Tapailemallani miehellä on häiritsevän korkea ja ns. epätasainen ääni, onko...
...se hyvä syy lopettaa tapailu? En haluaisi sitä tehdä koska mies on mukava, komea, meillä on hauskaa jne. Mutta se ääni todellakin on tosi kimakka, ja tuolla epätasaisella tarkoitan sitä, että se on lisäksi kiekuva. Kuulostaa siltä kuin olisi vielä äänenmurros kesken tms (ei kyllä ole, mies on 26), musta se on tosi epäviehättävää. Aluksi ajattelin, että tämä on suht pieni asia ja jatkan tapailua tästä huolimatta, mutta nyt kun olen alkanut ajatella että mun pitäisi kuunnella sitä ääntä koko loppuelämäni, niin en tosiaan tiedä kestäisinkö. Matala ääni on seksikäs, tuollainen kimeä ja kiekuva kaikkea muuta. Mitä te tekisitte? Voiko tuollaista ääntä mitenkään oppia sietämään tai voiko se enää mitenkään tuosta madaltua?
Kommentit (82)
Mä luulen, että aika paljon näiden juttujen takana on biologia. Jokin meissä vaistomaisesti kertoo, että toinen ei ole hyvä parittelukumppani, suvun jatkamisen kannalta ei hyvä vaihtoehto. Niin kuin noi varpaat - ehkä ne viestitti terveysongelmasta. Ja sama äänen kanssa. Yleensä kun uros mörähtelee matalammalta.
Silloin kun söin e-pillereitä katselin aina kookkaita, lihaksikkaita, bodattuja miehiä. Naimisiin päädyin kuitenkin keskikokoisen, melkeinpä sirorakenteisen, mutta jäntevän miehen kanssa. Pieni, mutta kova. Kun katson kuvia niistä aikaisemmista heiloista ovat kuin samasta pakasta ja nyt mua jollain tapaa ärsyttää kaikkien pehmeys. Olivat siis lihaksikkaita, mutta pehmeitä.
Pillerit lopetin hyvän aikaa ennen kuin tapasin mkeheni. Ja en ole niitä popsinut useampaan vuoteen. Ja yllätyin, kun huomasin tykkääväni vähähiuksisista miehistä. Aikaisemmin tukka sai vaikka hulmuta tuulessa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:33"]
No ei ole hyvä syy, on ihan järkyttävän pinnallista! Samoin kuin ehdotukset laittaa mies leikkaukseen. Teidän mielestä on sitten varmaan ihan ok kun mies jättää naisen raskauden mukanaan tuomien muutosten vuoksi. Kun ne ei nyt satu miestä miellyttämään, eikö niin?
[/quote]
Tuo raskauden tuomien muutosten takia jättäminen on eri asia, kun silloin ollaan jo todennäköisesti vakavassa parisuhteessa. Ap vasta tapailee miestä, ja tapailun tarkoituksena on nimenomaan selvittää, olisiko toinen sopiva kumppani. Ja ap on nyt havainnut että ei ole, koska tietty ominaisuus häiritsee liikaa. Oikeastaan ihan sama mikä se ominaisuus on jos se häiritsee tuolla tavalla, ei siitä suhteesta kuitenkaan mitään tulisi.
[/quote]
Kuinka niin eri asia? Mieshän reagoisi epämiellyttävään pinnalliseen ärsykkeeseen heti sen ilmaannuttua? Aiemmin sitä ei ollut, eli naista ei ollut syytä jättää?
[/quote]
No juuri siksi eri asia, että lapsen synnyttyä ollaan jo varmasti parisuhteessa ja jopa naimisissa. Silloin ollaan sitouduttu toiseen. Ap:lla ei ole mitään velvollisuutta olla miehen kanssa, kun ei edes ole mitään parisuhdetta. Vai pitäisikö sinusta oikeasti muka alkaa seurustella jonkun ihmisen kanssa vaikka tässä häiritsisi jokin piirre, ja vain siksi ettei vaikuttaisi pinnalliselta? Ja miehellähän tuo piirre on ollut koko ajan eikä vaan yhtäkkiä ilmaantunut, joten miksi edes vertaat sitä tuollaiseen?
