Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki hoikat!

Vierailija
03.01.2011 |

Mitä te syötte ja kuinka paljon päivässä..?

Pliis, auttakaa lihavaa joka haluaa laihaksi!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu - usein en mitään

Lounas - normaalipöperö, käyn työpäivisin ulkona lounaalla. Jätän leivät väliin.

Välipala - en syö

Päivällinen - ruisleipä + leikkelettä/kananmunaa tai marjasmoothie. Jos lounas on jäänyt väliin (sitä toisinaan tapahtuu) syön normaalia kotiruokaa.

Iltapala - joku hedelmä, jos olen syönyt kotiruokaa päivällisellä en syö mitään

Syön aina vain sen verran että nälkä lähtee, en itseäni täyteen. Kahvia juon ihan pirusti töissä ollessa.

57/170

Vierailija
2/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvatonta maustamatonta jogurttia n 2 dl, siihen pari rkl hedelmämysliä.

Lounaaksi söin spagettia, tomaattikastiketta, raejuustoa. Sellaisen kunnon lautasellisen.

Välipalaa en tainnut tänään syödä ollenkaan? Usein jogurttia tm, kuten aamullakin, tai pannaria tai muuta leipomusta.

Iltaruoaksi meillä oli tänään jauhelihakeittoa. (perunaa, porkkanaa, lanttua, jauhelihapullia, persiljaa) 2 lautasellista. Ja sämpylä, ilman päällisiä.

Nyt iltapalaksi 2 sämpylää, välissä juustoa, persiljaa ja munakasta.

Yleensä en juurikaan syö leipää, mutta tänään leivoin sämpylöitä, niin niitä mennyt.

Juon teetä ja vettä. Liian vähän juon, niin sitä olen nyt koittanut tietoisesti lisätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamupalaksi kuppi kahvia maidolla ja sokerilla

- päivän aikana vain 1 kunnon ateria, joka voi olla myös salaatti, yleensä kyllä lämmin

- töissä välipaloina kahvia sekä pasteija, leipä, rahka tai banaani

- herkuttelen usein illalla

Vierailija
4/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala: pala leipää tuorejuustolla + muutama sipsi

lounas: soijarouhebolognesea pikku annos + vettä

välipala: taas pari sipsiä

päivällinen: omena + kolme palaa suklaata

iltapala: maitoa

heh ei kovin laadukasta mut määrät on melko samanlaiset aina, nyt oli vaan jouluherkkuja vieläkin:D

Vierailija
5/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apu tulee siitä, kun luettelet omat ruokasi itsellesi joka päivä, pidät siis kirjaa syömisistäsi. Suosittelen Kalorilaskuria tai muita netin painonhallintapalveluita.

Ruokavaliosi pitää olla juuri sinulle sopiva ja sisältää ruokia, joista tykkäät, sen takia muiden syömiset eivät sinua auta. Määrien pitää vain olla oikeita, ja siinä eivät myöskään toisten sanomiset mitään auta, vaan tarvitaan keittiövaakaa. Kun käytät vaakaa jonkin aikaa, opit arvioimaan, mitä ruoka-annos painaa.

Lisäksi laihtumiseen vaikuttaa valtavasti se, miten paljon kulutat. Jos painat nyt 100 kiloa, kulutuksesi on aivan erilainen kuin jonkun täällä ruokiaan luettelevan, joka painaa 50 kiloa. Tämänkään takia et saa apua tästä ketjusta. Lähtöpainon lisäksi tietenkin liikunta vaikuttaa kulutukseen. Jos liikut 8 tuntia päivässä työssäsi, saat syödä paljon enemmän kuin toimistotyöntekijä.

Vierailija
6/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras vinkki on että älä tee kuten kakkonen, eli älä jätä aterioita väliin ja rääkkää itseäsi nälässä. Verensokerin heittely on pahin vihollisesi. Itse saatan sekä sortua ahmimaan että olen töissä täysin toimintakyvytön, jos en ole kunnolla ravittu.

Oma ruokavalioni vaihtelee, mutta tässä peruspilareita:

- Lasken päässäni aina summittaisesti syödyn ruoan kalorit ja vahdin, että en syö ainakaan usein kulutustani enempää. Laskutaito on peruja muinaisesta kalorilaskurin käytöstä, joka oli aluksi vaivalloista, mutta josta jäi ikuinen "kaloritietoisuus." Huonona puolena on, että kaloreiden räknäämisestä on hankala päästä eroon lomallakaan. Ei ole tervettä, jos kalorit täyttävät ajatukset kokonaan.

- Syön tuhdin aamiaisen, joka sisältää esim täysjyvämuroja ja maustamatonta viiliä tai puuroa. Ilman aamiaista olisin toimintakyvytön.

- Lounaaksi valitsen työpaikkaruokalassa jotain mahdollisimman fiksua. Iso keko salaattia, kunnolla proteiinia (kalaa/kanaa/lihaa ja mieluiten sellaisenaan eikä esim. kastikkeena jossa varsinaista lihaa on vain vähän ja jauhoja ym moskaa sitäkin enemmän), fiiliksen mukaan lisäksi vähän riisiä/pastaa tms etenkin jos sitä on saatavilla täysjyväversiona. Täysjyväleipää syön fiiliksen mukaan 1-2 palaa voilla tai margariinilla. Joskus syön jälkiruokaakin, mutta vältän sitä. Tuhti lounas voi hetkeksi väsyttää, mutta en jaksaisi töissä nälkäisenä.

- Välipalaksi syön jotain, esim täysjyväleipää tai pähkinöitä, joskus sorrun myös jätskiin tms herkkuun.

- Illalla kotona syön epäsäännöllisinä aikoina esim munakkaan, täysjyväleipää, hedelmiä, vihanneksia, pähkinöitä, jugurttia tms riippuen täysin siitä, miten nälkäinen olen ja miten myöhään tulen kotiin ja miten paljon kaikkea illalla pitää vielä jaksaa.

- Liikun melko paljon, yleensä ainakin 5-6 tuntia viikossa rankkaa liikuntaa, ja liikunnallisina päivinä syön luonnollissti enemmän.

Vierailija
7/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten elä nälässä. Ehkä olen tähän sitten niin tottunut? Voi olla. Tiedän että syön todella surkeasti, mutta nälkää en pahemmin tunne.

Olen samaa mieltä kuten tässä jo sanottiin, että omaa tämän hetkistä syömistäsi seuraamalla ja sitä muuttamalla saat parhaimmat tulokset, muiden ruokia apinoimalla et pääse pysyvään muutokseen.

Vierailija
8/39 |
03.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi on 21 ja tässäpä esimerkiksi tämän päivän ruokailuni:

Aamupalaksi smoothie, jossa mansikoita, tuoretta pinaattia, turkkilaista jogurttia, tuoremehua ja cashewpähkinöitä. Lisäksi join kaksi kuppia kahvia kevytmaidolla.

Päivällä napostelin muutamia suolakeksejä vuohenjuustolla ja valkosipulituorejuustolla.

Päivälliseksi söin grillattuja kasviksia (kesäkurpitsaa, munakoisoa, paprikaa, sipulia) ja katkarapuja kookoskastikkeessa. Jälkiruuaksi söin palan mutakakkua.

Äsken join ison kupin teetä ja smoothien, jossa oli avokadoa, pari kiiviä, turkkilaista jogurttia ja tuoremehua.

Lisäksi olen syönyt muutaman Marianne-suklaakarkin, joita on joulun jäljiltä kaapissa. Vettä on mennyt 1,5 litraa ja tuoremehua yksi lasillinen.

Nukuin tänään pitkään ja olen ollut melko paljon liikkeellä, joten siksi syömiset jääneet melko vähiin. Liikuntaa olen harrastanut tänään puolitoista tuntia, puoli tuntia keskiraskasta ja tunnin verran raskasta liikuntaa.

Vierailija
9/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa päivässä vaikka olen tosi hoikka. Aamiaisella leipää, juustoa ja hedelmiä, kaksi lämmistä ateriaa perinteistä kotiruokaa tms. Paino nouseen vain kun syön paljon karkkia ja leivonnaisia, ja lähtee laskuun heti kun ne lopetan. Jotenkin se sokeri vaikuttaa enemmän kuin vain kaloriensa verran ainakin minulla.

Vierailija
10/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: pari kurkkuvoileipää ja lasi maitoa+joku hedelmä tai vanukas tms

Lounas: jokin kotiruoka ja salaatti+lasi maitoa (usein myös suklaapatukka)

Välipala: muroja tai leipää tai lihapiirakka tms mikä milloinkin ja joku hedelmä

Päivällinen: kotiruoka ja lasi maitoa

Välipala: pähkinöitä,hedelmiä,rahkaa,pannaria tms

Iltapala: kananmunaleipä, lasi maitoa

Lisäksi napostelen päivän mittaan usein mandariineja,viinirypäleitä tai pähkinöitä ja juon mehua tai vettä pari kertaa tunnissa.

Käyn salilla 3krt/vk ja tanssitunnilla kerran viikossa, lisäksi lenkkeilen koirani kanssa parina päivänä viikossa pidemmän lenkin.

Kesäisin uin, talvisin luistelen ja lumilautailen.

