Ensitreffit alttarilla OFFICIAL
Kommentit (3683)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miian instassa nÀkyy kuva kun tytöt (Mari, Miia, Tanja, Pia) kÀvi Lady Moonissa, vissiin.. Mahdollisesti spoiler et ketkÀ jÀÀ sulhoitta? Samoin kuin pojat? Esaa en kyllÀ huomannut Ollin insta-kuvassa.. mutta en ookkaan vilkaissu snÀppiÀ.
Ollilla instasta pÀÀtellen uusi tyttöystÀvÀ, Tanja nimeltÀÀn?
Tanja on Ollin opiskelukaveri. Ei siis erityisen uusi eikÀ tyttöystÀvÀ.
MistÀ tiedÀt ettei ole roihahtanut lempi heidÀn vÀlillÀÀn? Ja mistÀ siis tiedÀt ja tunnet taustat, pÀivystÀÀkö tÀÀllÀ nyt joku asianomainen, kerro ihmeessÀ lisÀÀ juoruja.
Ei ole ainakaan Tanjan Facebookissa mitÀÀn merkkejÀ tÀllaisesta. Oikeasti, nainen ja mies voivat olla vaan kavereita keskenÀÀn. NÀmÀ ovat olleet jo vuosia, miksi nyt yhtÀkkiÀ lempi roihahtaisi?
Vierailija kirjoitti:
Kun joka toinen liitto pÀÀttyy eroon ja suomalaisen avioliiton keskimÀÀrÀinen kesto on kymmenisen vuotta, ohjelman tulos on minun mielestÀni huono. Ainakaan tÀmÀ konsepti ei ole ratkaisu avioelÀmÀn ongelmiin (mikÀ ei sinÀnsÀ yllÀtÀ).
Joo, en minÀkÀÀn usko, ettÀ televisioitu suhde on kovinkaan toimiva konsepti.
Asiantuntijoiden valitsema puoliso ja asiantuntija-apu liiton alkutaipaleella ilman mitÀÀn televisiointia tai tuotantotiimiÀ (joka kÀskee ettÀ nyt puhutte tÀstÀ ja nyt hommaat sille kukkia tai lahjan) olisi kyllÀ konsepti, jota olisi kiinnostava kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos Jouni kÀyttÀytyisi Maria kohtaan samalla tavalla kuin Mari Jounia, kaikki mammat olisivat tÀÀllÀ mÀÀkimÀssÀ, ettÀ jÀtÀ se sika.
Veikkaan pÀinvastoin: heillÀ menisi hyvin silloin. Tai ainakin paremmin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ minÀkin huomautan, jos joku ajaa liian pienellÀ vaihteella. Varsinkin omalle miehelle. Ja se huomauttaa mulle. "Vaihde!" Sama kuin heittÀisi rahaa roskiin, jos pienellÀ vaihteella ajaa.
Antti ei ajanut liian pienellÀ vaihteella. Ajoi vitosella, ja Sarin mielestÀ olisi pitÀnyt ajaa kolmosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ minÀkin huomautan, jos joku ajaa liian pienellÀ vaihteella. Varsinkin omalle miehelle. Ja se huomauttaa mulle. "Vaihde!" Sama kuin heittÀisi rahaa roskiin, jos pienellÀ vaihteella ajaa.
Kertokaas minulle, miten vaihdejuttu oikein menee. Antti ajoi vaihteella 5. Sari huomautti, ettÀ sehÀn syö bensaa ihan hirveÀsti, ja kÀski vaihtaa vaihteelle 3. Onko oikeasti jotenkin huono, jos ajaa liian isolla vaihteella? Olivat kÀsittÀÀkseni ajelemassa maantiellÀ.
MinÀkÀÀn en ymmÀrrÀ tÀtÀ Sarin kommenttia yhtÀÀn. YmmÀrtÀÀkö joku?
