Kaikki hoikat!
Mitä te syötte ja kuinka paljon päivässä..?
Pliis, auttakaa lihavaa joka haluaa laihaksi!
Kommentit (39)
Itse asiassa en kiinnitä syömiseeni enempää huomiota. Tykkään liikunnasta, siitä tulee hyvä olo. Elän ja olen ihan normaalisti. T. Keijukainen
En laske kaloreita enkä kilometrejä. Siinä se.
Nostitte oikeasti 12 vuotta vanhan ketjun.
Oma ruokavalio näyttää tältä
- aamupala: ruisleipä juustolla, kurkulla ja tomaatilla
- lounas: ihan tavallista kotiruokaa, runsaasti salaattia
- välipala: joku hedelmä
- päivällinen: ihan tavallista kotiruokaa, runsaasti salaattia
- iltapala: joku hedelmä tai marjoja pakkasesta
Näillä eväillä paino pysynyt normaalina (välillä jopa vähän alipainon puolella) 40 vuotta
Minulla ainakin, jos jätäin jonkun ruoan väliin, niin sitten iskee entistä pahempi nälkä ja riski syödä jotain epäterveellistä kasvaa. Siis tavallinen terveellinen ruoka ja säännölliset ruokavälit
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita enkä kilometrejä. Siinä se.
Luuletko tosiaan että ap lukee sun kommenttisi 12 vuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Oma ruokavalio näyttää tältä
- aamupala: ruisleipä juustolla, kurkulla ja tomaatilla
- lounas: ihan tavallista kotiruokaa, runsaasti salaattia
- välipala: joku hedelmä
- päivällinen: ihan tavallista kotiruokaa, runsaasti salaattia
- iltapala: joku hedelmä tai marjoja pakkasestaNäillä eväillä paino pysynyt normaalina (välillä jopa vähän alipainon puolella) 40 vuotta
Minulla ainakin, jos jätäin jonkun ruoan väliin, niin sitten iskee entistä pahempi nälkä ja riski syödä jotain epäterveellistä kasvaa. Siis tavallinen terveellinen ruoka ja säännölliset ruokavälit
12 vuotta vanha aloitus.
aamupala n. klo 6: kaurahiutaleita ja A+ rasvatonta luonnonjugurttia, mustikoita ja mansiokoita + pähkinärouhetta
lounas n. klo 11: esim.tänään söin Kokkikartanon makaronilaatiokon, eilen uunifetaa+kasviksia
välipala: nälästä riippuen joko en mitään tai sitten hedelmän (banaani, mandariini), kahvia. Tänään söin banaanin ja jacky makupalan (kaakao), teki mieli jotain hyvää
lonas: pari leipää (toinen juusto 17% rasvaa, toinen meetwursti 9% rasvaa) tai pari karjalanpiirakkaa. Jos ei riitä, niin lisäksi rahkaa, hedelmä tms.
iltapala n. klo 18: maitorahka-vaniljajugurtti sekoitus, jossa mustikoita ja mantelirouhetta, viinirypäleitä tai porkkana. Jos on kova nälkä, niin pari hapankorppua esim. pähkinävoilla.
Liikun joka päivä, mutta en mitään kovin raskasta liikuntaa enää, kun olen lähempänä 60 kuin 50 ikävuotta. Mutta vähintään kävelen 5-10 km, jos en mitään jumppaa tee.
Vierailija kirjoitti:
aamupala n. klo 6: kaurahiutaleita ja A+ rasvatonta luonnonjugurttia, mustikoita ja mansiokoita + pähkinärouhetta
lounas n. klo 11: esim.tänään söin Kokkikartanon makaronilaatiokon, eilen uunifetaa+kasviksia
välipala: nälästä riippuen joko en mitään tai sitten hedelmän (banaani, mandariini), kahvia. Tänään söin banaanin ja jacky makupalan (kaakao), teki mieli jotain hyvää
lonas: pari leipää (toinen juusto 17% rasvaa, toinen meetwursti 9% rasvaa) tai pari karjalanpiirakkaa. Jos ei riitä, niin lisäksi rahkaa, hedelmä tms.
iltapala n. klo 18: maitorahka-vaniljajugurtti sekoitus, jossa mustikoita ja mantelirouhetta, viinirypäleitä tai porkkana. Jos on kova nälkä, niin pari hapankorppua esim. pähkinävoilla.
Liikun joka päivä, mutta en mitään kovin raskasta liikuntaa enää, kun olen lähempänä 60 kuin 50 ikävuotta. Mutta vähintään kävelen 5-10 km, jos en mitään jumppaa tee.
Äh, tämä olikin ikivanha aloitus, ehdin vastata enkä saa enää poistettua. Tylsää tällaisiä näin vanhoja nostaa tänne :(
Et kysynyt normaalipainoisilta mitään, mutta vastaan silti :) olen 54v, mikä vaikuttaa siihen, että normipaino on riittävä haaste.
Aamupala: lasi vettä, kahvinuppi ja gluteeniton pashtoleipä juustolla, usein myös keitetgy muna. Parin tunnin päästä kaurapuuro tai luonnonjogurtti myslillä,, tämä siksi, että lounaan ei tarvitsisi olla hirveän aikaisin.
Lounas: esim kanafilee, vähän riisiä ja paljon kasviksia/ lohta ja keityttyä bataattia, tms sellaiset annokset, että nälkä lähtee muttei ole liian täysi olo. Eli aika pieni annos, paitsi kasviksia paljon.
Välipala/päivällinen: salaatti esim fetasalaatti tai munakas ja joku hedelmä.
Iltapala: hedelmä, gluteeniton sämpylä jos jaksan, kuivattuja taateleita ja joskus myös manteleita tai pähkinöitä.
Juomana aina vesi.
Mantelit ja pähkinät kannattaisi syödä aiemmin, illalla ne voi lihottaa, mutta mä pysyn normaali painossa näin. Mulla on gluteeniton ruoka keliakian takia.
Vierailija kirjoitti:
Nostitte oikeasti 12 vuotta vanhan ketjun.
Katsoinkin että harvinaisen asiallista kommentointia. Ei oo nykysin netti tommone ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, tämä olikin ikivanha aloitus, ehdin vastata enkä saa enää poistettua. Tylsää tällaisiä näin vanhoja nostaa tänne :(
Asiaa se ketjun ikä ei muuta. Miksi ihmeessä poistaisit viestisi?
En tiedä. Hoikat eivät laske kaloreita eivätkä askelia.
Vähän surkea tapa aikoa laihaksi, jos ensimmäinen ajatus pyörii ruoan ympärillä... :(
Hoikkuus on aika valheellista, jos sen on saavuttanut ja ylläpitää syömättömyydellä. Niin kuin aika moni täällä näyttää tekevän. Voitte olla laihoja läskejä, eli lihakset palaneet pois ja hoikassa varressa on silti epäterveellisen paljon rasvakudosta, vaikka ei lihavalta näyttäisikään.
Itse syön 5 ateriaa päivässä ja huolehdin, että aina saan riittävästi proteiinia, kuitua ja hyviä rasvoja. Aineenvaihdunta pysyy käynnissä ja jaksaa, eikä vaivaa herkku- tai naposteluhimo. Huolehdin myös riittävästi nukkumisesta, sillä väsyneenä iskee energiavaje, jota yrittää täydentää pitkin päivää napostelulla ja iskee hirveä herkkuhimo.
Lisäksi liikun 3-4 kertaa viikossa
Tällä tavoin pysynyt terveellisesti hoikkana
Jännä lukea näitä. Olen painoindeksin normaalin yläpäässä. Noilla ruuilla, mun maha murisisi monta kertaa päivässä ja tuntuisi tosi inhottavalle. Ja sitten kun maha on tyhjä, niin alkaa tulla levoton ja tuskainen olo. Alan tiuskia ja olla kiukkuinen.
