+++SYYSYSTÄVIEN VIIKONLOPPU+++
LInkki Perjantaihin;
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6353896&p=&mpage=2&tmode=…
Kommentit (29)
Kylläpä Lila olet rytmin omaksunut:) Toivottavasti se ei tarkoita, että vauvan rytmi tulee olemaan samanlainen:)
Pitää mennä suihkuun ja alkaa lähteä kohti polttaritapaamista. Sitten itse sankari yllättämään, tai ei se ole ylläri, kun tietää tän päivän. Mutta toivottavasti morsian tykkää polttareistaan. Sitähän tässä aina eniten jännittää:)
Nyt menoksi ja pakkastakin on -20 astetta! HUI!
T: Ynis
Tänään on illalla mun ja miehen kahdenkeskistä aikaa! Luksusta, jota on tapahtunut viimeksi viime kesänä siellä Toscanassa. Tai taidettiin me kerran käydä kaupassa kahdestaan tuossa syksyllä :) Miten niin ollaan huonoja pyytämään lapsenvahteja?? Erityisen luksukselta tuntuu mennä ihan kahden, ei siis mihinkään illanviettoon kavereille tms. Täytyisi useammin alkaa pyytää lapsenvahteja.
Kukkuu, valitsimme Everestin illallispaikaksi, kiitos vinkistä! Ei olla ennen siellä käyty, mutta nepalilaisesta tykätään kovasti. Leffaksi ollaan valittu Brokeback Mountain, mutta muukin kelpaa jos tuo on täynnä. Ei viitsi varata lippuja etukäteen kun ne pitäis jo tuntia ennen lunastaa.
Typy vielä nukkuu, kohta 12 h nukkunut. On ollut melkoinen kärttyilijä pari päivää, joten annetaan nyt nukkua mahdolliset univelkansa pois. Tai sitten se uhma alkaa nostaa päätään. On lautaset lentäneet ja pienetkin vastoinkäymiset aiheuttaneet hirmuista huutoa... eikä supernannyltä tuu korvanappiin mitään ohjeita?!?! Itse en haluaisi korottaa ääntä, mutta mies oli vähän sitä mieltä että ei niin kauheesti mietittäisi syntyjä syviä näissä kasvatusasioissa, vaan mentäisiin myös fiilispohjalta. Hui, radikaali idea!! :) Ehkä mun onkin helpompi sietää kiukkuilua kun oon päivän töissä.
T-P, hyvä että saitte ohjeita ja apua. Tuosta Kela-korvauksesta, ainakin alkuun oli edellytyksenä että ois tähystyksessä koepalalla osoitettu keliakiamuutokset ohutsuolessa. Mutta tämä on aikuisilla, lapsista en oo ihan varma. Luultavasti lausunnon täytyy olla lastenlääkärin tekemä ja johonkin " näyttöön perustuva" , vaikkapa sitten altistukseen. Kelastakin voi kysyä suoraan asiaa.
Onpa todella kaunista ulkona, saatiin tänne talvi takaisin kun satoi toissapvänä- ja yönä 15 cm lunta. Mutta turhan kylmä on, jäätyy typyltä posket (joita muuten riittää :D) hetkessä ja haluaa sisälle. Täytyy kumminkin yksi pikapyrähdys ees ulkona tehdä.
Nyt unikeko kuuluu heräilevän. Aamupuuro on hyvän hautunutta, 1,5 h sitten keitin jo...
Mukavaa viikonloppua kaikille! Ynikselle hyviä polttareita ja Piletille miehineen myöskin mukavaa lapsetonta hetkeä!
- tea -
Lila. Olikos se niin, että tarvit tuon maksusitoomuksen, että pääset synnyttämään S- joelle? Hyvä, että asia järjestyi. Ja kerrohan sitten, miten Kela-asia etenee. Meillä myös tulis kovasti tarpeeseen ansiosidonnaiset. Taisin jo selostaakin, että laskettiin, että sillä saatais autolaina maksettua pois, niin talolainojen kanssa kyllä sitten pitäis pärjätä ihan hyvin ja pikkasen enemmän jäis käteen rahaa. Ei tuolla autolainallakaan muuta, mutta kun suoraan sanoen ne rahat on miehen veljeltä lainattu ja remonttiaikana takaisinmaksu venyi. Nyt on kyllä maksettu koko ajan, mutta ois tosi tärkeä saada asia pois vaivoista. Laskin, että lapsilisät riittäis sitte varmaan kattamaan vauvan vakuutuksen ja tarvittavat varusteet. Paitsi jos tulee jotain erityistä, jolloin homma menee tietenkin uusiksi.