T. 175cm/63kg

Vierailija
11/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi olen hoikka. Ja kun ei ehdi istumaan vaan touhotan koko ajan jotain ja kahvilla/teellä korvaan ruokaa (ilman montaa pullaa keksiä jne) niin silleen sitä on hoikka.

Varmaan on niitäkin jotka syö ihan normaalisti ja vain pysyvät hoikkana. Mutta yleensä hoikalla on aktiivinen päivä, ja pysyy siksi liikkeessä ja ruokamäärä kun on samalla pieni niin eihän sitä liho.

Vierailija
12/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään:

aamulla: teetä ja sämpylä juustolla ja tomaatilla

päivällä: pastaa

illalla: sämpylä juustolla ja tomaatilla

pitkin päivää: karkkia

Vierailija
13/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta painon tippuminen olisi pysyvämpää, kannattaa tehdä syömisiinsä sellainen muutos, että siihen myös pystyy. Mulla ei ainakaan onnistu, jos kiellän itseltäni jotakin kokonaan.

Mulla on toiminut herkkujen vähentäminen, annoskoon pienentäminen puoleen, enemmän salaattia, kasviksia ja hedelmiä. Olennaista on syödä usein mutta pieniä annoksia. Eli älä jätä aamupaloja tai välipaloja väliin. Olen myös vähentänyt hiilareita, mutta syön silti vähän leipää ja pieniä määriä esim. perunaa ja riisiä.

Kohtuus kaikessa ja äärimmäisyydet pois. Tiedän, että esim. tiukasta karppauksesta on mennyt osa suolesta kuolioon... Ei elimistö kestä mitä tahansa.

Tsemppiä. Toisille on helpompaa hoikistua/pysyä hoikkana. Kannattaa olla myös realisti oman kroppansa kanssa. Mutta kyllä se muutaman kilon tippuminen jo tuo uutta motivaatiota!

Vierailija
14/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä syön mitä vaan, pitämättä kirjaa mistään. Jokapäiväisten lämpimien kotiruoka-aterioiden lisäksi syön leipää, välillä viiliä tai jogurttia, hedelmiä jne. Pizzaa kun sattuu tekemään mieli, samoin sipsejä ym herkkuja. Karkkia ja sokerilimuja koetan välttää hampaiden takia.

Mun vinkit: juo paljon vettä ja harrasta arjen hyötyliikuntaa! Käytä portaita hissin sijasta, kävele pikkumatkat mielummin kuin mene bussilla. Lasten kanssa touhuaminenkin pitää liikkeessä.

T. 164/49

Vierailija
15/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön eri päivinä eri ruokia, usein myös suklaata.

Kahvia menee paljon.

Vierailija
16/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

milläkin päällysteellä, lounaalla syön mitä työmaaruokala tarjoaa, kotona sitten lasten kanssa tavallista ruokaa päivälliseksi.

Joskus lounas jää kiireen takia.

Vierailija
17/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla maitoon tehtyä puuroa + marjoja + sokerillista mehikeittoa muumikulhollinen, kahvi

päivällä iso sämpylä (tuorejuusto + kinkku+ salaatti) + teetä + jugurtti

18 kieppeillä kotiruokaa sellainen normaaliannos (maitoa, vihreää salaattia, joskus majoneesipohjaisia salaatteja jne)

illalla teetä ja esim. jugurttia+mysliä.

Vierailija
18/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaksi palaa ruisleipää kermajuustolla, päällä suolakurkkua, kuppi kahvia sokerilla, vettä, c-vitamiinia poreena

Päivällä lounas töissä: yleensä keittoa, paljon salaattia, pari leipää, lasi vettä ja mehua

Kotona jotain perus kotiruokaa yksi lautasellinen

Iltapalaksi pari leipää ja kuumaa mehua, kahvia sokerilla menee päivän mittaan 4-5 kuppia yhteensä

Viikonloppuisin aamulla pekonia, munia tai makkaraa ja papuja aamulla, päivällä kotiruokalounas, illalla lauantaisin pizzaa ja kokista, ei lightia.

Viikottain syön suklaata 100-200g, alkoholia käytän harvoin, sipsejä ja muita hyvin marginaalisesti. Liikun niukasti mutta minusta sanotaan että olen energisen näköinen.

Vierailija
19/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala: teetä, pala leipää kinkulla ja jugurtti

Lounas: keitto, salaattia ja jälkkäri (esim. hedelmä tai marjoja)

Päivällinen: normaalikotiruoka (usein pastaa)

Iltapala: hedelmä tai joskus pullaa/leipä

Herkuttelen kohtuudella: jäde, karkit, pullat

Vierailija
20/39 |
04.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta haluat hoikaksi. Paino alkaa kumminkin tippua tuossa 70:n iässä, joten turha alkaa tyhjän vuoksi stressaamaan jo nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän