Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VOI &%¤#&¤#&! noita Perhepäivähoitajia!

Vierailija
02.02.2006 |

Jessus sentään. Nyt on pakko avautua teille kun olen niin tuohtunut ja järkyttynyt.

Olin tänä aamuna tavalliseen tapaan puistossa, jossa ulkoilee neljän pph:n porukka lapsineen. Olen seuraillut heidän olemistaan aina mielenkiinnolla, koska olen ajatellut, että hakisin mahdollisesti lapselleni pph-paikkaa ensi syksyksi. Mutta tämän aamun jälkeen olen varma, että en hae, en ainakaan tänne meidän alueelle.

Lapset leikkivät ja laskivat mäkeä tavalliseen tapaan ja nämä pph:t keskustelivat keskenään ringissä -kuten aina. MOnesti lapset satuttavat itseään vähän, alkavat kinastella tai lähtevät puistosta hortoilemaan läheisen rivarin parkkipaikalle, eivätkä nämä tädit korvaansa lotkauta.

No, nyt kävi sitten niin, että yksi lapsista lähti TAAS yrittämään ylöspäin liukumäen laskumäestä, sitähän he koettavat usein eikä kukaan kiellä. Samaan aikaan toinen lapsi päätti laskea alas mäestä ja yhteentörmäyshän siitä tuli.

Tämä ylöspäin kiipeäjä jäi laskijan jalkojen alle/töytäisemäksi, kaatui naamalleen liukumäen reunaan, otsasta alkoi valua verta ja lapsi makasi aivan tiedottoman näköisenä maassa.

NO, MITÄ TEKEE KOULUTETTU PPH?

EI MITÄÄN! Nämä helevetin juoruakat seisoivat viiden, kuuden metrin päässä ringissään juttelemassa ja vaikka huuto alkoi, ympärillä olevat lapset ja muut aikuiset hätääntyivät ja riensivät liukumäen luo lasta katsomaan, nämä akat eivät hievahtaneetkaan.

Meni minuutin verran kun huutelimme siinä puistossa, että kenen hoitolapsesta on kyse, kuka hänestä vastaa ja mitä hittoa... Koetimme saada selville kenen vastuulla pieni lapsi oli ja olimme todella hätääntyneitä pienen voinnista kun otsasta tuli haavasta verta ja lapsi toinnuttuaan pökkeröstä oli aivan hysteerinen.

Lopulta siitä ringistä erottautui yksi akka ja käveli luoksemme. Siinä vaiheessa he muutkin havahtuivat ja kiiruhtivat siihen lapsen luo ja alkoivat karjua ja huutaa toisilleen, erttä miten tällaista voi sattua. Se yksi täti oli sitten valkoinen kuin lakana ja rupesi halailemaan lasta ja kyselemään vointia, joka siinä vaiheessa oli jo ihan ok. Lapsi ei enää itkenyt vaikka verta tulikin vielä vähän.

Sitten nämä pph:t keräili kamppeensa ja lähtivät kukin suuntinsa. Tämä lapsi lähti pulkassa pph:n mukana tietty ja kovasti me muut aikuiset sanopimme sille pph:lle, että pitäiskö käydä lääkärissä tai jotain. Pph vaan tiuskaisi, että ei pienestä kuhmusta mihinkään lähdetä, mennään vaan kämpille maate niin unohtuu.

SIIS MITÄ V*TTUA??? Mä olen aivan järkyttynyt. Pitäiskö siitä akasta tehdä jonkin sortin valitus???

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme eräässä lasten musiikki tapahtumassa, kaupunki järjesti. Tapahtumapaikkana oli auditorio. Olin lasteni kanssa istumassa siellä aika ylhäällä, taaksemme tuli yksi perhepäivähoitaja hoitolastensa kanssa, hänellä oli siinä pari toisenkin hoitajan hoitolasta. Pian huomasin että auditorion jyrkähköjä portaita alkoi nousta n. 1 vuotias poika. Kiipesi ylöspäin konttaamalla, välillä pysähtyi katselemaan alaspäin ja jatkoi taas kiipeämistä. Kiipesi ylös asti, ohi takanamme olevan pph:n. Poika lähti tulemaan sitten alaspäin, näytti tosi hurjalta. Pph ei huomannut mitään. Me muut siinä ihmettelimme että kenen tuo lapsi on? Kyselimmekin ääneen. Pph ei vieläkään huomannu poikaa. Sitten tulee portaita se toinen pph ja alkaa ihmetellä mitä se poika yksin kiipeilee portaita. Takamme istuva herää horroksestaan ja sanoo että pojahan piti olla sen toisen kanssa maksamassa lippuja, toinen siihen eetä mä hhusin sun perään että poika lähtee tulemaan sinne sun perässä. Toinen ei ollu kuullu sitä.

Tilanne oli oikeesti kamala, poika huoju ja horju kiipeillessään, onneksi ei tippunu portaita alas. Sillon päätin että en vie lapsiani pph:lle. Päiväkodissa on useampi aikuinen vastuussa lapsista.

Tämä tapaus Vantaalla.

Vierailija
22/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ei välttämättä ole. Olen hakenut omaa lastani päiväkodista jossa pientenpuolella ryhmässä 12 lasta ja heidän kanssaan kuuro apulainen yksin.

En hänen vammaansa paheksu mutta kun olin itse lapseni kanssa tutustumassa päiväkotiin niin ryhmän isommat lapset kertoi kuinka pieni oli jäänyt jumiin naapuri huoneessa kun hän ei kuullut 2 " avun huutoja" .

Varmasti joka hoito muodossa olisi parantamisen varaa.

Henkilökunnan määrä päiväkodeissa omasta mielestäni aivan riittämätön.

Isojen ryhmässä 22 lasta ja kolme aikuista.

Näihin asioihin tulisi puuttua mutta ei ne asiat parane sillä et arvostellaan ja haukutaan ihmisiä jota tekevät tärkeää työtä minimi resusseilla.

Kyllä itse olisin vaihka valmis maksamaan hiukan lisää hoidosta jos se näkyisi siinä että hoitajien määrää lisättäisiin. Näin lapsilla olisi mahdollisuus saada syliä ja huomiota osakseen hoidossa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläon ainakin niin vanhoja hoitajina että eivät ole käyneet kuin kurssin ja nyt on niin iso pula hoitajista että pääset hoitamaan jos sinulla on vaan itselläsi lapsia!

Vierailija
24/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti oon seuraillut puistossa kuinka ne istuttavat ja huudattavat llapsia rattaissa puistossa. Kun kerran kyyin että miksi lapsi huutaa niin yks täti vaan sanoi että ei se viihdy ulkona. No menin siihen lapsen luo ja kysyin että haluuko se leikkimään . Nostin sen pois vaunuista ja otin hiekkalaatikolle leikkimään lapseni kanssa ja siihen loppui itku. Tädit vaan jatko juoruamista ja isommat hoitolapset tuli rikkomaan tahallaan meidän hiekkakakkuja, eikä puuttuneet asiaan. Mä en todellakaan koskaan vie lapsiani pph:n hoitoon enkä suosittele sitä ees muillekkaan

Vierailija
25/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ovat alipalkattuja ja alimotivoituneita - eivät viitsi. Kivempi länkyttää toisten akkojen kanssa kuin hoitaa hommaansa.

Osa av-mammoistakin on niitä jotka ei puistoissa seuraa yhtään lastensa tekemisiä, siitä tämä yleinen hyökkäävyys aloitusta kohtaan. Pisto omassa tunnossa. Puolustelua sille, ettei niitä lapsia tarvitse vahtia. Sattuu jos sattuu, ja kun riittävän usein sattuu, siihen tottuu..

Vierailija:

Luuletteko että pph kerkiää puistossa kaikkien lasten perään, EHEI! Siellä huutaa yks jos toinenkin äitiä ja kukaan ei ole lohduttamassa. Kuka vaan melkein pääsee pph:ksi ja suurin osa näistä hoitajista on hyvin vittuuntuneita. Eihän ne sitä koskaan teillä näytä.

Vierailija
26/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on ihan samanlainen työpaikka ihmisille kuin joku muukin: on aika iso kynnys lähteä kantelemaan toisesta työntekijästä, vaikka tämä tekisi isojakin virheitä.

KAnnattaa muistaa, että on hyviä ja huonoja pph:ta ja hyviä ja huonoja päiväkoteja. Kyllä mäkin usein kun kävelen yhden päiväkodin pihan ohi, näen vaikka millaisia kiusaamistapauksia, mutta hoitajat eivät, joko eivät jaksa puuttua asiaan tai eivät näe, kun heitä on liian vähän.

Samoin päiväkodit pk-seudulla on varsinkin ihan pienten lasten kannalta todellisia säilytyspaikkoja välillä. Veljeni puoliso oli pitkään siellä töissä, mutta ei jaksanut- välillä sai olla esim. yksin pukemassa 12 n. vuoden ikäistä, kun piti ulos lähteä, ja joku oli kipeänä ja sijaista ei otettu. Tuollaista tilannetta ei ole koskaan pph:lla, jolla on max se 5 lasta ikinä.

Oma lapseni on ollut sekä pph:lla että päiväkodissa, ja molempiin olen ollut kohtalaisen tyytyväinen. Päiväkotiin kyllä tyytyväisempi, mutta se onkin näitä täälläkin jonkun parjaamia pieniä yksityisiä päiväkoteja.

Vierailija
27/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kin istuu aika tasan tarkkaan vaunuissa ja huutaa.

Vierailija
28/28 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempien tulisi olla hyvillä mielin että lapsi viihtyy hoidossa ja on turvasessa ympäristössä?