Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joita vanhemmat eivät ole auttaneet taloudellisesti tms:

Vierailija
01.02.2006 |

Aiotteko jatkaa samaa " perinnettä" vai aiotteko itse auttaa lapsianne?

Mulle on aivan itsestäänselvää, että autan omia lapsiani taloudellisesti.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoin saavat pärjätä omillaan jos siihen vain on mahdollisuus. En siis tuputa rahaa ja maksa laskuja siitä vain, vaan yritän opettaa heitä pärjäämään omillaan. Jos on aina vinkumassa apua niin käsken töihin tienaamaan lisää tai muuttamaan takaisin kotiin.

Vierailija
2/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin hirveästi per lapsi ei varmaankaan voi, mutta tasapuolisesti kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen välillä vituttaa ettei millään tavalla koskaan auteta, jostain vitun periaatteesta, vaikka tilanne olisi mikä. Rahan puutteesta se ei todellakaan ole kiinni, en tiedä mistä on, sillä vanhempiani on autettu kotoa ja todella runsaskätisesti.

Ympärillä näkee, miten ihmisille ostetaan asunnot ja autot, etelänmatkat jne. Itse en olisi edes niin paljoa vailla, mutta näin opiskelijana auttaisi jo sekin, kun maksaisivat vaikka edes lasten päivähoitomaksut. Se ei edes heidän rahoissaan tuntuisi missään (tiedän, ettei vanhemmillani ole mitään maksettavia lainoja).

Vierailija:

Siis mua on autettu ja aion auttaa omiakin lapsiani.

Utelenkin teiltä, jotka suorastaan ylpeilette sillä, ettei teitä ole autettu, että aiotteko tekin jättää auttamatta lapsianne?

Vierailija
4/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki halua, että lapsi oppii että kaikki tulee tekemättä itse mitään, mutta ei sekään herkkua ollut että ihan tyhjän päälle jäi kun heitettiin kotoa ulos. Ihan varmasti autan taloudellisesti että henkisesti.

Vierailija
5/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvinnut ottaa opintolainaa, joka oli hieno asia, mutta rahat menivät ihan turhuuteen. Tuhlasin rahat normaaliin elämiseen, mutta vähemmälläkin olisin varmasti pärjännyt. Rahan käytöstä en ymmärtänyt mitään, koska sitähän oli - kunnes tili oli tyhjä.

Tästä viisastuneena olen päättänyt kerätä lapsilleni pienen (huomattavasti pienemmän kuin tuo minun saamani raha) pesämunan, jonka annan heidän muuttaessa kotoa. Tämän jälkeen aion auttaa rahallisesti tiukan paikan tullen, mutta erittäin harkitusti. Luulisin antavani rahaa ylimääräisiin pakkomenoihin (jos lapseni pyytää), esim. lääkäri ja lääkkeet, hajonnut auton osa tms. Saattaisin antaa rahaa myös joskus ihan muuten vaan (vaikka 50e), mutta korkeintaan pari kertaa vuodessa.

Riippuu tietysti vielä asiasta, mutta joihinkin pikku juttuihin voisin lainata rahaa ja lapsen on maksettava se takaisin (vaikka uusi takki).

Vierailija
6/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voin tarvittaessa auttaa rahallisesti mutta miksikään sammoksi en ole ajatellut ryhtyä.

Vierailija
7/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai haluan auttaa esim.opiskelijaa tai ajokortin kustannuksissa.Kaikkea ei kuitenkaan kannata laittaa lapsen eteen valmiiksi.Haluan että lapsi/nuori ymmärtää ettei raha kasva puussa.On myös itse tehtävä töitä rahan eteen (vaikka nyt sitten kesätöihin).

Vierailija
8/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka rahastakaan ei olis vanhemmilla kiinni ja kyllähän se tiettyä sisua kasvattaa, mutta kuten joku jo sanoikin, että ei sillä kyllä ylpeile!

KYLLÄ ärsyttää kun kaikki saa tehä vaikeimman kautta kun on persaukinen. Mitä sillä perinnölläkään enää sitten tekee kun on jo itse kovalla työllä kaiken maallisen mammonan hankkinut. Siirrän varmaan pikku hiljaa lapsilleni sen sitten, että heillä olisi paremmat eväät elämään.