Motivan sivulla lukee: "Taloudellisin ajotapa niin taajamassa kuin maantiellÀkin on kÀyttÀÀ suurinta mahdollista vaihdetta, jolla moottori vetÀÀ hyvin".
Moottori ei vetÀnyt hyvin Antilla.
Itse en muistanut tuota "moottori ei vedÀ" -kommenttia. EnkÀ saa aina selvÀÀ puheesta.
Mutta jos ei moottori vetÀnyt eikÀ Antti tajunnut vaihtaa pienemmÀlle, niin kai se Antti sitten on todellakin niin tyhmÀ miltÀ vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas minulle, miten vaihdejuttu oikein menee. Antti ajoi vaihteella 5. Sari huomautti, ettÀ sehÀn syö bensaa ihan hirveÀsti, ja kÀski vaihtaa vaihteelle 3. Onko oikeasti jotenkin huono, jos ajaa liian isolla vaihteella? Olivat kÀsittÀÀkseni ajelemassa maantiellÀ.
Motivan sivulla lukee: "Taloudellisin ajotapa niin taajamassa kuin maantiellÀkin on kÀyttÀÀ suurinta mahdollista vaihdetta, jolla moottori vetÀÀ hyvin".
Niin, Sari paljasti kommentillaan, ettei ymmÀrrÀ miten auto vaihteisto toimii. Eli isolla vaihteella (mahdollisimman alhaisella moottorin kierrosluvulla) kannattaa ajaa niin kauan kuin moottorissa vÀÀntöÀ riittÀÀ ja sit kun alkaa ylÀmÀessÀ vauhti putoamaan niin pienempÀÀ pykÀlÀÀ sisÀÀn. Ajoivat ilmeisesti aika jyrkkÀÀn ylÀmÀkeen ja moottorin puhti loppui, jolloin kuuluukin vaihtaa pienemmÀlle. TÀmÀn Antti taisi huomatakin. On kyllÀ melkoista saivartelua alkaa kuskia neuvomaan, jos muutaman sekunnin ajelee hieman optimista poikkeavalla vaihteella.
Ooko mÀ ainut joka edelleen on vÀhÀn niillÀ fiiliksillÀ ettÀ Antti ja Sari eivÀt ole millÀÀn tasolla meant to be? :D Musta nÀyttÀÀ siltÀ ettÀ siinÀ suhteessa toimii vaan se, ettÀ molemmat tahtoisivat ettÀ valittu pari olisi heille oikea. Toinen haluaisi ettÀ se valittu muuttuisi oikeanlaiseksi, kun vÀhÀn ohjailee ja mÀÀrÀilee ja toinen haluaisi taas olla toiselle se oikea. Antin osalta musta edelleen nÀyttÀÀ ettÀ se tekee kaiken, niinkuin ajattelee ettÀ umpirakastuneen ja toisilleen tÀydellisen parin kuuluisi tehdÀ.
Mut yksi potentiaalinen parisuhteen toimimisen kehityssuunta Voisi ehkÀ olla se, ettÀ Antti alkaa pikkuhiljaa kyllÀstyÀ esittÀmiseen, ja ne omat oikeat mielipiteet ja vahvempi luonne alkaa tulla mukaan kuvioihin, ja Sari saakin siitÀ vihdoinkin sitÀ vastakaikua ja "rouheutta" mitÀ olis ehkÀ tolla pikkuasioihin puuttumisellaan kokoajan hakenutkin. And they lived happily ever after!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Sari paljasti kommentillaan, ettei ymmÀrrÀ miten auto vaihteisto toimii. Eli isolla vaihteella (mahdollisimman alhaisella moottorin kierrosluvulla) kannattaa ajaa niin kauan kuin moottorissa vÀÀntöÀ riittÀÀ ja sit kun alkaa ylÀmÀessÀ vauhti putoamaan niin pienempÀÀ pykÀlÀÀ sisÀÀn. Ajoivat ilmeisesti aika jyrkkÀÀn ylÀmÀkeen ja moottorin puhti loppui, jolloin kuuluukin vaihtaa pienemmÀlle. TÀmÀn Antti taisi huomatakin. On kyllÀ melkoista saivartelua alkaa kuskia neuvomaan, jos muutaman sekunnin ajelee hieman optimista poikkeavalla vaihteella.
