Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Onko kellään tällästä vaivaa synnytyksen jälkeen...

01.10.2007 |

nimittäin seksi sattuu?

Välillä sattuu enemmän ja välillä vähemmän.Synnytyksestä on jo puoli vuotta. Olisko kellään mitään hajua mitä tämä voisi olla. Lääkäriin on varmaan kyllä pakko pian soittaa et jos siellä osattais sanoo et mikä on.

Sattuu tonne sisälle,miten muuten sen ilmaisisi.

Jos joku osaisi sanoo mikä on vialla

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten vaivasi parantui? Saitko fysioterapeutilta ohjeita??

vaiva on tosi kiusallinen, itselläni gynekologi kirjoitti estrogeenitabletteja vahvistamaan limakalvoja mutta tuo nivusten vihlonta on välillä inhottavaa edelleen.. ja synnytyksestä jo yli vuosi.

Lääkärillä käynti varmaan kannattaa.. itselläni on ainakin niin hyvä mielikuvitus että alkaa pelätä ja miettiä kaikenlaista stressaavaa!!

Toivottavasti vaivasi katoaa :)

Vierailija
2/10 |
03.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

humppaheikki:

miten vaivasi parantui? Saitko fysioterapeutilta ohjeita??

Oikeastaan kai kaikista ei-suosittavimmalla tavalla - jätin kaiken urheilun hyvin vähälle parin kuukauden ajaksi. Olin siis tuossa vaiheessa jo uudestaan raskaana (aikaa edellisestä synnytyksestä käynnin aikana n. 1v4kk) ja vaiva paheni siinä rv 10-15 paikkeilla jo aika pahaksi. Tuossa tilanteessa fysioterapeutti suositteli jättämään kokonaan lantiota avaavat liikkeet pois loppuraskauden ajaksi. Siitä rv 20 lähtien en enää ollenkaan kärsinyt noista nivus yms. vaivoista.

Jumppaohjeita sain. Kolmea eri liikettä suositteli: syvän vatsalihasten liike, pakaran vahvistusliike ja selkäliike. Tuollainen käynti on ilmainen ja ajan voi varata itse ilman lähetteitä. Kannattaa käydä, koska siellä oikeasti katsotaan ihan tarkkaan se ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sen tarkemmin osaa auttaa, mutta kai käytät reilusti, siis todella kunnolla liukastetta? Limakalvot kun voi olla tosi ohuet eikä oma kostuminen välttämättä riitä.

Tosi ikävä vaiva kyllä varmaan!

Vierailija
4/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi alkoi tuntumaan suht hyvältä vasta joskus 8-9 kuukautta synnytyksen jälkeen, mutta vieläkin tuntuu epämukavalta varsinkin tuosta ulkopuolelta arven kohdalta... Mulla oli muutenkin tosi ikäviä kipuja monta kuukautta synnytyksen jäkeen ja olo oli tosi hankala, mutta jäkitarkastuksessa meinas ettei mitän vikaa.

Minäkin kehottaisin käyttämään tosiaan ihan kunnolla tuota liukastetta kun meillä ei ainakaan tullut hommasta yhtään mitään ilman sitä varsinkaan silloin kun imetin!

En nyt tiiä ollenkaan onko sulla edes tehty epparia, mutta mulla ainakin vaivas ja vaivaa ihan selvästi juuri se epparin arpi eikä sille vissiin voi tehdä oikein mitään kuin odottaa =/

Vierailija
5/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei johdu kuivuudesta ja sit ei se haava ole kipeä vaan sattuu jollain tapaa tuolta sisaltä. Oliskohan kohtu tai jotain. Viimeks eilen oli just niin sellaista menkkamaista kipua seksin jälkeen mut itse tapahtuma on vielä kivulaampi. Täytyy varmaan soittaa lääkärille,olen jo aatellu et jos siäl on kohdus jotain vikaa ja pikku prinsessamme jää ainooks lapseks. Mut luulis et jos joku on pahasti pielessä niin kivut olis oikein rajut.... =/

Vierailija
6/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tikattavaa ei synnytyksessä ees tullu, mutta limakalvot olivat niin kuivat ja ohuet, vaikka liukkaria käytettiinkin reilusti. Ehkä siihen vois ottaa paikallisesti jotain estrogeenivalmistetta, muistelen? En tiedä vaikuttaako imetys, kuulin tästä vaan joltain toiselta äidiltä myöhemmin. Tokan lapsen jälkeen limakalvot ovat olleet hyvät, jälkitarkastuksessa lääkärikin ihmetteli että onpa kauniit limakalvot. En tiedä onko hormonitoiminta muka erilaista tokan lapsen jälkeen, mutta olen syönyt pellavansiemenöljyä nyt, voiskohan sekin auttaa.

Vierailija
7/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää mitä tarkoitat! Itselläni ekan raskauden jälkeen oli sama vaiv a, tokan jälkeen ei mittään ja nyt kolmannen jälkeen olen myös kärsinyt samasta vaivasta. En tosiaan tiedä mistä vaiva johtuu(Lääkäriä olen miettinyt myöskin..), mutta epäilen että kohtu se on, jota juimii. Minulla miehen siitin aiheuttaa kivun ja yhdynnän jälkeen tuntuu tuota menkkakipua. Olen miettinyt voisiko synnytys jotenkin muuttaa kohdun asentoa tai paikkaa ja kipu johtua siitä. On ikävää ja haittaa kyllä normaalia säkykamarielämäämme...

Vierailija
8/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minulla kipua kesti sen 8-9 kk ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Yhdessä fysioterapeutin kanssa todettiin, että ainakin SI-nivel oli löysä vielä yli vuosi synnytyksen jälkeen. Voisiko sinullakin kivut liittyä nivelten löysyyteen? Muuna oireena minulla mm. pidemmän kävelyn jälkeen aristi nivusista ja heti synnytyksen jälkeen luulin häntäluun murtuneen, mutta nivelten löysyys tuntuikin istumaluissa kipuna.

Vierailija
9/10 |
01.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taitaa pulliksen kanssa olla sama ongelma. mullakin sen aiheuttaa miehen vehje ja ei tee petihommista niin nautinnollisia kuin niiden pitäis olla.

luppakorvalle et mulla kyl on varmaan tuol seläs joku löysäs ku puolen tunnin kävely riittää aiheuttaan tuskaa ja välil paukkuu aika mukavasti selkä. ja välillä yön jälkeen sattuu selkään. ja alku raskaudessa olin sairaslomalla kun selkä meni.

Vierailija
10/10 |
02.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyt lääkärissä niin ilmoittelehan ihmeessä tännekin, et mitä siellä sanottiin, jookosta??!!