Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko luovuttanut verta? Miksi et?

Vierailija
25.06.2008 |

Pieni vaiva ja suuri hyöty. Suosittelen kaikille terveille!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla vähintään 50 kg

Vierailija
2/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu sen enenpää kuin normin verinäytteen ottaminen. Olokaan ei ole hullumpi sen jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys estää. Kuulun vielä O- veriryhmään, joten olisin hyödyllinenkin...

Vierailija
4/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytyksestä on tarpeeksi aikaa.

Vierailija
5/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kerrasta on nyt 4 vuotta koska sen jälkeen olen ollut kaksi kertaa raskaana ja imettänyt molempia lapsia yli vuoden. Ajattelin mennä kun tämä kuopuksen imetys on loppunut, toivottavat hg on vain tarpeeksi korkea koska minulla on raskaudessa se tippunut tosi alas kun taas ennen lapsia se oli jopa liian korkea joten luovutus teki ihan hyvää.

Mutta eniten hyvää se tekee luovuttajalle henkisesti, tietää auttavansa muita:)

Vierailija
6/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan puolessa välissä niin tautisen huono olo, että jäi luovutus kesken enkä ole uskaltanut sen jälkeen mennä. Tosi vikkelästi ne otti sen pussin pois ja veti multa jalat ylös ja pään alas, joten ei siinä mitään. Olo oli turvallinen =) Suosittelen siis kaikille muille. Käykää edes kokeilemassa!

Vierailija
7/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se on vaan jäänyt. En ole tällä hetkellä varma, riittääkö Hb, mikäköhän alaraja nykyään lienee... Monet tutuista käy säännöllisesti ja uskon, että minäkin vielä muistan mennä. Eli vastaus kysymykseen en ja en ole muistanut.

Vierailija
8/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielellän kyllä muuten kävisin luovuttamassa. Miehellä on sama veriryhmä kuin mulla (AB rh -), joten hän luovuttaa munkin puolesta ;), näin on sovittu!

Vierailija
9/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa liian vähän ja hemppa alhainen

Vierailija
10/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olis 0-ryhmän veri,joten sitä tarvittaisiin.

Mulla on nytkin hb 109 eli liian alhainen. Se on aina alhaalla.

Ja nykyään mulla on vielä lääkityskin, josta en tiedä estääkö ehkä sekin.

Vierailija
11/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sen jälkeen ole käynyt.

Vierailija
12/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alhainen hemoglobiini, niin on ollut aina ja nyt se on vielä laskenut entisestään.

Olisin kyllä halunnut mennä luovuttamaan monta kertaa, mutta ei onnistu varmaan koskaan.

Vierailija
13/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kerran vanhemman lapsen imetyksen lopettamisen jälkeen käännytetty verenluovutuksesta. Olin juuri lopettanut imetyksen, joten en kelvannut. En muista aikaa, joka piti olla lopetuksesta että kelpasi. Mielikuva on jäänyt, että se olisi jotain 6-9 kk, mutta ei tarkempaa.

Vierailija
14/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin painoa ei ollut riittävästi, sitten tuli raskaus, imetys, raskaus, imetys, sitten sairaus, leikkaus...

Luovuttaisin jos saisin. On tosi hienoa, että on ihmisiä jotka luovuttavat! Autatte monia! Itse olen saanut verta kaksi kertaa.

Vierailija
15/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi paino liian alhainen, 46 kg.

Harmittaa, etten voi luovuttaa. Mieheni sen sijaan ei uskalla, vaikka olisi ihanteellinen luovuttaja. Olen monet kerrat yrittänyt puhua, miten tärkeä teko se olisi mutta ei vain pysty. Mua ärsyttää tuollainen nyhverö.

Vierailija
16/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hb olisi 140.

Vierailija
17/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en voi, raskaudesta ja synnytyksestä liian lyhyt aika. Monta kertaa myös Hb on estänyt luovuttamisen, lävistys kerran. Nytkin itse asiassa Hb estäisi luovuttamisen, se ei vaan tahdo kivuta paljon 120 yli, ja vähintään 125 pitäisi olla.

Vierailija
18/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino ei riitä. Painan 39 kg. Ja on kyllä muitakin syitä.

Vierailija
19/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt yhtäkkiä huomasin, että estääköhän uusi lääkitykseni jatkossa luovutuksen?! En löytänyt Glukosamiinia veripalvelun listasta, onko se kielletty vai sallittu aine luovuttajille. Tiedättekö te?

Vierailija
20/32 |
25.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin oli esteenä allergialääkkeet, sitten tatuointi, sitten lääkkeet ja sitten taas tatuointi ja sitten raskauksia kolme peräkkäin, mutta ajattelin kyllä luovuttaa kunhan tästä raskaudesta selviän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme