Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 5?

31.01.2006 |

Hei!

Onkohan mulla jäänyt huomaamatta, vai onko jo tälle viikolle piinapinoa? Elikä mulla olisi huomenna keskiviikkona 1.2. punktio ja perjantaina siirto, jos sinne asti päästään!

Meillä on hoitomuotona ICSI. Miehen siittiöissä on vasta-aineita, jotka vaikuttavat munasolun läpäisemiseen, ilmeisesti. Tämä on meidän toinen IVF/ICSI. Eka tehtiin syksyllä 2005 ja se meni aivan piloille. Minulta saatiin 15 munasolua, joista puolet icsattiin ja toisiin tehtiin IVF. IVF:ssä tuli tosi huono hedelmöitystulos ja munasolujen kato oli käynyt siirtopäivänä niin, että vain kaksi saatiin siirrettyä, jotka eivät olleet mitään huippuluokkaa ja edes kiinnittymisyritystä ei tapahtunut. Pakkaseenkaan ei jäänyt mitään.

Nyt olisi taas toiveet korkealla. Sunnuntaina kävin viimeisessä ultrassa ja molemmilla puolilla oli kasvamassa kymmenkunta munarakkulaa, joten täytyy toivoa, että icsaamalla saataisiin paljon munasoluja hedelmöittymään ja että pakkaseenkin jäisi jotain.

Miten teillä muilla, jos teitä on tällä viikolla hoidoissa? Luulisi olevan. Onnea kuitenkin kaikille vauvansaantiyrityksiin. Niin ja ekaa vauvaa tässä yritetään, lapsettomuutta takana noin 3,5 vuotta ja hoidoissa ollaan oltu melkein tarkalleen vuosi. Tulipas paljon asiaa ja sekavasti, mutta toivottavasti jaksatte lukea.

Terkuin, Hessunen

Kommentit (14)

1/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voi olla mahdollista, että olen ainoa, jolle tällä viikolla tehdään punktio?!? Missä ovat kaikki piinakaverit? No ei kai se auta kuin keskustella itsekseen täällä. On kyllä tylsää, kun ei saa jännittää yhdessä toisten kanssa tuloksia! :( No kuitenkin punktio on ohi ja munasoluja saatiin 21 kappaletta. Nyt täytyy vaan toivoa, että mahdollisimman moni saatais hedelmöittymään. Ei kai tällä kertaa muuta!

Vierailija
2/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis punktio vkolla 6, mutta halusin vaan sanoa, että mahtava munissaalis, ja toivotaan, että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pakkaseen saadaan huuru-ukkoja! Meillekin tehdään puoleen icsi ja puoleen ivf. Tulethan silti kertomaan kuulumisiasi, vaikkei muita tässä ketjussa tällä kerralla olisikaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla... !

Minulle tehtiin ICSI viime viikolla ja piinailen yhdessä kahden muun kanssa viikon 4 pinossa. Meitäkin on siis aika vähän. Taisi joulu ja vuodevaihde tms. vähentää piinailijoita näille viikoille.

Multa onnistuttiin punktoimaan vain 7 rakkulaa joista kolme hedelmöittyi ja lopulta vain yksi oli siirtokelpoinen. Siirto oli viime torstaina ja aavistukset ovat negan puolella. Finnit ja lisääntynyt valkovuoto puhuu menkkojen puolesta. Henkisesti olen siihen jo alistumassa.

Mutta... Sinulla siirto on vielä edessä ja mahdollisuuksia useaan hyvään alkioon. Onnea tulevaan!

t. oikku

Vierailija
4/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en kuulu ivf/icsi vkon 5 pinoon, vaan vasta jonotamme nkl:lle hoitoihin. Haluaisin kuitenkin kysyä, että minkä verran miehelläsi oli vasta-aineita? Niistä kun tunnutaan niin vähän tietävän, niin olisi mielenkiintoista kuulla, että minkälaisilla arvoilla suositellaan icsiä.

Munis-saalis kuulostaa hienolta. Toivottavasti hedelmöittyminen ja kaikki muukin sen jälkeen sujuu hyvin ;)

5/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa teille kaikille!

Kiva kun kirjoititte, vaikkei ollakaan samalla viikolla hoidoissa! Kiitoksia kannustuksesta ja onnea teillekin hoidoissa. Toivotaan meille kaikille onnea hoitoihin ja että saisimme vauvat. Viuhti76: Minun miehellä on vasta-aineita 100% eli ei voisi enää huonommin mennä. Keväällä tehtiin kolme inseminaatiota, mutta ei niistä ollut mitään hyötyä. Viime syksynä tehtiin puolet IVF:llä ja puolet ICSI:llä. IVF:ssä ei hedelmöittynyt kuin yksi munasolu ja icsissä hedelmöityi 6 munasolua kahdeksasta. Mutta pakkaseen ei saatu mitään ja siirrettiin kaksi munasolua. Mutta mitään tulosta ei saatu.

