Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko näin tehdä?

05.02.2006 |

varmaan monen mielestä tyhmä kysymys mutta minulla esikoinen tulossa ja mielessä tuhat asiaa. yksi on seuraavanlainen: olen ajatellut imettää heti alusta alkaen, mutta jos minulla tulee tarve kauppaan tai johonkin niin voinko " lypsää" maitoa tuttipulloon ja jättää miehelle että syöttää jos/kun tarve vaatii? varmaan kokeneimmille yksinkertainen kysymys =) kiitos vastauksista!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kait voit, jos vauvasi suostuu syömään sekä rintaa että pullosta. Meillä onnistui hyvin ja on ollut hyvä, kun olen itse käynyt asioilla tai vain vähän " tuulettumassa" , että maitoa on ollut valmiina. Itse pakastin äidinmaitoa etukäteen ja siitä ollut erinomainen apu, kunisi jäänyt vaavin kanssa kahden kotiin.

Vierailija
2/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niin sitä ruukataankin tehdä. Eihän sitä mitenkään muuten täysimetysvauvan äiti pääse tuulettumaan.

Kannattaa muuten lypsää sitä maitoa reilusti pakkaseen heti kun vauva on pieni, koska ainakin minä en enää saa pumpulla maitoa talteen. Vauvan ollessa pienempi olisin saanut enemmän mutta kun en älynnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös lypsää maitoa etukäteen ja pakstaa sen, niin sitä on käytettävissä aina kun tarvitaan (pakastettuna maito säilyy 3kk). Minulla ei tosin lypsämällä tullut niin paljoa maitoa, että sitä olisi riittänyt pakastettavaksi tai syötäväksi, niinpä poissa ollessani mies syötti vauvalle korviketta ja itse lypsin vain silloin, kun rinnat tulivat niin pinkeiksi, ettei enää ollut hyvä olla (jos siis olin pidempään poissa).

Onnea tulevalle vauvalle ja koko perheelle! :)

Vierailija
4/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vauva voi alkaa hylkimään rintaa saadessaan pullosta paljon helpommin. Meidän vauva syö kummastakin että sitä ongelmaa ei ole, mutta kuullut todella monelta ettei kannattais ainakaan ihan alussa antaa pulloa muuten kuin hätä tapauksessa. Mutta jokainen tekee kuin parhaaksi näkee ja on se korvikekin ruokaa;)

Onnea teidän perheelle tulevasta pikkuisesta

annu

Vierailija
5/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä esikoinen meinasi sairaalassa tottua pulloon liikaakin ja kun taistelun kanssa saatiin imetys sujuun, niin myöhemmin pystyi välillä antaan pullosta ilman että se häiritsi imetystä. Kuopuksen kohdalla äitiysneuvolasta sanottiin että heti kun vauva osaa kunnolla imeä rintaa, voi totuttaa pulloon, ja meillä tehtiin niin ja pullo kelpaa tarvittaessa mutta ei häiritse imetystä! Totta on että jotkut vauvat alkavat hylkiä rintaa, jos saavat pullosta mutta monille käy myös niin että kun monta kuukautta pelkästään imettää, eikä ikinä anna pullosta, niin pullo ei kelpaa enää ollenkaan.

Vierailija
6/6 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositan opettamaan lapsen heti alusta alkaen sekä rinnan että pullon imemiselle. Yleensä tämä onnistuu tosi hyvin ja kumpikin tapa luonnistuu. Jos rinnan imuotteessa on paljon ongelmia, sitten pullottelua sietää varoa ja välttää. Meillä on poika täysimetyksellä ollut alusta lähtien, annettiin lypsettyä maitoa aina silloin kun kävin asioilla tai muuten vain kaupungilla happihyppelyllä. Sitten tuli reilun viikon tauko pullotteluun ja voi voi: poika unohti kuinka pullotutista imetään!! Nyt siis pelkkä rinta kelpaa eikä äiti poistu yhtään mihinkään...