Älkää hyvät ihmiset suostuko alatiesynnytykseen!
Se vaan pilaa paikat alhaalta ja siten loppuelämän! Kunnolla palautumista ei varmaan olekaan, ainakin mulle sanoi tänään sairaalassa lääkäri, että ne arvet ja repsottava iho ja pikkuommelvauriot ja muut KUULUVAT asiaan synnytyksen jälkeen. Siksi minultakaan ei suostuta korjaamaan kätilön hutiloinnin takia syntynyttä kudosvauriota, joka käytännössä estää yhdynnät kipeytensä takia (+ylimääräinen kudos tulee kirjamellisesti eteen). Olen tästä hyvin katkera. Lääkärin kanta oli vain, että " hyvin näyttää parantuneen, käytä liukasteita, jospa se siitä" . Niin, onhan se haava parantunut, mutta ei se auta tässä ongelmassa, joka siis on kudosvaurio ja ylimääräinen ihokaistale emättimen edessä! Älytöntä.
Kyllä esikoisen saaminen keisarileikkauksella sitten oli helppoa ja vaivatonta, palautuminenkin nopeaa tähän alatiesynnytykseen verrattuna, jossa kaiken lisäksi sain häntäluunmurtuman. Hullun touhua, sanon minä! IKINÄ enää en minä nimittäin synnytä.
Kommentit (42)
Tämä on todettu minulle pelkopoliklinikalla. Sanatarkkaan näin: " synnytys vaatii yhteistyötä hoitohenkilökunnan kanssa, ketään naista ei voida pakottaa synnyttämään alateitse" . Lisäksi kerrottiin, että jotkut yksinkertaisesti kieltäytyvät alatiesynnytyksestä ja heille kirjoitetaan sektio.
Älkää olko liian arkoja sektion suhteen. Se on todella hyvä vaihtoehto, jos todella pelkää. Samoin jos on karmea synnytyskokemus taustalla.
Minä sain ns. pelkosektion, vaikka olisin pystynytkin synnyttämään, voitin kipupelon. Mutta en halunnut ottaa kaikkia riskejä, mitä lapselle tai minulle voisi sattua, alapäähän tulevat vammat olivat tuttavapiirissä aivan liian yleisiä ja todella elämään haittaavia.
minulla kanssa meni paikat repaleiksi ja välilihan leikkuu kohta oli todella kosketus arka. paranemiseen meni n.2v synnytyksestä.
4v. ensimmäisestä synnytyksestä ja synnytin toisen lapseni myös alateitse ja mitään ongelmia ei tästä synnytyksestä tullut.
toivottavasti myös sinä ajan kanssa paranet täysin.