Diapam - miten se vaikuttaa? (ov)
Menen huomenna tutkimukseen, johon minulle annetaan rauhoittavaksi diapamia 10 mg. Rauhoittaako se oikeasti? Kyseessä operaatio, jossa ollaan hereillä, mutta jota pelkään ihan hirveästi.
Kommentit (9)
Ihminen joka pelkää jotain operaatiota niin 20mg ei vaikuta millään tavalla.
eikä se ainakaan minuun vaikuttanut mitenkään. Ei väsyttänyt.
mennessäni paksusuolen tähystykseen. Pelkäsin silmittömästi koko ajan (teki tosi kipeää), ei todellakaan ainakaan minua rauhoittanut pätkääkään. En tuntenut mitään vaikutusta odotustilassa ollessani, en toimenpiteessä enkä sen jälkeen.
Ystäväni taas kertoi menneensä tuosta 10mg Diapamista aivan tillintallin... Että se vissiin on hyvin yksilöllistä.
ja sain esilääkityksenä Diapamin. Ei ehtinyt kyllä vaikuttaa sen toimenpiteen aikana, tosin ei se ollut läheskään niin kamalaa kuin olin luullut etukäteen. Diapamin vaikutus alkoi vasta kotona, joten makoilin sen päivän rauhallisena sohvalla...:-)
Olen ollut kolme kertaa ja aina kamalammaksi se muuttuu.
ja on koko ajan kuin vahanukke tai elävä ruumis.
Ei ilmeitä, naama koko ajan peruslukemilla.
Sanoo joskus jotain narisevalla äänellä, muttei varsinaisesti osallistu keskusteluihin. Ruokapöydässä istuu ja tuijottaa eteensä.
Jotain mielenterveysongelmia kuulemma...
Olen ollut kolme kertaa ja aina kamalammaksi se muuttuu.
joo, arvasitte tutkimuksen oikein. Pitäisikö sinne mennä ajoissa, että se ehtisi vaikuttaa? Miten paljon ennen tutkimusta?
Olen ollut useissa toimenpiteissä ja tutkimuksissa ja saanut sitä 10 mg Diapamia. Se pitää ottaa reilu puolituntia ennen niin kerkiää vaikuttaa. Minua se on rauhoittanut ihan hyvin.Ole turvallisella mielellä.