Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU!! Helmikuuta!

03.02.2006 |

Voi kökkö, en löytäny pinoo vaikka kuin selasin.. pitkästä aikaa alotanki uuen!

Nyt meilläki alko " tavallinen" vauva-arki.. viikko menny ilman iltahuutoo.. kyllä sitä riittiki, eihän sitä oikeestaan pitkään kestäny, se vaan TUNTU iäisyydeltä!!

Ens viikolla tulee 3kk täyteen ja vaaka näyttää varmaan vaikka mitä.. yks päivä puntaroin itteni tyttö sylissä ja sitte yksin, erotus oli 8kg.. jospa vaaka valehteli??!! Mutta oikeesti se onki sellanen pikku-pulloposki-makkarajalka! Ja niin nauravainen kun ei masuun koske!

Pottuhommat aletaanki ens viikolla, sama oli edellisellä kun kasvu niin huimaa niin neuvolastaki suosittelivat pottua jo 3-kuisena..

Mutta tulkaahan kaikki kertomaan kuulumisia!!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut ensimmäinen hyvä päivä moneen, moneen viikkoon! Vauva on nukkunut kerran jopa 2 tuntia putkeen, mikä tuntuu aivan uskomattomalta, koska niin paljon näitä puolen tunnin pätkiä on. Jätimme nyt kaikki tipat, neuvolaterkkarin siunauksella myös D-tipat(noin viikoksi). Ja huutoja ei ole tähän asti tänään ollut. Mikä helpotus, kun koko viime vuorokausi meni huutamisen merkeissä! Tämä tuntuu jo vähän liiankin hyvältä, saa nähdä mitä seuraa...? Mutta nyt nautin suuresti!

Onneksi olkoon, Helinä, hienosta painonpudotuksesta! Täällä niitä kiloja tulee lisää koko ajan, mutta minä en nyt niistä jaksa stressata, ainakaan tänään;)! Uskomatonta, millaiset hienot yöunet teidän neitokaisella on! Meillä taitaa tuo 5 tuntia putkeen olla ennätys, ja se ei ole tapahtunut kuin kerran, pari.

Tapaaminen kuulostaa mukavalta! Ehkä hieman myöhemmin keväällä?

Terveisiä kaikille kultaisille ja hyvää loppuviikkoa!

t. kasperina

Vierailija
2/15 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla muutaman päivän päässä jonkinmoinen pino on, mutta varmaan on valunut jo aika alas... :)

Kiva, että teillä, Hilima, on huuto helpottanut. Meilläkin on vähän paremmin jo uni tullut, paitsi viime yönä, kun neitiä valvotutti melkein yhteen asti taas, Niin ja nälkä tuli melkein heti nukahtamisen jälkeen ja aamuyöstä uudetaan. Voi kökkö, jos tämä taas lipeää tähän valvomiseen. :P

Meilläkin on aika lailla tukevoiduttu vime aikoina. Epäilen, että 7 kiloa alkaa olla täynnä. En tosin ole punninnut, mutta kyllä sekin jotain kertoo, kun tuolla meidän ruikelolla alkaa olla hyvmykuoppia vähän siellä sun täällä :) Ja sekin kai kertoo jotian, että minulla on jännetupentulehdus ja lääkärin kukaan ihan lapsukaisen kanniskelmisesta. :P Rintamaidolla täällä on ihan sujuvasti painoa kerätty.

Tuossa tuo lapsi nytkin istuu vieressä sitterissä ja tunkee nyrkkejä syvälle suuhun eli taitaa olla aika mennä syöttelemään. Päikkäreitä ei tänään pahemmin ole esiintynyt, koska en uskalla neitiä noin kylmään laittaa ja sisällä ei nukuta kuin pieniä pätkiä. :P

Mutta syöttelemään siis. Ja minä myös huhuilen lisää kultaisia pinoon. :)

-kirahvi ja soli 4 kk 2vkoa 1pvä-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vaan,

Ja kiva kuulla Hilimastakin pitkään aikaan!!

