Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---Heinähattujen viikonloppu---

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, olemme siis lähdössä tästä pian häihin ajelemaan ja olen ollut jalkeilla jo pari tuntia. Mies sen sijaan ei ole vielä herännytkään, istui mokoma tietokoneella n. viiteen asti aamulla. Pian pitää kiskoa hänet ylös ja aamupalalle ja suihkun kautta tien päälle.

Bisoukselle vastasin tuohon perjantaipinoon siitä käsityöasiasta :)

Ihanan talvinen sää, ainakin täällä Satakunnassa! Kyllä nyt kelpaa olla suomalainen. Kävimme tuossa viikolla ostamassa suksetkin mulle Lapin reissua varten. Nyt olisi just sellainen keli, että mielellään lähtisi hiukan testailemaan.

Äitini sanoi eilen miettineensä, että jokohan tunnen liikkeitä. Ei kyllä valitettavasti tunnu, mutte ei kirjojen mukaan pitäisikään :) Äiti myös tuntui olevan sitä mieltä, että on aika paljon tullut meikälle painoa - hänellä itsellään on kaikissa viidessä raskaudessa tullut 5-7 kg... Itse olen hiukan enemmän taipuvainen herkuttelemaan :) (Ja mulle siis tullut tässä vaiheessa pari kiloa lisää, eli ei mielestäni kuitenkaan paljoa, vai?)

Kivaa kuitenkin, kun niin monet ovat jo liikkeitä tunteneet, niin voin jo hyvillä mielin odotella, että jokohan tänään :)

Tuntuu tulevan vaan niin sekavaa sepustusta, että ehkä tästä on paras siirtyä keittiöön. Iloista viikonloppua kaikille heinäkuun äideille - aika hurjaa, että osalla on jo raskaus puolitiessään!!! Silittäkää massuja terveisiksi ja nauttikaa olostanne!

Terv. Suippo ja Emppu 16+2

Vierailija
2/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taidetaan pysyä visusti neljän seinän sisällä ja yrittää saada taas lämminvesiputki sulaksi..Puitakin pitäisi uskaltautua hakemaan tuolta liiteristä ja lampaatkin jossain vaiheessa hoitaa.. Hrr..Äsken oli vielä -27! Yöllä on ollut yli -30..eli ei ihme, että on taas vesiputki jäässä, kun asutaan tällaisessa vanhassa talossa (1800-luvulta..)

Kissalle on ilmeisesti tullut jostain kirppuja..Pitäisi jostain kaivaa hengityssuojain ja suihkuttaa se kirppujen ja punkkien karkoitusaineella. Tuo suojain siksi, koska se aina tuskin on kovin suositeltavaa raskaanaoleville, kuin terveillekään! Sitten kun saisi tuon matolääkkeenkin laitettua sille..En tiedä onko sillä matoja vai mahatauti! Siis ihan oikeasti, se on käynyt nyt puolen tunnin sisällä monta kertaa tuolla vessassaan ja eilen se oksenteli..Ja kun ruokavalio ei ole muuttunut yhtään koko sen elin aikana ja se on sisäkissa.. Onhan se kyllä jo vanha, tulee huhtikuussa 11 v. Että sellaista meidän KISSALLE ;)

Huomaa jo, että kohtu on kasvanut ylöspäin ja painaa muita sisuskaluja..Ei nimittäin pysty syömään kerralla kovin " suuria" määriä..eli vähän ja useammin. Mutta sehän on toisaalta hyvä ainakin mun kannalta, kun tuo paino ei saisi nousta :/ Eilen illalla taas jumpattiin kovasti mahassa..että loppuaikaa odotellessa, kun nyt jo noin jumppaillaan ;) Eilen tunsin sen pään ja selän, kun se punnasi selkäänsä mun mahaa vasten, kun olin makuulla (=nukkumassa..) Se tuntuu aina tuossa navan kohdalla, aavistuksen alapuolella. Saapi nähdä kuinka pitkä kaveri sieltä tulee, kun noin jo tässä vaiheessa tuntuu..

Helistimen sivun raskauskalenterista kopsattu:

" Sikiö painaa noin 188 g. Pituus on noin 20 cm. Lapsi aukoo suutaan ja ihon pinnalle kertyy ns. lapsenkinaa suojamaan ihoa."

Mutta nyt täytyy varmaan uskaltautua hakemaan niitä puita ja sitten ajattelin leipoa sämpylöitä ja sen mustikkapiirakan ;) Viikolla en kerennyt.. :)

~suviande ja öttiäinen 19+1~

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6354341&p=1&tmode=1&smode…

ja siitä tapaamisesta. Mulla on aika hankala varmaan päästä täältä e-p:ltä lähtemään kovin kauas..Jyväskylä menisi vielä, kun on muutenkin tuttu paikka.

Vierailija
4/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nyt olette minusta riesan saanet, kun joka päivä täällä kukun=) Hyvä saa antaa poika miehen hoiviin ja tulla itse rentoutumaan koneelle.. Tänään lähdetään miehen kaverin synttäreillä pikaseen käymään. Ihan kiva, että pääsee täältä neljän seinän sisältä vähän muuallekin, kuin hiekkalaatikolle! Täällä on paha tapa polttaa sisällä. Vieraissakin vaikkei isäntä väki itse polttaiskaan. En ole ikinä sisäistänyt tätä " tapaa" . Meikä kun kattoo jo kieroon, jos edes meidän parvekkeella haluaa polttaa. Pitänee kysyä, että josko tupruttelijat vois ystävällisesti polttaa parvekkeella tai meikä poistuu joko vessaan yrjölle tai kotiin. Myös mäkkäreissä, joissakin ostareissa saa polttaa. Aika inhottavaa, varsinkin lapsien kanssa. Olenkin yrittänyt välttää tämmösiä paikkoja. Täällä ne jotka polttaa eivät välitä yhtään vetäävätkö kahvilassa vauva sylissä. Suomen tupakkiäitit ei ole mitään verrattuna Saksan tupakkiäiteihin. Suomessa se tupakka sentäs jää ulos.

Viime yönä tuli aivan kamala nälkä. En kuitenkaan viittinyt mennä ottamaan ruokaa, mikä kostautu aamulla pahoinvointina. Pari kertaa tuli halattua pönttöäkin:/ Nyt on parina yönä tullut nälkä. Kovasti rupes vaavi pyörimään masussa. Tais herätä kun oksensin niin kovasti. Mutta nyt aletaan laittautumaan kauppareissulle. Hauskaa viikonloppua kaikille!

wekku rv16

Vierailija
5/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä täällä paljon roiku, kuten minä ;) Monesti päivässä..*heh*

Hyi, miten inhottava tapa tupakoida tuvassa ja jopa kaupoissa sisällä :( !

Vierailija
6/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut pinouduttua aikoihin. Muutettiin viikko sitten ja viikolla oli jo pojan nielurisaleikkauskin.

Perjantaina kävin siellä rakenneultrassa =) Ihana oli kurkata masuun! Pieni voi hyvin, kasvaa käyrien mukaan ja kaikki oli lääkärin mukaan kunnossa. Mutta sain kuukauden lepo komennon, ja kuukauden päästä sit uusinta tarkastukseen. Istukka on kohdunsuun päällä, ei osittain, vaan ihan kokonaan. Nyt pitää varoa, varoa ja varoa! Ongelmahan on tällä hetkellä vain siinä, että supistelee aika lailla ja kohdusuu on alkanut pehmentymään ja kaula hieman lyhentynyt. Ei onneksi vielä mitään hälyyttävää, mutta tiukka seuranta linja ja lepo komento tuli.

Mutta oikein mukavaa viikonloppua ja hyvää odotusta kaikille!!!

Hattara rv 18+6 ja lapset 99, 01,04

Vierailija
7/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkanut viikonloppu ihan kivasti mummilassa, mitä nyt ulkona on niin kylmä ettei esikoista voinut sinne laittaa unille.