Eli kyllä, aion todellakin auttaa taloudellisesti lapsiani!

Vierailija
9/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan ku itse muutin omaan, niin äidillä ei ollut varaa auttaa rahallisesti. Mutta sain kyllä parit ruokailuvälineet, kaks soppalautasta. kaks ruokalautasta, kaatopaikalle matkalla olleen sohvan......Ett tota luokkaa oli mun avut aikanaan, ja hyvin oon kaiken saanut kasaan vuosikymmenien aikaan....

Vierailija
10/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varautunut auttamaan ihan pikkujuttuja enempää, koska lapsemme on jo perinyt yhden isovanhempansa ja perii lähivuosina loputkin. Saa siten mm. asunnon.

Vierailija
11/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka jotkut antavat lapselleen kaiken siis lapsi saa 18-vuotiaana uuden auton, sitten pois muuttaessa asunnon, tietokoneen yms. ja vielä suuren summan rahaa.

Milloin lapsi oppii rahan arvon? Ei ihme että näitä pullamössönuoria tulee jotka odottavat vain valmista kun koskaan ei ole itse tarvinnut tehdä mitään. Ja sitten mikään palkka ei kelpaa kun kaikki on liian pientä kun on totuttu vaikka mihin.

Vierailija
12/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos oikeasti on tilanne että apua tarvitaan, tietysti autamme. Jos vain pystymme.

Vierailija
13/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mua on autettu ja aion auttaa omiakin lapsiani.

Utelenkin teiltä, jotka suorastaan ylpeilette sillä, ettei teitä ole autettu, että aiotteko tekin jättää auttamatta lapsianne?

Vierailija
14/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaen kuitenkin samalla, että raha ei kasva puussa. Itse olen aikoinaan tehnyt päätöksen, että pärjään omillani enkä ota vanhemmiltani rahaa vastaan. Tosin ei heillä siihen olisi varaa ollutkaan.. Kaiken minkä omistan, olen itse työlläni hankkinut: talo, auto, mökki, vene.. Ja olen ylpeä siitä!!

Vierailija
15/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mutta sitten taas tiedän miten itse pärjääminen on minua vahvistanut, enkä haluaisi että omat lapseni saavat kaiken valm,iina. Jotenkin autetaan tietysti, mutta..

Vierailija
16/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aion auttaa omaanikin jos tarve vaatii.

Vierailija
17/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ennen ylenmääräistä jeesaamista, aion varmistaa, että lapseni osaavat itse huolehtia itsestään, hankkivat itse kesäduuninsa, huolehtivat lomakkeiden täytöt, pankkiasiat ja sen sellaiset omin päin. Oppivat sen, että mikään ei suju itsestään ja että omalla aktiivisuudella saa elämän sujumaan paljon helpommin kuin odottamalla valmista.

Voisin kuvitella esim. aikanaan takaavani asuntolainan, jos em. asiat on kunnossa. Tai autolainan tai mitä hyvänsä.. Joskus tulee tiukkoja paikkoja kenelle tahansa jossa apua todella tarvitaan.

Vierailija
18/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa rahaa ei ole olemassakaan.

Vierailija
19/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos koulut ei maistu ja makaa työttömänä omassa asunnossa (kotona ei maata työttömänä) niin enpä taida sitä hommaa rahoittaa...

Apua on niin monenlaista. Ai mutta onhan minua autettukkin. Olin sittenkin väärä ihminen vastaamaan.

Vierailija
20/20 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi satunnaisesti auttaa parhaan mukaan MUTTA täytyy myös tehdä selväksi ettei raha kasva puissa! Ja sen eteen täytyy tehdä jotain eikä aina voi luottaa siihen että äidin pussilla voi käydä kun on tiukkaa. Siskoni (25v) elää koko ajan niin huoletonta elämää että joutuu viikottain pyytämään äidiltä lisää rahaa! Asuu siis jo muualla. Toivottavasti hän pian " aikuistuu" ja käsittää että äitikin joutuu tekemään niska limassa töitä niiden rahojen eteen joita se joutuu antamaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi