Voiko 12 vuotiaan jättää yksin yöksi kotiin?
Lähiaikoina ollaan lähdössä tallinnaan yöksi ja 12 vuotiaalle pojalle ei ole löytynyt ketään hoitajaa siksi aikaa. Kai 12 vuotias yhden yön yksinkin selviää?
Kommentit (48)
Saako jättää alle 18 vuotiaan yksin? Vai tuleeko lastensuojeluilmoitus?
Vierailija kirjoitti:
Saako jättää alle 18 vuotiaan yksin? Vai tuleeko lastensuojeluilmoitus?
Hmmm.. Aika monethan muuttaa peruskoulun jälkeen vieraalle paikkakunnalle opiskelemaan ja asumaan yksin. Minusta ihan järkevää jo kotona asuissa harjoitella yksin oloa, toki lapsen persoona yms huomioiden.
Ei voi. USA:ssa tuomioistuin odottaisi.
No ei tietenkään. Hoitajan saa, kun vaan hankkii.
Tilaa sille palomiespalvelusta palomiessetä lapsenvahdiksi. Hahahahahahahahahahahaaaaa.
Mä pyydän aina mun 12- ja 13-vuotiaille täysi-ikäisen isosiskon tai -veljen vahtimaan jos joudun olemaan yötä pois kotoa lasten ollessa mun luona.
Kun oltiin vielä heidän isän kanssa naimisissa, käytiin muutaman kerran joissain juhlissa joista tultiin yöllä kotiin, niin että lapset oli keskenään kotona. Tosin isosisarukset oli silloinkin ikäluokkaa 15-17v
Ei todellakaan itsellä on 12v tyttö jota en ikinä jättäisi yhdeksi yöksi yksin ja 15v poika jota en myöskään jättäisi vaikka selviäisi aina vien lapset jonnekin esim mummolle tai pääsee yökylään. Oltiin kesällä Tallinnassa ja 15v oli mukana ja 10v ja 12v oli kaverillansa yötä
12- vuotias on lapsi ja jätetäänkö lapsi yksin ja miksi ihmeessä jätettäis?
Entäs jos jotain sattuu, silloin on myöhäistä.