Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISET SUNNUNTAINA

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai olenko sokee...?

hassua ku päivä puolessa eikä vieläkään näy helmisten pinoa..kun yleensä jo aamusta joku aloittaa!

vai ootteko te kaikki lähteneet jo synnyttämään ja jättäny mut yksin tänne pinoilemaan? ;)

taas supistelee ihanan lupailevasti.. mut katotaan vaan niin loppuu viimeistään taas yöllä.

mahtava ilma, siis kylmä, mutta niin kaunis!

sain viime yön ohitettua vain kahdella vessa reissulla, eli hyvällä tuulella ollaan.

Ihana mies tuolla kokkailee mulle ruokaa!

ONNITTELUT KAIKILLE NYYTIN SAANEILLE PERHEILLE!! :)

miisa 39+3

Vierailija
2/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla heräsin 5.50 kun selkää polttelee aika kivasti,pienen pieniä suppareita on tullut...menin soffalle jatkamaan unia aamupalan jälkeen, hiki virtaa ihan vaan sormen liikautuksesta.

kun sitten heräsin oli järkytys suuri, maha on kirjaimellisesti pudonnut alas, siis onhan se alhaalla ollut jo pitkän aikaa,mut nyt meloni on tossa alapään päällä..ei taida koko värkkiä näkyä sieltä alta.

selkää vihloo edelleen ja supistuksia odotellaan.

laitankin kaikki valmiiksi,teen ison kattilallisen ruokaa jne. olen valmis synnyttämään...

kiva olis saada oma runeberg kotiin!!!!!

kuumetta ja vauva 40+2

niin ja lisää on helmivauvoja tullut maailmaan,Onnea heille kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä merkkiä tulevasta...

Flunssassa olen edelleen, korva on myös kipeä, ajattelinkin että käyn huomenna lääkärissä.

Takana on hyvin nukuttu yö, olo on todella epätoivoinen ja masentunut.

jeltsu&masumuru 40+4

Vierailija
4/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiskelin minäkin pinoa..varmaan ensimmäinen kerta kun tulen koneelle eikä kukaan ollut vielä ehtinyt aloittaa.Lueskelin sitten tuolla noita muita juttuja ja sitten bongasikin jo helmisten pinon.

Yöt menee nykyään parin tunnin päkiä torkkuessa, puoli istuvassa asennossa " nukkuen" . Viime yön närästys oli kyllä ihan ennätys. Sen siitä saa kun menee syömään turkkilaiseen ravintolaan..rennietä sai syödä kuin leipää eikä silti auttanut.

Huomena ois neuvola, viime käynnistä onkin jo pari viikkoa. Näillä rv:illä se pitäisi olla jo joka viikon välein, mutta meillä sattuu olemaan neuvolatätillä ajat täynnä että käyntejä joutuu vähän venyttämään. Syynä kuulema ennätys määrä helmivauvoja!

Eli näin täällä hyvinkäällä, saas nähä joutuuko käytävälle synnyttämään jos joukolla ruvetaan jakautumaan samoihin aikoihin.

Synnytys ajoista oli aikaisemmin tuolla puhe. Mulla esikoinen syntyi ystävänpäivänä ja ois aika sattuma jos tämä toukka päättäisi ottaa saman syntymäpäivän. La on vasta 23.2, mutta aikaisemmin saisi kyllä tulla.

Koko raskaus ajan olen säästynyt suonenvedolta, mutta eilisten mp-messujen seurauksena pohkeet kävelystä ihan jumissa ja nyt kyllä krampaa koko ajan.

Innolla ja kateudesta vihrenä odotan helmivauvojen syntymäilmoituksia

vaikka kyllä se oma nyyttikin varmaan kohta puoliin sylissä on. Edelliset

muksuni ovat syntyneet rv 40 ja rv 39+5.

Kaunista Runebergin päivää ja voimia viimeisille viikoille!

Vierailija
5/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli unohdinpa laittaa nuo tärkeät rvt :)

Katerina ja toukka 37+3

Vierailija
6/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan!!! Viime yö meni vain yhdellä heräämisellä ja sitten havahduin kun mies painoi oven kiinni töihin lähtiessään. Mulla on siis ihmeellisen hyvä olo,ei kolota mistään ja kroppa tuntuu vetreältä. Kummallista!!! Laitoin sitten paikkoja vähän siistimmiksi ja imuroin koko kämpän. Jospa lähtis tänään vielä koiran kanssa päiväkävelylle tonne pakkaseen. Mä haluan kanssa niitä supistuksia ja toivoa synnytyksestä!!! Mun päätös ruveta norsuksi ei siis ole kovin hyvin pitänyt kun koko ajan toivoisi tapahtuvan jotakin!!! Ensi yö sopis mulle oikein hyvin koska miehellä edessä vapaat. Mutta jos tuo pitää paikkansa että suht samanmittaisia raskauden kestot on niin yli menee ja paukkuu. Kauhulla olen sitä keskustelua tuolla lukenut!!! Mä en oikeasti jaksa odottaa sinne viikoille 42+!!!

Mutta eipä tässä nyt kummempaa asiaa. Yritän puhua masukille joka päivä että " etkös olis jo valmis näkemään vanhempas" . Tuntuu vaan ottavan parempaa asentoa...

Sunnutain jatkoa kaikille!!!

DEvil&Toivo 38+2

Vierailija
7/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin synnytyspäiväksi huomisen, että katsotaan nyt. Mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei todellakaan ole.

Sain tapeltua ajan sinne äitipolille.Menen siis keskiviikkona ellei parempaa tekemistä ilmene ;) Neuvolaan ei annettu aikaa, käski soittaa maanantaina. Kysyi vain millainen olo mulla on. Ihan hyvä kai- mut todella tuntuu, että saisin synnyttää tonne saunan lauteille ihan itsekseni.

Meillä mies pysyy kotona, ottaa ne oluensa mitä ottaa mut on kyllä todella hyvä mies. Vaan onhan tuota ikääkin jo kertynyt, että nauttii lapsista ja perheestä eikä veri vedä yöhön. Siitä saa olla todella onnellinen kun vaikuttaa ettei kaikilla ole niin hyvin.

Hyvää Sunnuntaipäivää.. ja yhä odotellaan..

Neppis ja Nysä 40+1

Vierailija
8/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eli jos nuo pitää paikkansa kuinka ensimmäinen synnytys menee niin kui muutkin täällä tokas jo et yli menee että paukkuu !!

Laitoinkin tuonne omaan pinoon noista liikkeistä - missä on ne kaikki potkut yms.. yöt " osku" nukkuu ilman mitään pyörimisiä. Mä viime yönä heräilin vessaan sen tuhat kertaa eikä potkun potkua -taitaa tulla sikeä uninen kaveri.

Joo olen koko aamun siivonnu ja pakannu tavaroita - meillä siis muutto edessä omasta talosta kerrostaloon niin ei tiedä mihin kaikki laittaisi... Kirpputorille kun jaksasi viedä niin olis hyvä mut ku on niin laiska... Siis kun meille tulee poika niin nuita ihania tytön vaatteita olis vaikka muille jakaa huoh .... ja hyviä ovat vielä . Ja kaikkea muuta kivaa kodin tavaraa. No varastoidaan jonnekin tulevaa varten.

JELTSULLE edelleen paranemissäteitä, mee ihmeessä lääkäriin saat helpotusta. Mä alan näyttää viikon kuurin jälkeen jo ihan ihmiseltä !

KUUMETTA sulla näyttää hyvältä eiku tsup.. tsup sinne vaan ja synnärille :)

Kaikille vaavin saaneille onnea tasapuolisesti, pinot senkun pienenee !

nyt jotain syömään nam

minkki kera oskun 37+5

P.S ainiin joku jo mainitsi, kyllä ärsyttää kun kaikki kyselee että etkös sä ole vielä synnärille päässy . Puhelin piipittää ja tutut kyselee kaupassa ja päivittelee murr.... pitää varmaan pysyä neljän seinän sisällä niin välttyy ;)

Vierailija
9/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset lapset syntyneet rv 39+4 ja 40+2 ja tytöt ovat molemmat, toivottavasti tätä tulokasta ei tarvitse enää odottaa kauan.

Oletteko muuten kuulleet, että pojat yleensä syntyy LA jälkeen, kun ovat kuulemma laiskempia kun tytöt.

Jeltsu&masumuru 40+4

Vierailija
10/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADALMIINA33 sektiokysymyksestä. Mulle oli varattu tuo 15.2. kun soittivat lantiokuvauksen tuloksista, ettei mahdu alakautta synnyttämään. Jos olisin vastustanut päivää niin eiköhän joku muukin olisi järjestynyt, mutta en halunnut sen kummemmin alkaa valikoimaan. Tuo on kuitenkin standardi, viikkoa ennen laskettua, jos on normaalikokoinen vauva. Kätilöopistolle olen menossa. Kirjoitit Espoon pakkasista, joten sinä varmaan Jorvissa?

Anoppi on kohta varmaan täällä, tulossa kylään, joten enempää ei kerkiä kirjoitella. Onneksi on tuo sektio sovittu, muuten anoppi aloittaisi kauhean painostuksen, ettei perätilasta uskalla synnyttää.

Vierailija
11/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestaan viipyy???????

voi perkele jos tähän nyt tyssäs tämä homma,siis supistaa mut ei yhtään koske.KERPELE.

Mulla on tyttö syntynyt 40+4, mulle terkka sano et monesti seuraava menis puolet yli edellisestä, eli 2 päivää eli tänään.just joo

me täällä luetaan enkun kokeisiin....menee kohta äidin hermot..

kuumetta edelleen isona

Vierailija
12/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä koossa ollaan. Eilen oltiin noin 150km:n päässä kotoa yhdessä tapaamisessa ja siellä kaikki taputteli mahaa että uskalsit sitten vielä lähteä. No höh. Pitääkö sitä kotiin jumittua odottelemaan vai? Olin ottanut äitiyskortin mukaan ja lisäksi lähellä oli hyvä synnäri hädän sattuessa ja onhan sitä joillakin sairaalaan matkaa enemmänkin. Ja huom. paikalla olevassa joukossa oli kätilöitä ja lääkäreitä. Mielestäni ei siis mitään riskiä, kun kerran autossa pystyin istumaan. Ei ole vielä edes yli LA:N. Rupesi arsyttämään kunnolla. Meilläkin muuten seuraava neuvola vasta reilun viikon kuluttua edellisestä. En tiedä syytä, mutta täti ei kyllä ole ruuhkaa syyksi maininnut. Toivottavasti ei ole ruuhkaa täällä TYKSissä päin... Pelkään niin, että kätilöllä on kiire kun synnyttämään menen. Eikä siinä mitään, kunhan hoitaa hommansa sillai, ettei kiire näy yksittäiselle synnyttäjälle varsinkaan kun olen ensisynnytäjä.

No muutama kivulias suppari on tänään tullut. Liekö syynä ÄSSÄT vai joku muu. Saunaan viel olis tarkoitus tänään mennä=).

Nyt olis meitin puolesta vaavin lupa tulla, kun ollaan saatu tontilla asiat rullaamaan omalla painollaan maaliskuun loppupuolelle asti. =)

Mutta tsemiä viimeisiin hetkiin alkuun on jo paljon enemmänb aikaa kuin loppuun, repikää siitä! =)

Terveisin Minna ja OnniElsa rv 39 tasan.

PS: Pieni kevennys: mieheni dementoitunut tai ainakin vanhuuden höperö isoäiti tossa mainitsi, että vielä pitää odottaa 2,5 VUOTTA ennen kuin se lapsi syntyy... Silloin oli tasan kaksi viikkoa laskettuun aikaan. Ajatelkaahan jos raskausaika olisi kolme vuotta! HUHUH.

Vierailija
13/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eiliseen palatakseni se oikea kylki on paras asento olla :) pitää huomenna varmaan soitella äippäpolille kun on ollut tuota valkuaista 2+ tiistaina meillä olis sinne meno mutta ajattelin kun on ollu koko viime viikon verenpaine korkealla ja päänsärkyä vaihtelevasti niin voisivat vaikka minun puolesta alkaa jo käynnistelläkin..

multa on jo joulukuun alussa kyselty että jokos se kohta on laskettuaika selitä sitten siinä aina että ei kun mulla on kaksoset ja helmikuussa laskettuaika jepulis jee! kaikki ihmettelee sukulaisista että vieläkö sie kotona olet no minkäs pirun sitä tekee kun ei muuta kuin polttaa selkää ja silloin tällöin supistelee mutta ei kunnolla.. tätä mulla on jo yli viikon ollu.. eipä sitä kehtaa tuonne sairaalaankaan jäädä makoileen kun kerran kotona voi olla..

kuumetta: toivottavasti sulla muuttuu ne supparit kipeämmäksi mulla tosissaan jo yli viikon tuota leikkiä pitänyt eli selän ja vatsan puolella menkkamaista jomotusta ja sitten siihen vähän suppareita mutta ei kovin kipeitä.. tulehan ilmoittelemaan jos jotain radikaalia muutosta tapahtuu.. tuntuuko sulla että vauva " poraa" lantioon ja tämä aiheuttaa kipua lonkissa sekä lantiossa? sitten siihen päälle vielä ne sukkapuikko ( tai no puukoiksi kait ne on muuttuneet ) kivut. Mulla a vauva ollu jo n 3 viikkoa tuolla lantiossa kiinni ja b vauva painaa tuohon oikean puoleiseen osaan lantiosta/lonkasta.

eilen taas saunottiin ja tuloksena 0 supistusta.. olen kans koittanu jutella hupulle ja lupulle että eikö teillä haluttais jo tulla meitä katsomaan.. miehen kanssa aamulla sängyssä naurettiin kippurassa että ei ne halua meitä nähdä.. silloin kun mies ja hänen kaksoisveli syntyivät niin oli anoppi joutunu 4 viikkoa olemaan sairaalassa ja syömään lääkkeitä että eivät tule kaksoset pois no meillä ei ole sitä ongelmaa ollut ja anoppi on nauranutkin että mikäs hoppu niillä sieltä on pois kun on niin kylmää ja hyvin on kyydissä pysytty..

mulla unet riittää hyvin ja hupu sekä lupu antaa minun kanssa nukkua.. eivät pahemmin jumppaa yöllä. illalla ja päivällä onkin sitten eri meno :) yks ilta tässä naurettiin että niillä on uintiharkat menossa kun mun vatsa teki aaltomaista liikettä niin kuin rinulin potkua olis tehny vauva.. jospa niistä tulee uimareita ainakin äiskä entisenä kilpauimarina sitä toivois no iskällä voi olla omat mielipiteet :)

onnea jakautuneille!! olen kohta ehkäpä vähän kade.. :) ihanaa kun niitä vauvauutisia alkaa meille tulla eihän sinne kukaan ole vielä jäänyt :) siihen kait voimme lohduttautua..

tikunen ja hupu sekä lupu 37+5

Vierailija
14/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna menen aamusta osastolle ja sitten aloitellaan käynnistys. Supistellut on taas koko päivän, mutta ei voi sanoa että mitenkään kipeesti. Toivottavasti huomenna supistelee jo kunnolla. Hassua ajatella, että yhtenä en enää kotiin tule. Saas nähdä miten sitä saa nukuttua ensi yönä kun kaikki mahdollinen pyörii mielessä.

Pää tuntuu tyhjältä tai oikeestaan siellä pyörii vain se yksi ja sama asia... Poistun nyt ja palaan kertomaan kun taas kotiudun, nyytin kera :)

Birdy ja Inkku 37+2

Vierailija
15/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mulla tosissaan jo yli viikon tuota leikkiä pitänyt eli selän ja vatsan puolella menkkamaista jomotusta ja sitten siihen vähän suppareita mutta ei kovin kipeitä... tuntuuko sulla että vauva " poraa" lantioon ja tämä aiheuttaa kipua lonkissa sekä lantiossa? sitten siihen päälle vielä ne sukkapuikko ( tai no puukoiksi kait ne on muuttuneet ) kivut.!

Ei ole tullut moneen viikkoon itse kirjoitettua mutta nyt ajattelin, että pitää ihan ottaa kantaa, kun Tikun oireet on ihan kuin minä oisin kirjoittanut..Paitsi että mulla nuo oireet on kestänyt jo kaks viikkoa ja la olis huomenna. Tänään on lisäks ruvennu tuntumaan et ei kohta voi istuakaan, kun tuonne alas välillä vähän vihloo.

Huomenna ois sitten neuvola jos tässä ei ennen sitä mitään tapahdu..

Näin ensisynnyttäjänä ei kyllä yhtään käsitä et meneeköhän tässä kauankin vielä ennen kuin saan oman käärön vai pitääkö kenties odottaa vielä kauankin..Sepä tässä ajan kuluessa varmaan selviää :)

Mirjami 39+6

Vierailija
16/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein lämpimät onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille!

Eilen kävin siis synnärillä/äippäpolilla kontrollissa verenpaineiden takia. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasi. Kohdunsuu oli auki 1,5 cm ja hän sanoi hiukan avittavansa, että tilanne etenisi. Tuloksena rusehtavaa verta ja limatulppa sekä suppareita. Mutta ei mitään järisyttävää... Ja hän totesi, että verenpaineiden heittelyn takia on parasta käynnistää synnytys reilun viikon päästä, jos ei muuten synny. Eli käynnistyspäiväksi laittoi 13. päivän (laskettu aika olisi 12.2.)

Suppareita kaikille niitä toivoville!

laivakoira rv 39 tasan!

Vierailija
17/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirjami:

mulla ollu kans tässä sitä ongelmaa että niin kuin joku ois lekalla lyöny alapäähän mutta istuminen onnistuu vielä kuitenkin suht hyvin.. tässä olen ite miettiny kans että kauan vielä täytyy omia nyyttejä odotella mutta ehkäpä huomenna olen viisaampi.. toivotaan niin.. :)

birdy:

onkohan mulla menny ohi mutta miksi ne käynnistää? minusta tuntuu että meillä ei täällä tahdota käynnistää vaikka minun olo on jo niin p:stä ja verenpaineet katossa sekä valkuaista ++.. niin vain puhutaan täysiaikaisista kaksosista ei jaksa no ehkäpä huomenna saisi sille lääkärille jotain sönkättyä että tulisi tähän oloon muutosta..

nyt kävelylle jospa vaikka tapahtuis jotain

tikunen

Vierailija
18/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauantaipinoon.. Sama pää--

No kuitenkin.. ei mitään uutta.

Supistuksia toivon kaikille niitä toivoville ja onnea käynnistykseen .. kenellä se nyt olikaan. hitto mikä dementia.

-sitruuna ja minttuvihtori 38+3-

Vierailija
19/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikkoisista tsemppiviesteistä ja siitä, että olen saanut olla ajatuksissanne sekä onnitteluista.

Onnitteluja myös minulta muille jo jakautuneille helmiksille! Nythän niitä on alkanut oikein urakalla tulemaan. :)

Tosi harmittavaista, että monilla on tosi kurja olo näin loppumetreillä :( Jotenkin omituista, että äidin pahaa oloa ei kamalasti huomioida tai pidetä minään. Olisihan se vauvan etu, että äiti olisi sitten virkeä ja jaksavainen, kun syntyy. Tietty käynnistykseen lähdettäessä täytyy olla varmuus siitä, että vauvalla on kaikki ok ja että se on normaalikokoinen, mutta en kyllä käsitä, että miksi äidin huonon olon vuoksi käynnistettävien synnytysten suhteen linja on niin törkeän tiukka.

Nyt taidan lähteä kerjäämään mieheltä niskahierontaa, kun imetysasentoni ovat vielä ihan hanurista, joten hartiat on ihan jumissa. Tiittikin kun on vielä unessa, niin ehtii varmaan edes hetken niitä hartioita vaivatakin.

Jaksamista kaikille! Täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan, että mahdollisimman moni saa mahdollisimman pian oman ihanaisen nyyttisensä syliinsä!

Kirppu

Vierailija
20/25 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos eka on syntynyt 42+0, niin toka voi syntyä vaikka 38+0.

Itsellä eka syntyi 41+2 ja toka tasan 40+0 ja eka oli tyttö ja toka joka sentyi ajallaan oli poika. Eli ainakaan mun tapauksessa poika ei syntynyt myöhemmin. Mä luulen että nää on samaa kategoriaa olevia juttuja kuin mahaviivan tai mahanmuodon tai sydämensykkeen perusteella sukupuolen ennustaminen, eli toisilla se täsmää, toisilla ei, tietenkin. Ja yleensähän sanotaan että eka lapsi menee helpommin yliaikaiseksi kuin seuraavat.

Tsemppiä Birdyn käynnistykseen. Ihmeen aikaisin ne kyllä suostuu käynnistämään kun sulla ei oo raskausmyrkytystä tai muutakaan, kun täysaikaisuuden rajahan on vasta 38+0.

Toivottavasti Tikukin pääsisi huomenna käynnistykseen. Kyllä etelässä ois noilla plussilla ja viikoilla (etenkin kun on kaksoset) jo käynnistetty.

Koita jaksaa.

niisku 37+4