[/quote]
Vertaan, koska molemmat ovat yhtä järjettömän pinnallisia syitä. AP kertoo, että mies on ihana ja on ihastunut, mutta tämä omastakin mielestään vähäpätöinen seikka ärsyttää. Jos ei halua olla pinnallinen, niin ei jätä. Toki voi jättää, jos asia häiritsee, mutta sitten menettää oikeutensa jeesustella kirkasotsaisuudellaan.
[/quote]
On ihan normaalia ja hyväksyttävääkin olla tietyllä tavalla pinnallinen, kun kumppania valitaan. Tuskin kovinkaan moni alkaisi seurustella esim. sellaisen ihmisen kanssa, jota pitää rumana.
[/quote]
Kiteytit ajatukseni :)
Nro 27
Voisiko miehellä olla mutaatiofalsetti (englanniksi "puberphonia" tai "mutational falsetto")? mm. Youtubesta löytyy esimerkkejä siitä miltä moinen kuulostaa. Jos kyseessä on mutaatiofalsetti, sen pystyy korjaamaan ääniterapialla tai leikkauksella.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:51"]
Minulla oli ennen kaunis ääni. Sitä sanottiin myös seksikkääksi. Kilpirauhaseni poistettiin kokonaan, ja siinä yhteydessä äänihuulihermoni vaurioituivat. Sain matalan, möreän viskibasson. Puhun nyt aina samalla monotonisella äänellä, enkä pysty korottamaan sitä. Mieheni ei jättänyt minua sen takia. Työni perustuu puhumiseen, mutta jatkan edelleen samassa työssä. Puhelimessa keskusteleminen on kiusallista minulle. Joten minut on hyväksytty ainakin äänen puolesta tällaisena.
Sen sijaan Ap kärsii tuosta miehen äänestä jo nyt.. Kurja juttu, mutta mitä siitä tulee jos jatkatte yhdessä pitempään? Kehtaatko esitellä miehen tuttavillesi, onko kukaan kaverisi maininnut tuosta äänestä? Mitä mies itse on siitä mieltä, onko edes huomannut asiaa? Oma äänihän kuulostaa omaan korvaan erilaiselta kuin esim. nauhoitettuna. Jos asia miestä itseään vaivaa, niin voisihan hän pyytää lääkäriltä lähetteen foniatrian pkl:lle. Siellä sitten arvioidaan, voidaanko puheterapialla auttaa. Ja vissiin netissäkin on jotain omaharjoituksia löydettävissä.
[/quote]
Ikävä kuulla. Tuli jotenkin syyllinen olo kun ajattelin, että jos miehellä olisi taustalla samankaltainen syy (tuskin on, mutta siis jos olisi) ja mä vaan julmasti harkitsisin tapailun lopettamista. Kiva kuulla kuitenkin, että sun parisuhde ja työtilanne on ennallaan äänen muuttumisesta huolimatta.
Olen esitellyt miehen jo joillekin kavereilleni ja täytyy sanoa, että stressasin sitä etukäteen pääosin äänen takia. Ehkä kuvittelin, mutta miehen avatessa suunsa kaverini näyttivät mielestäni hämmästyneiltä. Yksi kysyikin, että miksi miehellä on tuollainen ääni. Ja olen jopa kuullut, kun jotkut ohikulkijat ovat alkaneet hihitellä, kun he ovat kuulleet miehen äänen. Uskon että mies kyllä tiedostaa äänensä kamaluuden, ei hän tosin ole siitä ainakaan minulle puhunut. Tuo foniatrian pkl ja nettiharjoitukset on ihan hyvä idea, täytyy miettiä josko ottaisin sen jotenkin miehen kanssa puheeksi. ap
"Mä luulen, että aika paljon näiden juttujen takana on biologia. Jokin meissä vaistomaisesti kertoo, että toinen ei ole hyvä parittelukumppani, suvun jatkamisen kannalta ei hyvä vaihtoehto. Niin kuin noi varpaat - ehkä ne viestitti terveysongelmasta. Ja sama äänen kanssa. Yleensä kun uros mörähtelee matalammalta.
Silloin kun söin e-pillereitä katselin aina kookkaita, lihaksikkaita, bodattuja miehiä. Naimisiin päädyin kuitenkin keskikokoisen, melkeinpä sirorakenteisen, mutta jäntevän miehen kanssa. Pieni, mutta kova. Kun katson kuvia niistä aikaisemmista heiloista ovat kuin samasta pakasta ja nyt mua jollain tapaa ärsyttää kaikkien pehmeys. Olivat siis lihaksikkaita, mutta pehmeitä.
Pillerit lopetin hyvän aikaa ennen kuin tapasin mkeheni. Ja en ole niitä popsinut useampaan vuoteen. Ja yllätyin, kun huomasin tykkääväni vähähiuksisista miehistä. Aikaisemmin tukka sai vaikka hulmuta tuulessa."
HANKI LASSUKKA JOSTAIN ELÄMÄ ITSELLESI, LOPETA NOIDEN TYPERIEN TEORIOIDEN PYÖRITTELY JA ALA SUHTAUTUA VASTAKKAISEEN SUKUPUOLEEN KUIN IHMISIIN SEN SIJAAN ETTÄ PIDÄT HEITÄ EVOLUUTIOKONEINA
Ota römäkkä-ääninen puliukko. Paranee kerralla status kaveripiirissä, joka naisten kohdalla päättää miesmaun!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:51"]
Voisiko miehellä olla mutaatiofalsetti (englanniksi "puberphonia" tai "mutational falsetto")? mm. Youtubesta löytyy esimerkkejä siitä miltä moinen kuulostaa. Jos kyseessä on mutaatiofalsetti, sen pystyy korjaamaan ääniterapialla tai leikkauksella.
[/quote]
Kuuntelin youtubesta joitakin videoita ja miehen ääni todellakin on samankaltainen. En ollut kuullutkaan tuollaisesta. Olisi kyllä helpottavaa jos äänelle on joku konkreettinen syy, niin sen voisi jopa korjata. Täytyy ehkä ottaa asia jotenkin puheeksi miehen kanssa, kun vaan tietäisi miten... En haluaisi loukata. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:59"]
Ota römäkkä-ääninen puliukko. Paranee kerralla status kaveripiirissä, joka naisten kohdalla päättää miesmaun!
[/quote]
On varmasti olemassa vaihtoehtoja myös kimittävän miehen ja römäkkä-äänisen puliukon välillä. Kaveripiiri ei päätä miesmakuani vaan minä itse, ja juuri minua itseäni tuo ääni häiritsee, jos et sitä ymmärtänyt. ap
Mua alkaa naurattaa, jos mies kimittää ja ääniala vaihtelee. En mahda sille mitään.
Tunnen tälläisen tapauksen ja naama peruslukemissa yritän olla. En TOSIAANKAAN voisi kuunnella sitä kimitystä koko ajan.
Toiv.apua löytyy ja uskallat ottaa asian puheeksi.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:40"]
Pillerit lopetin hyvän aikaa ennen kuin tapasin mkeheni. Ja en ole niitä popsinut useampaan vuoteen. Ja yllätyin, kun huomasin tykkääväni vähähiuksisista miehistä. Aikaisemmin tukka sai vaikka hulmuta tuulessa.
[/quote]
Hyvä, että lopetit pillereiden käytön, koska ne tunnetusti häiritsevät parinvalintaa. On ikävämpi homma, jos menee pillereissä valitsemaan miehen, joka ei itselle todellisuudessa sovi. Kuinkakohan moni pillerien popsija on tästä ongelmasta edes tietoinen?
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Ovatko ap ja kimittäjä tapailleet jo pitkään? Mietin vain, voiko miestä vielä nämä tapaamiset jännittää. Jännittäessähän ääni helposti nousee korkeammalle. Voisiko olla jostain tällaisesta kyse?
Minun on vaikea uskoa, että ap olisi ihastunut, koska ääni häiritsee.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:55"]
"Mä luulen, että aika paljon näiden juttujen takana on biologia. Jokin meissä vaistomaisesti kertoo, että toinen ei ole hyvä parittelukumppani, suvun jatkamisen kannalta ei hyvä vaihtoehto. Niin kuin noi varpaat - ehkä ne viestitti terveysongelmasta. Ja sama äänen kanssa. Yleensä kun uros mörähtelee matalammalta. Silloin kun söin e-pillereitä katselin aina kookkaita, lihaksikkaita, bodattuja miehiä. Naimisiin päädyin kuitenkin keskikokoisen, melkeinpä sirorakenteisen, mutta jäntevän miehen kanssa. Pieni, mutta kova. Kun katson kuvia niistä aikaisemmista heiloista ovat kuin samasta pakasta ja nyt mua jollain tapaa ärsyttää kaikkien pehmeys. Olivat siis lihaksikkaita, mutta pehmeitä. Pillerit lopetin hyvän aikaa ennen kuin tapasin mkeheni. Ja en ole niitä popsinut useampaan vuoteen. Ja yllätyin, kun huomasin tykkääväni vähähiuksisista miehistä. Aikaisemmin tukka sai vaikka hulmuta tuulessa." HANKI LASSUKKA JOSTAIN ELÄMÄ ITSELLESI, LOPETA NOIDEN TYPERIEN TEORIOIDEN PYÖRITTELY JA ALA SUHTAUTUA VASTAKKAISEEN SUKUPUOLEEN KUIN IHMISIIN SEN SIJAAN ETTÄ PIDÄT HEITÄ EVOLUUTIOKONEINA
[/quote]
Menepä kuule angry management -terapiaan. Sillä voisi olla kauaskantoisia, positiivisia vaikutuksia.
Vaikka on niin kiva ajatella, että ihmiset käsittelevät järkiperäisesti ja tiedostaen kaiken elmässään, niin parhaimmillaankin ihminen on nisäkäs. Aika vaistojen varassa mennään. Toisinaan se olisi ihan hyvä vaan hyväksyä, vaikka kuinka psykologisesti asioita haluaisikin tutkailla.
Myös lenkkeily, nyrkkeilysäkki ja avantouinti auttavat kun oikein kiukuttaa. Kokeilepa. Huomaat, että maailma on ihan kiva paikka ja kaikkien kukkien ei tarvitse olla samanlaisia. Peace. XOXO
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:07"]
Mua alkaa naurattaa, jos mies kimittää ja ääniala vaihtelee. En mahda sille mitään.
Tunnen tälläisen tapauksen ja naama peruslukemissa yritän olla. En TOSIAANKAAN voisi kuunnella sitä kimitystä koko ajan.
Toiv.apua löytyy ja uskallat ottaa asian puheeksi.
[/quote]
Muakin kieltämättä joskus naurattaa jos jollain miehellä on korkea ja kiekuva ääni, nyt kyllä lähinnä itkettää kun hyvä mies on menossa sivu suun asian takia... Ja niinpä, toivon samaa. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:40"]
[/quote]
Hyvä, että lopetit pillereiden käytön, koska ne tunnetusti häiritsevät parinvalintaa. On ikävämpi homma, jos menee pillereissä valitsemaan miehen, joka ei itselle todellisuudessa sovi. Kuinkakohan moni pillerien popsija on tästä ongelmasta edes tietoinen?
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen: Ovatko ap ja kimittäjä tapailleet jo pitkään? Mietin vain, voiko miestä vielä nämä tapaamiset jännittää. Jännittäessähän ääni helposti nousee korkeammalle. Voisiko olla jostain tällaisesta kyse?
Minun on vaikea uskoa, että ap olisi ihastunut, koska ääni häiritsee.
[/quote]
Olemme tapailleet kuukauden. Voi kun olisikin jostain tuollaisesta kyse... Valitettavasti hankala uskoa, koska miehen ääni on samanlainen kavereidenkin seurassa (tai no olinhan mäkin siinä niiden kavereiden lisäksi, mutta en usko että se enää niin paljoa jännittäisi). Ja se ääni on poikkeuksellisen korkea ja lisäksi kiekuva, voisiko jännitys muuttaa sitä niin paljon? ap
Lopettaisin tapailun. Naurattaisi ja samalla etoisi se ääni vaan, en pystyisi suhteeseen. Ja kuulostaa siltä, että sinäkään et pysty pitkällä tähtäimellä.
Hmm... Munkin mielestäni mieheni ääni kuulosti oudolta suhteemme alussa. Noin puoli vuotta kiinnitin siihen huomiota, mutta sitten lakkasin huomaamasta asiaa. Jännityksellä oli luultavasti osansa, tai sitten totuin.
Miehen ääni tuntui nimenomaan kuvailemasi kaltaiselta, korkeammalta, kuin miehillä yleensä, ja epätasaiselta. Nykyään en eroa huomaa. Hänen äänensä on parasta, mitä voin kuulla, koska rakastan häntä yli kaiken.
Kokeile vielä suhteen jatkamista, jos mies tuntuu muuten oikealta.
56 jatkaa...
...ja nyt kun asiaa ajattelen, niin miehen ääni ei ole merkittävästi muuttunut, ja erityisesti intonaatio, joka häiritsi minua aluksi, on ennallaan. Olen vain tottunut, enkä vaihtaisi häntä mistään hinnasta - ainakaan äänen takia.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:06"]
[/quote]
On varmasti olemassa vaihtoehtoja myös kimittävän miehen ja römäkkä-äänisen puliukon välillä. Kaveripiiri ei päätä miesmakuani vaan minä itse, ja juuri minua itseäni tuo ääni häiritsee, jos et sitä ymmärtänyt. ap
[/quote]
Kuitenkin kyselet neuvoja oman pinnallisuutesi hämäämänä! Varmaan olet keskustellut aiheesta ystävättäriesi kanssa! Ja tuo pultsariviittauskin oli sarkasmia. Tosikko, mikä tosikko.
Ps. Mikähän mahtaa olla oikeasti taustalla se oikeasti dumpata tuo sopraanomies?
Minäki uskon että parinvalinta on osin biologista ja tiedostamatonta. Ärsyttävät piirteet voivat kertoa jostain fyysisestä häiriöstä muualla kehossa. Vaikka mieshormoneissa. Sellainen voi vaikuttaa myöhemmin esim. lasten hankkimiseen. Lisäksi ne saattavat olla periytyviä piirteitä. Kohta sulla on kokonainen lauma kiekujia...
Luottaisin vaistooni ja jättäisin kiekujan.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 18:06"]
[/quote]
[/quote]
Kuitenkin kyselet neuvoja oman pinnallisuutesi hämäämänä! Varmaan olet keskustellut aiheesta ystävättäriesi kanssa! Ja tuo pultsariviittauskin oli sarkasmia. Tosikko, mikä tosikko.
Ps. Mikähän mahtaa olla oikeasti taustalla se oikeasti dumpata tuo sopraanomies?
[/quote]
En ole keskustellut muuta kuin sen verran, että ystäväni kysyi miksi miehellä on sellainen ääni ja vastasin, että tuskin siihen on mitään erityistä syytä. Tiedän kyllä ettet varmasti kirjaimellisesti tarkoittanutkaan tuota pultsarijuttua, olen yllättänyt jos luulit niin. Taisit itse tulkita vastaustani siihen vähän liian vakavasti. Tuo pultsarikommenttisi tuskin on mikään huumorintajun ja tosikkouden mitta, taidat nähdä siinä jotain hauskaa/purevaa vain itse. Taustalla ei ole muuta kuin ääni. ap
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 16:18"]
Jos olisit ihastunut, ääni ei haittaisi.
[/quote]
Olen ihastunut, mutta se ääni häiritsee ihan väkisinkin kun sitä joutuu niin paljon kuuntelemaan. Korviin melkeinpä oikeasti sattuu se vinkuminen, en voi sille mitään. ap
[/quote]
Sitten et ole ihastunut. Ihastuessa ei tuollaista edes huomaa.
[/quote]
Kyllä toisen ääneen kiinnittää tahtomattaankin huomiota jos se on jotenkin erityisen kamala, ihan sama onko ihastunut vai ei.