Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaikki kyselevat milloin TEEMME kolmannen lapsen, ei vain onnistu, eika olla kerrottu kenellekaan!

Vierailija
26.06.2008 |

tyyny pyllyn alle, kun olette rakastelleet..tepsii. Kokeile!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun koko ajan saan kyselyja etta etteko te nyt kolmatta aio tehda, eikos teidan nyt viela POIKA pitaisi saada ym. Joo haloo, ollaan yritetty jo 9kk eika lasta kuulu!! Kiva siina sitten hymyilla ja sanoa etta en ma tieda kun noi tytotkin on jo noin isoja etta jaksaisiko sita enaa uutta vauva-aikaa ja samaan aikaan kiroan mielessani kysyjaa kun sita vauvaa toivotaan enemman kuin mitaan muuta!

En vain halua kertoa kenellekkaan yrityksesta. En voi kertoa edes aidilleni koska han ei osaa kertakaikkiaan pitaa salaisuutta. Multa kuulemma alkaa ikakin (oon 32v.) loppua kohta jos ei nyt aiota piakkoin tehda sita kolmatta.

Onko kellaan muulla vastaavaa tilannetta? Mita voisin kyselijoille sanoa?

Vierailija
2/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei me saada enempää

Vierailija
4/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä myös kaksi tyttöä, eikä kukaan ole kysynyt tehdäänkö vielä kolmas. Minulla ikää 33. Ehkä mun mies on niin feminiininen (harrastuksina teatteri ja kirjallisuus), ettei kukaan oleta hänen kaipaavan poikaa ;) Eikä me kyllä kolmatta kaivatakaan, ainakaan tällä hetkellä. Kaksi lasta riittäää, sukupuolitoiveita ei juuri ole kummallakaan ollut suuntaan tai toiseen.

Vierailija
5/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa helppoa sanoa noin mutta sen olen huomannut että toimii. Meillä kakkosta tehtiin vuosi ja kolmosta puoli vuotta. Kummallakin kerralla luovutin juuri tärppikierron paikkeilla ja nautin elämästä muuten ;) Kaikki aikanaan. Ja meillä taas lähipiiri on lähes kauhuissaan että vielä komannen teette :O..... vaikka kivasti on sujunut kahdenkin kanssa.

Vierailija
6/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerrotte kommentoijille suoraan, mistä kana pissii. Mä en tajua, mikä salaisuus sen pitäis olla, että olette yrittäneet, eikä onnistu? Teidän on syytä ehkä ymmärtää, että teille se on iso juttu, muille ei. Vielä parempi, että äitisi on hölösuu. Sitten ei tarvitse kertoa kuin yhdelle ihmiselle! :) Dah.

Vierailija
7/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt olen raskaana 2 kanssa. Ikäeroa sisaruksille tull 3v9kk. Ja kyllä ihmiset todella suroaan mullekin sanoi thekää nyt ihmeessä se toinen lapsi ettei ikäero tule liian suureksi jne. meilläkin "tehtiin" kakkosta aika kauan ja nyt raskaus ihan alussa.. Eli en vielä uskalla kertoa kellekkään että odotan taas. Mutta kyllä v***ttaa kun tutut ja tuntemattomat ihan suoraan kommentoivat ja esittävät mileipidettä. Jonkin aikaa sitten en ollut itse edes varma haluanko toisen lapsen. Mieti mikä kommenttirumba olisi tullu jos oltaisiin päätetty että 1 lapsi riittää...

Vierailija
8/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu olevan muille, kyselijoille. Miksi? Vaikka heilla itsellaan olisi vain yksi lapsi tai kaksi samaa sukupuolta niin miksi aina pitaa kysella?

Onko nykyaikana tosiaankin niin etta kaikilla on oltava se kolme lasta? etta kahden jalkeenkin viela udellaan? Muistan kylla esikoisen jalkeisen kyselyn ja sain noiden lasten valilla keskenmenon ja se se vasta koski kun kyseltiin etta milloin lisaa, milloin lisaa...

Mutta mina en ole niin avoin etta uskaltaisin pamaututtaa vasten kasvoja ettei saada lasta, purskahtaisin kuitenkin vain itkuun tms...

ap

Vierailija
9/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekin ei mikään riitä!

Kun alat seurustella, kysyvät koska menette kihloihin?

Kun menette kihloihin, kysyvät koska on häät?

Kun menette naimisiin, kysyvät koskas niitä lapsia?

Kun saatte lapsen, kysyvät koska tulee toinen?

Jos syntyy kaksi poikaa tai tyttöä, kysyvät koska teette sen tytön/pojan?

Missäköhän vaiheessa alkavat kysyä koska kuolette?

Sanokaa niille utelioille, ettei teille tule enää lapsia, olet vaihdevuosissa (olethan jo peräti 32-vuotias, joten aikasi on ohi!) tai miehesi siittiöt ei enää toimi. Eiköhän se tuki kyselijöitten suut! Sitten kun raskaudut kolmannen kerran (muistakin sitten tehdä se poika tällä kertaa) sanotte että ihme on tapahtunut!

Anteeksi sarkasmi, pahalta se tuntuu kun koettaa saada lasta ja mitään ei tapahdu ja läheiset ihmiset utelee tyhmiä, mutta A) teillä on jo kaksi lasta B) sä tosiaan olet vielä suhteellisen nuori C) että te nyt NIIN kauan ole vielä yrittäneet.

nim. molempia lapsia tehtiin 3 vuotta, hoitojen jälkeen onnistuttiin vasta.

Vierailija
10/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, mikä salaisuus sen pitäis olla, että olette yrittäneet, eikä onnistu? Dah.

Esim. ekasta raskaudesta kerroin varovasti vasta noin rv17 paikkeilla tutuilleni ja toisesta noin rv16, tyopaikkallakin vasta rv19! Joo ei nay kauhean nopeasti ulospain mulla.

ap

Vierailija
11/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

systeri on ollut jo 1,5 vuotta ilman ehkäisyä eikä vielä raskaudesta tietoakaan. Ja mummi ei kun valittaa kun hänellä on vaan 1 lapsenlapsenlapsi (minun tyttäreni). Kaikki muut serkuksistamme ovat alaikäisiä vielä, meitä on vain kaksi aikuista joten "paineet" lastenhankintaan kaatuvat meidän harteillemme. Varsinkin kun mummin miesystävällä on varmaan jo yli 10 lapsenlapsenlasta... huoh.

Minullekin kyllä anoppi yrittää näyttää "pojanmallia" miehen siskon vauvalla mutta se nyt ärsyttää ihan muista syistä kuin AP:llä, meillä kun on päätetty ettei toinen lapsi ole suunnitelmissa.

Mutta kumma on se miten kaikkien lapsiluku kuuluu kaikille muille melkein enemmän kuin itse sille perheelle...

Vierailija
12/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun toivot, ettei lisääntymisasioista kysytä, niin suututaan ja sanotaan etteikö saisi puhua enää kuin säästä. Niiden kahden asian väliinhän ei mitään puhuttavaa mahdu?

Ikinä ei pitäisi kysellä pitkään yksin olleelta tai lapsettomalta parilta koskas sinä esittelet uuden kumppanisi tai koskas te teette lapsia. Ne voivat olla tosi kipeitä asioita.

9 kuukauden yritys nyt ei juuri mitään vielä ole, mutta ymmärrän, että kysymykset kyrsii ap:ta. Siis vaikka tietäisitte että alatte yrittämään kolmatta ensi vuoden helmikuussa, pointti on, että se on teidän yksityinen asia ja vain pöhelö kyselee ja utelee.

Vierailija
13/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kyllä kai sulla sen verran on itsetuntoa, että voit sanoa, että jotain tyyliin, että koko ajan yritetään vaan ei vielä ole tärpännyt.

Vierailija
14/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselijöille, jotka aikanaan utelivat, milloinkas se pikku kakkonen tulee (kärsimme sekundäärisestä lapsettomuudesta 7 vuotta), että sitten kun Luoja suo ja mies antaa... Eivät kyselleet toista kertaa :-)

Vierailija
15/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun Luoja suo ja mies antaa... Eivät kyselleet toista kertaa :-)

Tosin ei taida tuo Luoja-osuus mun suusta mennä läpi, mutta täytyy silti kokeilla:D

Vierailija
16/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista lasta yritetty jo kohta 2 vuotta ja jatkuvasti tulee vihjailuja että koskas lisää, kun olen joskus kertonut haaveilevani 4 lapsesta.. ja nyt siis vasta yksi.... saa nähdä tuleeko edes lisää enää..............

Yhdelle tutulle laitoin uutena vuotena jonkun "lapsellisen" onnentoivotuksen, niin heti tuli kysely että joko voi onnitella.... *huokaus ja itku*

Vierailija
17/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meiltä ei kukaan kysele vaikka on "vaan" kaksi lasta, ehkä kaikki näkee mun naamasta että näissä kahdessakin on tarpeeksi. Meidän tuttavapiirissä varmaan ihmeteltäisi enemmän jos joku haluaa enemmän kuin norminmukaiset 2 lasta.

Vierailija
18/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kyllä kai sulla sen verran on itsetuntoa, että voit sanoa, että jotain tyyliin, että koko ajan yritetään vaan ei vielä ole tärpännyt.

Vierailija
19/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kolme, mutta 4:ttä yritetty jo yli 1,5 vuotta.

Kukaan miehen lisäksi ei tiedä, että yritetään. Keskenmeno mulla oli heti silloin nelosen yrityksen alettua, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään.

Meiltä kyseltiin ensin, että tuleeko se neljäs vielä, mutta nyt kolmas lapsemme on jo niin vanha, että kyselyt ovat laantuneet. Kaikki luulevat, että emme halua enempää.

Sikäli helppoa, kun ei enää kysellä, mutta sitten on tullut nämä tääläset tilalle, että anoppini esim. yrittää lahjoittaa meidän vauvatavaroita ties kenelle puolitutulle, kun me ei niitä enää tavita.

Vierailija
20/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) utelu

b) mielipide, että perheessä pitää olla aina poika

c) käsitys siitä, että 32-vuotias alkaa olla liian vanha? Haloo, se on ihan tavallinen ensisynnyttäjän ikä nykyään

Asutteko muuten maalla?