Lastenhoitaja synnäriltä toivoo kysymyksiä.
Kommentit (22)
Heippa! Sulla on kyllä ihana työ! Haluaisin itsekin, mutta kun lastenhoitajia ei enää valmistu... :(
Kysymys:
Mulla oli esikoisen imetyksen kanssa niin suuria (terveydellisiä)ongelmia, että jouduin lopettamaan sen alle 2 viikon kuluttua synnytyksestä (olin imetysmyönteinen, mutta kroppa ei). Maidoneritys lopetettiin lääkkeellä. Kysyisinkin ihan mielenkiinnosta (kaikkea sitä itsekseen miettiikin) että mitä tapahtuu, jos/kun on joskus aika palata synnärille pikkukakkosta hakemaan, enkä pysty imettämään? Eli otanko omat pullot ja tuttelit mukaan (en halua lapselle annettavan sitä karseeta jauhemaitoa)? Ja lämmitänkö maidot itse vai hoitajat? Nyt varmaan nauratte, mut tulipahan vaan tommonenkin ajatus kerran päähän... Ja onko yleistä/harvinaista, että joku ei lainkaan aloita imetystä?
Kiitos!!!
että mistäs se voi sitten johtua, että vauvan verensokeri laskee syntymän jälkeen?
luovutettua rintamaitoa annetaan mahdollisuuksien mukaan.
voi laskea, jos vauva on ollu äidin turhan hyvillä sapuskoilla. Eli äidin verensokerit yläkantissa ym. Myös alilämpöisyys laskee vauhdilla vauvan sokereita.
Äidin korkeista verensokereista,kun lapselle jää korkea insuliinieritys päälle,muut perussairaudet, huono syöminen, muutamia esimerkkejäö
lh
Äläpä tuotamurehdi, Meillä ei ole jauhemaitoa ja Tuttelit ja pullot löytyy osastolta. Kerrot vaan,että näin olet päättänyt tehdä,et ole ainoa.
lh
Pitääkö hommata joku lääkärintodistus vai riittääkö oma pyyntö. Karmeista kokemuksista johtuen en enää ikinä aio imettää :(
koulutukseni on lähihoitaja, mutta se ei kuulemma kelpaa tähän työhön. no jos lastenhoitajia ei enää kouluteta, mikä on sitten oikea suunta lähteä opiskelemaan tai muuten edetä tässä asiassa?
Esim;
äidin lääkitys,jolla ei voi imettää
-äidin sairaus,jolla ei voi imettää
-epäonnistuneet,traumatisoivat aikaisemmat imetyskokemukset
Ei tarvita lääkärintodistusta, keskustelet osaston henkilökunnan kanssa.
lh
Kätilöksi, eipä juuri muuta tietä.
lh
jos opiskelee kätilöksi niin aika varmasti joutuu tekee myös paljon muuta kuin lastenhoitoa. kun itse olin osastolla synnyttäneenä, lastenhoitjat eivät minun tietääkseni tehneet muuta kuin lapsiin liittyviä asioita. korkeintaan välittivät äidin särkylääketoivetta eteenpäin. kätilöt taas tekivät kaikkea, hoitivat myös samalla osastolla olevia naistentautien potilaita. ja joutuivat kiertävän listan mukaan toimimaan myös salissa kätilöinä. tähän en itse haluaisi alkaa. eli enkö sitten pääse haaveammattiini koskaan jos en ole valmis toimimaan kaikissa kätilön tehtävissä? Nyyh...
t.22
Niinpä se taitaa olla. Samaa me muutkin olemme surreet,lastenhoitajia tarvittaisiin kyllä.
klö
Kyllä niitä silloin tällöin tulee,muutamia vuodessa.
lh
Minulta ei kyselty mitään vaan oli pullo laitettu suuhun... :(
Ei. Esim. matalaverensokerisille sitä on annettava ja viivytyksettä, jos arvo on matala. Jälkeenpäin kerrotaan,miksi.
Jos äiti jättää vauvan yöksi lastenhuoneeseen ja sanoo,että vasta aamulla saa tuoda, ymmärtänee itse ,että yöllä vauva tulee saamaan pullomaitoa.
lh
Meiltä on molemmilta näin tehty ja äitiysneuvolan kätilö piti asiaa minun laillani vauvojen altistamista turhalle kivulle. Mitään ongelmia vauvoilla ei ollut, ei keltaisuutta tai muuta ja imivät todella hyvin äidinmaitoa.
Jossain sairaakloissa on ainakin ollut rutiinina ottaa kaikista vauvoista 12h iässä verensokeri. Näin tehdään myös jos vauva on vapiseva,kylmänhikinen tms." Huvin" vuoksi ei pistellä ketään.
lh
valitusten jälkeen. Huonovointisten vauvojen pistelyt ja tarkistukset ymmärrän, mutta se että rutiininomaisesti kaikki pistetään (se sattuu kuitenkin!) ei ole mielestäni tarpeellista.
T:5
Totta toinen puoli, mutta niissä rutiinitarkistuksissakin löytyi yllättävän usein jotain,mitä ei ehkä muuten olisi huomattu.
lh
mitä ne th mammat tuhisee ja tuomitsee salin / osastojen toimintaa. Ainoana murheena itsellä saako äidit syödä multiplussaa vai ei.