyi sinulta jo ensimmäisessä viestissä että oletko kaunis, mutta et vastannut siihen. Vastaisitko nyt? Se voisi valaista asiaa.
Mun on pakko myöntää, että itessä herää sellasia pieniä negatiivisia tunteita ja ennakkoluuloja, jos joku henkilö muistuttaa edes jollain tavalla (olemus, puhetyyli, elekieli yms.) jotain mun vanhaa kiusaajaa tai kaksinaamaista kaveria. Oletko koskaan ottanut asiaa puheeksi ko. henkilöiden kanssa?
Jospa he vain ovat sellaisia, ettei menetys ole sinulle suuri. Hyvä että paljastuu saman tien.
Oletko kaunis?
Kerran yhdessä työnhakijan valintatilanteessa olin mukana, ja n.38-vuotias esimies katsoi ensin hakijoiden kuvia. Heti ensiksi rustasi joukosta pois kauniin nuoren naisen, joka oli pätevä työhön. :(
Minulle yksi entinen vihaaja myönsi olleensa kateellinen ulkonäölleni. Monet vihaavat minua ja isoin syy on kateus.
Jos ei naisena käyttäydy naismaisesti tai miehenä miesmäisesti niin kyllä sinua vihataan. Miettikää nyt, miehet kasvatetaan vihaamaan kaikkea naismaista, urheilemaan, pitää olla itkemättä ja naiset kasvatetaan olemaan hiljaa, askartelemaan ja puhumaan perennoista. Ruokalassakin istutaan eri pöydissä.
Carl Jungin mukaan toisissa herää varjopersoonallisuus jos joku on oikein ystävällinen, se aiheuttaa vihaa sitä ystävällistä kohtaan, vaikka kyse on omista peloista jotka ystävällinen ihminen toi vain pintaan. Vihassa on siis kyse oman itsesi piilotetuista osista. Ne pitäisikin tuoda esiin.
Minustakaan ei moni pidä. Ihan tarkkaa syytä en ole aiemmin keksinyt, en todellakaan ole kaunis tai hoikka.
45-vuotiaana sain kuulla, että minulla on aivovamma, mikä on tullut todennäköisesti jo syntyessä ja sen vuoksi olen sosiaalisesti vähän tyhmä. Saatan esim. kysyä täysin viattomasti asiaa, mikä tulkitaan vittuiluksi. Minulla on muutama kaveri, jotka pitävät tyylistäni olla ja elää, mutta valtaosa ihmisistä pitää minua ilmeisesti outona.
Toki olen oppinut piilottamaan ominaisuuksiani ajan kanssa, mutta täysin en ole saanut niitä piiloon. Varsinkin väsyneenä ote lipsuu herkemmin. ADHD -ihmiset tekee tätä samaa, sitä kutsutaan maskaamiseksi.
Kateuden valitsen itsekin suurimmaksi syyksi. On ihmisiä, joilta kaikki tuntuu onnistuvan ja he etenevät nopeasti työssään, kaverisuhteissaan jne.
Toinen syy on ihmisten tarve päästä kuppikuntiin ja sisäpiireihin. He huomaamattaan suhtautuvat joihinkin ihmisiin kuin ilmaan ja se raivostuttaa. Tähän päälle vielä arvosteleva puhe nostaa ainakin minun niskakarvani pystyyn.