Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä hirmuisen paljon vaatemenoihin, jos tilaa 2-4x vuodessa

Vierailija
26.06.2008 |

lastenvaatteita 120-200 eurolla?

Lapsia 4 (pojat 9v ja 2v sekä 2kk ikäiset kaksostytöt)

Lisäksi olen ostanut paikallisesta kaupasta 2 kengät molemmille pojille ja 3 ulkoasua pojille.

Saatiin tästä kunon riita aikaiseksi siskoni kanssa, hänen mielestään turhaa pröystäilyä. Väitti, että hänellä menee 200 vuodessa kaikkiin lastenvaatteisiin yhteensä (hänelläkin 4 lasta)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kolme poikaa 1-9v ja rahaa vaatteisiin tosiana kuluu. Ulkoiluvaatteet yhdelle talveksi maksaa n 100 euroa, välikausivaatteus saman verran eli jo pelkkiin ulkovaatteisiin (takit+2xhousut isommille, puku pienelle, hatut, hanskat, villavaatteet) menee 600 euroa vuodessa. Osan osta käytettynä, mutta etenkin vanhimmalla vaikea löytää kirppiksiltä mitään...

Kenkiä taas on aina 2xkausi eli kesä, kevät+syksy ja talvi eli yhteensä 6kengät/lapsi ja siis 18 kengät vuodessa kolmella pojallani, pienemmille kierrätän hyväkuntoiset mutta joka vuosi joutuu uusiakin ostamaan, keskimäärin 10paria vuodessa ja kun laatukengät maksaa minimi 30 euroa niin onhan sekin jo 300 euroa vuosi.

Kesävaatteisiin meni 200 euroa tänä keväänä kolmelle, kun osan ostin kirppiksiltä ja osa toki nuoremmilla isoveljen vanhoja.

Talven sisävaatteisiin toinen mokoma.

Eli kyllä meillä kolmelle pojalle menee vaatteisiin ainakin se 1300 euroa vuodessa, tosin osan saa takaisin kun myy eteenpäin esim huuto.netissä. Minä käytän lapsilisät lastenvaateisiin sekä leluihin, luistimiin, harrastuksiin jne.

Vierailija
2/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi uskomatonta, jos sisaresi ostaa neljälle lapselle kaikki vaatteet 200 eurolla, eihän tuolla hinnalla saa edes kunnon kenkiä!

Vai ostaako kaiken käytettynä, alesta -70% ja saa suurimman osan ilmaiseksi tutuilta? En voi oikein muuten uskoa tätä mahdolliseksi... sinun käyttämäsi rahasumma on paljon realistisempi, eikä tosiaan ollenkaan paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytän kirppareita, mutta olen laadusta hurjan paljon "nipompi" kuin sisko ja esim. 10v vanhoja toppa-asuja en ikinä ostais lapsilleni, toisin kuin hän.

Jokainen tietty tyylillään, kiehahti vaan sen syyttelyt.

ap

Vierailija
4/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan lapselleni vaatteita n.100€/kk. se sisältää jo kaikki kausi tuotteet eli kengät haalarit, sisä vaatteet ym. Lähes joka kauppareissulla ostan jonkun paidan, hatun tai housut jotka n. 5-10€.

Vierailija
5/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee tuo ja enemmänkin kahden lapsen vaatteisiin ja kenkiin! Eli olet mielestäni nero venyttämään penniä .-)

Ja minäkin ostan paljon kirppareilta, alennusmyynneistä ja ystävänmyynneistä. Meillä tosin tyttö ja poika eli hirveästi en kierrätä lapselta toiselle...

Siskosi on vaan kateellinen, kyllä sinä mielestäni olet ihan säästäväinen. En itsekään ostaisi kauhean kulunutta ja vanhaa kirppareilta ja katson tarkasti mistä maksan.

Vierailija
6/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin välikausipuvun 160e + kahdet lenkkarit 100e. Kuulostaa kuin siskosi pihistäisi lasten vaatteista ja ostaa käytettyjä. Ei uutena saa tuolla hinnalla.

Vierailija
7/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin viestisi uudelleen ja rupesin miettimään että tarkoititko että ostat 2-4 kertaa vuodessa ja kerrallaan n. 120-200€ arvosta vai että ostat 120-200€/vuosi + kengät ja haalari päälle?

Jos tuolla viimeksi mainitulla summalla ostat olet vielä nerompi raha-asioissa kuin luulinkaan! Mulla menee tosiaan vuodessa pelkästään alennusmyynneistä ostettuihin lasten kenkiin 200€ ja lapsia on vain kaksi...

t: 7

Vierailija
8/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi tyttöä ja rahaa palaa vaatteisiin ainakin 100 e kuussa keskimäärin. Jos ostaa kunnolliset talvi- ja välikausipuvut, sekä tarpeeksi siistiä sisävaatetta niin ei ikinä riittäis noin pienet summat. Alushousupaketitkin maksaa jo melkein kympin! Ja vielä kasvavat sitä tahtia, että nelivuotiaallekin täytyy ostaa jatkuvasti uutta paitaa ja housua, kun viimekesäiset ei enää sovi.

Vierailija
9/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1370 eur.

Lapset oli (viime vuonna siis) n. 13, 12, 1 v.

Ja noloa varmaan sanoa, mutta yli 900 eur tuosta summasta meni tuon nuorimman taaperon vaatteisiin :-).

No, säästöä tulee kyllä siitä, että vanhimman pojan vaatteet menee tuolle keskimmäiselle, eli sille ei tarvitse hirveästi ostaa.

taaperolle taas tarvitsi pariakin vaatekokoa vuoden aikana, on oltava kunnon vaatteet päiväkotiin: välikausi, talvihaalari, sadevaatteet...

Ja sille kiva ostaa vähän parempaa/laadukasta - murkuille meillä kelpaa hyvin joku H&M ja Seppälä -tuotteet (onneksi - eivät vaadi sentään merkkikamaa).

Vierailija
10/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana olen tilannu syyskuussa 126€, joulukuussa 128€, huhtikuussa 140€ ja nyt laitoin tilauksen menemään, tekivät 191.€

ap

Vierailija
11/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ja tyttö, joten esikoisen vanhoja en käytä tytöllä ;) Mutta.... olemmekin saanet kamalasti tutuilta hyviä vaatteita, joten siksi noin. Kengät ja ulkovaatteet hankin itse, mutta melkein kaikki sisävaatteet on saatu tutuilta. Sillointällöin ostan toki itsekin jos jotain ihanaa löytyy.

Vierailija
12/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana olen tilannu syyskuussa 126€, joulukuussa 128€, huhtikuussa 140€ ja nyt laitoin tilauksen menemään, tekivät 191.€

ap

kysyin vaan selventääkseni itselleni...tuo rahamäärä minulla on siis jo mennyt 2 lapsen vaatteisiin tänä vuonna ja syksyllä ostan vielä ainakin kenkiä ja ulkoiluvaatteita.

7

Vierailija
13/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosta isolta summalta! Jos saat neljälle lapselle vaatetta tuollaisilla kertatilauksilla, niin ei ole kallista. Jokainen tavallaan, mutta kyllä siskosi 200e /vuosi kuulostaa pöyristyttävän pieneltä määrältä :-) Kengät, jos mitkä olisi ainakin hyvä olla uudet ja jokaisen lapsen jalan lestiin sopivat, eihän tuolla summalla saa edes hyviä talvi-ja kesäkenkiä koko porukalle ostettua... mutta jos hän sitten ostaa kaikki kengätkin käytettynä tai saa lahjoituksena, niin kai summa silloin riittääkin.

Minä tunnustan, ostavani kahdella lapselleni, vaatteita ja kenkiä runsaasti, joskus jopa 130e/kk :-) Jokainen tavallaan. Ostan laadukasta,( netistä, ulkomailta, aleista) ja kierrätän toki nuoremmalle lapselle, ne mitkä pystyn.