Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää hyvät ihmiset suostuko alatiesynnytykseen!

Vierailija
31.01.2006 |

Se vaan pilaa paikat alhaalta ja siten loppuelämän! Kunnolla palautumista ei varmaan olekaan, ainakin mulle sanoi tänään sairaalassa lääkäri, että ne arvet ja repsottava iho ja pikkuommelvauriot ja muut KUULUVAT asiaan synnytyksen jälkeen. Siksi minultakaan ei suostuta korjaamaan kätilön hutiloinnin takia syntynyttä kudosvauriota, joka käytännössä estää yhdynnät kipeytensä takia (+ylimääräinen kudos tulee kirjamellisesti eteen). Olen tästä hyvin katkera. Lääkärin kanta oli vain, että " hyvin näyttää parantuneen, käytä liukasteita, jospa se siitä" . Niin, onhan se haava parantunut, mutta ei se auta tässä ongelmassa, joka siis on kudosvaurio ja ylimääräinen ihokaistale emättimen edessä! Älytöntä.

Kyllä esikoisen saaminen keisarileikkauksella sitten oli helppoa ja vaivatonta, palautuminenkin nopeaa tähän alatiesynnytykseen verrattuna, jossa kaiken lisäksi sain häntäluunmurtuman. Hullun touhua, sanon minä! IKINÄ enää en minä nimittäin synnytä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai ymmärrät että mitä sinulle tapahtui, ei ole kovin yleistä! Ja toki tuo on valitettavaa! Ihan sama jos minä sanoisin että älkää hyvät ihmiset edes maistako suklaata koska voitte kuolla allergiareaktioon.

Itselläni takana kolme nopeaa ja ihanaa alatiesynnytystä, paikat kunnossa ja seksi parempaa kuin ikänä.

Vierailija
22/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siitä voipi tulla raskaaksi ja joutuu sit synnyttään, hyi-hyi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se alatiesynnytys ole kuitenkin luonnollisin tapa synnyttää

Vierailija
24/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nimittäin jäi emättimen tikkien ulkopuolelle limakalvoa joka myös pikkuisen näkyy tulevan esiin emättimestä. Jos se haittaisi, voisi sen leikata pikkuoperaatiolla laserilla. Voisikohan sama juttu auttaa sinua? Kannattaa ainakin kysyä yksityisen gynen mielipidettä.

Vierailija
25/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla samalla perusteella mä taas voisin sanoa, että älkää koskaan suostuko sektioon, ellei ole henki kyseessä.

Sektiohaava tulehtui, repesi, jouduin sairaalaan uudestaan sisään, tiputukseen....

Kun taas kaksi alatiesynnytystä on sujunut ilman yhtään repeämää tai tikkiä, ja toinen alakautta syntyneistä oli kuitenkin 4,5 kiloinen!

Paikat kunnossa, seksi ihanaa.

Kun taas sektiohaavan arpi on ruma ja joskus kiristää ja kipuilee.

Vierailija
26/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan, että miehen seksuaalisuuteen suhtauduttaisiin lääketieteessä näin halveksivasti ja vähättelevästi. Miehen seksuaalisuus on vakava ja pyhä asia, naisen keho ja seksuaalisuus taas pelkkää sekundaa, joka tärkeys suhteutetaan siihen, kuinka tärkeää se on miehelle, ei naiselle itselleen.

Tee ap valitus potilasvahinkolautakuntaan, vaikka se turhaa onkin. Lääkärit istuvat siellä itse, joten eiväthän he toisiaan tuomitse. Aivan sama kuin kuka tahansa rikollinen päättäisi itse omasta tuomiostaan.

Vierailija
27/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että viestini oli kärjistetty ja halusinkin saada sillä huomiota, sillä harvoin näistä synnytyksen jälkeisistä ongelmista rehellisesti puhutaan. MInullekin etukäteen niin hehkutettiin alatiesynnytyksen auvoisuutta ja kuinkas kävi (minut puhuttiin pelkopolilla ympäri synnyttämään alakautta, vaikka oli epäilys lapsen mahtumisesta, siksi olenki nyt erityisen katkera). Esikoinen muuten syntyi sektiolla perätilan takia, jos joku sitä miettii.

Joku tuossa sanoikin, että miehen seksiongelmiin ei näin vähättelevästi varmaan suhtauduttaisi missään. Mútta naisen kai kuuluukin vaan kärsiä ja kestää, kun kyse on LUONNOLLISEN synnytyksen jälkiseuraamuksista - olkoonkin, että kyseessä on kätilön tekemä virhe (en edes revennyt pahasti, ei tehty epparia tai muuta eli ihan oli ompeluvirhe vaan).Surettaa, etten saa loppuelämässäni enää nauttia seksistä, ellen omalla rahallani korjausta kustanna. Kysymys kuuluu: miksei julkinen sektori korjaa aiheuttamiaan vaurioita? eikö naisen seksuaalisuus todella ole sen arvoinen asia?

Vierailija
28/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pieni prosentti, jolle jotain ikävää vaivaa jää. Varsinkin sektion suosittelu on mun mielestä todella vastuutonta, koska siinä on paljon suuremmat riskit äidille ja varsinkin seuraaville lapsille sektion jälkeen.

Vierailija
29/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eivät KAIKKI saa vaurioita, mutta minusta oli tärkeää tuoda myös se pointti esiin, että toisinkin voi käydä ja varmasti hyvin usein käykin. Minun kohdallani erityisen huonosti. Itselleni sektio oli siis huomattavasti miellyttävämpi ratkaisu.

ap

Vierailija
30/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että meille naisille vaan tuputetaan sitä, että " se ´vauva on sen arvoinen, että kaikki tuskat unohtuu, ja kaikki muu on toisarvoista" . No niinhan ne sinänsä onkin, mutta ei tolla perusteella kyllä saisi hoitaa huonosti/jättää hoitamatta.

Mullakin on ekassa synnytyksessä ommeltu pieni repämä vähän huonosti, se ei kyllä muuten haittaa, mutta on vähän ruman näköinen lerpake. Itse olen ajatellut sitten kun meidän lapsiluku on täysi, käydä korjauttamassa senkin yksityisellä. Muuten mun synnytykset on menneet ihan älyttömän hyvin, enkä ikinä haluaisi että kohtuani silvottaisiin ilman todella hyvää syytä.

Vierailija:

tiedän, että viestini oli kärjistetty ja halusinkin saada sillä huomiota, sillä harvoin näistä synnytyksen jälkeisistä ongelmista rehellisesti puhutaan. MInullekin etukäteen niin hehkutettiin alatiesynnytyksen auvoisuutta ja kuinkas kävi (minut puhuttiin pelkopolilla ympäri synnyttämään alakautta, vaikka oli epäilys lapsen mahtumisesta, siksi olenki nyt erityisen katkera). Esikoinen muuten syntyi sektiolla perätilan takia, jos joku sitä miettii.

Joku tuossa sanoikin, että miehen seksiongelmiin ei näin vähättelevästi varmaan suhtauduttaisi missään. Mútta naisen kai kuuluukin vaan kärsiä ja kestää, kun kyse on LUONNOLLISEN synnytyksen jälkiseuraamuksista - olkoonkin, että kyseessä on kätilön tekemä virhe (en edes revennyt pahasti, ei tehty epparia tai muuta eli ihan oli ompeluvirhe vaan).Surettaa, etten saa loppuelämässäni enää nauttia seksistä, ellen omalla rahallani korjausta kustanna. Kysymys kuuluu: miksei julkinen sektori korjaa aiheuttamiaan vaurioita? eikö naisen seksuaalisuus todella ole sen arvoinen asia?

Vierailija
31/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska oma lapsuudenystäväni kuoli suunniteltuun sektioon.

Vierailija
32/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkääpä nyt täällä liioitelko alatiesynnytyksen turvallisuutta ja paremmuutta lapselle. Valtaosassa synnytyksiä (noin 85%) lapsi selviää ihan ok, ilman vaurioita. Mutta 15% ei sitten menekään niin hyvin. Syntyy vaurioita lievästä vakavaan (jäsenien murtumista ja sijoiltaan menoista aivovammoihin).

Se vaan on niin, että kun lapsi nostetaan haavasta ulos, em. riskejä ei ole. Tämän on minulle vahvistanut Oulun yliopistollisen sairaalaan erittäin kokenut lastenlääkäri. Ja muutama muukin lääkäri. Näistä on myös tutkimustietoa, mutta asiasta ei paljon puhuta kun se on niin tabu.

Äidille on sitten hieman isompi riski mm. veritulppaan, mutta perusterve ja normaalipainoinen äiti ei kuulu suurimpaan riskiryhmään.

Sektiossa äidille ei luonnollisesti tule alapään vammoja, mikä sekin on iso asia. Äitien pienistä ja isoista alapään vaurioista ei sitten mitään puhutakaan, niitä tapahtuu karmean paljon.

T: Oman työnsä puolesta näistä asioista paljon kuuleva

Vierailija
33/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan. Omalla kohdallani synnytys meni hyvin, repesin hieman ja se ommeltiin. Kaikki hyvin siis. SILTI, alapääni muuttui huomattavasti huonompaan suuntaan. Emättimen aukko suureni ja minulle jäi epämiellyttävä, pistävä kipu alapäähän. Seksi onnistuu ihan kuten ennen, mutta ei se niin hyvältä tunnu kun paikat on isommat.

Jälkitarkastuksessa nuori lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata mihinkään. Paska maku jäi siis suuhun noista " jälkivaivoista" . En synnytä enää toistamiseen alakautta.

Vierailija
34/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös alakauttasynnyttäneiden komplikaatiot tuodaan esille. Tällä palstalla kun pidetään sektioita turhamaisuutena vaikka tässä maassa ei sektiota tehdä ilman lääketieteellistä syytä. Pelkosektiota ei saada sen takia että en nyt vaan halua synnyttää.Nämä täällä meuhkaajat eivät sitä älyä tyhmyyttään vaan julistavat vaan luonnonmukaisuutta.Heistä kun on luonnollista että kivut säryt ja virtsaamisvaivat puhumattakaan seksuaalisista vaivoista kärsiminen loppuiän on normaalia.

Vierailija
35/42 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lääkäreitä voisi vähempää kiinnostaa korjausleikkaukset ja muut, kun nehän maksaa! Tärkeintä, ett haava paranee, vaikka paranis ihan vinksalleen ja nainen sais kärsiä loppuikänsä. Uskomaonta! Vaadi, ap, sairaalalta uusintalausuntoa/tukimusta ja asian korjaamista, ellei ole rahaa tehdä sitä itse yksityisellä (ja miks pitäs, kätilöhän sinut " vammautti" ?)

Vierailija
36/42 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt kolme kertaa 99,01 ja 05.Yhtään repeämää ei ole tullut,ei episiotomiaa ei mitään.Joten älä viitsi pelotella täällä ensisynnyttäjiä,jookos?

Vierailija
37/42 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka yksityispuolelle. Yksityiseltäkin voi laittaa lääkäri lähetteen julkispuolelle varsinaiseen operaatioon. Kyllähän tuollainen haittaa jo normaalia elämää.

Ikävää, että sinulle kävi noin. On varmaankin aika harvinaista tosin. Itselläni on paikat ihan kunnossa ja olen toki siitä onnellinen.

Vierailija
38/42 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa näitä 28:n kaltaisia sektiohehkuttajia. Ilmeisesti meidän kaikkien pitäisi nyt ruveta synnyttämään sektiolla, kun se on niiiin mukavaa ja turvallista vauvan kannalta? No höpö höpö! Siinä olisivatkin lääkärit pulassa kohdunrepeämien yms. kanssa. Oletko 28 koskaan kuullut, että jos äiti on synnyttänyt sektiolla, seuraavien vauvojen kuolemanvaara on 8-kertainen verrattuna niihin vauvoihin, joiden äideille ei ole sektiota tehty? Eli nämä esikoisensa " mukavuussektiolla" hankkivat asettavat seuraavat lapsensa todella suurelle riskille alttiiksi.

Vierailija
39/42 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tutki alapäätäni! EVVK!

Ihan kunnossa se kumminkin on ja enhän edes muista miltä se näytti ennen lapsiakaan jos sitä nyt alkasin kattoo.

Tsemppiä ap!

Vierailija
40/42 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seksielämä kukoistaa.