Kummilapseni
huostaanotettiin. Äidin vastuuntunnottomuuden takia.
Ikävä kummilasta. En edes tiedä missä hän nykyään on.
Kummilapsen äiti, suuttunut minulle koska minun olisi pitänyt kuulemma pitää vastuu lapsesta. Minun olisi pitänyt pelastaa heidän perhe-elämänsä samaan aikaan kun minua pilkattiin selän takana.
Yritin auttaa kummilapseni ja hänen äitinsä oikeille raiteille, mutta heti kun selkäni käänsin neuvoni ja apuni unohdettiin. Ja kun ne unohdettiin, alkoi haukkuminen etten mukamas tehnyt mitään auttaakseni.
Voimani loppuivat itseltänikin, otin etäisyyttä. Asiat vain pahenivat, loppujen lopuksi niin että lapsi on nyt poissa.
Nykyään jos törmään kaupungilla kummilapseni äitiin, hän kävelee nenä pystyssä ohi. Ihan kuin minä olisin syypää hänen lapsensa huostaanottoon.
Aika iso vastuu kummille, kummille jolla on omiakin lapsia.
Mun olisi pitänyt esimerkiksi elättää heitä. Niin kuulin myöhemmin puskaradion kautta.
Tiedän että en saisi tuntea syyllisyyttä, yritinhän kaikkeni.
Olisiko vain pitänyt yrittää enemmän?
Kommentit (5)
Tosi kurja juttu. Älä sinä kuitenkaan tunne syyllisyyttä!
Parempi varmaan pitääkin etäisyyttä, et sinä ole heitä velvollinen elättämään. Mutta kaikenlaisia loisia aina löytyy...
lapsen äiti ainut tie, mutta koska hän on mitä on niin...pattitilanteessa ollaan.
Luulen, että lapsen äiti on minulle kateellinen. Minulla menee hyvin, on ruokaa pöydässä ja ennen kaikkea minulla on lapseni.Koittihan hän saada viranomaiset meidänkin kimppuun. Epäonnistuen siinä, koska viranomaiset näki tämän naisen läpi.
Kaikenlaiset asiat minäkin olisin valmis antamaan anteeksi. Ehkä ei pitäisi.
Mutta...
Tämä nainen oli kuitenkin lapsuudenystäväni. Muuttui kuitenkin paljon lapsen tullessa maailmaan.
Kummilapseni on kyllä sen verran pieni vielä, että tuskin muistaakaan minua enää.
on mieleltään sairas ja kohdistaa oman kyvyttömyytensä hoitaa asioita sinuun. Älä ota siitä itseesi, vaikka ymmärrettävästi sinusta varmasti pahalta tuntuu. Yritä saada jotenkin yhteys lapseen. Jos hän on jossain sijaisperheessä tai lastenkodissa, onhan heillä varmasti valmiuksia ottaa vastaan läpsen tärkeitä ihmisiä. Ethän ole mikään paha asia lapselle, koska hänestä välität. Voimia!
Se piti vielä kysyy...