Kävitkö teininä kielikurssilla Englannissa? Mikä kaupunki ja vuosi?
Itse kävin Torquayssa vuonna 1989. mukava kaupunki, erikoinen palmuineen.
Kommentit (189)
Onpa sattumaa!! Olin itsekin tuolloin Bournemouthissa. Opettajien nimiä en enää muistanut, mutta kaivoin valokuva-albumin esiin, ja sieltö nimet löytyivätkin. Meillä opet olivat Liisa, Harry ja Dave. Todennäköisesti oltiin samalla kurssulla.
1996 Brighton.
Elämäni hauskin kuukausi! Diskoja, baareja ja poikia..
Lastani en päästäisi, mutta ehkä silloin ei ollut niin paljon sekaisin olevia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjun luettuani herää kaksi kysymystä:
1) Ovatko suomalaiset miehet päässeet lähikontaktiin paikallisten/italialaisten/ranskalaisten/jne. tyttöjen kanssa?
2) Miksi nuoruudestaan täysillä nauttineet mammat kieltävät sen omilta tyttäriltään?
Oma käsitykseni (olin Oxfordissa 1983, pubeissa tuli hengailtua ja kiva reissu oli, en tiedä opinko kieltä):
1) Ainakin vähemmän. Tytöt on ehkä siinä iässä vähän poikia kehittyneempi. Mutta luulen, että isompi merkitys on sillä, että italialaisten yms. tapakulttuuriin on kuulunut, että tyttö ei saa olla liian tyrkky tai helppo, mutta pojalle on hyväksytympää olla kuten 'don juan'.
2) Sitä itsekin ihmettelen, melkoista valta-aseman hyväksikäyttöä minusta. No, lapset sitten itse aikuisina voivat päättää, miten usein käyvät tapaamassa vanhaa äitiänsä.
80-luvulla ei ollut nettiä eikä kirjoiteltu minkälaista kielikurssilla oikeasti oli. Monet vanhemmat luulivat nuorten asuvan turvallisesti kodeissa kotiintuloajat kontrolloituna, kun totuus oli bilettämistä alaikäisenä baarissa yömyöhään.
Ihmeteltiin kun taksikuski odotti yöllä niin kauan, että päästiin sisälle taloon. Kysyttäessä tätä kuski ilmoitti, että tämä alue jolla asutte on todella levoton, lähistöllä äskettäin sattunut selvittämätön tappo jne.
Ei ihan hirveästi innostanut lähettää lastaan yksin tuonne. Mentiin sitten koko perheen voimin lomalle Lontooseen.
Hei,
Onpa sattumaa, mekin oltiin juuuri 1977 07-08 kuun vaihteessa Wintonin kirkon kurssipaikassa ja meildän opet ei kyll ollu Dave eikä Harry, jotain ihan outoi nimii..se Liisa vois olla...
En. Matkustin teininä yksin USA:han kesäksi oppimaan kieltä paremmin. Ja opinkin, toisin kuin ne bailauskursseilla briteissä hilluneet.
Bournemouth -97. Yhdistetty kielikurssi ja työharjoittelu. Työskentelin paikallisessa hotellissa ja kävin kieliopinnoilla kylän keskustassa.
Torquay 1995 :) Just katselin yksi päivä kuvia sieltä, oi niitä aikoja ;)