Kohta taitaa mannapuuro olla valmista. Kyllä onkin jo nälkä. Sain myös sovittua, että mun vanhemmat tai äiti ainakin tulee huomenna aamusta meille, jos pakkanen lauhtuu, niin mä pääsen rauhassa kuoron esiintymiseen ja mies eräkerhoa pitämään. Jos ei lauhdu, niin sitten miehen meno peruuntuu tai siiryy.
Hyvää viikonloppua kaikille! Palaan varmaan, jos tulee jotain järkevää mieleen.
T@hti
Ynikselle kivoja polttareita ja Tea ja Pile: nauttikaa.
Mä oon suunnitellu " vapaapäivää" itelleni, kun meen rakenneultraan. Mutta vielä on ihan auki, että mihin saan lapset päiväksi. Lisäks saatiin miehen kanssa elokuvaliput joululahjaksi, joten ne pitää pian hyödyntää. Nyt vain on tarvittu jonkin verran lapsille hoitajia " pakollisten" juttujen takia, niin siksi pitää vielä miettiä, mutta jospa nuo järjestyis kuitenkin. Mä vähän hamuan nyt tuollaisia juttuja, kun tiedän, että vauvan synnyttyä en taas pääse enkä haluakaan lähteä. Mutta tarpeen ne on kuitenkin. Siis oma aika tai aika miehen kanssa kahden.
T@hti
Täällä vielä odotan miestä navetasta ja sitten lähden. Pakkasta -25 ja mies silti kyselee eikö ulos voi mennä. Hah, nauttii nyt täällä sisällä kökkimisestä vaan, sitä mulle on tarjolla vaikka kuinka paljon.
Yöllä säikähdettiin että Motilla vuotaa korva, putkituksesta on nyt kolme viikkoa ja hyvälle on näyttänyt. Mutta nyt ei näy mitään, joten ei tällä perusteella lääkäriin lähdetä. Varsinkaan kun täällä ei korvalääkäriä ennen maanataita tavoita, joten muut ei paljon meidän tilanteessa hyödytä, mitään varmuuden vuoksi kuuria en lapselleni enää syötä.
Tealle ja Pilelle mukavaa iltaa, samoin Ynikselle polttaripäivää!
Minäkin mietin, että pitäisi lähteä joskus illalla ihan kahdestaan, nyt nämä menot on aina sellaisia että siellä on muitakin, siis häät ym.
Lilan nukkumisajat kuulostaa todella mielenkiintoiselle! Onneksi vierailimme silloin kun olit hereillä vielä normaaliaikaan, millään en olisi saanut Mottia tuohon aikaan nukkumaan:D:D:D Jaksua sinne roppakaupalla! Miten meni yö?
Motti muuten on kohtuullisen hyvin itsekseen viihtyvää sorttia. Ehkä pienet tilat vaikuttaa, nähdään toisemme koko ajan (mikä on kyllä muutenkin tärkeää;)). Motti puuhailee jotain kaapien jne. kimpussa, soittaa uruilla, lukee lehteä, rakentaa, hoitaa nukkea ja ajaa itse autolla sekä ajattaa autoja ja tarktoria. Hyvin saan hommia tehtyä, mutta jos on selkeästi jo aamusta sellainen päivä, että haluaa äidin koko huomion, en mitään yritä. Mutta sillä lailla se viihtyminen on, että minä en saa liiaksi keskittyä johonkin, esim. koneella oloa ei yleensä suvaitse ollenkaan (nyt on poikkeus) ja jutteleen paljon koko ajan. Mutta taidan tosiaan päästä aika helpolla, Motti sitten selkeästi tulee hakemaan leikkimään, kun ei itse viihdy.
No niin, nyt tuli kutsu:)
Aavis ja Motti
Kateellisena luen täällä teiän omasta tai miehen kanssa vietetyistä laatuajasta. Mitä se sellainen? Ja mistä sitä saa?
Meillä alkoi aamu taas klo 6.45 - se on T:n aamuherätysaika nykyisellään. Ihan liian aikaisin, mutta minulta ei taaskaan kysytty mitään. Neiti on nyt neljä yötä nukkunut ihan maltillisesti, kahdella syötöllä menty, joten ei ole ihan kooma olo koko aikaa.
Äkkiä se tuo aika menee. Neiti täyttää tänään jo 4 viikkoa. Tuntuu, että vastahan se syntyi. Toisaalta, tuntuu että olisi ollut jo meillä pidemmänkin aikaa, mutta kaipa se 9 kk:n odotusaika tekee sen.
Esikoinen lähti pelimatkalle tänä aamuna. Ne nämä viikonloput tahtoo aina mennä, että on joko jalkapallopelejä tai sitten lätkämatseja. Mutta hyviä harrastuksia molemmat siihen saakka kunnes ne alkaa vaikeuttaa koulu ym. elämää. Mies on töissä, joten ihan niinkuin arkipäivä olisi. Ruokakauppaan sitten iltapäivästä, kun mies kotiutuu. Ei jostain syystä huvita lähteä markettiin kahden pienen kanssa, kun tietää, että tullessa on lisäksi vielä vähintään kolme ruokakassia... Käypi äidin syli ja kädet vähäksi.
Ja taas on pakkasta. Huoh, ei siis ulkoilla tänäänkään!
Mimmu kera lapsosten
Jotain piti kommentoida kun vaan muistais mitä...?
Sisäpäivä siis tulossa täälläkin. Kiitos kysymästä, yö meni mukavasti. Menin nukkumaan klo 4 pintaan, tuli täytettyä suduko poikineen. Mies tuli sitten Sinin kanssa potkimaan ylös klo 8.30. Sini oli herännyt miehen kanssa tuntia aiemmin. Sini heräsi yöllä enää 2 kertaa (molemmat ennen klo 4). Toisella kerralla vain katsoi päälleni ja pisti takaisin maaten ja alkoi nukkua. Ensiyön nukkuu varmaakin jo heräämättä (tai herää mutta jatkaa itse uniaan tutin löydettyään). Nyt näyttää että Sini omaksuu aika nopeasti pois isin pahoilta tavoilta. Hyvä niin, ehdin jo säikähtää että jos tässä menee pari kuukautta Siniä nukkumaan kouluttaessa..
Tealle ja miehelle ihanaa iltaa!
Piletelle ja miehelle ihanaa iltaa!
T@hti. Näin on, ilman maksusitoomusta joutuisin Tayssiin. Oudompi sairaala kuin Seinäjoki minulle. Tayssissa äidit odottavat avautumisvaiheen verhoilla eristettynä toisistaan ja ilman miestä. Usein ruuhkan vuoksi ihan kaiken kansan nähden kärvistelevät supistuksissaan käytävillä ja odotustilassa. Remontoimattomilla vierihoito-osastoilla on 3 äitiä samassa huoneessa ja suihkut ja vessat ovat käytävällä. Menien siis taas Seinäjoelle. Mies saa olla koko ajan mukana ja mallinukkena olo käytävällä on harvinaisempaa. Vierihoidossa on 2h huoneet ja vessat ja suihkut vieressä. Kuten myös mummola. Sinille on hälytysvalmiudessa 3 ihmistä hoitajaksi. Jos kesämökkinaapurit ovat mökillä niin miehen täti tulee (ovat tuossa ihan vieressä) katsomaan Siniä. Jollei niin, miehen sisko 30km päästä ja viimeinen mahdollisuus mihinkä toivottavasti ei tarvitse turvautua on viedä Sini ja koira mummolaan.. Ai niin, Seinäjoella on amme erillisessä huoneessa, sitä pääsee käyttämään siten useampi synnyttäjä. Tayssissa amme on salissa ja jollet sitä salia saa niin et saa saa ammettakaan. Minä olen ollut edellisessä elämässä jokin vesiötökkä, vesi on minun elementti. Toivon että pääsen taas ammeeseeen, viimeksi siellä vierähti 2.5h. Nyt kieltäydyn nousemasta sieltä! ;-D Kun viimeksi nousin käyrille, niin takaisin en enää kyennyt kun kivut kävivät ihan sietämättömäksi ilman ammetta. No tulipas tästä vuodatus! Ajatukset vain alkavat kääntyä tulevaan synnytykseen ja siitähän sitä kirjoittaa mitä mielessä pyörii..
Viimeyönä mietin polttareissa tapaamaani ihmistä ja heidän tilannetta. Ovat yrittäneet lasta vuodesta -97. Endometrioosi kohdussa estää alkion kiinnittymisen. Ovat olleet nyt vuoden adoptiojonossa, vielä noin 2-3 vuotta jonostusta jäljellä. On se niin väärin että toisille lapsi tulee vahingossa ja toiset eivät saa omaa lasta millään. Miten onnekas sitä itse onkaan. Molempia vauvojani olen jäänyt odottamaan ensimmäisestä kierrosta. Miehelle tuumin että mitä jos noin 3v kuluttua joku muu kuin he (heillähän on jo varmaankin silloin lapsi) tarvitsisivat lainakohtua. Mies tuumi että ihan vapaasti saat lainata kohtuasi, mutta hän ei ole silloin maisemissa... :-/ Jotenkin vain tuntuu että voisihan sitä kohtuaan lainata. Kun on itse saanut lapset ihan liian helpolla. Niin odottavatko ailahtelevasia?? Vastahan minä muutama viikko sitten vannoin Ettei Enää Koskaan Yhtään Odotusta! :-D Ja nyt olisi valmis odottamaan jollekin toiselle..
Menen pois jorisemasta.
Lila75
Pakkasta on meilläkin n. 20 astetta. Melkein tekis mieli mennä pihalle, kun aurinko paistaa niin ihanasti.
Meni eilen illalla töissä 23 asti. Nukkumaan menin 24 aikaan. Onni nukkui hiiskumatta yönsä ja heräs 7.20 aikaan. Sitten kello 8 makkarin ovi aukes (minä siis vielä nukuin) ja Onni huutaa iloisena: " äitii, äitii äitii!" . Eihän siinä voi muuta tehdä kun ottaa tulpat korvista ja herätä:) Ihana herätys!!! Sitten kun mies oli käynyt peseen Onskan pyllyn yövaipan jäljiltä, herraa ei olis saanut pukea ollenkaan. Oli niin hyväntuulisena ja riehakkaana ja reuhasi sängyssämme. Kerrassaan ihana herätys äiteellä!
Käytiin uimassakin. Kohtasi toinen ihana näky. Olin jo altaassa ja katsoin kaukaa kun isä ja poika kävelee käsi kädessä altaille. Sitten kun Onni näki mut, alkoi hillitön nauru ja taas " äiti, äiti" . Nyt vois laittaa tähän kohtaan vaikka *niisk*. Edelleen Onni tykkää vedestä ja se on hyvä se. Toivottavasti sama asenne vettä kohtaa säilyy ja oppis hyvin uimaan, minä kun olen pelännyt aina vettä ja olen surkea uimari.
Anoppi &co. on tuloillaan ja Onni nukkuu. Iltavapaata tässä odotellaan. En vaan tiedä vielä " uskallanko" jättää Onnia koko yöksi ja aamuksikin anopin hoivaan. Kun vaihtoehtona olis, että me mentäis miehen kanssa hotelliin yöksi, jos anoppi ja appi jäis meille. Kun muutenhan ne menee hotelliin, siis mun työpaikalle. Toisaalta houkuttais mutta en tiedä sitten...
Noista Kelan jutuista vielä. Niin Onnillahan ei ole todettu keliakiaa mutta siis periaatteessa sama ruokavalio on. Pitää ottaa selvää ja soitella lääkärille ja Kelalle, kaivataanko tässä vielä sairaala latistuksia.
Pilelle, Tealle ja Ynikselle kivaa iltaa!!! Ynis on luultavasti jo mennyt mutta silti!!!
T-P
aah, olipas ihanaa nukkua kunnolla ja pitkään. Vedin kai 10-11t unta! Ja äsken meinasin nukahtaa vielä poikien kaa päiväunillekin :) Työ vissiin verottaa ja vähät unet viikolla. Tänään ei tarvii mennä töihin mutta huomenna pitää, saa nähdä kuinka pitkä päivä tulee.
Nyt sitä tajuaa kuinka ihana on vapaapäivä, töistä nimittän. Nyttystä oon helliny sylissä vähän väli ja isomman kanssa koittanut leikkiä ja lukea paljon. Viikolla jää niin vähän aikaa lapsille kun pitää ruokaakin väsätä. Tänään on muutenkin vähän irtiottoa kun menemme llasten kaa synttäreille. Saa herkutella :) Sitten se saa loppua, ei tuu mitään tästä laihuttamisesta! Vaaka vaan näyttää kamalia lukuja ja ohjelma netissäkin moittii liian hitaaksi vauhdiksi :( Pakko tsempata kun porukkalaihin ja muut on varmaan laihduttaneet jo vaikka mitä! Hävetys. Pitää mennä terkan juttusille, että miten se vois patistaa ja kontrolloida, jos se auttaisi. Vaikka virallinen punnitus siellä joka kerta niin ei voi ainakaan vaakaa moittia. Muuten ei tuu mitään. Syysmammojen pinoakaan ei taida olla, joten vissiin muitakin repsahtaneita taitaapi olla!
Ihanasti kehittyy tuo syystaapero. Kokoajan uusia sanoja tulee ja matkii toisia hoidossa. Kuulemma osaa viedä omat lelutkin laukkuun aina ennen kuin alkavat lukea kirjaa. Ja esikoinen kuulemma osaa pukea vaatteensa päälle! mahtavaa, täytyykin tänään testata jos tuo mulle sitä näyttää. Kovasti koitan kannustaa ainkin. Lapset viihtyy hyvin hoidossa, syövät ja nukkuvat myös. Puuroa kelpaa molemmille, täytynee keittää kotonakin vaikka viiikonloppuna aamulla, niin ei tarvii isompa ruokaa aamulla väsätä. Hampaitakin on tulut lisää, jopa kahdeksan omaamme nyt, vastahan tuskailin kun ei oo yhtään ja sitten ne kaksi ainoaa ei meinannut kavereita saada :D
Monet mammat on pääsemässä vapaalle, tosi ihana kuulla! Mä en kyllä nyt raaskisi ees lähteäkään, mutta jospa joku päivä sitten osaa tästäkin rumbasta hellittää.
Nyt lukeen rästiin jääneitä me Naiset lehtiä ja jännää jatkista.
Tuttis
Sisällä kökitää,mies hakemas kiinalaist itiksest...nam!
Tarkotus ois typyn hylly kasata ku se käy unille,mut saa nähä ehitääkö ku taas miehellä tuo lähtö venähti..Typy on nyt jo ihan väsy ja syödäki pitäs!
Lupaili viel maanantaiksi näin kylmä..Blääh!jos on tällästä ni pidän kyl pojan kotona,en jaksa miettii miten matkan saa typyn suojattuu...tai pojan ..tai minut.
Hauskaa iltaa Tea,Pile ja Ynis!
Mukavaa päivää muillekin :-)
jatu
Huijattiin Neaa, nukutettiin ulos ja sit otettii rattaat sisälle, nukkuupa paremmin nyt päikkärit. Ystäväni lähti aamusella pois, ihana oli nähdä ja jutella, seuraavan kerran vasta puolen vuoden päästä nähdään :-(
Ynis, hauskaa, et jännität mukana! :-) Maanantaina tietää enemmän asunnosta, kun sillon varmaan päästään sitä katsomaan!
Mun herkuton elämä kaatui eilen illalla karkkipussiin ja suklaapatukkaan, parasta aikaa salmiakkia syön. Ei tule mitään!
Tuttikselle tsemppiä myös laihikseen ja työelämään! Hienoa, et pojilla menee niin kivasti hoidossa!
Odotus, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia!
Typy, meillä pottailu sujuu hyvin. Nea ilmottaa, millon pitää mennä potalle ja jos jaksaa aina ulkoilun/ruuan/unen jälkeen viedä heti potalle, niin vaippa pysyy kuivana. Kakan tehnyt 10kk asti potalle, mut kun ei lähtenyt aikasin liikkeelle, niin malttoi istua paikallaan. Saa nähdä miten käy, kun oppii nousemaan itse ylös potalta..malttaneeko sit vielä istua, jos ei pissa heti tulekaan.
Nea traumatisoitui niin siitä kaatumisesta, et ei oikeestaan enää uskalla sormesta irti päästää..onko kellään vinkkejä, miten houkutella kävelemään itse ja voittamaan arkuus?
Illalla mennään mun kaverin luo kylään koko porukka. Kivaa, kun ei täällä sisällä jaksais koko päivää oleskella. Ei malttais odottaa maanantaihin, et pääsee sitä asuntoa katsomaan, toivottavasti on kiva! Voi että, mä lähtisin mielelläni viettämään omaa aikaa, mut miehen selkä niin romuna, et ei voi jäädä kaksin Nekun kanssa :-(((
Unohtui taas, mitä piti kommentoida. Ai niin, olen kateellinen Aavikselle ja Hilulle, kun teidän paaperot noin itsekseen puuhailee.. Mun pitäs koko ajan lukea tai piirtää. Nea kertoo, mitä pitää piirtää ja kattelee kun piirrän tai sit mun pitää olla vieressä, ku tyttö piirtää tai leikkii..
