Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Minä opiskelen. Valmistun viim. ensi kuussa. La on syyskuussa.
Esikoinen on kunnallisella pph:lla muutamia päiviä viikossa, sen takia että saan tehtyä kouluhommia ja lopputyötä.
Eli, jos valmistun ensi kuussa (maaliskuu), niin kannattaako mun hakea nyt töitä? Vai ottaa lapsi pois hoidosta ja ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi?
Vai
Pitäisikö mun venyttää valmistumistani touku-kesäkuuhun ja ottaa lapsi nyt pois hoidosta tai siis silloin kun olen lopputyön saanut valmiiksi ja on muita pieniä juttuja vielä???
Tää on niin vaikeeta kun ei tiedä mitä tekisi.
Kumpi teidän mielestänne tuntuisi järkevämmältä?
Kommentit (8)
töitä on huonommin kesäisin tarjolla jos heti töihin haluat.
Ja älä ota lasta hoidosta pois. Jos saatkin jonkun työsuhteen, niin tarvitset silloin joka tapauksessa lapselle hoitopaikan.
Mikä noista olisi taloudellisesti paras vaihtoehto?
-ap-
Sit aloita äitiysloma vähän aikaisemmin...
Törkeetä musta olis ilmoittautua kortistoon, jos ei kuitenkaan voi ottaa työtä vastaan. Jouduthan sä siellä käymäänkin aika ajoin ja näkevät sun kasvavan vatsasi...
edullisinta sulle on ilmoittautua työttömäksi ja lapsi kotiin niin ei hoitomaksujakaan mene.
mutta tässä mietinkin sitä että kumpi tulisi järkevämmäksi taloudellisesti. Se että valmistun nyt kohta, vai se että lykkään valmistumista...
hmm...
-ap-
Isomahaista harvoin huolitaan töihin kuitenkaan, eli lapsen voi ottaa hoidosta pois. Äitiyspäiväraha on sitten suunnilleen yhtä suuri kuin työttömyyskorvaus.