Meidän neiti näpsän kanssa kävimme ke neuvolassa. Hän painoi n. 6kg ja oli n. 60 cm pitkä. Eli enää ei ollut mikään iso tyttö, itseasiassa painoa oli tullut 3 vkossa vain n. 300 g ja sekös alkoi meikäläistä huolestuttaa, vaikka on annettu vastikettakin syntymästä lähtien lisänä.Eikä tyttö koskaan/harvoin huuda nälkäänsä. Nyt sitten olen alkanut syöttää tyttöä oikeen urakalla, tissiä/pulloa/tissiä ja halusin 2 vkon päähän uuden ajan. Neuvolantäti ei ollut huolissaan, mutta minä traumatisoiduin pojan kanssa aikanaan kun oli sellainen honkkeli hän ja syöminen oli niin vaikeeta.Toivottavasti nyt ei käy samanlailla.

Tosin yläkäyrillä hänkin painon suhteen vielä reippaasti menee..

Näpsän kehityksestä sen verran, ettei vielä kääntyile mihinkään. Köllöttää selällään tai nakottaa mahallaan jos siihen asentoon laitetaan. Aavistuksen tavoittelee esineitä jos ne on käden ulottuvilla, mutta ei läheskään kokoajan. Katsonut on silmiin jo syntymästä lähtien ja tarkan oloinen on (silmälasit säikytti hänet jo viikon ikäisenä..)

Miten muiden samanikäisten kehitys on?Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn.

Terv.Helinä ja Sissi

Vierailija
4/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen välillä käynyt jo kurkkimassa tälle puolelle ja ihmetellyt oletteko kokonaan vaipuneet horrokseen vauvojen kanssa kun koskaan ei kultaisten pinoa osunut silmiin.

Tässä kuussa minullakin olisi aikomus liittyä joukkoonne! Olen ollut aivan varma, että reippaasti maaliskuun puolelle mennään (LA 24.2) kun olo on ollut erinomainen eikä minkäälaisia vatsatuntemuksia ole ollut. Eilinen päivä kuitenkin antoi jo uudenlaisia ajatuksia. Neuvolassa kerrottiin, että vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt. Kokoarvio 3kg. Illalla alkoi maito tihkua rinnoista ja aamun olen kärvistellyt menkkakivuissa. Olisiko jopa mahdollisuus että syntyy ennen laskettua aikaa? Eilen tuli jo 37 viikkoa täyteen joten ihan hyvä aikahan tämä on tulla maailmaan ...mikään ei vai ole vielä valmista!

Hyvää talvista pakkaspäivää teille kaikille, käyn lueskelemassa välillä jo kuulumisianne ja ilmoittaudun joukkoon heti kun aika on :)

belinda_x 37+1

Vierailija
5/15 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla Hilimastakin :) ja kiva kun on huudot helpottanut.

Ja Belinda_X, kyllähän tuo ihan jo synnärille lähdöltä alkaa kuulostaa...onnea matkaan!

Täällä nukutaan pakkasessa hurjissa vällyissä. Minä paistoin juuri leivinuunissa sämpylät ja pataruoka meni muhimaan perään, joten arkea se on kotiäidin viikonloppukin...

Valio yrittää kovasti ryömiä ja joskus onnistuukin vähän pukkaamaan itseään eteenpäin. Jalat on lähes koko ajan koukussa mahan alla, ihan kuin kontata aikoisi, mutta yläkroppa ei ihan ymmärrrä vielä moista. Eilen tuo onnistui kiskomaan viltin sohvalta ja mun neuleen sen mukana, joten täytynee jo ryhtyä varovaisemmaksi noiden tavaroiden levittelyssä.

Pohdin jo, pitäisikö sängyn pohja laskea alas ettei satu vahinkoa?

Valio oli, Helinä, tasan 4 kk kun kääntyi selältä vatsalle. Osaa kääntyä takaisinkin, mutta aika harvoin sitä tekee. Enemmänkin pyörii napansa ympäri lattialla, imurointitahtiakin on pitänyt tiivistää, ettei ole hiuksia koko ajan suussa ;)

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

Pääsky ja Valio, 5½kk

Niin ja imetyksellä mennään edelleen. Nyt on taas imukausi ohi ja vauva syö yhden kerran yössä. Eikös klo 6 ole jo aamu?

