Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka joulun alla ruikutatte kun ei ole rahaa ruokaan tai lahjoihin!

Vierailija
02.02.2006 |

NYT olisi se aika ruveta säästämään vähän rahaa, että on sitten joulunakin jotain mistä ottaa rahaa ruokaan ja lahjoihin lapsille!

Mä en vain ymmärrä teitä kädestä-suuhun-eläjiä, jotka ette yhtään suunnittele elämää tätä päivää pidemmäksi. Sitten täällä valitatte joulunalusviikolla miten ette saa jouluruokaa pöytään tai miten lapsi pettyy kun ei saa yhtäkään lahjaa!

Meilläkin on välillä TODELLA tiukkaa rahasta, mutta silti onnistumme jotenkin aina pistämään jotain säästöön. Niistä on sitten kiva ottaa jos tulee yllättävä meno.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tiukaa rahasta, ja ei jää säästöön. mutta sen asian olen hyväksynyt kun en halua elää kaupungin vuokra-kerrostalossa. olkoon se hinta siitä. mutta marraskuun lopussa mieheni lopetti yritystoimintansa yllättäen kannattamattomana, onneksi sai töitä melko pian. mutta jäännösverot ja se ettei 2kk tullutkaan rahaa mistään sai minut valittamaan. anteeksi, pilasinko sinun joulusi? ja ilmeiseti myös tämän koko vuoden..

Vierailija
2/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei tule lehtiä

Meillä ei ole autoa

Emme juo alkoholia tai limsoja

Asumme vuokralla (emme saa asumistukea)

Puhumme hyvin vähän puhelimessa

Netti kuuluu vuokraan, koneet ovat vanhoja, mutta toimivia...

Tulot 1800 euroa BRUTTO (sis. miehen palkan, mä olen juuri menettänyt työni, jota kesti 4kk; olen pudonnut pois liiton päivärahoilta; saan siis 0e) ja lapsilisän yhdestä lapsesta). Nettotulot 1200 euroa, siitä pois vuokra 500... Opintolainoja lyhennämme 300 euroa kuukaudessa. Lisäksi lapsen lääkkeisiin menee 50e kuukaudessa.

Niin. Mistä säästäisimme, kun pitää vielä syödä, ostaa bussin kuukausiliput kolmelle...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on edes jotain mitä pystyt säästöön laittamaan niin et ole tiukkaa nähnytkään. Tajua jo ettei jollain tosiaan riitä rahat välttämättömään edes arkena, saati sitten jouluna.

Vierailija
4/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tilaa lehtiä (paitsi muutaman ilmaislehden)

emme juo alkoholia

en osta uusia vaatteita (paitsi joskus alennuksesta)

soitan tutuille internetin kautta ilmaiseksi

emme maksa televisiomaksua

meillä ei ole autoa

emme käy parturissa (tutut leikkaavat tai itse leikkaan hiukset)

ostan aina halvimman tuotteen Rainbow, Euroshopper, Lidl jne.

kotona käytän sisävaatteita (" paremmat" vaatteet riittävät vuosikausiksi kun eivät kulu kuin ulkokäytössä)

Internet on oikeastaan ainoa paheeni ja maksan siitä 19,90 euroa kuussa.

Vierailija
5/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspäivärahaa tai vast saa Kelasta.Ei sitä nolla tuloilla tarvitse toimeen tulla.

Vierailija
6/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tulee. Laskuihin ja ruokaan. Mutta en kyllä olekkaan ruikuttanut ettei olisi varaa ostella lahjoja. Jos ei ole varaa ostaa, niin silloin ei osta.

Vierailija
7/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän voi tietenkään yleistää, mutta mulla on yksi kaveri joka lähtee AINA ostoksille, kun on tullut tuet tai palkka tilille. Heti vaan törsäämään. Sitten hän valittaa kun on rahat aina loppu. Kyllä varmaan mullakin loppuisi jos ostelisin paidan HM:stä, housut Kappahlista, sukat Anttilasta, lehden R-kioskilta ja kävisin vielä hampurilaisella. Ja samat tietysti tyttärelle.

Ei vaan mene kaverilla jakeluun, että jos jättäisi nuo shoppailut vähän vähemmälle, niin jotain voisi jäädä säästöön. Se on sitten ihan eri asia, jos ei tällaista harrasta ja silti ei jää mitään säästöön.

Vierailija
8/8 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin elelin pelkällä opintotuella (ei lainaa) yli 5 vuotta. Sitten olin töissä pari vuotta ja oli paremmat ajat. Sitten sain lapsia ja elelin kh-tuella 4 vuotta. Nyt olen kahden viime vuoden aikana ollut yrittäjänä ja nettotulot ovat olleet naurettavat 400 ¿ kuukaudessa + miehen tulot 1500 ¿ sekä lapsilisät!! Lapsia on kaksi ja kolmas tulossa. Meillä menee lainoihin lähemmäs 1000 ¿ kuussa. Eipä paljon naurata ei. Siltikin pärjäämme ja pieniä summia saan siirreltyä säästöön silloin tällöin.

Kyllä ne on kuulkaa ne pienet menot eivätkä niinkään ne isot tulot..

Ap