Eilen olin kaverin luona viettämässä triplasynttäreitä ja siinä pöydänääressä istuessa nojasin tuolin selkänojaan ja KRÄTS, olin lattialla. Niin että joo.. Ei noita kiloja nyt NIIN paljon vielä oo tullu, eikä toi maha nyt NIIN iso vielä ole vaikka näkyvä onkin *nolo*. No keräilin itteni sieltä lattialta ja yritin saada tuolia vielä kasaankin, mut sitten tää mun kaveri onneks sano, että tuoli oli jo ennestään rikki ja pahoitteli kun ei ollu muistanu sanoa. No vähän koomista oli kyllä että se olin just minä mahani kanssa, joka sillä penkillä istu :D Ja oli se ihan oikeesti ollu jo ennestään rikki, koska joka kerta kun vaihdoin asentoa, se nitisi ja selkänoja meni pikkuhiljaa enemmän ja enemmän pois liitoksistaan kunnes hajos kokonaan. Eivät siis yrittäneet vaan mun mieliks keksiä että oli ollu rikki jo aiemminkin :)

Mä näin viime yönä niin hirveetä painajaista, että mies petti mua mun nokan edessä lähes jokasen liikkuvan olion kanssa :( Aamullakin olin vielä ihan murheissani kun se tuntu jotenkin niin todelliselta. No onneks mies sitten hali mua aamulla ja sano ettei ikinä tekis niin :)

Sain muuten miehenkin eilen suostumaan siihen että sukupuolta kysytään sittenkin rakenneultrassa! Alkuun oltiin sovittu ettei tällä kertaa kysytä, mut mä aloin tulla toisiin aatoksiin ja nyt sano sitte mieskin viimein että voidaan kysyä jos se vaan näkyy..

No nyt menen syömään yhden runebergin tortun kun eilen kaupasta tuli ostettua. Toivottavasti nyt tällä kertaa en saa kauheeta torttuhimoa kaikille muille, niinku kävi sen mustikkapiirakan kanssa :)

Täytyy sano, et ei mulle vielä oo tullu ku pari kiloa painoa lisää, ettette luule että mä täällä vaan mässään herkkuja ja rikon tuoleja ;)

Lootuska 16+4

Vierailija
8/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on palanut nyt sitten 2 kertaa sulake tuvasta, kiitos rikkimenneen sähkövatkaimen! Se sitten otti lopputilin ja paukautti lieskat pihalle! Onneksi en saanut sähköiskua! Nyt pitääkin lähteä laittamaan auto lämmitykseen ja uusia sulakkeita ostamaan. Sähkövatkain ilmeisesti poltti jotenkin yhden pistorasia niin, että jos laitat siihen jotain niin taas palaa sulake, argh! Ja mä kun luulin, että tästä olisi tullut kiva ja rauhallinen leipomispäivä..No, just paistelen viimeisiä sämpylöitä ja tulihan se mustikkapiirakkakin sitten tehtyä ;) Unohdin pyytää tytön leipomaan sämpylöitä *uups* ja siitäkös itku tuli! No, sitten kaivoin sille netistä omppupannarin ohjeen ja se leipoi sitten sellaisen. Kohta laitetaan uuniin ja katotaan millaista siitä tulee ;)

Pakkanen ei ota lauhtuakseen..kait sitä kohta pitää taas hakea lisää puita ja samalla hoitaa eläimet. Kissat on kyllä pysyneet visusti sisällä, kun on niin kylmä ;)

Mutta nyt kattoon, ettei nuo pihvit pala..Tuvassa on kamala käry, kun meillä ei ole liesituuletinta ollenkaan eikä nyt viitti paljon ovia pitää auki..

Vierailija
9/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingissä osaa olla kylmä. pakkasta 25 ja viima. Täällä on edelleen voitu pahoin. TÄä on ennenkuulumatonta. Takana kaks raskautta enkä tiennyt mitä pahoinvointi voi olla. Onneksi en ole oksentavaa tyyppiä, mutta ruoka ie maistu ja kaikki etoo. Neuvolassa olivat huolissaan kun painoa ei ole tullut grammaakaan. Sanoin vitsikkäästi jos heillä vaaka on rikki. Siihen opiskelija heti että hän hakee uuden että saadaan tarkempi tulos :) Jut joo. ei ollut huumorimiehiä.

Olen ollut kokeilumielellä nyt toista päivää mammahousut jalassa ja nekin tippuvt jalasta. Aattelin että masun muoto olis syynä siihen että omat housut tippuvat jalasta mutta ei ne mammapöksytkään pysy. Kyllä mulla masu näkyy jo ihan reippaasti mutta jotenkin ei noi housut istu. Noloa koko ajan olla nostamassa...

Piikkunen on ollut pari päivää hissukseen ei ole kovinkaan potkiskellut. Silloin tällöin ilmoittaa että täällä ollaan. Aika hassua. Töitä on enää vajaa neljä kuukautta ja sit ollaan kotona taas koko kesä ja muutama vuosi :) Juuri sopivasti äitiysloma alkaa 1.6 että otan pojat pois päivähoidosta koko kesäksi. No niin nyt olen jaaritellut ihan riittävästi. moi,

raila rv18+1

Vierailija
10/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuskelen tässä koneella väriaine päässä niin kuluu tuo puolituntinen vähän joutuisammin. Pakkanen paukkuu täälläkin, on -25 astetta. Siivosimme miehen kanssa aamulla ja vasta äsken toimme ihanat, pakkasenraikkaat petivaatteet sisälle. Tuollahan tuo mies istuu takkatulen lämmössä katsomassa telkkaria ja lapset leikkivät lastenhuoneessa. Kyllä elämä on ihanaa!!

Mulla on torstainen neuvola, johon olemme koko perheen voimin menossa. Mites te muut, joilla jo on lapsia. Oletteko ottaneet heitä mukaan katsomaan vauvaa ultraäänikuviin? Meillä odotetaan sitä kovin hartaasti ja lasketaan öitä.

Pikkuisen liikkeet tuntuvat tässä raskaudessa vähän jännästi tuolla sivulla tuon osittain etisen istukan vuoksi. Saas nähdä, milloin se siirtyy siitä.

Minä leivoin eilen Runebergin torttuja ja laitoin anopille mukaan lämpimäisiä appiukollekin vietäväksi. Nyt siellä sitten anoppikin oli tänään leipomassa kyseisiä torttuja, kun olivat kuulemma olleet miniän leipomat niin hyviä, että rupesi tekemään enemmänkin mieli. Hyviähän ne ovatkin.

Nyt luen eiliset vielä ja lähden pesemään värin pois.

Vierailija
11/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..Me ei olla vielä edes kerrottu meidän neidille pikkuisesta :( Eikä kyllä kummankaan porukoillekaan..Eli todennäköisesti kerrotaan tytölle, niin loputkin tietää ;D Ehkä ensi viikonloppu olisi hyvä ajankohta. Haluaisin ottaa tytön mukaan ultraan äippäpolille, kun se kuitenkin tehdään mahan päältä. En tiedä sitten millainen kyselyvimma sille siellä tulee, kun se on kuitenkin rakenneultra ja jos jotain epäilyttävää ilmenee..Mutta toisaalta en ottaisi sitä kyllä neuvolaankaan, kun siellä on sitten nämä pistämiset ja kohdunsuun tarkistukset :/ Ja tuskin saan ukkoa lähtemään..se kun ei oikein ole siellä hyvillä mielin..Viime kerrallakin se oli jopa kerran kattomassa ultrassa ja sitten ne " pakolliset" synnytysvalmennuskerrat.. Nyt en tiedä lähteekö niihinkään..

