Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsivedet menee.. ov

Vierailija
26.06.2008 |

täytyykö soittaa ambulanssi vai voiko mennä omalla autolla laitokselle? Ja pitääkö pysytellä mahollisimman paljon makuulla vai voiko olla ihan normaalisti?

Nää on varmaan tyhmiä kysymyksiä mutta mulla on tosiaan unohtunu opit..:D

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.=)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos tiedät (neuvolassa on todettu) että lapsi on jo kiinnittynyt kohdunsuulle, niin silloin ei hätää. Voit käydä vaikka suihkussa ja lähteä rauhassa omalla autolla. Mutta jos lapsi ei ole kiinnittynyt niin on vaarana että napanuora luiskahtaa ulos. Tällöin makuuasentoon ja ambulanssilla sairaalaan.

Vierailija
2/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeutuu nopeesti synnytyksen edetessä.

Mulle on esikoisesta sanottu että jos synnytyssairaala lähellä, ei tuntien ajomatkaa (paitti jos oot synnyttäny edellisiä nopeesti) ei ole kiire. Jos vedessä vihreetä on lapsi ulostanut joka tarkottaa HETI sairaalaan.

Kertoivat että joskus on kaupungissa vierailleitta äitejä lähetetty omaan sairaalaan lapsivesien jälkeenkin jos tilanne ei vielä ole päällä.

Toinen lapsi itsellä tuli nopeampaa kuin eka. Molemmissa kalvot puhkastu salissa. Supistuksista oon itte menny sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse jouduin menemään ambulanssilla, kun rv36 ei ollut vielä täynnä.

Vierailija
4/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ollut hajuakaan onko kiinnittynty vai ei. Sairaalaan oli lyhyt matka joten menimme omalla autolla ja kävelin ihan normaalisti.

Vierailija
5/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun supistuksia ei kerran ollut vielä kunnolla. Eipä ollut minullakaan mitään tietoa kiinnittymisestä, vasta jälkeenpäin olen kuullut tuosta napanuoranluiskahdusriskistä. :(

Vierailija
6/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei supistellut, sanoivat että tule aamulla 8:lta. Supistukset alkoivat heti puhelun jälkeen tosi rajuina, ei tarvinnut miettiä että onko tämä nyt sitä, vaikka eka oli kyseessä. Ei muuta kuin autoon ja matkaan, noin 5 km sairaalaan. Lapsi oli maailmassa 3:30.

Vierailija
7/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotutivat sieläkin odotushuoneessa istuaallaan vielä puoli tuntia ennen kuin mut tutkittiin vaikka sanoin että vedet meni.

terve lapsi syntyi 10,5 tuntia veden menemisen jälkeen.

Vierailija
8/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

00.15 tuli vähän enemmän, soitin ja käskivät heti tulla näytille. Sinne jäin

Vierailija
9/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla oli kiinnittynyt, toisella ei. Olen aina soittanut etukäteen ja kysynyt ohjeet sairaalasta.

Vierailija
10/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla tuli 3. kohdalla vedet noin viikolla 20...

Neuvolossa totesivat ettei se ollut lapsi vettä.

Tuota sitten tuli vähän aina välillä.

5 viikon päästä sitten tuli paljon enempi vettä ja pakotin vaimon käymään sairaalassa tarkistamassa tuon asian. Ei vaimo olis millään halunut mennä :|

Ne sitten ottivat tuon sisään ja joutui olemaan siellä sitten 2kk.

3. Syntyi viikoilla 34 vai 32 ja oli ihan kunnossa. Joutui kuitenkin olemaan 5 viikkoa keskolassa kun ei osannut/jaksanut syödä.

Vierailija
11/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut ohjeeksi aina, että kun ne menee on mentyävä heti sairaalaan. Ei makuuasennossa tarvi olla eikä ambulanssilla.

Näin mullekin on 2 kertaa käynyt. Ja aina on heti otettu sisään sairaalaan.

Mutta tiedän paikkoja, joissa käsketään menemään näytille ja jos ei ole supistuksia pääsee kotiinkin odottamaan. Tulehdusvaaran vuokis käydään tiettyjen tuntien päästä taas sairaalassa.

Vierailija
12/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytille jos ei ole supistuksia. Sanovat että saa odottaa 12t kotona.

Vierailija
13/13 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko perätilassa ja jos olis vedet mennyt ennen sektioo, olis pitänyt mennä ambulanssilla ja pysyä makuulla.

Kuopuksesta meni vedet rv 34+2 ja kävin suihkussa ja menin taksilla sairaalaan. Sain olla pystyssä 1.5 vuorokautta, kunnes vauva syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä