Miksi ompelukone tekee väärälle puolelle koko ajan ihme sotkua?
Ärsyttävää! Vaikka miten säädän alalangan ja ylälangan kireyttä löysemmälle, kireämmälle, automaattiselle, silti tulee aina sellainen ärsyttävä kokomatkan lankasotkukäkkärä nurjalle puolelle! En ymmärrä!!!!
Mitä minä teen väärin?
Inhottavaa ommella kun vaatteet on päältä nättejä, mutta auta armias jos katsoo kankaan toiselle puolelle, näyttää kuin ei osaisi yhtään ommella!
Kone on aika uusi Singer Inspiration.
Kommentit (30)
Yleensä suttu alapuolella johtuu ylälangan löysyydestä. Ota lanka pois neulan silmästä ja vedä lankaa, paininjalan pitää olla alhaalla. Langassa täytyy tyntua vastusta. Jos ei tunnu, vaikka on säädetty kireälle, niin tarkista meneekö lanka kunnolla kiristyslevyjen välistä. Yritä myös katsoa onko se löysä alapuolella tullut kankaan läpi eli yläpuolelta. Tee sama kireyskoe alalangalla.
Jos mä sitten luovutan ja etsin toisen koneen :(
Mikä kone tekee satavarmasti suoraa ja siksakkia? Muuta en tarvi. Nuo on tärkeät.
Ap
Miten alalangan kireyttä säädetään?
T. Tumpelo
Mulla teki sutturaa kankaan alle myös. Olin laittanut puolan langan väärin kulkemaan. Eli laita puola toistepöin niin toimii.
Siellä mihin puola laitetaan, on pieni ruuvi, josta säädetään alalangan kireyttä. Yleensä ylälangan kireys on ongelma ja se pitää ensin tarkistaa.
Langan kireys on tärkeä yläpuolella niin kuin alapuolella , sen näkee yläp/alap, tikki ei saa olla löysää , puola on muovisia , Puolan yläreuna on kaartava, minusta hyvä olla suora , kokeile metallisella puolalla , kannattaa konetta puhaltaa jollain puhaltimella pölyt pois , ja jotka ompelukone öljyä , kyllä pitäisi pelata, :Huom, elämänhän kireyttä säädetää pienellä ruuvilla , joka löytyy puolakotelon kupeesta , pienellä meisselillä käännetään ruuvia oikealle tai vasemmalle, työn iloa
Ompelukoneen alalanka sotkuista, johtuu lähes aina ylälangan väärästä "kulkureitistä"!
Omissa koneissa Singer eri vuosikymmeniltä, sama ongelma harvoin käytössä. Tarkista aina ylälangan reitti ohjeistuksen mukaan, pienikin virheellinen reitti sotkee alalangan!
vika yleensä puolassa, jos tekee sotkua. Kaikki puolat ei pyöri niin hyvin siellä kotelossa. Just alkuperäset toimii loistavasti, ovat metallisia, mutta jälkeenpäin ostetut muoviset ei toimi.