Miksi ihmiset vihaavat minua?
Minulla on PALJON hyviä kavereita, mutta paljon on myös ihmisiä jotka syystä tai toisesta vihaavat minua. Mikä ajaa ihmiset vihaamaan minua vaikken tee heitä kohtaan mitään väärää, päin vastoin.
Olen aina ystävällinen ja kohtelias, olen usein porukan hauska tyyppi ja kohtelen kaikkia tasapuolisesti. Jos joku on minua kohtaan oikeasti ilkeä osaan kyllä olla takaisin myös ilkeä ja ennen kaikkea osaan pitää puoleni.
Minulla on kuitenkin kertynyt varsin paljon tällaisia ihmisiä jotka vain vihaavat minua syystä tai toisesta enkä tajua miksi?
Jotain miehiäkin tähän porukkaan kuuluu, mutta pääosin toiset naiset syyllistyvät tähän. Yksikään nais esimies ei ole esimerkiksi pitänyt minusta vaikka olen ahkera ja tunnollinen työntekijä.
MIKSI?:(
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 12:45"]
Lainaus: usein porukan hauska tyyppi
Yliaktiivinen?! Yrität vähän liikaa ja olet jotenkin teennäinen?! Eli vedät jotain roolia, että olen hauska kaikkien kaveri. En osaa selittää, mutta sellaisessa ihmisessä on jotain hirveän ärsyttävää, joka yliaktiivisuudella yritää hakea huomiota olemalla koko ajan äänessä muka hauskasti.
[/quote]Ujot ja hiljaset masentuneet nössykät on aina kateellisia ihmisille jotka on selvästi suht itsevarmoja...Että ap älä välitä
[/quote]
Huomiohuoraus = itsevarmuus
Tuo lainauskessa mainuttu roolinvetäminen useimmiten näkyy epävarmojen käytöksessä. Itsevarman ei tarvitse vetää huomiota puoleensa tai tehdä tälläisia aloituksia keskustelupalstalle. Hän tietää olevan hyvä tyyppi ja hänelle on ihan sama vihaako joku häntä vai ei. Itsevarma osaa laittaa tuollaiset käyttäytyjän piikkin, eikä hae niitä vikoja itsestä. Itsevarman ei myöskään tarvitse puolustella virheitään tai hakea myötäilyä keskustelupalstalla.
Kateuskortin esille otto = loogisen ajattelun puute
[/quote]
En ole todellakaan huomiota keräävä. Tämä hauska tyyppi tulee esiin kavereiden kanssa, ei esimerkiksi isossa porukassa töissä. Minulle nyt kuitenkin sattuu ja tapahtuu niin siitäkin jo muodostuu hauskoja tarinoita, joita en kuitenkaan lähde jakamaan kuin omalle porukalleni. Olen varsin itsevarma ja en ole välittänyt vaikka jotkut vihaavat minua niin että se häiritsisi minun elämääni, mutta kyllä se välillä tulee mieleen kun tajuaa että ei ole taaskaan kutusttu jonnekkin jne. Ihan jo vaan ymmärtääkseni ihmisiä olisi kiva saada selvyyttä että miksi näin. En kysy tätä sillä että lähtisin nyt muuttamaan itseäni. AP
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:18"]
Ihmiset nyt vain vihaavat toisiaan, mitä sitten? Ärsyttää semmoinen kun joku ottaa tietynlaisen ilmeen ja puhuu sovittelevaan hiljaiseen ääneen kun kerrotaan juoruja hänestä. Miksei voi vain tokaista mitä sillä väliä? Kuin ihan käsittämätöntä olisi oman ylhäisyyden kolhaisu.
[/quote]
Tässä varmaan mietittiin mika vika on ihmisissä jotka ilman oikeaa syytä vihaavat toisia. Itse en ole ketään vihannut ilman selvää syytä jota en myös kertoisi tarvittaessa tälle vihaamisen kohteelleni...
Minullakin on ollut aina "vihaajia", ja kyse on yleensä ihmisistä, jotka eivät juuri tunne minua, ovat tutun tuttuja tms. Yksi on ollut työpaikalla, onneksi alaisena eikä esimiehenä.
Olen sosiaalinen ja positiivinen, ja niin kuin aiemmatkin vihatut, vahva persoona.
Ulkonäköni vastaa pitkälle luonnekuvausta ;)
Olen siinä uskossa, että tämän vihan takana ei ole niinkään kateus, siinä mielessä, että vihaaja haluaisi olla samanlainen, vaan se, että erilaisuus ärsyttää. Kun joku erottuu joukosta, vaikka kuinka positiivisesti, aina on niitä, jotka arvostelevat.
Ei se minua haittaa. En vihaa ketään, ja minulla on kaikki hyvin. Viha syö vain vihaajaa sisältä, ei se ole tunne, jota kukaan haluaisi itselleen.
Mua kanssa päätyy monet ihmiset "vihaamaan" ja olen itse tajunnut että suurin osa niistä ihmisistä on tosi samanlaisia kanssani (paljon matkustelua, paljon kavereita, saman alan opinnot kiinnostaa, sosiaalisia ja suosittuja) ja siksi ehkä ottavat minut kilpailijana. Tämän tajuamisen jälkeen olen ollut heitä kohtaan edelleen mukava ja tehnyt omaa juttuani täysillä, sekös näitä vihaajia ärsyttää...
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:30"]
Mua kanssa päätyy monet ihmiset "vihaamaan" ja olen itse tajunnut että suurin osa niistä ihmisistä on tosi samanlaisia kanssani (paljon matkustelua, paljon kavereita, saman alan opinnot kiinnostaa, sosiaalisia ja suosittuja) ja siksi ehkä ottavat minut kilpailijana. Tämän tajuamisen jälkeen olen ollut heitä kohtaan edelleen mukava ja tehnyt omaa juttuani täysillä, sekös näitä vihaajia ärsyttää...
[/quote]
Tämähän se on se yleisin syy vihata muita... Koetaan muut kilpailijoina vaikkei edes itse sitä tajuta... Naiset vihaa kauniimpia naisia, naiset vihaa naista joka koittaa heidän poikaystäväänsä, ihmiset vihaa niitä jotka matkustaa ja toteuttaa unelmiaan kun itse vain istuu siwan kassalla... Lista on loputon..
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 13:30"]
[/quote]
Tämähän se on se yleisin syy vihata muita... Koetaan muut kilpailijoina vaikkei edes itse sitä tajuta... Naiset vihaa kauniimpia naisia, naiset vihaa naista joka koittaa heidän poikaystäväänsä, ihmiset vihaa niitä jotka matkustaa ja toteuttaa unelmiaan kun itse vain istuu siwan kassalla... Lista on loputon..
[/quote]
Aamen! Näinhän se on...
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:56"]
olen usein porukan hauska tyyppi
Tuli tosta mieleen, että ehkä jotkut pitävät sua jotenkin pelottavana tai ärsyttävänä koska ovat kateellisia, useinhan niitä hyviä ja hauskoja tyyppejä "vihataan" vaan siksi, että ihmisiä vituttaa kun eivät itse ole yhtä suosittuja, tai ahkeria ja jaksavia.
Hmm. Se porukan hauskin tyyppi, ja varsinkin, kun sitä on omasta mielestään, on yleensä monien mielestä porukan rasittavin tyyppi. Ei siihen liity kateutta. Yksinkertaisesti fiilis on parempi, kun "se hauskin" (äänekkäin, itsekeskeisin...) on pois.
Oot tyrkky ja itseäsi täynnä oleva pikkuharppu?Kehut itseäsi nyt tässä..kehut itseäsi huomaamatta myös ja tuot itseäsi julki..arvostelet ihmisiä ja olet klassinen minä tiedän paremmin kuin te ja arvostelet muita ihmisiä myös huomaamattasi..
kyllä siihen on syy miksi joitain ihmisiä ei oteta porukkaan ja sse on se järjetön itseriittoisuus ja omahyväisyys..
Etkö todellakaan huomaa tätä ristiriitaa?Kehut itseäsi ja nostatat ja sitten ihmettelet miksi susta ei pidetä??
Tipu pilvistä ja myönnä että olet ärsyttävä ja itseäsi täynnä.
Vihasin yhtä sukulaista koska hän aina käveli pihassa ikävystyneeseen sävyyn. Jos olisin sanonut jotain, tiesin hänen kuittaavan sen naurulla. Joten hän oli niin inhottava tyyppi, että ainoa keino oli pitää ovensa kiinni, emmekä olletkaan tekemisissä kun erosin aviomiehestä.
Olet siis kivan näköinen, miellyttävä, toiset huomioon ottava, kysy mikä on vikana. Mieltään ei tarvitse pahoittaa, näin itse ajattelin sukulaisesta joka aina vetosi ettet voi sanoa mitään, eipä vaivautunut tarkemmin selittämään.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:14"]
Oot tyrkky ja itseäsi täynnä oleva pikkuharppu?Kehut itseäsi nyt tässä..kehut itseäsi huomaamatta myös ja tuot itseäsi julki..arvostelet ihmisiä ja olet klassinen minä tiedän paremmin kuin te ja arvostelet muita ihmisiä myös huomaamattasi..
kyllä siihen on syy miksi joitain ihmisiä ei oteta porukkaan ja sse on se järjetön itseriittoisuus ja omahyväisyys..
Etkö todellakaan huomaa tätä ristiriitaa?Kehut itseäsi ja nostatat ja sitten ihmettelet miksi susta ei pidetä??
[/quote]
No sinäpä vasta ihanalta ihmiseltä vaikutat!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:14"]
[/quote]
Mielestäni on ihan tervettä että pystyy kehumaan itseään, tällaiseksihän mä olen itseni muokkaamalla muokannut? Olen tyytyävinen itseeni ja ihan mielenkiinnosta halusin tietää miksi ihmiset vain päättävät vihata toista ihmistä.
Mä olen hyvä tyyppi koska mä haluan olla hyvä tyyppi! Kohtelen ihmisiä niin kuin haluaisin muiden kohtelevan mua.
Kehun myös muita ihmisiä en vain itseäni...Pitäisikö mun vihata itseäni että olisin muiden arvoinen?
Oletteko nyt edes varmoja että teitä vihataan? Se että et saa kutsua jonnekin, ei tarkoita että sinua vihataan.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:35"]
Miten se tulee esille se, että sinua vihataan?
[/quote]
Esim yksi nainen järjesti illanistujaiset työporukallemme ja kutsui kaikki paitsi minut, ei myöskään pyytänyt minua facebook ryhmään jonka teki vaikka kaikki muut työporukastamme ovat siinä hänen kutsustaan. En ole erityisen paljon hänen kanssaan samassa vuorossa joten en ole edes jutellut usein hänen kanssaan, enkä usko että olen voinut häntä mitenkään loukata. Hyvin klassinen tapaus.
Samoin eräs lukio kaveri jo lukiossa (samasta tyttöpporukasta) jätti minua tahalteen porukan ulkopuolelle. Lukion jälkeen ajattelin että hän on aikuistunut ja välimme olivat jopa ihan mukavat pari vuotta kunnes viime vappuna hän vain päätti ettei siedä minua silmissään enää yhtään ja vaikka kaikki kaverimme ovat minun "puolelleni" koska en ole tehnyt häntä kohtaan MITÄÄN väärää hän ei enää edes moikkaa minua kun vastaan kävellään, eikä suostu tulemaan samoihin tapahtumiin kuin minä.
Puhun tietenkin hyvien kavereideni kanssa asioista joita en pakolla kaikille ihmisille sanoisi, eli jollain tasolla paskanpuhumista, mutta ei mitään oikeasti ilkeää tai perätöntä. Sellaista perus kavereiden kanssa juoruilua. Tämä vain todella hyvien kavereiden kanssa. Olen oikeasti tosi kiltti ja ymmärtäväinen ja aina yritän ymmärtää muiden näkökulmia. Joskus saatan heittää aika suoraa läppää, josta jotkut voisivat loukkaantua mutta vältän tätä uusien tuttavuuksien seurassa.
Olen mielestäni ihan nätti, mutta en mitenkään perinteisellä tavalla. En mitenkään kuitenkaan usko että olisin niin kaunis että siitä kannattaisi minua vihata...
Elämässä olen muuten ihan menestynyt vaikka kouluun en ole vielä kerinnyt/päässyt, olen rikkaasta perheestä, mutta en ikinä käyttäydy asian suhteen ylimielisesti ja olen tehnyt ihan samoja kassatädin töitä kuin muutkin nuoret.
[/quote]
Tämän tekstisi perusteella sanoisin, että teoistasi riipumatta jokin sinussa saa narsistit, psykopaatit ja/tai muita luonnehäiriöitä omaavat henkilöt aktivoitumaan. Sellaisia on sen verran paljon ympärillämme, että aina törmäät johonkin. Tilanne ei ole mitenkään sinun vikasi. Me vain joudumme elämään epätäydellisessä maailmassa puutteellisten ja jopa pahojen ihmisten kanssa. Päätä antaa anteeksi ja keskity tekemään oma ja läheistesi elämä hyväksi. Loppujen lopuksi pahantekijät muhivat omassa liemessään.