Veriarvoja on tutkittu, mutta kaikki hyvin.
Aamulla kahvia ja leipää/tai banaani.
Lounaaksi itsetehtyä ruokaa jossa paljon kasviksia ja lihaa, pastaa vältän.
Välipala jokin hedelmä.
Illallinen kunnon annos kotiruokaa.
Iltapala leipä.
Karkkiakin syön, kuten tänään olen syönyt.
Käyn joka toinen päivä kuntosalilla, kävelen 3km suunta ja teen tunnin treenin.
Olen 173 cm ja 57kg, käytän kokoa xs.
Syön useita kertoja päivässä (aamupala, lounas, päivällinen, iltapala ja välissä muutamia välipaloja) ja päivän pääateriat lautasmallin mukaan, välipaloina syön usein rasvatonta rahkaa, marjoja ja granolaa, hedelmiä, muutaman palan tummaa suklaata, kourallisen pähkinöitä tai joskus vaikka pienen voileivän. Levitteenä leivän päällä käytän Benecolia tai Alentajaa, leipä ja pasta on täysjyvää, riisin sijasta syön ruokakauraa tai -ohraa ja ruuan valmistuksessa käytän rypsi- ja oliiviöljyä. Pääateriat valmistan usein kanasta, kalasta, härkiksestä tai kauravalmisteista, joskus pelkkää kasvisruokaa ja punaista lihaa syön nykyään enää harvoin. Sokeripitoisten tuotteiden syöntiä olen vähentänyt rajusti, mutta sallin itselleni toki ainakin kerran viikossa kahvilassa kahvit leivonnaisen kera ja joskus harvoin voin käydä vaikka pizzallakin. Kylässä ja juhlissa syön sitä mitä on tarjolla. Ruokavalioni on suurin piirtein sitä linjaa, että syödystä ruuasta 80 % on niin sanottua terveellistä ruokaa ja korkeintaan 20 % voi sitten olla jotain muutakin. Kyllä minä painoani tarkkailen ja joskus jopa päivittäin ja jos paino joskus nousee syön muutaman päivän vähän niukemmin, pyrin pysymään painon suhteen tietyissä lukemissa ja mitään varsinaisia laihdutuskuureja ei tällä systeemillä tarvita. Liikuntaa harrastan päivittäin ja lähinnä reipastahtista kävelyä, jota teen usein ihan hyötyliikunnankin merkeissä kuten kauppareissut kävellen vähän kauemmas, syksystä kevääseen pari kertaa viikossa pyrin käymään kuntosalilla, kesällä pitkiä pyörälenkkejä ym. kesäliikuntaa.
Työpäivinä
Aamu: kahvia, maustamatonta jogurttia pähkinöitä ja vehnäleseitä, omena.
Lounas: mitä nyt milloinkin esim. broileria ja wokkivihanneksia, sosekeittoa ja jotakin lihaa/raejuustoa
Päivällinen kuten lounas
Iltapala: proteiinivanukas ja pähkinöitä, jos nälkä niin pari palaa leipää ja juustoa tai leikkelettä.
min 1500kcal. Jos syön vähemmän, heikko ja paha olo. Liian paljon en edes jaksa syödä. Herkkuja herkkupäivänä. Hyötyliikuntaa plus kävelyä/pyöräilyä, telkkaria katsellessa vatsalihaksia ym., toki myös puhdasta löhöilyä.
Aamulla kunnon aamupala, jaksaa päivän paremmin. 3h välein syömistä, ei mitään nutrilett-piiperrystä vaan kunnon ruokaa. Opi pitämään salaateista, vihanneksista ym, korvaa pulla hedelmällä.
Älä odota tuloksia laihtumiseen heti, vaan muutos tapahtuu pikku hiljaa elämäntapojen muuttumisien myötä. Minulla meni muutama vuosi että sain haluamani vartalon. Nyt siis pari vuotta 178/63, ja ei mikään laihanlöllö ;). Paino saavutettu käyttämällä puhdasta maalaisjärkeä!