Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mehunjuonti

01.02.2006 |

Oletteko antaneet n. 1,5 vuotiaan juoda ylipäätään mehua (sekä laimennettavaa että valmiita mehujuomia) ja jos olette paljonko päivää kohden? Juoko lisäksi maitoa ja vettä vai " korvaako" tuo mehun litkiminen muita nesteitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 2 v 3 kk. Ei tarvitse mehua, maito tai vesi ruokajuomana ja vesi janojuomana. Ehtii niitä myöhemminkin juoda. :)

Vierailija
2/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotiaamme voi saada mehua lääkärissä, matkalla ja juhlissa, max pari desiä. En näe siinä kovin paljon pahaa, mutten toisaalta näe tarvetta juottaa mehua muuten vain. Mehu ei korvaa vettä/maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v ja 1 v 4 kk. Molemmat on reilun vuoden ikäisestä juoneet mehua, valmiita ja laimennettavia. Mehua juodaan päivittäin, pienempi ei ihan joka päivä ja jos juo niin vain muutaman kulauksen yleensä haluaa ja saa, isompi juo mehua reilummin. Ruualla juodaan maitoa. Hampaat pestään aamuin illoin. En koe tarpeelliseksi mitenkään rajoitttaa tuota mehun juontia tai kieltää sitä, ei se kuitenkaan niin suuri määrä päivää kohti ole. Kauhistelkoon rauhassa ken haluaa, meillä kuitenkin näin.

Vierailija
4/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin alkaa aina uudestaan. karkkiakin kannattaa syödä niin paljon kerralla, kun menee, eikä napsia pitkin päivää. ja mieluiten vielä aterian yhteydessä. kaikki nämä napsimiset mehut, karkit, keksit, leivät, ruuat pitää happohyökkäystä yllä.

itse en ajatellut alkaa asuntosäästäjäks, vaan tekareiden säästäjäks, äiti ei näistä asioista niin välittänyt mun ollessa pieni.

Vierailija
5/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosin juodaan mehuja muutenkin niin vähän että en ole kiinnittänyt määrään huomiota. Mummolta tulee marjamehua parin kuukauden välein ja silloin saavat sitä lapsetkin. Ruokajuomana meillä ei ole mehu koskaan.

Vierailija
6/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä toinen (nyt 1v3kk) ei ole vielä mehua juonut. Esikoinen nyt 4v3kk eikä juo päivittäinkään mehua, limuja ' oppi juomaan' vasta pari kuukautta sitten jollain synttäreillä - kotona niitä ei olekaan. Maito, vesi ja kaakao riittävät hänellekin aika hyvin, toisinaan juo mehua välipalalla ja sit tietty kylä-vierasjutuissa. Meillä selvästi virtsaneritys lisääntyy ja siksikin (tuon hammasjutun lisäksi tietty) yritän välttää mehuja. Joskus kun käymme esim. hampurilaisella, riittää vesi juomaksi hyvin. Pikkukakkoselle ajattelin välttää niin kauan kuin mahdollista sokerijuomia.

Vierailija
7/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mehu on lähinnä oman maan marjoista, eli lisäaineiden suhteen terveellisempää kuin kaupan (useimmat), mutta hampaille tietty yhtä haitallista...

Kerhoon ottavat välillä mehua, välillä vettä. Samoin välipalalla saa mehua, jos haluaa. Janoon juodaan aina vettä, sillä yritän myös välttää noita ylimääräisiä happohyökkäyksiä.

Ap:n kysymykseen: olen antanut 1,5-vuotiaalle mehua, mutten päivittäin, enkä varsinaisena janojuomana.

Vierailija
8/8 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista minkälaisia määriä. Meillä on hyvin allerginen lapsi, jolle kuitenkin on löytynyt aina sopivia marjoja. Mehujen juominen on ollut mielestäni hyvä tapa (näin eri tavoin sitä ajatellaan!), olen itsekin aina juonut todella paljon mehua ja pysynyt harvinaisen terveenä ja hampaatkin on kunnossa.... En kuitenkaan joisi, saatikka lapselle juottaisi, mitään " mehukatteja" , vaan aina lisäaineettomia ja mielellään itse tehtyjä mehuja.