Vierailija
6/15 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava nähdä taas kuulumisia. Hilima, miten sinä sitä pottailua oikein harjoittelet, ja onko siitä apua? en ole eimmin vauvoille yrittänyt mitään sellaista.

Meillä poika on ollut harvinaisen hyväntuulinen viime aikoina. Nukkuu välillä yöt vain yhdellä yösyötöllä, useimmiten on kaksi syöttöä (yöunet kestää n 12h). Olen päiväunet nukuttanut ulkona pakkasesta huolimatta, sillä sisällä nukkumisesta ei tule yhtään mitään. On ihan lämmin ja laitan harsoa kuomun päälle, että näyttää selviävän hyvin ja nukkuu tosi sikeästi. Meillä siis täysimetyksellä mennään ja vihdoinkin tarjonta ja kysyntä kohtaavat, eli ei tarvitse pumppailla ylimääräisiä. Punnitsin pojun sairaalassa viimeviikolla (äitini kaatui pihallamme ja katkaisi kätensä ja oltiin sitten monta tuntia sairaalassa) ohimennen vaatteet päällä ja vaaka näytti 7,5kg. Vaatteet ovat vähintään 70cm, pienempiä ei ole toivoakaan saada päälle.

Kehityksestä sen verran, että on tosi kova jokeltelemaan ja hymyilemään ja seuraamaan maailman menoa. Kääntyy kyljelleen kun lattialla seuraa sisarrusten menoa. Mahallaan ei viihdy yhtään. On kai läytänyt nyrkkinsä, kun se menee tosi helposti suuhun ja sitä imeä lutuutetaan (tuttikin on käytössä).

Kirahvi, jäi mieleen jostain aiemmasta viestistä, että olet laihtunut tosi paljon, miten se onnistui? Helinä, onko sinulla paljon pudonnut paino? Minä vielä kuukauden mässäilen ja sitten suunta painonvartioihin. Alkaa tosiaan verkkarit ja ne yhdet farkut tympäistä, onneksi toppahousut on löysiä malleja.

Tsemppiä belindalle synnytykseen!

t. Triina ja poju 3kk 1pvä

Vierailija
7/15 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pottailua vaan potun syöntiä... sitä alotellaan, oiski hurja pidellä noin pientä potalla!

Vierailija
8/15 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki kultaiset!

Pitkästä aikaa kirjoittelen minäkin. Oli kivaa lukea kuulumisia! Onnea Belindalle synnytykseen!

Arki on jatkunut aika kaoottisena meillä. Viime kuukauden aikana vauva on itkenyt/huutanut tosi paljon, ilmeisesti ilmavaivojen/vatsaongelmien takia. Syöttötilanteet ovat välillä tosi hankalia, kun pikkuvauva vaan vääntyy ja kääntyilee ja huutaa(ei väliä onko kyseessä imetys tai pulloruokinta). Tuntee silloi itsensä aika avuttomaksi. Välillä kannan vauvaa asunnon ympäri, hieman se auttaa, mutta ei aina. Esikoisemme on alkanut huutaa ja itkeä aina kun vauva huutaa/itkee...aikamoista hulinaa siis välillä on, tunnen itseäni käveleväksi zombieksi välillä(toivottavasti Belinda tai joku muu ei nyt tästä pelästy)! Pikku vauvamme on aivan kuten toinen poikamme aika vähäunista sorttia- hän ottaa yleensä n puolen tunnin tirsoja pitkin päivää(pisin unenpätkä on n. tunnin, joskus päivisin) ja herää sitten silmät kirkkaina. Onneksi hän menee nyt yöunille n. klo 22, sitten herää n. kahden/kolmen maissa, seuraavaksi n. kuuden maissa. Ruokailuhetket kestävät n. 45 minuuttia röyhtäisineen;)

Painoa on n. 5, 2 kiloa tällä hetkellä ja pituutta 56 senttiä.

Nuo itkut/vatsavaivat koettelevat kyllä hermoja tällä hetkellä, tuo vauvan itku on varmasti maailman stressaavin ääni? Etenkin kun ei aina tiedä syytä, tai sitten ei löydä apukeinoja...Tällä hetkellä monta eri troppia meilläkin käytössä(joku muu taisi kirjoitella niistä)- Relaa, Disflatyliä, Jekovitia(no, nuo edellisethan ei oikein vatsavaivoihin tepsi). Miten te muut olette apua saaneet vauvojen vatsavaivoihin? Onko hyviä konsteja/neuvoja, ovatko erilaiset tipat auttaneet?

Hyvää alkavaa Uutta Viikkoa kaikille kultaisille!

t. kasperina

Vierailija
9/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkona.. Ainakin näin sisältä katsellen... :)

Triina taisi kysellä laihdutusneuvioja. En taida käyttää oikein suositeltavaa tyyliä eli en oikeasti ole laihduttanut.. Olen luonnostani hirveän laiha ja imettäminen yhdistettynä " pieruruokien" välttämiseen on kyllä kasvissyöjälle turhankin tehokas laihdutuskeino... :P Eli olkaa onnellisia vararavinnoistanne, siitä ehtii hankkiutua myöhemminkin eroon. Tämä, että ei ole kohta enää mistään energiaa ottaa, väsyttää oikeasti tosi paljon. Tuntuu, että en ehdi muuta kuin imettää ja itse syödä loppuajat ja sittenkin vaan laihdun.

Eli tässä Kasperinallekin vinkkiä. Meillä masuvaivat rauhoittuivat tiettyjen ruoka-aineiden välttämisellä. Eli ei kofeiinia, papuja, kaaleja, suuria määriä kananmunaa, ruisleipää, ihan tuoretta leipää ja pullaa, parikaa... Nyt viimeksi jätin maitotuotteet kokonaan pois ja se tuntuu helpottaneen tosi paljon. Tuota maitoa ei välttämättä kannata ihan ominpäin jättää pois ja minäkin olen vähitellen joitain aineita palautellut syömisiini, kun ovat sopineet. Mutta esim. kahvi (ja muut kofeiinituotteet) on aika yleinen masuvaivojen aiheuttaja ja sen jättäminen ei aiheuta äidille mitään ravitsemusongelmia. :) Niin ja maitotuotteistakin voi olla, että hapanmaitotuotteet eivät niin ärsytä vauvankaan masua ämmän kautta nautittuna.

Meillä Rela-tipat alussa helpottivat, mutta Disflatyl pahensi vaivoja! Muuta en nyt osaa sanoa enkä siis suosittele tuota dieettiä, jollet ihan epätoivoine ole... Minä olin.;) Toivotaan, että hulina alkaisi vähitellen helpottaa...

h ,,, asdn nb

TuossaSolin terveiset kaikile.. Neiti haluaisi koko ajan osallistua kirjoittamisiin. ;) Mutta mukavata päivänjatkoa.. Jospa vain pakkaset hellittäisivät, että lapseni pääsisi kunnon päikkäreille. Sisällä niistä on turha haaveilla..

-kirahvi ja Solifer-

Vierailija
10/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belindalle onnea synnytykseen! :)

Vierailija
11/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kirahville vinkeistä!

Ruisleipää olen jonkin verran syönyt ja ehkä olisi syytä jättää sen pois kokonaan? Mutta luulen, että suurin syy tällä hetkellä ilmavaivoihin on se, että vauva hotkii syödessään-ja nielaisee samalla paljon ilmaa. Vaivoja tulee sekä kun annan pelkästään äidinmaitokorviketta pullosta että myös rintaruokinnan yhteydessä. Tämän jälkeen ruokailu menee helposti huutamiseen- ja äiti taas kantaa huutavaa pikkuherraa..ja toinen pikkuinen huutaa vieressä:(. En usko enää ollenkaan idylliin, miten kivaa se on kun äiti hoitaa kaikki lapset kotona...Täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen, että esikoinen käy aamupäivisin puistossa(onneksi on puistotäti lähellä)! Harmi vain, että nyt on niin kylmää, ettei siellä voida olla!