Taas on ilta ja jumppatunti masussa alkanut. Mies äsken kokeilikin, kun oli alkuvenytykset meneillään..Kyllä se sen tunsi ;)

Nyt laittamaan sentin paksu kerros rasvaa käsiin, ennenkuin halkeavat lopullisesti ja sitten nukkumaan :) Meillä on nyt alkanut menemään viikonloppuisinkin siihen, että sänkyyn on melkein pakko päästä klo 21.00-22.00..Vielä kun tuo masuasukkikin siihen tottuisi, mutta mikäs sen helpompi aloittaa jumppatuntia äidin ollessa levossa..

Vierailija
12/23 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme parisen tuntia sitten mielenkiintoiselta hautajaisreissulta...Poika sai ilmeisesti minun mahataudin sitten sopivasti niin, että ekat plöröt kakkasi kirkossa ja kovaan ääneen: ' KAKKA tulee' , huusi kesken hiljaisuuden...

Toiset plöröt saatiin housuun sitten adressien luvun aikana ja sanoin säestyksin:). No, ruuan päälle sitten vielä oksennettiin ja reippaasti ja vielä kruunajaisiksi, ennen kotiinlähtöä: ripulit pitkin reisiä. Isi joutui lähtemään kesken tilaisuuden jopa kauppaan hakemaan vaippoja ja uutta vaatekertaa, kun kahdet housut ja kaksi paitaa oli jo käytetty!

Olipa reissu. Mutta poika jaksoi reippaasti kaikesta huolimatta.=)

Minä voin edelleen myös pahoin, mutta olen tsempannut tämän päivän oksentamatta. Sain kuulla kommenttia mahani koostakin: ei näy juuri mitään. Jaahas. :(. ja minä kun olen kuvitellut kantavani jo ISOAkin kumpua tuossa edessä!! Höh. Mieheni serkku oli vieraiden joukossa myös ja hänelllä l.a samoihin aikoihin minun kanssani..ja kyllä se massu erottui jo aika selvästi.

Mites teillä muilla? Onko sf-mittaa jo otettu? Mulla se oli eilen 15 ja ilmeisesti mennään jopa ylärajoilla??

No juu, nyt unille...

sitruska rv 17+6

Vierailija
13/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jäi synttäreille ja minä tulin kotiin iltapuuron keittoon (täällä ei lapsille anneta puuroa, joten anopilta se ei oikein suju..) ja laittamaan pojan nukkumaan. Ei oikein malta mennä muiden kuin minun kanssa nukkumaan. Nyt tuli pitkä aika, joten täällä sitä taas ollaan=)

Näin muuten viime yönä ihan kumman " vauva unen" Siinä olin ihan normaalisti raskaana tämän kakkosen kanssa, mutta sitten se vauva olikin yht´äkkiä esikoinen kaksi vuotiaana ja pyysin lääkäriltä pelkosectiota, kun vauva reippaasti yli 10kg ja iso taapero. Mietin, että onko sillä pojalla happilaitteet siellä, kun raukka masussa joutuu odottamaan uudelleen synnyttämistä. Siis ihan seko uni!!

Oli kyllä ihana olla vähän aikuistenkin seurassa siellä synttäreillä. Mies pyysi niitä muutamia kavereita polttaa keittiön ikkunasta, sillä tupakan savu tekee mulle pahaa ja oksennan aika varmasti, jos joku vetää ihan vieressä sisällä. Eikä se kyllä hyväksi ole vauvallekkaan..

kamala tortilla himo iski! Tarpeet on jääkaapissa, mutkun olis tarkotus syödä huomenna..Taidan tyytyä juguttiin. Nyt koitan saada unta. Öitä!

Vierailija
14/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina käytiin naistenklinikan sikiötutkimus osastolla ja täytyy antaa suuri iitos sinne eli oli ihana henkilökunta.

Ensin oetteiin pitkä rakenneultrassa jossa lääkäri katsoi kaikki asiat tosi tarkasti ja kaikki oli kunnossa. Sitten tehtiin päätös että otetaan lapsivesinäyte kuitenkin.

Minun riskiryhmän riskit on 1/250 kun normaalisti minun ikäisellä on 1/390.

Näytteenotto ei sattunut juuri sen enenpää kuin verinäytteenotto ja ottaja oli todella kokenut ja taitava lääkäri :)

Nyt sitten kaksi viikkoa kärvistellään eli jos kaikki ok niin kotiin tulee kirje mutta jos jotain vialla niin soitetaan. Haluttiin myös että meille kerrotaan sitten sukupuoli kun sitä ei automaattisesti kerrota jos ei pyydä eriksen sitä tietoa.

Olo on ollut ihan hyvä ja perjantaina vietin kyllä surkuttelu/herkuttelu illan kun lapset lähti mummolaan viikonlopuksi ja mies meni poikien iltaan. Teki kyllä tosi hyvää viettää sellainen itkuntuhruinen ilta :)

Viikon verran on nyt riski keskenmenoon, mutta riskihän on aika pieni eli 0,5% kun tässä vaiheessa viikkoja normaali keskenmeno riski on viellä 1%.

Vierailija
15/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin vastatta tuohon mutta tässä yks päivä ajattelinkin että voisi olla hauska tavata jo näin raskausaikana jo.

Hyvän paikan löytäminen tietty on hankalaa kun ollaan niin eri puolilta suomea.

Mutta tapaaminen olisi ihan yes jos vain päästään sopuun että missä ja milloin.

Vierailija
16/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut reissussa viikonlopun ja sen kyllä huomaa... Eilen olin vain onnellinen, kun sain lapset ennen yhdeksää sänkyyn ja nukkumaan. Kunnes... Kymmenen aikaan läksin iltapalalle yläkertaan ja kohta rupesi portaat suhisemaan siihen malliin, että joku on tulossa. Meidän 6v käveli unissaan ja etsi vessaa. Meinasi ruveta pissille omiin kenkiinsä, mutta antoi nostaa pöntölle. Talutin omaan sänkyyn asti, että varmasti pääsee portaat kaatumatta. No, liki puolenyön kuulin kun 4v rupesi tuhisemaan ja läksi vessaan. Kohta tajusin, että hetkinen, sehän on ollut siellä kauan ja ei kai vaan ole jotain vialla. Samalla rupesi huuto kuulumaan. Ei osannut sanoa mitään, mutta housuja ei näkynyt. Valoa päälle vaan, ei, ei ole pöntössä. Ne löytyi huoneen lattialta märkänä. Myös peitto oli märkä, mutta sänky onneksi kuiva muovitetun froteen ansiosta... Jotkut housut vain jalkaan, mitkä käteen osui (esikoisen kalsarit...), uusi liina alle ja varapeitto päälle. No, sänkyyn taas pyydystämään unta ja just kun olen nukahtamassa, niin mieheltä tulee tekstiviesti, heräsin pörinään. Lohdutti kyllä, mutta siihen aikaan, kun tietää pörinän olevan aina päällä... *huokaus* Sain kuitenkin nukkua liki kahdeksaan!!!

Anoppi oli eilen kylässä ja oli kyllä todella mukava pitkästä aikaa jutella. Hän vei lapset ulos, että sain nukkua päikkärit (=neuvolan määräys...). Tänään tuleekin mummi ja ukki käymään ja mies tulee illalla johonkin aikaan. Pitäisi tulla joskus kahdeksan aikaan, mutta junista ei koskaan tiedä... Reissuun lähtökin oli yli tunnin myöhässä...

Että niin. Lapset päättivätkin, että menevät ulos ruuan jälkeen. Mikäs siinä. Kerkeän koota vihdoin 6v:n villapaidan. Se on niin lämminverinen, ettei sille voi tehdä Nallea paksummasta langasta. Tulee liian kuuma. Vauvanakin ei tarvinnut kuin collegepuvun ja äitiyspakkauksen haalarin -20 asteilla! Oli pakko neuvolaan kerran laittaa paljon vaatetta, kun en kehdannut viedä niin " vähissä" vaatteissa lasta sinne. Vaihdoin kaikki läpimärät vaatteet ennen vastaanottoa ja kuivasin tukan hyvin. Kotona sitten käytiin pesulla... 4v on sitten niin vilukissa ollut aina, että saa olla tosi paksut villat päällä...

Heddastiina 18+2

Vierailija
17/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesähelinää, kiva että punktion otto meni hyvin :) Seuraavat viikot on raskaita, enkä edes sano että yritä ajatella muuta, ei se onnistu kuin hetkittäin. Mutta tuo sinun riskin suhdeluku on paljon parempi kuin minulla oli (1:70), joten odottele ihan hyvillä mielin :)

Itsellä hyvin nukuttu yö takana, pitkästä aikaa. Ulos pitäisi lähteä, kunhan sais tuo tyttö vaatteensa päälle.

nellariina rv 18

Vierailija
18/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Terveisiä Kiinasta. Täällä viikkokausien työkeikalla masua kasvattelen. On ihan hyvä olo ja meininki. Mukavaa lueskella teidän kaikkien kuulumisia, taisi joku muukin heiniksistä olla ulkomailla, Wekkuko se? Tsemppiä vaan.

Olen täällä ihan kiinalaisella ruokavaliolla, johon eivät todellakaan kuulu raskaana oleville Suomessa suositellut kokojyväruisleipä ja marjat. Papuja, pähkinöitä, kaaleja, sipuleita, sieniä, juureksia, munia, kanaa, sian-, naudan- ja lampaanlihaa, katkarapuja, nuudeleita. Olen paljolti jättänyt kaikkein kummallisimmannäköiset ja ¿kuuloiset ruuat kerran maistettuani syömättä, kuten kuivatut ja marinoidut ankankielet ja ¿varpaat sekä jotkut täytetyt kalansuut¿ Suurin osa kaikesta on wokattua, jonkin verran kirkasliemisiä keittoja. Tosi vähän mitään tuoreita salaatteja. Niitä varmaan uskaltaisi syödäkään. Tällä hetkellä tällä seudulla näyttää olevan banaani-, mandariini- ja meloniaika. Tämä olisi ruokakulttuurillisesti kala- ja mereneläväseutua, mutta olen vasta kerran näiden reilun parin viikon aikana saanut hyvänmakuiseksi laitettua kalaa.

Maha kasvaa, ja pitäisi löytää aikaa käydä mammavaateostoksilla. Nyt farkkujen nappia on " pidennetty" kuusi senttiä kuminauhasysteemillä, vetoketju melko lailla auki, ei hyvältä näytä. Täällä syntyy vauvoja pilvin pimein, vaikka vallalla on yhden lapsen politiikka. Äitiys- ja vauvantarvikebisnes ovat merkittäviä, eli luulisi kaikkea löytyvän. En oleile missään suuressa metropolissa, vaan aika syrjäkulmilla, joten valikoimista en vielä tiedä. Vaikka olen suomalaisittain pienikokoinen ja hoikka (tai olin...), niin täällä melkein ei näin isokokoisia vaatteita tahdo löytyä.

Ilma on kylmä ja kostea, ja sisällä tarkenee untuvatakissa. Muuten täältä saa kaikkea, mitä elämiseen tarvitsee (monet elävät täällä¿). Innostuin kovasti löytäessäni kaupasta jopa maustamatonta jukurttia, mutta äkkiä haihtui riemu: se oli sokeroitua. Vähän täkäläiset makumieltymykset poikkeavat meidän suomalaisten mieltymyksistä.

Olen kiinnostuneena seurannut maha-asukkienne kehitystä, että monet tuntevat pikkuisen liikkeet. Minä en tunne vielä liikkeitä. Tai en voi mennä takuuseen siitä, etteivät satunnaiset nykimiset ole ilmavaivoja.

Tulen Suomessa käymään neuvolassa ja rakenneultrassa muutaman viikon kuluttua. Ellen sitä ennen ehdi kirjoitella, niin sitten ainakin kuulumisia taas.

Tästä tuli nyt aikalailla ruokaraportti, mutta toivottavasti jaksoitte lukea. Kyllä ne mustikkapiirakat ja runegergintortut minullekin maistuisivat...

Hyviä vointeja kaikille, ja käykäähän puolestani hiihtämässä!

t.

Kelleen 17+2

Vierailija
19/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro vaan kaikille. Kun ei oikein ulkonakaan tarkene, niin aloin koneella näpyttelemään ja löysin nämä sivut ja ajattelin että tulenpa mukaan juttuihin.Meillä odotellaan heinäkuussa viidettä tenavaa syntyväksi. Ennestään on 3 poikaa ja yksi tytöntyllerö. Vanhin poika täyttää 8 ja siitä sitten kahden vuoden välein on meidän perhe lisääntynyt. (sukulaisten kauhuksi). No tämä on varmasti jo viimeinen ikänikin puolesta. Raskaus on mennyt hyvin, mitä nyt on väsyttänyt yötä päivää, mutta eiköhän tämä lisääntyvä valokin sitä helpota. Mä en ole vielä tuntenut liikkeitä, mutta kaipa sieltä kohta...Painoa on kyllä tullut jo niin että hirvittää, mutta toivon senkin tasaantuvan kun pääsee taas paremmin ulkoilemaan. Toivottavasti nämä pakkaset ei kovin kauaa kestä kun ainoat toppahousuni sanoivat jo työsopimuksen irti ja muutenkin on tosi vaikeaa löytää kohtuuhintaisia kivoja äitiysvaatteita. Edelliset kerkisin jo viime kesänä viemään kirppikselle...

No niin, jospa alkais ruuanlaittoon.

Vierailija
20/23 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan söisi siellä mitään muuta kuin hedelmiä ;)

Jotenkin kuulosti turhan eksoottiselta mun makuuni..kuten ne ankankielet ja varpaat.. :P

Täällä taas pakkaspäivää viettelen. Olen niin jäässä niinkuin koko tupakin, että en tiedä miten tarkenen mennä taas eläimet hoitamaan. No, sen jälkeen pääsenkin tulikuumaan saunaan, jota olen lämmittänyt jo 5 tuntia ;) Jep, meillä on taas yksi sun toinen vesiputki jäässä, joten on tässä saanut puita kantaa. Voi, kun meilläkin olisi varaava takka tai uuni, mutta kun ei. Ja se on liian suuri investointi tähän vanhaan taloon..Kauhulla odotan ensi talven pakkasia vauvan kanssa. Toisaalta on niitä yöheräämisiä niin voi pitää tulta hellassa vaikka läpi yön..Nyt ei oikein viitsi intoa riittää, kun makkareissa kuitenkin on sentään sähköpatterit..

Mieskin on alkanut puhua jo vauvasta ja aikoi jopa pitää isyysvapaankin! Ohhoh, sanon minä! Vauva mönkii minkä kerkeää masussa. Viime yönä se jotenkin kiepsahti " istumaan" mahassa, kun olin selälläni. Mahaan tuli oikein sellainen kunnon kyhmy, jonka huomasi ja ai että kun sattui! Siis mun mahaan kun se venyi..Siinä se oli hetken ja muljahti takaisin vaakatasoon..Että ei tuo enää ainakaan mikään ilmavaiva voinut olla *heh*. Kyllä tämän kaverin liikkeet on ihan kunnon liikkeitä ettei niistä enää voi erehtyä. En ole joutunut vaatteita isontamaan enkä uusia ostamaan. Hyvin mahtuu vielä nämä päälle, ei mitään ongelmia..

Nyt pitää varmaan lähteä ulos ja sitten saunaan..Tyttökin leikkii tuolla ulkona.

~suviande ja öttiäinen 19+2~