Miten pääsis jännittämisestä eroon?
Kommentit (4)
löysin tän vanhan keskustelun ja haluaisin ottaa aiheen uudelleen käsittelyyn. Olen kamala esiintymisjännittäjä. Henki salpautuu, oksettaa, pöyrryttää, kädet ja jalat tärsevät. Ei saa sanottua sanottavaansa kun on niin hermostunut. Sosiaaliset tilanteet eivät muuten jännitä. Vain tuo "keskipisteenä" olo. Propralia olen käyttänyt fyysisiin oireisiin, mutta haluaisin oppia selviämään tilanteista ilman lääkitystä. Apua siis kaivataan. Miten kohtalotoverit pärjäilette jännityksen kanssa?
En ole kyllä kaikkia keinoja kokeillutkaan, esim. terapiaa en tule koskaan kokeilemaankaan. Jännitysoireisiin käytän Propralia, joka on ollut elämäni pelastus.
Propral on beetasalpaaja, jota käytetään moniin tarkoituksiin, esim. verenpainelääkkeenä. Minulla se auttaa rytmihäiriöihin ja jännitysoireisiin. Lääke estää punastumisen, käsien tärinän ja vapinan. Se ei siis poista itse jännitystä, vaan auttaa nimenomaan noihin näkyviin oireisiin. Itsetunto kasvaa huimasti, kun uskaltaa sanoa sanottavansa pelkäämättä, että ääni juuttuu kurkkuun tai että kasvot ovat korvia ja kaulaa myöten punaisina.
löysin tän anhan keskustelun ja haluaisin ottaa aiheen uudelleen käsittelyyn. Olen kamala esiintymisjännittäjä. Henki salpautuu, oksettaa, pöyrryttää, kädet ja jalat tärsevät. Ei saa sanottua sanottavaansa kun on niin hermostunut. Sosiaaliset tilanteet eivät muuten jännitä. Vain tuo "keskipisteenä" olo. Propralia olen käyttänyt fyysisiin oireisiin, mutta haluaisin oppia selviämään tilanteista ilman lääkitystä. Apua siis kaivataan. Miten kohtalotoverit pärjäilette jännityksen kanssa?