Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päiväkodin johtajat - mistä niitä kummajaisia oikein tulee??

Vierailija
03.02.2006 |

Eli mikä mahtaa olla päiväkodin johtajan tausta ja työkokemus.

Olen kiertänyt useamman päiväkodin ja etsinyt lapselleni hoitopaikkaa. Useimmin olen törmännyt keski-iän jo ylittäneeseen muoriin, joka on sosiaalisesti vähälahjainen, epäkohtelias, kasvatusmetodit muutaman vuosikymmenen takaa, suhteet alaisiin naisvaltaisen alan tapaan kireähkön oloiset yms....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin luulisin. Sitä en sitten tiedä, pitääkö olla jotain " ylimääräistä" koulutusta ja miten paljon työkokemusta vaaditaan.

Vierailija
2/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pelkkiä" opeja mutta nykyään mun tietämysten mukaan kyseiselle pallille tarvitaan maisterin paperit???

Mutta yhdyn tuohon kommenttiisi, että sosiaaliset taidot ja varsinkin esimiestaidot ovat valitettavan usein johtajilta hukassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Useimmin olen törmännyt keski-iän jo ylittäneeseen muoriin, joka on sosiaalisesti vähälahjainen, epäkohtelias, kasvatusmetodit muutaman vuosikymmenen takaa, suhteet alaisiin naisvaltaisen alan tapaan kireähkön oloiset yms.... "

Olet törmännyt johtajan asemaan päässeisiin lastentarhaopettajiin, jotka on vuosia tehnyt töitä päiväkotiryhmässä..

Vierailija
4/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iän myötä vaan saaneet lisätehtäviä päiväkodin johtamisesta. Mitään koulutusta johtamiseen eivät ole liiemmin saaneet. EIkä edes koulutusta siihen hallinnolliseen puoleen.

UUsilta johtajilta toki vaaditaan kandin tai maisterin papereita, mutta ei siihen ole mitään pakkoa.

Joutuvat johtamaan naisvaltaista työyhteisöä... ei mikään kiitollinen tehtävä

nimimerkki kokemusta on...

Vierailija
5/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki palaute minkä saavat on AINA negatiivista.

Jos vanhempi soittaa niin aina on jotain huonoa... Alaisiltakaan ei kiitosta saa. Ja omat pomot odottaa tiukan talousarvion noudattamista (ei sijaisiin rahaa) niin yritä siinä sitten pitää päiväkotia pystyssä...

Vierailija
6/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka täti, mutta elämä on opettanut. Työssään näkee todella karmaisevia kohtaloita, joita vanhemmat ovat lapsillee järjestäneet. Siskoni on uransa aloittanut lastentarhanopettajana, eli omasi alunperin sen alemman korkeakoulututkinnon. Tämän jälkeen hän on opiskellut työnohessa erityislastentarhanopettajaksi, lisäksi myös opiskellut sosiologiaa. Omaa nykyiseltään siis kasvatustieteiden maistenrin paperit, ja on varmasti ammatillisesti esimerkillinen. Esimiehenä hän on tiukka, mutta oikeudenmukainen, ja hoitaa alueensa erinomaisesti, siis on lastentarhanjohtaja, on alueen perhepäivähoitajien esimies, sekä on mukana sosiaalitoimen tehtävissä (lastensuojelu & perhetyö). Tämä lisäksi hän on kouluttautunut työnohjaajaksi. Eläkkeelle hän on jäämässä parinvuoden sisällä, mutta itse olen sitä mieltä, että hänen elämänsä keskeisimpiä ja tärkeimpiä asioita ovat työ ja tässä työssään kohtaamat lapset. Ryhmissä hän haluaa edelleen tehdä työtä, eikä siis ole tyyppiä " toimistojohtajat" .

Vierailija
7/7 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän halusi johtajaksi, että voisi käskeä muita. Että siinäpä hyvät perusteet. Käskemistä hän tosin harrasti jo nykyisessä virassaan.