JyrkkÀÀn ylÀmÀkeen jaetaan sillÀ vaihteella millÀ tullaan mootorijarutuksella alaspÀin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu ettÀ ovat kierteessÀ, jossa Mari yrittÀessÀÀn saada Jounista edes jotakin irti saa Jounin vain vetÀytymÀÀn entistÀ enemmÀn kuoreensÀ, mikÀ taas provosoi Maria yrittÀmÀÀn entistÀ enemmÀn. Kierteen suunta pitÀisi saada kÀÀnnettyÀ!
KierteestĂ€ tai kehĂ€stĂ€ puhuu myös Mikael Saarinen nĂ€iden kohdalla (kuten myös Tanjan ja Ronin): http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/artâŠ
Onpa muuten virkistÀvÀÀ, ettÀ mukana tÀllÀ kertaa on asiantuntija, joka uskaltaa myöntÀÀ ettei kaikki menekÀÀn hyvin! Muut on niin "tsemppiÀ, teissÀ on potentiaalia" -linjalla.
Vierailija kirjoitti:
Miian instassa nÀkyy kuva kun tytöt (Mari, Miia, Tanja, Pia) kÀvi Lady Moonissa, vissiin.. Mahdollisesti spoiler et ketkÀ jÀÀ sulhoitta? Samoin kuin pojat? Esaa en kyllÀ huomannut Ollin insta-kuvassa.. mutta en ookkaan vilkaissu snÀppiÀ.
No siellÀhÀn se snÀpissÀ Esakin nÀkyi olleen menossa mukana :) en usko muutenkaan ettÀ mikÀÀn sen kummempi spoileri olisi ollut, sattumalta vaan juuri Viola ja Sari eivÀt ole pÀÀsseet paikalle tai ole kuvassa. Ihanaa kun ovat löytÀneet kavereita ja ystÀviÀ toisistansa :)
Mari:
"SÀ et koskaan heittÀydy mihinkÀÀn."
"SÀ oot ihan mÀlsÀ."
"MÀ en saa susta mitÀÀn irti."
"Ei oo viime aikoina paljon rakkaudentunnustuksia nÀkynyt jÀÀkaapissa. PitÀiskö tosta pÀÀtellÀ jotain?"
"Ei tÀstÀ mitÀÀn tuu." (pari pÀivÀÀ hÀiden jÀlkeen)
"MikÀ toi ilme on?"
"Jos mua paijataan, mÀ kehrÀÀn kuin kissa tyytyvÀisenÀ sun kainalossa."
"MĂ€ tartten iltasuukon."
"SĂ€ tarvitset prinsessan, MĂ olen kuningatar."
PelkkiÀ vaatimuksia, itsekeskeisyyttÀ ja typeryyttÀ tÀynnÀ koko nainen! Ihmettelen, jos kukaan mies tÀmÀn jÀlkeen haluaa koskea pitkÀllÀ tikullakaan. Mari, jos luet tÀtÀ: SINà et tarvitse muuta kuin sen Tikrun kehrÀÀmÀÀn kainaloosi - voin luvata, ettei se tuota sinulle koskaan pettymystÀ... ; )
Vierailija kirjoitti:
Ooko mÀ ainut joka edelleen on vÀhÀn niillÀ fiiliksillÀ ettÀ Antti ja Sari eivÀt ole millÀÀn tasolla meant to be? :D Musta nÀyttÀÀ siltÀ ettÀ siinÀ suhteessa toimii vaan se, ettÀ molemmat tahtoisivat ettÀ valittu pari olisi heille oikea. Toinen haluaisi ettÀ se valittu muuttuisi oikeanlaiseksi, kun vÀhÀn ohjailee ja mÀÀrÀilee ja toinen haluaisi taas olla toiselle se oikea. Antin osalta musta edelleen nÀyttÀÀ ettÀ se tekee kaiken, niinkuin ajattelee ettÀ umpirakastuneen ja toisilleen tÀydellisen parin kuuluisi tehdÀ.
Mut yksi potentiaalinen parisuhteen toimimisen kehityssuunta Voisi ehkÀ olla se, ettÀ Antti alkaa pikkuhiljaa kyllÀstyÀ esittÀmiseen, ja ne omat oikeat mielipiteet ja vahvempi luonne alkaa tulla mukaan kuvioihin, ja Sari saakin siitÀ vihdoinkin sitÀ vastakaikua ja "rouheutta" mitÀ olis ehkÀ tolla pikkuasioihin puuttumisellaan kokoajan hakenutkin. And they lived happily ever after!
Et ole.
Sari rakastui rakastumiseen ja se huuma on ollut vakaassa laskussa. Ei se silti tarkoita, etteikö oikeitakin tunteita ole ja synny, mutta kyllÀ Sarille ainakin on jo selvÀsti veljennut, ettÀ heissÀ on paljon myös eroja.
Antti jatkaa edelleen non stop silmÀt lautasina ja yrittÀÀ miellyttÀÀ parhaansa mukaan Saria. Olen ihan samaa mieltÀ, ettÀ mitÀ enemmÀn Antti raaskisi luopua tuosta teennÀisyydestÀÀn, niin sitÀ paremmin nÀillÀ kahdella voisi mennÀ.
Musta on oikeastaan tosi sÀÀli, jos ja varmaankin kun Tanjasta ja Ronista ei tule paria. NiillÀ on parhaiten yhteen sopiva huumori nÀistÀ kahdesta ja ehkÀ myös rehellisintÀ puhetta. Jotenkin niitÀ on kaikesta huolimatta kiva katsoa yhdessÀ.
MinÀk olen aika varma, ettÀ Roni tulee vielÀ katumaan (ero)pÀÀtöstÀÀn ja saattaa hyvinkin yrittÀÀ lÀmmitellÀ Tanjaa myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuntuu ettÀ ovat kierteessÀ, jossa Mari yrittÀessÀÀn saada Jounista edes jotakin irti saa Jounin vain vetÀytymÀÀn entistÀ enemmÀn kuoreensÀ, mikÀ taas provosoi Maria yrittÀmÀÀn entistÀ enemmÀn. Kierteen suunta pitÀisi saada kÀÀnnettyÀ!
KierteestÀ tai kehÀstÀ puhuu myös Mikael Saarinen nÀiden kohdalla (kuten myös Tanjan ja Ronin): http://www.mtv.fi/lifestyle/ohjelmat/ensitreffit-alttarilla/uutiset/arti...
Onpa muuten virkistÀvÀÀ, ettÀ mukana tÀllÀ kertaa on asiantuntija, joka uskaltaa myöntÀÀ ettei kaikki menekÀÀn hyvin! Muut on niin "tsemppiÀ, teissÀ on potentiaalia" -linjalla.
Mikael on kyllÀ yllÀttÀnyt positiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
PelkkiÀ vaatimuksia, itsekeskeisyyttÀ ja typeryyttÀ tÀynnÀ koko nainen! Ihmettelen, jos kukaan mies tÀmÀn jÀlkeen haluaa koskea pitkÀllÀ tikullakaan. Mari, jos luet tÀtÀ: SINà et tarvitse muuta kuin sen Tikrun kehrÀÀmÀÀn kainaloosi - voin luvata, ettei se tuota sinulle koskaan pettymystÀ... ; )
Tuo nyt on liioittelevasti sanottu kuitenkin. Onhan Mari ollut monessa suhteessa Jouniin tyytyvÀinenkin, ja myös ilmaissut tÀmÀn.
Jounin sijasta Mari olisi voinut hankkia kotiinsa miestÀ esittÀvÀn pronssipatsaan: Sekin on kiva katsella, se ei sotke, se vain olla möllöttÀÀ hiljaisena, eikÀ siitÀ saa mitÀÀn irti. Tikru on siihen verrattuna sentÀÀn pehmeÀ halittava.
Miksi tÀÀllÀ jotkut olettavat ettÀ on huono asia jos parin osapuolet ovat erilaisia keskenÀÀn (esim. EdellÀ Sarin ja Antin suhde). Itse en ainakaan haluaisi puolisokseni itseni kaltaista ihmistÀ. On paljon helpompaa kun mieheni on rauhallisempi ja positiivisempi kuin mitÀ itse olen.
Vierailija kirjoitti:
Musta on oikeastaan tosi sÀÀli, jos ja varmaankin kun Tanjasta ja Ronista ei tule paria. NiillÀ on parhaiten yhteen sopiva huumori nÀistÀ kahdesta ja ehkÀ myös rehellisintÀ puhetta. Jotenkin niitÀ on kaikesta huolimatta kiva katsoa yhdessÀ.
MinÀk olen aika varma, ettÀ Roni tulee vielÀ katumaan (ero)pÀÀtöstÀÀn ja saattaa hyvinkin yrittÀÀ lÀmmitellÀ Tanjaa myöhemmin.
MÀ oon ihan samaa mieltÀ siitÀ, ettÀ Tanjan ja Ronin huumori ja sellainen tietty kanssakÀyminen on kaikesta huolimatta luontevinta nÀistÀ kaikista. Aidon oloista ja banter toimii. RiittÀisikö se sitten parisuhteen toimimiseen, vaikka Roni olisikin sitoutumishaluinen - hankala sanoa.
Mikael huomautti Tanjalle toinen-puheesta ("ja toinen on vaan tÀlleen") ja Tanja muotoili sanottavansa sen jÀlkeen niin, ettÀ kÀytti Ronin nimeÀ. Ihmettelin tuota Mikaelin huomautusta siksi, kun ohjelmassahan on koko ajan puhuttu "toisesta". Omaan korvaani se on kyllÀ pistÀnyt joka kerta. Miksi vain Tanja sai asiasta moitteet?
TÀhÀn tyyliin tuolla kaikki ovat puhuneet, keksitty esimerkki: "Ite oon ehkÀ rauhallisempi ja toinen ei sitÀ ehkÀ ymmÀrrÀ."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollilla instasta pÀÀtellen uusi tyttöystÀvÀ, Tanja nimeltÀÀn?
Tanja on Ollin opiskelukaveri. Ei siis erityisen uusi eikÀ tyttöystÀvÀ.
MistÀ tiedÀt ettei ole roihahtanut lempi heidÀn vÀlillÀÀn? Ja mistÀ siis tiedÀt ja tunnet taustat, pÀivystÀÀkö tÀÀllÀ nyt joku asianomainen, kerro ihmeessÀ lisÀÀ juoruja.
Ei ole ainakaan Tanjan Facebookissa mitÀÀn merkkejÀ tÀllaisesta. Oikeasti, nainen ja mies voivat olla vaan kavereita keskenÀÀn. NÀmÀ ovat olleet jo vuosia, miksi nyt yhtÀkkiÀ lempi roihahtaisi?
No mutta kovin paljon tuo Olli nÀyttÀÀ Tanjan kanssa viettÀvÀn aikaa. Jos he eivÀt ole suhteessa, niin ei varmaan Miiasta tunnut kivalta noita Tanjan ja Ollin yhteiskuvia katsella. En tiedÀ mikÀ tarve Tanjalla on nÀitÀ yhteiskuvia tuoda esille!
Moottori ei vetÀnyt hyvin Antilla.