Kirahvi, mielenkiintoista että Disflatyl pahensi vaivoja! Ikävä kuulla, mutta täytyy myöntää, että niistä tipoista ei vielä kauheasti hyötyä ole ollut! Saisinko kysellä, miten kauan kokeilit niitä, ja montako kertaa päivässä annoit niitä?

Nyt on ensimmäinen rauhallinen hetki moneen viikkoon, molemmat lapset nukkuvat ja jostain kumman syystä en ole itse aivan rättiväsynyt tänään. Ihanaa kun aurinko paistaa- ja ihanaa kun vaatemääriä saa kohta ruveta vähentämään...kohta on kevät:)!

Terveisin, kasperina

Vierailija
12/15 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuo riiviöisen lopulta torkahtamaan siteriin, joten pitää naputella ihan_hirmu_hiljaa....

Kasperiina: Varmasti vaikuttaa ahmiminen ja ilman nieleminen ilmavaivojen määrään. Ja sitten vielä itkiessään vauva nielee ilmaa eli vaiva ruokkii itseään koko ajan. :( Mitenköhän siihen hotkimiseen saisi vaikutettua...? Varmaan löytyy joltakulta vinkki siihenkin...

Meillä Disflatyl taisi olla pari viikkoa käytössä, pari kertaa päivässä 10 tippaa ja tuntui, että huuto vain koveni ja masussa möyrysi ja pierut olivat lopulta ihan valtavia. Ihan selvästi vatsavaivat helpottivat, kun sen jätimme. Ja ruokavaliotarkistusteni jälkeen tosiaan Reladropsit ovat riittäneet... Oletkos kokeillut Cuplatonta? Se sopii osalle lapsista kuulemma paremmin.

Pierujumppaa tietty kannattaa harrastaa tosi ahkerasti, vähintään joka vaipanvaihdon yhteydessä. Meillä jumppaillaan edelleenkin, vaikka vatsa on ihan kohtuuhyvässä kunnossa...

Vatsan hieronta (ja ihan vauvahierontakin) ajaa ilmaa ulos. Siis käsi kupin muotoon, se navan päälle ja pyörittelyä myötäpäivään kevyehköllä paineella. Täällä ainakin ilma lähtee liikkeelle.

Mitähän muuta täällä on tehty...? Niin juu, pidän Solia usein mahallaan sängyllä tai lattialla tai sylissä, silloinkin se ilma lähtee liikkeelle eikä masu tunnu niin kipeältä.

Toivottavasti tässä olisi edes jotain, mitä et ole vielä kokeillut... Ja toivottavasti tosiaan härdelli alkaisi helpottaa. Masuaan huutavan lapsen kuunteleminen ei ole kivaa. :( Tiedän kokemuksesta....

Vierailija
13/15 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan.

Täälä menee koirien ja lasten nimet sekaisin. Välillä komennan koiraa tytön nimellä tai päinvastoin ja välillä poikakin on tyttö tai koira.. Miten teidän joilla on useampia lapsia nimet pysyy hallinnassa?

Triinalle ja muillekkin tiedoksi, että Helinä the painonvartija on jo saanut melkeen 10 kg pudotettua olematta nälkäkuurilla!!!!!!!!

Nyt mahtuu jo entiset farkut jalkaan ja olen itseasissa pienempi kun lähtiessä tähän raskauteen! Yhteensähän siitä marraskuun 20 päivästä kun neiti syntyi on painoa lähtenyt reilu 20 kg!!

NO, mutta vieläkin on matkaa reilusti jos ihannepainoa kesäksi haaveilisin.

Sisseli (yksi lukuisista lempinimistä tytölle) on ollut harmistunut pakkasista, (ja äiti vielä enemmän) kun ei ole päässyt ulos nukkumaan. Sisällä hän ei oikeen tykkää kun tunnin pätkäunista.

Tänään keksin laittaa hänet sateenvarjorattaisiin makuuasentoon ja makuuasentoon ja toppapukuun /patteri poi päältä super pienessä eteisessämme ja neti sinne - hän on nyt vedelly kohta kolme ja puoli tuntia!! Heureka!

Kasperiinalle paljon sympatioita! Välillä meilläkin itketään kovasti mahaa. Vaihtelen relaa ja cuplatonia ja välillä on hyviä päiviä seassa. Yöunet neiti vetee edelleen hurjat 12 h yhdellä syötöllä.