Ai niin Helli, suosittelen, et menisit yksityiselle allergialääkärille noiden allergiajuttujen kanssa. Neallakaan ei aikoinaan mitään näyttäneet testit, maito selvisi vasta altistuksessa. Pääsisitteköhän maitoaltistukseen?
Mut nyt poistun ja toivottelen mukavaa viikonloppua jokaiselle!
Enkeli1 ja Nea
...hetkeksi tännä jos Omppu suo.
Omppu viihtyy toisinaan hyvin omissa leikeissään. Kokoaa legoja, lukee kirjaa, kani-hyppelee, soittaa soittimella, kanniskelee leluja, no mitä milloinkin. Mutta sitten taas toisinaan, vaan sylissä känyäisi ja kirjaa pitäisi lukea.
No, nyt pitänee mennä, käsky kävi...
typy ja omppu
... myöhemmin lisää paremmalla ajalla
Paitsi meillä..sisäpäivät on pahoja.Poika menee matalalentoa...
typy on meikkailemas vähävälii..Mihinköhän neki piilottas?!
Saatii hylly kasattuu!
Miksi miehet ei kuuntele naisia?Olin näyttäny miehelle hyllyn minkä ostan..Se Ikean mis on niit lokeroita,Tomerakohan sen linkin on joskus aiemmin tänne laittanu.Nyt mies katto pakkausta ja kommentti " ootko sä hullu tälläsen ostanu,vähä täs on kasaamista" ..No oikeesti oli helpompi kasata mitä arveltii.Nyt pitäs käydä lisäälaatikoita ostamas ni sais lelut sinne..Ja ehkä typyki vois pikkuhiljaa muttaa huoneeseensa.
Typy on pikkusen kiinnostunu kattoo Ti-Ti nallee telkarist..jee!!
jatu
Mun pitäis mennä nukkumaan univelkoja pois... Oltii kylässä ja mies on Neaa nukuttamassa. No nyt anoppi soittaa, moi!
Esikoisen synttäriviikon viimeiset synttärit olivat tänään :) Vieraina oli kolme entistä työkaveriani (=nykyistä ystävääni) lapsineen. Jokaisella kaksi suunnilleen samanikäistä lasta kuin meidän isoimpamme. Tällä kokoonpanolla olemme viettäneet kuudet synttärit vuodessa jo usemman vuoden (parhaimmillaan 7 vuoden) ajan. Olipa mukavaa pitkästä aikaa.
Tealle ja Piletille hauskaa iltaa! (Noh, hehän ovat jo riennoisaan :))
Antsa otta useamman kerran päivässä kävelyaskeleet pöydältä toiselle, ainakin 5 askelta kerrallaan. Synttärien hulinassa halusi kuitenkin peppukiitää (ja viihtyikin hyvin kuuden kouluikäisen ja melkein kouluikäisen mellastaessa pienessä lastenhuoneessamme seuraten vilinää ympärillään).
Kauniita unia, mukavaa iltaa syysystävät!
SaaMa
Kotiuduttiin tunti sitten leffasta ja syömästä. Masu on täynnä hyvää ruokaa ja mieltä piristi hyvä leffa, Walk the line. Ei ollut mitään ennakko-odotuksia, suunnittelemamme leffa myytiin nenän edestä loppuun joten piti vaan äkkiä valita joku toinen. Hyvin valittiin.
Tuli kiire leffaan, kun piti käydä Askossa vielä toinen keikka miehen haettua kyllä typyn sängyn muttei patjaa (kumpikin oli jo etukäteen maksettu). Mies oli vielä kuitannut varastolla kylmissään ja kiireissään paperiin, että on kaikki tavarat saanut ja minä sitten täällä kotona rupesin patjan puuttumista ihmettelemään. Onneksi uskoivat, ettei oltu jo yhtä patjaa saatu. Teki mieli sanoa miehelle mitä ajattelin (teille voin kertoa: " laita mies asialle ja tee itse perässä" ), mutta pidin mölyt mahassani. Ihan tarpeeksi taisi harmittaa ilman mun vinoilujakin. Nyt on onnellisesti kaikki tavarat saatu, huomenna kokoamista.
Typy yllätti viihtymällä peräti puoli tuntia pihalla pakkasessa. Työnteli taaperokärryjään tyytyväisenä ja välillä lapioi lunta päähänsä (uusi omituinen hupi).
Pienet itkut typy päästi, kun lähdimme miehen kanssa, mutta oli lopettanut samantien ja ollut reippaasti koko illan. Ylikierroksilla meni kun tultiin, nyt vasta mies on nukuttamassa. Itse oon alkanut nauttia näistä iltahetkistä omana aikanani. Enköhän minäkin vielä joskus kelpaa.
Nyt aletaan katsoa toista leffaa, saa nähdä jaksaako kokonaan kun menee yli puolenyön.
- t
Eipä muuta,nukkumaan matka
jatu,joka ei valvo leffan takia... ;-)
Typy täydessä vauhdissa, yritti ensimmäisen kerran herätä kuuden maissa, mutta saatiin maitotilkalla vielä unille hetkeksi. Mies kärttyisänä työasioiden takia jälleen kerran, mutta saipa vikkelästi imuroitua olohuoneen. Outoa, että jos sillä iskee siivousvimma niin se on aina silloin kun minä haluaisin ottaa rauhallisesti...
Tea: mainio leffavalinta! Ystäväni kävi marraskuussa sen katsomassa miehensä kanssa ja vaatimalla vaati, että menen myös leffan katsomaan kunhan se näille maille saapuu. Lisäarvoa antaa vielä se, että pääosan esittäjät itse laulavatkin.
Mitenkäs Ynis on polttareista päässyt kotiutumaan?
Jaah, koitan palailla paremmalla ajalla. Vaipanvaihto kutsuu...
Keilin
Täälläkin on kovin rauhaisee, nyt, kun pieni kiukkukalle nukahti ja mies lähti ruokkimaan eläimiä. Motti ei ollut eilen nukkunut ollenkaan päikkäreitä, vähän sellaista ounastelin. On ollut vaikea nukutettava nykyään myös päikkäreille ja nyt kun oli isi, niin ei ollut nukahtanut millään. Mies oli nukahtanut ja herännyt siihen, kun Motti oli ponkaissut sängystä alas, vilkuttanut heihei ja kiitänyt olohuoneeseen:) Kovin oli ollut hyväntuulinen ja nauttinut isin seurasta, myös mies oli tohkeissaan, kun viime viikolla näkivät niin vähän. Mutta nyt on rytmit ihan kummallisesti pyllyllään, eilen nukkumaan kello 19 ja nyt oli kymmenen aikaan valmis sänkyyn. Saisi nyt nukkua kauan, että ei mene tämä ilta samalla lailla.
Kiukkua on sitten tänään riittänyt. Onneksi mies on loistava viihdyttäjä, jalkapalloa ja hurjaa kiikkumista on ollut ohjelmassa. Mutta vaikka joku on käytettävissä koko ajan, vetäytyy Motti välillä silti omaan rauhaansa. Luulen, että osasyy siihen, miksi kerhoilu on välillä tosi vaikeaa, on se, että Motti ei tykkää melusta.
Minä olen sitten nautiskellut siivoamisesta;) Järjestelin kylpyhuoneen ja heitin sieltä kaikkea kummallista menemään, tänään jos illalla pesisin sen lattiasta kattoon. Merkki siitä että on menkat tulossa, silloin aina iskee kylppärin hinkkaus into. Nykyään tykkään tosi paljon pyykin pesusta jne. Sitä on kiva ja helppo tehdä Motinkin kanssa. Heh heh, niin kuin sitä aina pitäisi jotain tehdä. Mieskään ei oikein kai tykännyt, mutta kun ....:) Aika hyvä tuntipalkka kuitenkin, kylppärin järjesjestely ja vaatteiden etsintä pesulaan, yhteensä löytöpalkkiota 12,5¿.
Eilinen shoppailureissu oli oikein onnistunut. Löysin häävaatteet, 20¿. Ja löytyipä vielä mekko, oli viimeinen kappale kovassa alennuksessa ja istui kuin valettu. Kiva! Tosin kengät vielä puuttuu. Muutenkin ostin itselleni, kaksi paitaa ja housut, miehelle synttärilahjan ja Motille en mitään. Hassua, mutta oli huono omatunto kun melkein vaan itselleni ostin, vaikka kaikki oli kyllä hyviä alelöytöjä. Kotiin tultua arvuuttelin mieheltä paljon mekko maksoi. Mies katsoi vähän aikaa ja sanoi että minut tuntien vähän, koska en koskaan osta mitään kallista. Tuli jotenkin hyvä mieli, koskaa ei mun rahan käytöstä ole puhuttu, saan kyllä tehdä mitä haluan, mutta joskus tulee sellainen olo, että kun nämä on toisen ansaitsemia....No yhdessä tämä kotiinjääminen on harkittu, joten turhaa tunnen huonoa omaatuntoa.
Nyt taidan pikaisesti surffata ikeat, ellokset jne. Olen päättänyt yrittää lisätä tilaa jollain säilytysjärjestelmällä isossa kaapissa ja vessaan on pakko löytää jotain, että se näyttäisi vähän siistimmälle. Päätin myös maalta vessan joku viikonloppu, ottaa päähän tuo karmea sininen. Selvästi kevät tekee tuloaan, kun alkaa taas sisustaminen kiinnostaa! Mies parka:)
Huh, siinäpä teille romaania ja vain omasta navasta:)
Aavis ja Motti
Viime yö meni huonosti. Olen nukkunut aika paljon sohvalla, kun yöni tahtovat olla yhtä kääntyilyä ja pyörimistä. Mies saanut nukkua ilman hereillä pitävää vaimoa. :-) Vaihdoin pari päivää sitten sänkyymme lakanaksi kirkuvan punaisen satiinilakanan (yäk) ja se luistaa suhteellisen hyvin allani, joten nukun taas makkarissa. Järkytyksekseni sain huomata miehen ja Sinin yötavat. Sinin olen opettanut nukahtamaan Ihme-ja Kumma lauluun. Kun olen nukkunut sohvalla, niin mies ei ole viitsinyt laulaa muutama säkeistöä keskellä yötä Sinille, vaan on ottanut hänet viereensä nukkumaan. Sini kun toisinaan herää kerran yössä, mutta nukahtaa samantien lauluun. Viimeyönä sitten aloitin paluun normaaliin käytäntöön. Sini heräsi neljä!! kertaa vaatien päästä meidän sänkyyn... Jotenkin tuntuu että aina lasten ja koirien kanssa käy näin. Mies menee siitä yli mistä aita on matalin ja loppujen lopuksi minä saan korjata " vauriot" ja uudelleenkouluttaa. Pieniä, mutta ärsyttäviä asioita.
Nyt ei nukuta. Nukuin klo 15.30-23.00 välisen ajan. :-/ Tänä yönä ei siis haittaa vaikka Sini heräilisikin.
Mites tästä viestistä tälläinen vali-vali viesti tuli?? Mitäs positiivista tänään tapahtui? Ylilääkäri teki synnytykseen maksusitoomuksen päivässä ja ilman nurinoita. :-) Sini oli aurinkoinen itsensä koko päivän.
Kommentoitavakin oli mutta muisti pätkii..
T-P kiva että r.terapeutilla käynti oli antoisa.
Aavis, hyvää ostosreissua! Itselläni edelleen häävaatteet isona kysymysmerkkinä..
Ynis, hauskoja polttareita!
T@hti, aika metkaa että joku on ihan oikeasti noin monen lapsen äiti. En oikein tiedä mitä yritän sanoa, hienoa että jaksat iloita isosta perheestä etkä ole vieläkään lyönyt lukkoon lopullista lapsilukua! :-)
Enkeli, on se kumma miten ihmiset suhtautuu toisten vauvojen nukkumisjärjestelyyn. Minulle oli itsestään selvää että Sini nukkuu heti synnäriltä tullessa omassa huoneessaaan, omassa sängyssään. Vain yksi ihminen on minulle todennut että miten saan nukuttua kun lapsi ei ole vieressä. Hyvin. Itsekkäänä ihmisenä minusta ei ole perhepetiläiseksi. Parisänky on minun ja miehen. ;-) Tarkoitus olisi että myös pikkukakkonen nukkuu samantien Sinin kanssa samassa huoneessa. Saapi nähdä pitävätkö he toinen toistaan hereillä. Toivottavasti ei ja jos pitävät niin sitten täytyy miettiä asian toisin järjestelyä. Kukin tyylillään.
Lila75 rv 36+2 ja Sini