Eiku ihan varmaan oot just sellanen hei kattokaa mua tyyppi..ihan varmasti kyselet muiden tekemisistä ja kyselet miksi sää teet noin ja miksi toi tekee noin..oot sellanen piilovittumainen muiden arvostelija ja kuvittelet olevas muita parempi..ihmettelet kun muut ei tee asioita juuri niinkuin sinä..
saat jonkun ihmisen kanssasi puhumaan niin arvostelet muita ja kuvittelet että teet siten itsellesi ystäviä?
Oot muokkaamalla muokannut itsesi jonkinlaiseksi ja kuvittelet että olet aito??Ja ystävällinen?Kuvittelet että kaikki joista sinä et pidä voisivat myös muokata itsensä miellyttäviksi ja sellaiseksi kuin sinä?
Jos vaan myönnät että tämä sinun itsesi muokkaus ei ihan ole onnistunut ja kannnataisi vaan olla ihan oma itsi eli vittumainen kusipää avoimesti..huomaatko..mäkään en pidä susta ihan ton sun kirjoituksen perusteella koska tunnista ihmistyypin..
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]
Oletteko nyt edes varmoja että teitä vihataan? Se että et saa kutsua jonnekin, ei tarkoita että sinua vihataan.
[/quote]
No vihata sana on aika vahva, mutta jos olet ainut jota ei kutsuta useamman kymmenen ihmisen porukasta illanistujaisiin tai facebook ryhmään, niin joku sillä ihmisellä on sua vastaan. Tai ettei moikata kadulla. Jos minä tekisin näin niin se olisi todella tietoista ulkopuolelle jättämistä, eikö sinusta?
Luultavasti he eivät vihaa sinua, vaan sinä heitä. Kuvittelet siis että vihaavat.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:38"]
[/quote]
No vihata sana on aika vahva, mutta jos olet ainut jota ei kutsuta useamman kymmenen ihmisen porukasta illanistujaisiin tai facebook ryhmään, niin joku sillä ihmisellä on sua vastaan. Tai ettei moikata kadulla. Jos minä tekisin näin niin se olisi todella tietoista ulkopuolelle jättämistä, eikö sinusta?
[/quote]
Mä en edes kehtaisi jättää jotain ihmistä näin selväsit porukan ulkopuolelle kun mulle tulis sellanen olo että mitä muut ihmiset ajattelee musta jos niin teen. Että olen pikkumainen ja katkera...?
[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 14:45"]
Eiku ihan varmaan oot just sellanen hei kattokaa mua tyyppi..ihan varmasti kyselet muiden tekemisistä ja kyselet miksi sää teet noin ja miksi toi tekee noin..oot sellanen piilovittumainen muiden arvostelija ja kuvittelet olevas muita parempi..ihmettelet kun muut ei tee asioita juuri niinkuin sinä..
saat jonkun ihmisen kanssasi puhumaan niin arvostelet muita ja kuvittelet että teet siten itsellesi ystäviä?
Oot muokkaamalla muokannut itsesi jonkinlaiseksi ja kuvittelet että olet aito??Ja ystävällinen?Kuvittelet että kaikki joista sinä et pidä voisivat myös muokata itsensä miellyttäviksi ja sellaiseksi kuin sinä?
Jos vaan myönnät että tämä sinun itsesi muokkaus ei ihan ole onnistunut ja kannnataisi vaan olla ihan oma itsi eli vittumainen kusipää avoimesti..huomaatko..mäkään en pidä susta ihan ton sun kirjoituksen perusteella koska tunnista ihmistyypin..
[/quote]
AP.han juuri sanoi ettei juoruile kuin kavereiden kanssa, koittaa ymmärtää muita ihmisiä jne. Kyllä taitaa sinulla olla ihan oma ongelma jos tuollaisia asioita poimit rivien välistä:D Itsehän juuri korotat itsesi paremmaksi kuin ap että kuka luulee olevansa parempi kuin toinen...
Ihmiset nyt vain vihaavat toisiaan, mitä sitten? Ärsyttää semmoinen kun joku ottaa tietynlaisen ilmeen ja puhuu sovittelevaan hiljaiseen ääneen kun kerrotaan juoruja hänestä. Miksei voi vain tokaista mitä sillä väliä? Kuin ihan käsittämätöntä olisi oman ylhäisyyden kolhaisu.