Belindalle hurjasti onnea synnytykseen ja tervetuloa tänne meidän mammojen piiriin.

Pitäskö meidän joskus tavata kaikkien vauvoinemme???Kiinnostaisiko ketään?Ois aika jännää..

Potut ja potat meni Triinalla sekaisin.. heh

Tyhmänä vielä kyselen, että milloin aloitatte muun syötön kuin maitoa. Ja mikä se eka ´" muu" on? Velli?Neiti nääs täytää ensi viikolla 3 kk ja ois kiva jo aloittaa kiintee..

Mä taas täytän tällä viikolla karmean 37v!! YÖKYÖKYÖK

Sisseli ja Helinä hulina

Vierailija
14/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinälle; meillä ei ole lapset ikinä velliä syöneet, ei kyllä ole kai tarjottukaan?! Isommat ovat aloittaneet noilla kasvissoseilla, mikä nyt suositus on milloinkin ollut 3-4 kk ikäisinä. Ja Valio siis ei ole vielä mitään ämmää kummempaa saanut suuhunsa, no tippoja kyllä. Kaipa sitä pitäis aloitella joskus ensi kuussa, olen vaan niin laiska ja se on sitovampaa sitten, nyt voi vaan tyrkätä tissiä suuhun...missä tahansa.

Nyt meillä on päästy sisällä nukkumisen makuun, täällä on edelleen liikaa pakkasta aamupäivisin. Ainoa miinus on se, että tuo on kyllä aika herkkäuninen, joten enpä viitsi paljon kolistella, että nukkuisi sen pari tuntia. Kolistelen täällä sitten puikkoja ;)

Olet kyllä hienosti, helinä, saanut painoa alas, onnea siitä. Minulla on muutama ylimääräinen kilo, mutta en jaksa stressata, kun on ne muidenkin jälkeen kadonneet, jossain vaiheessa.

Olispa ihan hauska tavata, vaikka joskus keväämmällä tai kesän kynnyksellä? Me Kirahvin kanssa vaihdellaan sähköpostia ja kuviakin, niin ja Hiliman soma vauva taisi olla siellä syntyneet-sivulla? , mutta olisihan mukavaa nähdä livenä.

Nyt neuleen kimppuun,

Mukavaa pakkaspäivää kaikille! Vaikka Signare (?) jää kyllä tästä pakkasesta ihan osattomaksi ;)

Pääsky

Vierailija
15/15 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään taas potta ja pottu sekoilut imettävän äidin sekoilun piikkiin. Ei muuten ollut eka kerta kun vastaavaa sattuu.Täytyy sanoa, että vähän ihmettelin asiaa, mutta olen joskus kuullut, että ennen vanhaan pissittäminen alkoi tosi aikaisin, ilmeisesti olosuhteista johtuen.

Kasperinalle sellainen vinkki mahavaivoihin, että olen itse huomannut päivän toimilla olevan selvän yhteyden mahaongelmiin. Luin jostain, että luonnokansoilla, jotka kantavat lasta jatkuvasti mukanaan ei ole koliikkia. Eli jatkuva liike saa jotenkin vatsan parempaan kuntoon. Meillä jos teen pitkiä vaunulenkkejä, eli tulee rytinää koko keholle, vatsa voi paremmin. Jos taas nukutan pihalla paikallan, eikä koko päivänä ole mitään liikettä, vatsavaivat ovat aika kovat illalla. Lisäksi oma mieli virkistyy ulkoilusta ja jaksan paremmin lapsia, kun olen itse saanut happea ulkona. Eli koita ihmeessä pitkiä vaunulenkkejä, minulla menee 2-3h päivässä niihin, kun vien ja haen lapsia. Pakkasilla kuljin autolla, ja jätin vauvan kotiin, ja het oli illalla paha kurina vatsassa.

Helinä, upeaa sinun painonpudotus. Minä aion maaliskuussa liittyä painonvartioihin, olisi kiva olla kesällä siedettävässä kunnossa.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

t.Triina ja vesseli 3kk