****TAMMIKUISET****
Yritin haeskella meille pinoa,mutta en sellaista löytänyt - tai jäi sitten silmien väliin.
Mites arki on lähtenyt sujumaan vauvan kanssa? Oletteko jo päässeet minkäänlaisiin rytmeihin,vai onko elämä vielä yhtä hullunmyllyä vauvan kanssa? Mites elämä muun perheen kanssa sujuu? Onko ketään jo kastettu? Ensimmäisiä neuvolakuulumisia, pituuksia,painoja?
Meillä pikkuhiljaa alkaa jonkinlaista rytmiä neidin kanssa löytyä. Päivät menee enemmin tai vähemmin tisutellessa ja nukkuessa lyhyitä unia,mutta yöt sitten jo vähän paremmin. Taisi viime yönäkin nukkua peräti 5 h putkeen. Vatsa vähän vaivaa neitiä, ollaan kokeiltu kohta viikon ajan Rela tippoja - mutta en oikein tiedä onko apua vai ei. Samalla tavalla itkeskelee mahaansa. Neiti on kyllä oikea kakkakone...monetkohan kakat tänäänkin on tullut? No hyvähän se on, saa ainakin tarpeeksi maitoa.
Muun perheen kanssa sujuu enemmin tai vähemmin hyvin. Poika välillä hermostuu, kun vauva huutaa iltaisin. Mutta tänäänkin neidillä oli hyvä ilta. Pelattiin Heitä sikaa peliä ja vauva köllötteli mun sylissä ja katseli. Mies on ollut viikot töissä,joten vaan vkonloppuisin pääsee nauttimaan vauva-ajan arjesta. Oon ollut kyllä aika väsynyt ja itkuinenkin, ja väistämättä välillä ehkä hieman masentunutkin... Viime vkonloppu oli ihan kauhea,kun mies tuli pe kotia. Olin niin poikki,etten jaksanut/halunnut edes puhua. Laahustin vaan apaattisena paikasta toiseen. Riitahan siitä sitten lauantaina tuli ja oikein kunnollinen sellainen, joka sekin alkoi pyykkien pesusta....äijä häipyi pelaamaan ekana kolmelta iltapäivällä - tuli kotia klo 5 ja lähti auttamaan kaveriaan pariksi tunniksi remontissa. Sitä ennen oli kaatanut läjän likaisia työvaatteitaan pukuhuoneeseen,koneen eteen. Minä kasasin vaatteet takaisin kassiin ja vein kassin keskelle eteisen lattiaa. Veti kyllä melkoiset pultit :-) Mutta sainpahan minäkin suuni puhtaaksi puhuttua, sanoin etten ole mikään piika,kautta kodinhoitaja. ETtä oletan kun hän tulee vkonloppuna kotia - NIIN hän tekee oman osansa kotitöistä. Kuitenkin HÄN on se, joka viikot saa asua hotellissa, nukkua 8 tunnin yöunet, mennä valmiiseen pöytään joka helvetin ilta. Ei tarvi tiskata,siivota,pestä pyykki,pestä kakkapyllyä,kuunnella esikoisen kiukuttelua ja vauvan itkua...ja auttoihan se vuodatus....
Ristiäiset meillä on varattu 11.3. ja paikalle kutsuttu vaan lähin suku. Askartelin kortit, jotka lähetän isovanhemmille/kummeille. Tarjottavat meinasin leipoa itse. Nimikin on valmiina, ollut jo aikoja sitten.
Meidän neiti kasvaa ihan hyvin,vaikka pelkäsin ettei maitoa riitä. Käytiin tänään ekassa neuvolassa ja paino 3995 g, pituus 54 cm ja pipo 36 cm. Painoa tullut syntymästä 905 g, eli 300g viikossa joka on kuulemma ihan hyvä tahti. Eli saa kyllä tarpeeksi maitoa,ei tarvi korviketta...neiti on tosi terhakka,kannattelee jo hienosti päätään ja katsoo ja kuuntelee. Tänään tuli ensimmäinen kunnon hymykin ihan hereillä - vai lieneekö ollut vatsanpuruja....
Tästä se alkaa pikkuhiljaa sujumaan alkuväsymyksen jälkeen...on tää vaan ihanaa aikaa!
Nyt unten maille
Mami + Justiina 3 vk 1 pv
hei vaan kaikille...
nyt alkaa tuntua että tänne porukkaa eksyy kirjoittelemaankin ;)
eli meille syntyi 16.1 poika...3490g ja 49cm (sairaalasta lähtiessä painoa 3295g)
ensimmäinen neuvola oli 25.1 jossa mitattiin vain painoa...sitä oli tullut kivasti tuolloin jo lisää 3515
2.2 (2 viikkoa) oli oikea ensimmäinen neuvola jossa mitat olivat 3835g ja 53.3cm
parin viikon päästä taas uudestaan.
arki on todella iskenyt käyntiin, eilen loppui miehen loma..oli aika ankeat fiilarit sunnuntaina..mies kun olisi halunnut edelleen olla kotona...töistä tullessaan sitten sylitteli vauvaa ja isompia pitkän tovin.
isyysloma saisi olla pidempi
imetys tuntuu hieman miestä harmittavan ts kateellisen, se kun sitoo vauvan minuun aika pitkälti..(kahta ensimmäistä pulloruokin suuremmaksi osaksi jolloin isä pääsi paremmin vauvan lähelle)iltaisin on edelleen klo.21-23 sellainen vaihe jolloin vauva tyytyy vain minun sylissä, välillä imuttaen välilla killitellen minua
nukumme perhepedissä
oma pää on aika höttöä edelleen, unohtelen paljon asioita ja muutenkin tunnun käyvän 2 teholla vaikka toisaalta taas turbokin tuntuu olevan päällä...
sisko 5v ja veli 4v ottaneet hyvin vastaan :)...koska emme kuuluu kirkkoon ilmoitimme pojan nimen maistraattiin...joonan ja juuson lisäksi kisasi arttu joka sitten voittikin ja nyt meidän tuhinalla on nimenä arttu matias
jotenkin on haikea olo kaiken aikaa..aika menee nopeasti eteenpäin juuri silloin kun se saisi pysähtyä.. ;)
RR ja arttu- poika 22pvä