Kertokaa kaunein suomalainen sukunimi jonka tiedätte.
Kommentit (392)
Kauneutta on monenlaisuus, sitä että jossain on silkkoja nennisiä ja jossain laata, läätä ja tiesmitä-mäkejä. kahtokeepa muuten Haapaveten ja Haapajärven sukunimistöjä (8 vuoden takaa), aika erilaiset vaikka ovathi naapurikuntia
Merikalla. Molemmat meri ja kalla ovat kauniita erikseen, yhdessä vielä kauniimpia.
Vierailija kirjoitti:
Merikalla. Molemmat meri ja kalla ovat kauniita erikseen, yhdessä vielä kauniimpia.
https://nimipalvelu.dvv.fi/sukunimihaku?nimi=merikalla Eri rare nimi tosiaan
Karjalaisperäiset monesti kauniita esim Räbinä, Bloigu jne.
Vierailija kirjoitti:
Bloigu on harakka suomeksi.
Nyt on ollut otsikoissa Arto Maaninen. Onkohan sen vaimolla yhdysnimi Maanis-Depressiivinen.
Snellman, Hartwall, Sinebrychoff, Votkin
Lehtoranta on minusta kaunis sukunimi. Ja muutkin missä on alussa Lehto-sana. Esim. Lehtovaara,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt tuttavani sukunimeä kauniina. Itse olen Hämäläinen, hänen sukunimi on Hiekkavirta.
Aika keskityn oloinen sukunimi.
Ei mitenkään luonnollinen.
Mikä on hiekkavirta?
Nytkö on jo sukunimienkin oltava "luonnollisia"? Täytyykö nimien tarkoittaa jotakin? Mitä tarkoittaa esim. sukunimi Somppi, etunimi Mikko tai sukunimi Pikkarainen? Tai Ollonen?
Mikä voisi olla luonnollisempi kuin "hiekka" tai "virta"?
Hiekkavirta voi olla esim. paikka, jossa vesi virtaa hiekkaisien rantojen ohi tai mikä nyt ikinä vaan. Hiekka itse myöskin virtaa ihan niin kuin muutkin hienojakoiset aineet.
Nämä kuuluu 1900 luvun alun keksittyihin sukunimiin, koska kaikilla ei vielä tuolloinkaan ollut sukunimeä.
Edelfelt, Järnefelt, Paasikivi, von Hertzen. Itsellä on harvinainen sukunimi, jota kukaan ei osaa kirjoittaa oikein, se on ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Edelfelt, Järnefelt, Paasikivi, von Hertzen. Itsellä on harvinainen sukunimi, jota kukaan ei osaa kirjoittaa oikein, se on ärsyttävää.
Kolme noista on ei-suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Bloigu karjalaisperäinen? Luulin joksikin vietnamilais- tms -peräiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitänyt tuttavani sukunimeä kauniina. Itse olen Hämäläinen, hänen sukunimi on Hiekkavirta.
Aika keskityn oloinen sukunimi.
Ei mitenkään luonnollinen.
Mikä on hiekkavirta?
Nytkö on jo sukunimienkin oltava "luonnollisia"? Täytyykö nimien tarkoittaa jotakin? Mitä tarkoittaa esim. sukunimi Somppi, etunimi Mikko tai sukunimi Pikkarainen? Tai Ollonen?
Mikä voisi olla luonnollisempi kuin "hiekka" tai "virta"?
Hiekkavirta voi olla esim. paikka, jossa vesi virtaa hiekkaisien rantojen ohi tai mikä nyt ikinä vaan. Hiekka itse myöskin virtaa ihan niin kuin muutkin hienojakoiset aineet.
Ollonen on ruotsia ja on suomeksi Terskat. Ett ollon, ollonet, ollon, ollonen.
Sinisalo
Helmenkalastajat
Sinivuori
Kalliokoski ja Snellman, koska niitä harvoja pitkällä aikavälillä lisääntyneitä sukunimiä kaikenlaisten äm aa tuu uu-nimien joukossa ( Tuomas Salsten sukunimiautisteilu-sivut)