Nyt on toiveet korkealla. Haluaisimme, että saisimme pakkaseen edes muutaman, jotta ei tarvitsisi taas aloittaa hoitoja uudestaan. Mutta huomenna täytyy soitella hoitopaikkaan ja kysyä, miten on hedelmöittynyt munasolut. Kirjoitan huomenna lisää. Mutta oikein paljon onnea myös teille hoitoihin!

Vierailija
6/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein paljon kiitoksia vastauksesta. Vai että 100%.. Meillä miehellä oli toinen vasta-aineista hieman koholla.. Olikos se raja-arvo 5%, niin miehellä oli 10%. Kaksi eri lääkäriä ovat kyllä olleet sitä mieltä, että vasta-aineet vaikuttavat vasta haitallisesti, kun niitä on yli 40%. Tosi ikäviä nuo vasta-aineet, kun ei voida oikein mitenkään hoitaa eikä edes tiedetä mistä johtuvat.

Toivotan kovasti tsemppiä, että alkiot hedelmöittyvät hyvin. Laitahan tosiaan kuulumisia, peukut ja varpaat ovat puolestanne ylhäällä!

7/14 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi mää olin onnellinen siitä, että minusta ei löytynyt mitään vikaa. Ajattelin, että hoidot onnistuvat hyvin, koska minussa oli kaikki ok. Nykyään tuntuu siltä, että jos minussa olisi ollut jotain vikana, siihen olisi ollut selkeitä apukeinoja ja varmasti hoidot olisivat paremmin onnistuneet. Koska tosiaan kukaan ei osaa sanoa, mitä ne vasta-aineet ovat ja millä tavalla ne vaikuttavat. Meidän lääkäri aluksi sanoi, että vasta-aineet vaikuttavat vain liikkuvuuteen, eikä esimerkiksi hedelmöitymiseen. Kuitenkin me luimme netistä vasta-aineista ja siellä selvisi, että vasta-aineet siittiöissä vaikuttavat myös munarakkulan läpäisemiseen. Ja tätä kautta hedelmöitymiseen. Ja niinhän siinä kävi, kun meille tehtiin osaan IVF, siittiöt eivät läpäisseet munarakkulaa. Niinpä meille ainut hoitokeino on ICSI. Ja ainakin ensimmäisessä icsissä hedelmöitymistulos oli normaali. Täytyy toivoa, että nyt kun meille tehtiin vain icsi, siinä olisi hyvä hedelmöittymistulos, eikä vasta-aineista enää olisi mitään harmia.

Vierailija
8/14 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lmoittaudun piinakaveriksesi- minulla punktio huomenna, ihan eka sellanen ja takana 4 inssiâ tuloksetta. Tehdäân icsi koska ovat huomanneet ettâ siittiöt liikkuvat hieman " liian loivasti!" Toistaiseksi ei ole muuta selitystä meidân lapsettomuuteen. Tosin aikoinaan post-coital testissâ siittiöitâ oli vâhân limakalvolla mutta spermogrammi on aina ollut " normaali" .Tuo siittiöiden liikkuvuusongelma tuli sitten ihan yllätyksenâ...

No, yhdesti meillâ on sitten viime vuonna huomattu " mycoplasmaa" joka on jonkinlainen bakteeri ja voi vaikuttaa siittiöiden liikkuvuuteen tai niiden suorituskykyyn. Piti ottaa kaksi viikkoo kestävâ läâkekuuri sen poistamiseksi.

Eihän nuo mainitsemasi vasta-aineet ole juuri sitâ mycoplasmaa? En tiedä suomenkielistâ sanaa tuolle koska ollaan hoidoissa Ranskassa. Sanooko kenellekâän tuo sana mycoplasma mitäân???

Vierailija
9/14 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrothan hedelmöittymis kuulumisia!!!

10/14 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Carole71 ja kivaa kun mulle tuli piinaseuraa. Miltäs sun munimistilanne on näyttänyt ultrassa? Mä soitin äsken labraan ja kyselin hedelmöitymisuutisia ja ihanaa, 16 oli hedelmöittynyt. Kaikki mun toiveet ja rukoukset :) on kuultu tähän mennessä. Täytyy vain jaksaa toivoa ja rukoilla, että huomennakin tilanne näyttäisi yhtä valoisalle. Ekassa meijän IVF/ICSIssä kävi niin että hedelmöittyi 7/15 ja kato oli käynyt niin kovasti, että vain kaksi selvisi siirtoon asti ja muut eivät päässeet pakkaseen. Josko noista 16:sta nyt muutama edes selviäisi pakkaseen asti. Ei auta muuta kuin pitää peukkuja pystyssä huomiseen asti.

Ja Carole: onnea sulle punktioon! Tulehan sitten kertomaan punktiokuulumiset! Toivottavasti me molemmat saisimme ne omat pikku vauvamme näillä hoidoilla!

Tällä hetkellä tosi onnellinen, Hessunen

Vierailija
11/14 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut mahtavasta hedelmöittyneiden lukumäârâstä!!!

Ja peukut on pystyssâ huomista varten meille kummallekin!!!

Minâ en tiedâ ollenkaan kuinka monta follikkelia siellâ sarjoissa öllöttââ, ilmeisesti oikeella puolella niitâ oli niin paljon ettâ ei pystynyt laskemaan..luulisin ettâ niitâ on ainakin ne 10 kummallakin puolella. Mulla oli vaan eilen siis vielâ muutama liian pieni niiden " oikeiden" vierellâ joten saa nâhdâ huomenna...

Tiedätkö muuten milloin sitten ne follikkelit on jo liian isoja? Onko jotain kattorajaa mittohin?

Hengessä mukana,

Carole

12/14 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Siirto on ohi. Saatiin kyytiin kaksi kaveria, kun eivät olleet ihan top-alkioita, mutta nättejä kumminkin. :) Ja saatiin myös pakkaseen yhteensä seitsemän alkiota, kolmeen olkeen. Ihanaa, onpahan jotain toivoa vielä, jos sattuisi tämä hoito menemään mönkään. Mutta peukut ja varpaat pystyssä seuraavat kaksi viikkoa, että läsähtäis plussa testiin ja pysyisivät kaverit loppuun asti matkassa. Nyt on kyllä vähän aikaa tosi helpottunut ja onnellinen olo.

Miten Carole sun punktio on mennyt? Ilmoittelehan itsestäsi! Tsemppiä!

Ja onnea meille vauvan/vauvojen saantiin!!!

Terveisin, iloinen Hessunen

Vierailija
13/14 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt munkin punktio ohi, saivat 26 imettyä joista hedelmôitettiin fifty/fifty 13 koeputkeen ja 9 mikroinjektiolla. 4 oli liian pieniä hedelmöitykseen.

Nyt odotellaan maanantain siirtoa klo 9 jolloin myös uutiset noista hedelmöitetyistâ, kuinka moni on vielä pelissâ mukana!

Mulla on kuitenkin aika kipeenä ja turvonneena toi munasarjojen seutu, toivottavasti ei kestä kauaa...Onneksi tuli viikko sairaslomaa, nyt ainakin olen ihan mielelläni makuulla.

Oliko sulla Hessunen kipuja punktion jâlkeen?

14/14 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tosi hyvin sait munasoluja, onnea!!! Pidetään peukut pystyssä huomista varten, että mahdollisimman moni olisi hedelmöittynyt, siirtoon pääset ja pakkaseenkin jäisi paljon sisaruksia.

Ekan punktion jälkeen mä olin tosi kipeänä varmaan noin viikon. Mutta jännä kyllä nyt tää toinen punktio meni niin helposti, etten ollut yhtään kipeänä ja punktiota seuraavana päivänä ei tarvinnut otta edes yhtään särkylääkettä. Olisin voinut hommata vaikka mitä, mutta lääkärin määräyksestä piti kuitenkin levähdellä ja yrittää olla tekemättä mitään.

Sitten omista tuntemuksista: mulla on tissit niin kipeät kuin vain voi olla, johtuu siis pregnylistä ja muutenkin jänniä vaivoja mahassa. Mutta kyllähän sen tietää, että vaikka tärppäiskin, niin oireita ei ilmaantuisi ainakaan vielä viikkoon. Joten kaipa ne on vain mielikuvituksen tuotetta. Mut onneksi taas huomenna pääsee töihin, niin aika kuluu nopeasti, eikä ole mahdollisuuksia tutkailla itseä niin tarkasti.

Mut ei kai tässä nyt kummempaa kuin onnea sulle huomiseen! Tulehan kertomaan kuulumisia! Ja toivottavasti saadaan molemmat vauvamme!!

Hessunen sekä kaverit pp2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan