Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suurperheiden äidit tekevät liukuhihnalla lapsia!

Vierailija
03.02.2006 |

Eivätkä ajattele lastaan yksilönä samanlailla kuin yksilapsiset.

Monesti on kuullut suurperheellisen syyllistävän yksilapsisia itsekkyydesta vaikka parempihan lapsella on silloin kun äiti ei menetä häneen hermojaan jonkun ulkopuolisen vaikuttimen takia kuten esim. suuren rääkyvän sisarusparven takia.

uskoisin, että nämä monilapsiset äidit ovat myös niitä jotka tykkäävät vähän " pöllyyttää" tukasta kun lapsi ei muka muuten opi. Eiköhän se ole vain sitä äidin väsymystä kun pitää liukuhihnalla tehdä kakaroita, nämä äidit eivät koe lapsiaan yksilöinä vaan omaisuutenaan, jota tarvittaessa voi ojentaa vaikka väkivallalla.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oman lapsuutesi katkeria kokemuksiako täällä haluat purkaa?

Vierailija
2/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annetaan niiden tehä ja tehdään mekin niin monta kuin itsestä tuntuu. Jokaisen oma valinta.

Hohhoijaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kyllä ihmiset on nykyään turhautuneita kun ei ole muuta tekemistä kun miettiä muitten ihmisten valintoja!

Vierailija
4/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä täytyy sanoa, että en osannut lapsena jakaa tavaroitani. Olin itsekäs, siitä ei mihinkään pääse. Itsellä nyt lapsia 3 ja uskon, että heillä on ja tulee olemaan henkisesti helpompi elämä, kuin minulla on ollut. Oppivat jakamaan huomiota ja tekemään juttuja, kun en jouda kaikkea tekemään/antamaan valmiina, niinkuin olen itse saanut.

Arvostan isoja perheitä ja niiden äitejä!

Vierailija
5/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulo ei ole tiedon väärtti.

Tervetuloa seuraamaan meidän elämää, tosin meillä on vain viisi lasta. Neljä vanhinta ei enää ole rääkyviä, vain yksi sellainen löytyy.

Vierailija
6/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa perheissä lapsilla on jokaisella myös omat tärkeät tavarat joita ei mielellään anneta toisten käyttöön. " Tämä on mun" .

Vierailija
7/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvata ap sinäkin lastasi ja vietä aikaa hänen kanssaan, niin loppuu se rääkyminen

Vierailija
8/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut ainut lapsi 15 v ja voin sanoa että hauskaa ei ollut.siksi halusin useamman lapsen ja nyt niitä on 4 ja vieläpä aika lyhyellä aikavälillä eli 6 vuodessa. ja voin myös tuosta tukasta pöllyttämisestä kertoa että mitä useampia lapsia niin tuollaiset ilmanaikuiset jutut vaan jää pois.

ap ei taitaisi itse jaksaa useamman lapsen kanssa ja siksi mollaa niitä jotka jaksavat. on jokaisen oma valinta paljonko lapsia haluaa(jos niitä saa).ymmärrän että jos olet väsynyt yrität puolustella omaa näkemustäsi tuollaisilla itsekeksityillä " syillä" .

Vierailija
9/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kieltämättä täytyy sanoa, että en osannut lapsena jakaa tavaroitani. Olin itsekäs, siitä ei mihinkään pääse. Itsellä nyt lapsia 3 ja uskon, että heillä on ja tulee olemaan henkisesti helpompi elämä, kuin minulla on ollut. Oppivat jakamaan huomiota ja tekemään juttuja, kun en jouda kaikkea tekemään/antamaan valmiina, niinkuin olen itse saanut.

Arvostan isoja perheitä ja niiden äitejä!

Vierailija
10/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista on toisilleen seuraa ja äidille jää aikaa itselleen.

Vierailija
11/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta kaksi ta kolme juttua, oli ne sitten ihan mitä tahansa, vie aina suunnattoman paljon enemmän aikaa ja vaivaa kuin yksi. Ei kolme lasta mene mitenkään siinä samalla, jos haluaa ihan oikeasti olla läheinen ja viettää aikaansa kaikkien lastensa kanssa.

Vierailija
12/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat aivan ihania ja jaksavia. En tiedä mistä olet keksinyt tuon teoriasi.

Vierailija
13/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden lapsen vanhemmat joutuvat hakemaan lapselleen " kaltaistaan" seuraa, paneutumaan lapsen kanssa olemiseen enemmän. Sitä ei tule automaattisesti perheessä jossa ei ole muita lapsia. Lapset oppivat toisiltaan valtavasti taitoja " ilmaiseksi"

Vai väitätkö että sinusta löytyy se energia uuden oppimiseen ja leikkiin kuin lapselta.

Lapsen mielikuvituksella ei ole rajoja, mutta sinulla niitä jo on, koska ikä on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
14/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kolme tai neljä mitenkään mene " siinä samalla" . Tottahan ruokaa voi laittaa kerralla isommalle porukalle, ja pyykit heittää koneesseen siinä samalla, mutta kyllä sitä joutuu tietenkin pistämään enemmän itsensä likoon, jaksamaan enemmän ja luopumaan koko ajan aina vain enemmän kaikesta omastaan, mitä useampi lapsi on. Johan sen nyt sanoo ihan järkikin, jos vähänkin ajankulua ja kelloa katsastelee.

Vierailija
15/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä yhden lapsen vanhemmat joutuvat hakemaan lapselleen " kaltaistaan" seuraa, paneutumaan lapsen kanssa olemiseen enemmän. Sitä ei tule automaattisesti perheessä jossa ei ole muita lapsia. Lapset oppivat toisiltaan valtavasti taitoja " ilmaiseksi"

Vai väitätkö että sinusta löytyy se energia uuden oppimiseen ja leikkiin kuin lapselta.

Lapsen mielikuvituksella ei ole rajoja, mutta sinulla niitä jo on, koska ikä on tehnyt tehtävänsä.

Juuri näin! T.kolmen äiti

Vierailija
16/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen samaa mieltä kuin 12, lapseen täytyy paneutua eri tavalla, koska aikuisen tarvii opettaa lapselle monia sellaisia asioita jotka joku toinen lapsi oppii automaattisesti sisaruksiltaan.

Vierailija
17/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kyselen läksyt, kuulustelen kokeisiin, kuuntelen huolet ja murheet joka päivä, kuljetan harrastuksiin, teen jotakin mukavaa vain lapsen kanssa kahdestaan, niin tämäkö vie neljän lapsen kanssa vähemmän aikaa suhteessa kuin yhden? t.17

Vierailija
18/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos kyselen läksyt, kuulustelen kokeisiin, kuuntelen huolet ja murheet joka päivä, kuljetan harrastuksiin, teen jotakin mukavaa vain lapsen kanssa kahdestaan, niin tämäkö vie neljän lapsen kanssa vähemmän aikaa suhteessa kuin yhden? t.17

Vierailija
19/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole koskaan aikaisemmin ajatellutkaan, että joku pitää useampaa lasta jonakin liukuhihnatouhuna. Outoa.

Vierailija
20/33 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue niitä viestejä vähän tarkemmin, niissä selitettiin kyllä lisää.