tunnetko yhtään perhettä, jolla ei ole sukulaisapua lastenhoidossa?
siis meidän kaltaistamme perhettä, jossa sukulaisia kyllä on, mutta he eivät auta edes hätätapauksessa. Tulee useinkin mieleen, että eikö tällaisia juurikaan ole, kun niin moni olettaa kaikilla olevan ihan automaattisesti useitakin hoitopaikkoja lapsille aina kun vain huvittaa.
Kommentit (12)
minusta on tosi hassua, kun monikin kirjoittaa, että eikö lapsilla ole mummoa, setää tai tätiä tms? Tai sitten ihmetellään, että pakkoko sitä on asua niin kaukana sukulaisista. Mitähän tekemistä näillä asioilla on auttamisen kanssa.
Tosin hätätapauksessa tai ihan muutenkin siskoni tai äitini varmaan tarvittaessa auttaisi, mutta en pahemmin tarvitse apua. Lapset jo kouluikäisiä.
koska he asuvat kaukana,just tässä mietitään et mihin laitetaan toinen lapsi kun kohta pitäis synnyttää
oma perheeni asuu 300 km päässä. ainoat ystäväni tässä kylässä muuttivat toiseen kaupunkiin n. vuosi sitten ja lapsen isä ei ole 3 kk edes tavannut lastaan. itse olen yh 2,5 vuotiaan lapsen kanssa kotihoidon tuella. joten melko yksin ollaan.
Asumme samassa kaupungissa, mutta yhtäkään sukulaista ei ole koskaan kiinnostanut lapseni, saati minun elämäni. En ole enää vuosiin tuppautunut, emme siis ole tekemisissä. Ei se mitään, hyvin on tähän asti pärjätty:).
Olkaa onnellisia jos teillä on apua saatavilla. Itse alan olla aika poikki pikkuhiljaa!
Eli ollaan tultu opiskelemaan pääkaupunkiseudulle ja jääty töihin. Useimmat ovat " kotoisin" ties mistä ja ei ole ketään sukulaisia satojen kilometrien säteellä.
Nykyään taitaa olla aika yleistä, ettei ole hoitoapua sukulaisista, kun muuttoliike vie nuoret kauaksi vanhemmistaan.
Ja se kuka käski asumaan lähempänä! Valitettavasti ensisijaisesti pyrimme elättämään itsemme ja se onnistuu vain seudulla, jossa asumme!
Kun kuopus syntyi yöllä, niin pyydettiin naapurirapun äiti meidän sohvalle muutamaksi tunniksi nukkumaan ja esikoista vahtimaan. Muuten ollaan käytetty MLL:n hoitajia, mutta inhottava juttu on, että ne pitää varata jo päiviä etukäteen. Jos tulee esim viikonloppuna hätätilanne, niin maksullista hoitoapua ei saa oikein mistään. Kerran olin paljon valvomisen takia niin poikki, että soitin yhdelle naapurin tytölle ja pyysin maksua vastaan lapsia vahtimaan, että saan nukkua univelkoja pois.
Tai olleet kokonaista päivää kaksin. Sukulaiset asuvat kaukana. Ystäviäkään hoitajiksi ei ole.
Useimmilla tuttavilla on hoitoapua joko sukulaisista tai ystävistä.
Aina jotain muuta suunniteltuna kun tarvisi edes tunniksi apua :(
Asutaan ulkomailla, ja täällä sitä vasta ilman perheen, sukulaisten ja ystävien tukiverkkoa onkin. Aikansa kestää, ennenkuin tukiverkon saa rakennettua, onneksi ei ole ollut mitään katastrofeja!
mutta syynä on lähinnä se että sukulaiset asuvat kaukana:(