Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Käykö teillä siivooja? Kokemuksia.
02.02.2006 |
Paluu töihin syksyllä edessä ja haluaisin jotenkin helpottaa arkirumbaani. Sekä tietysti keskittyä lapsiin iltaisin ja viikonloppuisin.
Niinpä olen päättänyt tilata siivojan kotiin.
Miten monta tuntia omakotitalon perussiivoukseen menee? Ja mitä siivooja teillä tekee? Itse ajattelin lattioiden imuroimista ja pyyhkimistä, vessojen pesua ja yleisesti pintojen putsaamista.
Tuo kotitalousvähennyshän on nykyisin hirmu hyvä apu kustannuksiin.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Taustaa: Mulle tää oli pakollinen juttu. En ole koskaan inhonnut siivoamista, mutta lapsen mennessä hoitoon 10kk ja itse aloittaessani kokopäiväisesti, ollaan molemmat oltu miehen kanssa ihan puhki. 5 kuukautta on ahdistanut kaikki kotityöt ja nyt tehtiin päätös, ette kiusata enää itseämme.
Sopimuksen mukaan meiltä laskutetaan 3 tunnin työ (kaksi siivoojaa 1,5 tuntia yhteensä), jossa heittävät matot ulos, imuroivat, pyyhkivät lattiat ja listat (!), pinnat ja oven karmit ja muun tarpeellisen. Lisäksi pesevät vessan ja kylppärin. Neliöitä meillä 83 ja kalustusta kohtuullisen paljon ja raskaita mattoja. Tuntihinnaksi tulee itselle noin 11 ¿/h eli 33 Euroa kerta. Ei paha hinta siitä, että asunto siivotaan joka toinen viikko kunnolla. Väliviikkoina voi sitten vaan imuroida ja ottaa pahimpia.
Mun työkaverilla käy kanssa kolmiossa siivooja ja heillä laskutus miltei samoista 2 tuntia. Sitten taas toisella työkaverilla käy omakotitalossa, 120 neliötä, niin laskutus on 4 tuntia.